EI EF !!!!

Törkeää!

Älkää missään nimessä menkö vaihto-oppilaakis Ef educationin kautta. Se pistää parakkiin ja vain rahastaa.

Ks. HS 29.10.2010

16

3750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hurra

Huonoja kokemuksia myös STS:stä, osaamaton ja ohut organisaatio, joka pesee kätensä vaikeuksien alettua. Kohdemaassa on aivan eri organisaatio vastassa, STS hoitaa vain Suomen puolen "kulissit".

• nooral

tuo on vain yhden ihmisen kokemus.
        ei se ole suomen järjestöstä aina kiinni. vaikka suomessa kaikki menis hyvin niin toisella puolella asia voi olla todella huonosti eikä suomen puolelta voida tehdä mitään. tai toisinpäin.

• ex-vaihtari
        nooral kirjoitti:

tuo on vain yhden ihmisen kokemus.
        ei se ole suomen järjestöstä aina kiinni. vaikka suomessa kaikki menis hyvin niin toisella puolella asia voi olla todella huonosti eikä suomen puolelta voida tehdä mitään. tai toisinpäin.

olin ef:n kautta vaihdossa ja suomi hoiti hommansa hienosti ja auttoi niin paljon kun pystyi, mutta toisessa päässä kaikki olikin sitten huonosti.. Olihan vaihtarivuosi kokemus, mutta itse kyllä lähtisin omin avuin ulkomaille ja jättäisin tollaset järjestöt.. Niitten mukana tulee vaan rajotuksia ja koskaan ei voi tietää miten vastaanottajamaassa asiat hoidetaan.

• gdgzdgddg
        ex-vaihtari kirjoitti:

olin ef:n kautta vaihdossa ja suomi hoiti hommansa hienosti ja auttoi niin paljon kun pystyi, mutta toisessa päässä kaikki olikin sitten huonosti.. Olihan vaihtarivuosi kokemus, mutta itse kyllä lähtisin omin avuin ulkomaille ja jättäisin tollaset järjestöt.. Niitten mukana tulee vaan rajotuksia ja koskaan ei voi tietää miten vastaanottajamaassa asiat hoidetaan.

Mikäs siinä, mutta omin avuin on aika vaikeaa lähteä high school-vaihtoon ainakaan Euroopan ulkopuolelle tiettyjen rajoitusten takia. Esim. itsenäisesti lähdettäessä ei kyllä heru koulupaikkaa julkisesta high schoolista USA:sta sitten mitenkään päin, eli joudut maksamaan itsellesi koulupaikan yksityisessä koulussa. Muutenkin asioiden järjestely omin avuin on vaikeaa, ellei ole tuttua perhettä paikan päällä auttamassa.

Olisitko itse pystynyt järjestämään vaihdon ulkomailla 16-17 vuotiaana?

• GYKRT
        gdgzdgddg kirjoitti:

Mikäs siinä, mutta omin avuin on aika vaikeaa lähteä high school-vaihtoon ainakaan Euroopan ulkopuolelle tiettyjen rajoitusten takia. Esim. itsenäisesti lähdettäessä ei kyllä heru koulupaikkaa julkisesta high schoolista USA:sta sitten mitenkään päin, eli joudut maksamaan itsellesi koulupaikan yksityisessä koulussa. Muutenkin asioiden järjestely omin avuin on vaikeaa, ellei ole tuttua perhettä paikan päällä auttamassa.

Olisitko itse pystynyt järjestämään vaihdon ulkomailla 16-17 vuotiaana?

Vain rotaryvaihtoon kannattaa mennä; muut järjestäjät täynnä ISOJA riskejä. Ottakaa vanhemmat huomioon, että teitä on varoitetetu.

• rarrwarwr
        GYKRT kirjoitti:

Vain rotaryvaihtoon kannattaa mennä; muut järjestäjät täynnä ISOJA riskejä. Ottakaa vanhemmat huomioon, että teitä on varoitetetu.

Rotarit ei ole automaattisesti sen parempi kuin muutkaan. Turhaan lietsot pelkoa ja varoittelet, todella moni vaihtarivuosi menee ihan hyvin ja ilman sen kummpempia ongelmia. Sitten on tietysti se osa vaihtareista, joilla menee enemmän tai vähemmän pieleen, mutta pitäisikö pieleenmenemisen riskin takia jäädä kotiin miettimään, että olisiko kannattanut lähteä vai ei? Sitä paitsi Rotareilla ei riitä paikkoja kaikille halukkaille.

• STS ei piittaa

Koko STS organisaatio hyvin kyseenalainen..
        Onko kenelläkään tietoa organisaation rakenteesta? Kuka johtaa? Kuka omistaa?Kuka vastaa viime kädessä toiminnasta? Eipä taida vastuuhenkilöitä löytyä eikä heidän yhteystietojaan.
        Suomen maajohtaja on täysin kylmäpäinen, ylimielinen ja piittaamaton. Tehkääpä havaintoja, jos joudutte tekemisiin asianomaisen henkilön kanssa ja kysykää itseltänne, luotatteko lapsenne asiat tällaisen ihmisen hoidettavaksi?

"Rahat pois ja ulos", on STS:n meininki! Kannattaa varoa!!!

• mittään vikaa

Ei Suomen EF:ssä mitään vikaa ole. Ystävävällistä ja kivaa porukkaa. Monta tuttua ollut vaihtarina tai kielimatkoilla heidän kautta, eikä ongelmia ole ollut. Ja jos verrataan vaikka EF:n ja STS:n kielimatkojen tarjontaa ja hintoja, niin niissä on aikamoinen ero. Saattaa maksaa EF:n järjestämänä jopa 500e vähemmän ja ohjelma ja valikoima on paljon monipuolisempi.
      Meille tuli vaihtari tyttö nyt elokuussa ja samaan aikaan hänen serkkunsa oli mennyt vaihtariksi belgiaan. Tässä ei kyseessä kumpainenkaan mainitsemani järjestö. Poika oli paikan päällä 3 viikkoa ja palasi takas kotiinsa. Syynä ei sopiva isäntäperhe!
      Näitä tälläsia yksittäisiä tapauksia löytyy varmaan ihan kaikista maailman kolkista, joten ei tämä EF ole sen huonompi kuin mikään muukaan :))

• 54bxb

-viime tippaan jätetään perheen etsiminen.
        - perhe tuppukylästä keskeltä ei-mitään
        - liian nuoret "vanhemmat", köyhiä.
        - kuitenkin maksut järkyttäviä, niillä summilla asuisi vuoden hotellissa usassa (melkein).
        - nuorille mainostetaan jotain "unelmaa", kansainvälistä menoa, hauskuutta, ystäviä ympäri maailmaa. Todellisuus: olet ainoa ulkomaalinen 5 hengen maalaislukiossa. Ei mall:ia, ei mitään, ei harrastuksia kuin pari rajattua.

• -Pave-
        54bxb kirjoitti:

-viime tippaan jätetään perheen etsiminen.
        - perhe tuppukylästä keskeltä ei-mitään
        - liian nuoret "vanhemmat", köyhiä.
        - kuitenkin maksut järkyttäviä, niillä summilla asuisi vuoden hotellissa usassa (melkein).
        - nuorille mainostetaan jotain "unelmaa", kansainvälistä menoa, hauskuutta, ystäviä ympäri maailmaa. Todellisuus: olet ainoa ulkomaalinen 5 hengen maalaislukiossa. Ei mall:ia, ei mitään, ei harrastuksia kuin pari rajattua.

Ja YFUn osalta listaan voi lisätä vielä

Perheiksi valitaan mitä tahansa kuten
        -perheitä, joissa käytetään huumeita
        -perheitä, jotka haluavat vaihto-oppilaan vain saadakseen alennusta oman vaihto-oppilaansa maksusta
        -perheitä, joissa ei noudateta mitään käytöstapoja
        -perheitä, jotka haluavat vaihto-oppilaasta ilmaisen kotiapulaisen

• PELOISSAAN!

Itse oon menossa ef:lle.. nyt alko pelottaa kauheena... : ( Onko KENELLÄKÄÄN hyviä kokemuksi : (

• SAMA! :D mäkin oon menos, ny pelottaa. Mut eiköhän se riipu ihmisestä itestään! Tääl palstal on haukuttu ef kielimatkojakin, mutta minun mielestä se oli kyllä parhautta:D!

• Kukkakeppimoi

Hei ihan turhaan huolehditte ! ite olin EFn kautta vaihdossa ja mulla oli mahtava vuosi !! EF hoiti hommansa hyvin jopa kriisi tilanteissa esim. mun tapauksessa kävi ´pikkuinen luonnon katastroffi.

• Vaihtaripoju92

Älä turhaan huolehdi, onhan niitä, niitä nyt vain ei kerrota niinkuin suomalaiseen kulttuuriin kuuluu.

Se kellä onni on, se onnen kätkeköön kuuluu vanha sananlasku.

Jos vain oelt oma-aloitteinen asioissa sielläpäässä niin mikään ei voi mennä vikaan vaikka järjestö olisi kuinka surkea. Itselläni kävi näin ollessani Japanissa vaihto-oppilaana. Ensimmäinen isäntäperhe ei sopinut minulle ja etsin itse uuden(enkä siinä vaiheessa osannut vielä edes kieltä) kun järjestö sielläpäin oli niin turha, etteivät mitään saaneet tehdyksi.

• epaepa

Onko kellää kokemuksia Iso--britanniasta ja ef:n kautta?

• Pettynytopiskelija

Oon Briteissa STS:n kautta ja suosittelen, etta kukaan ei valitse samaa organisaatiota. Englannissa luulen, etta riippumatta yhtiosta (mita nyt olen kuullut muilta vaihto-oppilailta) on kaikki pelkkaa rahabisnesta. Oon joutunut aikuisten kiusaamisen kohteeksi, koska vaadin samoja oikeuksia kuin muutkin vaihto-oppilaat. Taalla meininki on epareilua, paatoksen paikallisen toimiston kasissa, laitetaan huonoihin perheisiin ja asioita ei saada hoidettua. Jos nyt voisin valita, en missaan nimessa ikina lahtisi tanne uudelleen. Kohta kotiin paluu, sita odotellessa. Alkaa laittako rahojanne siihen, etta saatte/ lapsenne saa itkea ja taistella perusoikeuksistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe