Thaimaa, Rayong

Thaimaahan...

Onko kenelläkään kokemuksia Rayongista?? Mitä hyviä/huonoja puolia????

9

12183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ropinsson

      Hei!
      Olin Rayongissa muutama vuosi sitten joulukuussa viikon matkalla Aurinkomatkojen matkalla Novotel- hotellissa.
      Hotelli on todella syrjässä, mutta viihtyisä. Allasalue on upea ja aivan rannalla. Aktiviteetteja mm. rantajumppaa ja jokin kokkikoulukin järjestettiin.
      Huoneet oli ok samoin ranta. Vesi ei mitään kristallinkirkasta kuitenkaan ollut.

      Hotellia vastapäätä on pari ravintolaa, joissa kannattaa käydä ihan sen takia, että hotellin ravintola on todella kallis.
      Ostoksia voi tehdä Ban Phen kylässä, jonne Novotelista järjestetään kuljetuksia.

      Ehdottomasti kannattaa käydä myös Rayongin kaupungissa, jossa on paremmat ostosmahdollisuudet. Viikon matkallamme kävimme myös Koh Sametilla. Sinne pääsee veneellä Novotelin rannasta tai Ban Phen kylästä.
      Upeat valkohiekkaiset rannat ja kirkas vesi olivat saaren parasta antia.

      Olen kuullut, että Novotelin ympäristössä olisi käärmeitä ja on se hyvin mahdollista. Ympärillä on vain pusikoita. Eli taskulamppu mukaan jos lähdet kävelemään illalla maantielle.

      Ja onhan ainakin Aurinkomatkoilla joku toinenkin hotelli, mutta Novotelia voi kyllä suositella rauhallisesta aurinkolomasta pitävälle.
      Ei se kuitenkaan Thaimaan parasta antia mielestäni ole, mutta tulipahan käytyä. Ainakin kelit oli joulukuussa mainiot.

      • lomailija

        olitte viikon thaimaassa? jo on huulesta vedetty toikin,ei tyhmempää ole kuultu,lennät puolipalloa ja sitten nuukailee vain viikon siellä,ei siinä ajassa kerkeä edes näkemään yhtään mitään,minimi käytännöllinen lomailu ja tutustuminen uuteen ympäristöön on 2-3viikkoa ja et sittenkään ole nähnyt juuri mitään vielä koko maasta,korkeintaan aavistuksen miten upeasta paikasta on kyse.aurinkomatkojen viikon reissun hinnalla itse hieman vaivaa nähden olet 1kk siellä samalla rahalla ja näetkin jotain ,muutakin kuin hotellin ja uimaaltaan,ja pari korttelia ympäristöstä :)
        surkeaa,tota ei voi sanoa edes matkailuksi,viikko muahahahaaaa
        todella huvittavaa"matkailua"


      • rayong
        lomailija kirjoitti:

        olitte viikon thaimaassa? jo on huulesta vedetty toikin,ei tyhmempää ole kuultu,lennät puolipalloa ja sitten nuukailee vain viikon siellä,ei siinä ajassa kerkeä edes näkemään yhtään mitään,minimi käytännöllinen lomailu ja tutustuminen uuteen ympäristöön on 2-3viikkoa ja et sittenkään ole nähnyt juuri mitään vielä koko maasta,korkeintaan aavistuksen miten upeasta paikasta on kyse.aurinkomatkojen viikon reissun hinnalla itse hieman vaivaa nähden olet 1kk siellä samalla rahalla ja näetkin jotain ,muutakin kuin hotellin ja uimaaltaan,ja pari korttelia ympäristöstä :)
        surkeaa,tota ei voi sanoa edes matkailuksi,viikko muahahahaaaa
        todella huvittavaa"matkailua"

        Kaikilla ei vain yksinkertaisesti ole mahdollisuutta lomailla pitempään. Olen tyytyväinen viikon lomaankin, eikä pitkä lentomatka ja aikaero ole liiemmälti rasittanut. Heti ollaan totuttu uuteen rytmiin.
        Thaimaa hyvä vaihtoehto myös viikon matkoille ja kyllä niillekin kysyntää riittä. Mielestäni ei ole kovin suuri ero lentääkö sen 11 tuntia Thaimaahan vai 6 tuntia Kanarialle. Lomaahan se on lentomatkakin. Kyllä Thaimaa vie voiton 10-0.

