Viisumi

Voiko 3 vko reissua varten ostaa viisumin Saigonista vai onko helpompi hankkia se jo Suomesta? Mikä on viisumin hinta?

22

3468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -vietcongi-
    • oon pari kertaa hankkinut viisumin Da Nangista. Viime kerralla tuli maksamaan yhteensä 1140000 dongia, mikä silloisella kurssilla oli suunnilleen 45 euroa. Viisumissa olevan leiman mukaan viranomainen veloittaa 25USD, joten loput ovat matkatoimiston palkkiota. Saigonissa saattaa olla halvempaa. Suoraan immigrationistahan turisti ei viisumia saa, olen yrittänyt. Tosin en ole yrittänyt sikäläisellä tavalla vaan mennyt kiltisti matkatoimistoon kun on käsketty. Viisumia joutuu odottamaan muutaman päivän, mutta helpompaa se on kuin Suomesta hankkiminen ellei satu asumaan lähetystön naapurustossa.

    • JK

      Tämä tuli vastaan selatessani viisumin hankintaa vietnamiin netinkautta, onko jollain käytännön kokemusta kyseisestä palvelusta?

      tässä linkki. http://visa-vietnam.vn/en/e-visa.html

      • Vietnamiin

        Itse olen lähdössä Vietnamiin tammikuussa 2011, viisumin olen jo hankkinut. Lähetin kirjattuna kirjeenä passin 50 euroa ja lomakkeen täytettynä ( jonka tulostin Vietnamin lähetystön sivuilta) kirjekuoren jossa oli valmiiksi kirjemerkki kirjaus. Passi viisumeineen tuli postiin n viikon päästä. Sain tämän vinkin Vietnamilaiselta ystävältäni, toimi hienosti.


      • ruuben1011
        Vietnamiin kirjoitti:

        Itse olen lähdössä Vietnamiin tammikuussa 2011, viisumin olen jo hankkinut. Lähetin kirjattuna kirjeenä passin 50 euroa ja lomakkeen täytettynä ( jonka tulostin Vietnamin lähetystön sivuilta) kirjekuoren jossa oli valmiiksi kirjemerkki kirjaus. Passi viisumeineen tuli postiin n viikon päästä. Sain tämän vinkin Vietnamilaiselta ystävältäni, toimi hienosti.

        Joo, mä sain viisumin pari viikkoa sitten, komea tarra mutta kallis. Toimin samalla tavalla, vinkki tuli Suomi-Vietnam seuran kautta.
        P.s Olen toi ketjunaloittaja, mutta piti vaihtaa nimimerkki jostain syystä


      • jyrissoni

        Viisumin vahvistuksen (sähköpostitse kaksi päivää vie aikaa) saa netinkautta vain jos sa lentät Vietnamiin , silloin lentokentällä liimataan viisumi passin , lentokentällä maksat vielä $25 .

        Linkki http://liveinmuine.com/services/visa-service/


    • uhljljklj

      Ei suomalainen tartte viisumia Vietnamiin 3vkn reissulle!

      • druba

        Siis onko se nyt 15 vai 30pv ilman viisumia??


      • druba kirjoitti:

        Siis onko se nyt 15 vai 30pv ilman viisumia??

        Immigrationista saa leiman joka oikeuttaa 15 päivän oleskeluun Vietnamissa, koskee siis pohjoismaita ja joitakin kaakkois-aasian maita. Jos joku väittää muuta hän on väärässä. Mutta jotta kaikki ei olisi niin yksinkertaista, niin vuonna 2008 menin maahan 27.3 ja leimassa luki, että permitted to remain until 17.4. Tekee Elon laskuopin mukaan tasan kolme viikkoa, en toki kokeillut olisinko voinut olla leimalla kolme viikkoa, mutta ihan siksi, kerroin, että jos tällaisia sattuu, niin kyllä ne on virheitä.


      • opjdsgkjäkjsdsdkljsd

        "Ei suomalainen tartte viisumia Vietnamiin 3vkn reissulle! "

        Paskajuttua, peräkammarinpoika!


      • jyrissoni
        druba kirjoitti:

        Siis onko se nyt 15 vai 30pv ilman viisumia??

        Enintään15 pv ilman viisumia !


    • Karza1
    • Lapin ketkale

      Vietnamin viisumin saa hoidettua netistä. Täyttää sieltä lomakkeen ja saa (25 €) kirjeen , jonka sitten esittää maahan tultaessa ja maksaa taas saman verran. Oli muuten tosi helppoa Thai viisumiin verrattuna.

      • 129T

        Onko kovin aikaa vievä toimenpide tuon E-visan esittäminen ja maksu siellä
        Vietnamin päässä? vaihtoon jatkolennolle on aikaa 3h.


      • kallekorkkii

        Thaimaahan ei tarvitse viisumia 30 päivän reissuun., Passi riittää.


    • Maija1234

      Pitääköhän viisumi Vietnamiin hankkia, jos saapumis- ja kotiinlähtöpäivän välillä on 3 viikkoa, mutta käyn välillä pari viikkoa Indonesiassa? Eli Vietnamissa oleskelen vain muutaman päivän.

      • Monethan juurikin tekevät niin Vietnamissa ja Thaimaassa, että käyvät piipahtamassa rajan takana hakemassa naapurivaltion leiman ja tulevat sitten takaisin. Niitä kutsutaan visa run, kannattaa etsiä netistä tolla hakusanalla.


    • Jos et ole yli 15 päivää kerralla, sinun ei tarvitse hankkia viisumia. Jos näytät suomalaiselta, sinulta luultavasti kysellään rajalla vain koska aiot poistua maasta. Kannattaa kuitenkin pitää lentoliput valmiina jos sattuu hankala virkailija eteen.

    • matkaanlähden

      onko kellään tietoa tuohon viisumihakemukseen liitettävistä kuvista: tuolla www.vietnamvisa.com sivustolla on ohje että tarvitaan kaksi passikuvaa jotka ovat kooltaan 4 x 6 cm. Suomessahan nuo passikuvat on hieman pienempiä: onko siis kuinka tarkkaa noiden kuvien koon suhteen?

    • Eivät ole tarkkoja noiden kuvien koon suhteen, kunhan kuva esittää sinua ;-) Skannaavat joka tapauksessa passisi siellä immigrationissa. Niitä passikuvia on hyvä teettää Vietnamissa myöhempää käyttöä varten, eivät maksa täällä juuri mitään. Eurolla saat reilusti toistakymmentä passikuvaa.

    • matkaanlähden

      Kiitos bun.cha ! Onko muuten kuinka aikaavievää hommaa tuon "viisumin leimaus" Ho Chi Minhin kentällä? Ajattelin vain jatkolennon suhteen että paljonko tuohon viisumihommaan tarvii varata aikaa?

    • Nam Viet

      Täältä aika tuhti tietopaketti Vietnamista ja viisumimääräyksetkin tulevat kerralla selväksi.

      http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68615&nodeid=34518&contentlan=1&culture=fi-FI

      "Suomalaiset eivät tarvitse viisumia alle 15 päivän matkoille. Passin tulee kuitenkin olla voimassa vähintään kuusi kuukautta maahantulopäivästä alkaen. Vietnamin viranomaiset vaativat myös voimassaolevan paluulipun, josta näkyy tuleva maasta poistuminen. Tämä voi aiheuttaa ongelmia erityisesti maarajoilla. Pidemmille matkoille on haettava viisumia Vietnamin suurlähetystöstä Helsingissä. Yhteystiedot sekä lisätietoja maahantulosäännöistä ja passin voimassaolovaatimuksista löytyy Vietnamin Helsingin suurlähetystön omilta verkkosivuilta www.vietnamembassy-finland.org."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe