Onko kellään kokemuksia BSR:n steg E85 päivityksestä?
Itselläni on vectra 2.0turbo ja kiinnostais tuo muutos jo pelkästään edullisen polttoaineen takia..
RE 85
3
528
Vastaukset
- 18
Kulutus kasvaa etanolilla pörrätessä sen verran ettet säästä mitään.
- 2.0Urpo
Mitä nyt olen eri softia/optimointeja tutkinut, niin tehon ja väännön pitäisi nousta, mutta kulutus pienentyä.. No jos nyt hinnan lisäksi ei muuta hyvää sanottavaa ole etanolista, niin ainakin päästöt pinentyy=)
- mmakine
2.0Urpo kirjoitti:
Mitä nyt olen eri softia/optimointeja tutkinut, niin tehon ja väännön pitäisi nousta, mutta kulutus pienentyä.. No jos nyt hinnan lisäksi ei muuta hyvää sanottavaa ole etanolista, niin ainakin päästöt pinentyy=)
Kulutuksen pieneneminen ei ole oikein teoriassa mahdollista. Etanolissa kun on energiaa kolmannes vähemmän. Joutuisit tekemään lastuttamalla n. 30% paremman hyötysuhteen moottoriin että pääsisit edes samaan kulutukseen kuin bensalla. Ei kuullosta ihan realisitiselta vai mitä? Mutta eihän se ole samaa polttoainetta kuin bensiini, kuluu minkä kuluu ja kustannus lasketaan €/km eikä l/km. Itse asiassa RE85 on valitettavasti tällä hetkellä niin kallista että useimmat autot liikkuvat varmaan halvemmalla ihan tavallisella bensalla.
Pienempi energiasisältö ei ole ongelma jos koneessa on softa joka ymmärtää työntää tarpeeksi ainetta mottoriin. Tankkaamaan joutuu vaan vähän useammin. Turbomiehelle siinä on yksi ehdoton hyvä ominaisuus ja se on oktaaniluku. RE85:n oktaaniluku on n. 106 tai ainakin enemmän kuin V-powerissa ja muissa pikkutyttöjen leikkibensoissa. Enemmän ahtopainetta luvassa siis, varsinkin alakierroksilla. Sillä perusteella saattaisi kannattaa mutta älä kuvittele säästäväsi sillä mitään vaan ota se harrastuksen kannalta ja muista että harrastukset maksavat. Jos haluat säästää niin myy Vectra pois ja osta Corsa litran koneella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1244417- 1563727
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1033486Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1351790
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta381592Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk231244Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211211Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421150