        Ja Rayong ei todellakaan ole ainut paikka jossa olen lomaillut. Thaimaassa olen ollut neljästi, Malesiassa ja Intiassa kahdesti sekä Indonesiassa ja Singaporessa ja myös pidemmillä kuin viikon matkoilla ja omatoimisesti.

        Eli summa summarum: suosittelen ehdottomasti myös viikon matkoja Kaukoitään kaikille niitä miettiville.


    • mie

      mä oon kans menos rayngiin 4 viikoksi novotel hotelliin perheen kans...

      • Pohpa

        Olemme toista kertaa menossa Thaimaahan kahdeksi viikoksi tässä kuussa. Ensin Bangokiin ja sitten Rayongiin. Rayong on upea paikka ja rauhallinen. Kolmevuotta sitten kun olimme, niin kävimme myös Pattayalla ja olimme siellä kaksi yötä. Se oli myös näkemisen arvoinen paikka. Nyt olemme menossa omatoimisesti retkille myös itään päin, Chantaburiin ja ehkä jopa Kanbutseaan. Suosittelemme!


      • POHPA
        Pohpa kirjoitti:

        Olemme toista kertaa menossa Thaimaahan kahdeksi viikoksi tässä kuussa. Ensin Bangokiin ja sitten Rayongiin. Rayong on upea paikka ja rauhallinen. Kolmevuotta sitten kun olimme, niin kävimme myös Pattayalla ja olimme siellä kaksi yötä. Se oli myös näkemisen arvoinen paikka. Nyt olemme menossa omatoimisesti retkille myös itään päin, Chantaburiin ja ehkä jopa Kanbutseaan. Suosittelemme!

        Eipä ole tullut lisää keskustelua marraskuun-07 jälkeen! Olemme taas joulukuussa-08 menossa Rayongiin, että on se vaan niin ihana paikka.


      • Ekaa kertaa
        POHPA kirjoitti:

        Eipä ole tullut lisää keskustelua marraskuun-07 jälkeen! Olemme taas joulukuussa-08 menossa Rayongiin, että on se vaan niin ihana paikka.

        Me lähdemme myös joulukuussa Rayongiin, ekaa kertaa menossa. Kiva nähdä paikka josta on lukenut niin paljon hyvää!


      • Anelma
        Ekaa kertaa kirjoitti:

        Me lähdemme myös joulukuussa Rayongiin, ekaa kertaa menossa. Kiva nähdä paikka josta on lukenut niin paljon hyvää!

        Hei,

        ajattelimme lähteä tyttäreni kanssa lomamatkalle. Viime vuonna olimme Hua Hinissa koko perheellä ja sitä ennen Phuketissa.

        Ajattelimme ottaa vain lennot (kuten viimeksi). Mitä majapaikkaa suosittelette? Meille riittää rauhallinen meno :-)


      • Oloneuvos
        Anelma kirjoitti:

        Hei,

        ajattelimme lähteä tyttäreni kanssa lomamatkalle. Viime vuonna olimme Hua Hinissa koko perheellä ja sitä ennen Phuketissa.

        Ajattelimme ottaa vain lennot (kuten viimeksi). Mitä majapaikkaa suosittelette? Meille riittää rauhallinen meno :-)

        Itse olen käynyt kolmasti Thaimaassa. Ensimmäisellä kerralla Pattayalla toisella Hua Hinissä ja viime keväänä Phuketissa. Parit viimeiset kerrat asuimme viiden tähden Hiltonissa ja toteisin että jos haluaa asua hyvin niin Thaimaassa se onnistuu pienellä rahalla. Paikoista toteaisin sen että Pattaya on sellainen huvittelupaikka joskin se onnistuu kyllä muuallakin Thaimaassa. Hua Hin on hiljaisempi mutta mukava ja siinä lähettyvillä sijaitseva Cha Am on jo pieni paikka joten se ei kiinnosta. Phuket on ehkä miellyttänyt eniten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe