Olen aika noviisi kranssien teossa, mutta haluaisin yrittää kyhätä syksyisenkranssin etuoveen. Ajatus syntyi, kun pihan pensasaita alkoi mennä hienon punaisensävyiseksi ja ajattelin, että sen ja muiden kasvien syksyisitä oksista saisi jotain hienoa aikaan (ehkä :D). Lähinnä mietityttää kuinka hyvin pensasaidan oksista tehty kranssi kestää. Pysyykö lehdet kiinni oksissa, kun oksa on katkaistu? Jos ei ja vaikka pysyisikin kannattaako/ voiko valmiin kranssin jollakin tavalla lakata tai muuten "kiinnittää" jollakin aineella? Muitakin vinkkejä otan mielelläni vastaan :) Aseinani hommassa on tiimarista hankittu punottu kranssipohja ja liimapyssy.
Syyskranssi
2
400
Vastaukset
- Noviisi.
Oliko tuo nyt niin tyhmä kysymys, ettei kukaan viitsi vastata? Kai täällä nyt joku hallitsee kranssien teon ja osaisi vastata. Olisin kovin kiitollinen ohjeista. Haullakin löytyy vain vanha ketju jonka linkit eivät enää ole toiminnassa :(.
- Syysvarpu
Olen tehnyt paljonkin erilaisia kransseja, mutta ruskaoksista en. Ei taida ne lehdet pysyä. Joitain olen nähnyt, joissa on ensin tehty oksista kehikko ja siihen laitettu lehtiä. Siis irtolehtiä vieriviereen sidonta tai muulla langalla. Työläs jos lehdet ovat pieniä.
Minä teen kransseja kaikista varvuista:puolukka, mustikka, kanerva, riidenlieko, jäkälä, kävyt ja kuivakukat mm. Onnistuisko johonkin näistä yhdistää värikkäitä lehtiä? Kaikkea kannataa kokeilla. Kerro meille muille, kuinka onnistuit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078