muurarin taksa

Mpm

Kyselen tässä paljonko olette maksaneet,julkisivu muurauksesta ja lekaharkko muurauksesta ,tiilien kappalehintaa ilman apumiestä.

10

9292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muurari

muistakaa aina, että on aivan eri asia muurata 100mm harkkoa/9kg kuin 380mm leveää/27kg. Muurarille tulee nostettavia kiloja paljon. Kahiharkot on n. 2/kg litra mutta ne muurataan liimalla.

Tarkoitatko ilman apumiestä, että muurari tekee itse aputyöt, vai toimit itse apurina, jolloin minä nostan hintaa, koska on odotettavissa hidas muuraustyömaa. Teen yleensä tuntitöissä jos isäntä toimii apurina, koska odotusta tulee runsaasti eikä maksajalle viitti kirota.

Urakalla omakotitalon muuraus on n.0.25€/kpl ja odotuksia ei hyväksytä. Harkot koosta riippuen 0.6-1.3€. Linjalaudat, varvaslaudat ja lähdöt tuntitöinä, jos ei ole paikallaan sekä tellingit pystyttää apumies.

Harkot pitää olla nosteltuina pystyyn varvin päällä, ja oikein päin. Siivoat myös sen rakennustyömaan, ettei tartte harrastaa aitajuoksua ja kompastella muuratessa.

Että tälleen.

• muuraus kunniaan

Harkot pitää olla nosteltuina pystyyn varvin päällä, ja oikein päin. Siivoat myös sen rakennustyömaan, ettei tartte harrastaa aitajuoksua ja kompastella muuratessa.
        -ja muistakaa isännät et se apumies osaa hommat aika paljon paremmin ku te......ja apumies tietää aina milloin sua vituuttaa ja osaa sen takia olla hiljaa ja tehokas ja pää asia et kiviii tulee ja paljon
        . ku näil isännil sanoo joka on muka sun apu mies sen tehtävän mikä sil kuuluu niin 1-2päivää menee (muka) hyvin ja sit ollaan niiiiiiiin avuttomia vaik intoa on, mut se järki mitä siihen apu miehen hommaan tarvitaan niin se jää niitten lihas kipujen lomaan....eli jos mä en saa sitä apumiesta joka mulla on ollut nyt joku 6-7 vuotta joka tietää mitä tehdä niin ylensän korotan tiilen hintaa 1-2 centil ja jos isäntä on apumies niin 4--5 sentil

• RakennustarkastajaRI
        muuraus kunniaan kirjoitti:

-ja muistakaa isännät et se apumies osaa hommat aika paljon paremmin ku te......ja apumies tietää aina milloin sua vituuttaa ja osaa sen takia olla hiljaa ja tehokas ja pää asia et kiviii tulee ja paljon
        . ku näil isännil sanoo joka on muka sun apu mies sen tehtävän mikä sil kuuluu niin 1-2päivää menee (muka) hyvin ja sit ollaan niiiiiiiin avuttomia vaik intoa on, mut se järki mitä siihen apu miehen hommaan tarvitaan niin se jää niitten lihas kipujen lomaan....eli jos mä en saa sitä apumiesta joka mulla on ollut nyt joku 6-7 vuotta joka tietää mitä tehdä niin ylensän korotan tiilen hintaa 1-2 centil ja jos isäntä on apumies niin 4--5 sentil

Niin ja muurarille pitää tuoda punainen matto työmaan eteen ja mersulle lämmitetty talli. Taukotilassa pitää olla eviania ja televisio. MM kisojen aikana on palkallista lomaa. Lisäksi työmaalla pitää olla tukihenkilö jolla on myös lastenhoitajan koulutus.

• maallikkomuuraaja

muurarille sen verran vielä tarkennusta että unohdit tuosta että työn tilaajan apumiehenä pitää vielä nostella ne harkot toistensa päälle ja laittaa laastia väliin ja ... Ai niin mutta silloinhan muuraria ei enää siellä työmaalla tarvita ollenkaan! Eli jää vaan kotia ja anna apumiehen tehdä KAIKKI apumiehen työt. Kunhan vain muistat käydä laskemassa ne muuratut harkot (voi olla että apumies tekee senkin puolestasi) että osaat sitten laitta oikeansuuruisen laskun.

• Mauno

Tuolla toisessa kohdassa vastasinkin jo:
      Julkisivumuuraus 13€/m2
      Lecaharkot 16€/m2

Nuo hinnat sisälsivät kaiken ja itse en tehnyt mitään.

• muurari

tiili 0.35€ ja harkko 2.6€ missä oli liikaa?

• Mauno
        muurari kirjoitti:

tiili 0.35€ ja harkko 2.6€ missä oli liikaa?

Harkoissa on hintaa liikaa. Oikee hinta olis jossain reilun euron/kappale.

• rane

useammin esitetty kysymys on millä hinnalla saa muurarin?? kannatan harkkohintaa koska silloin ei ajankäytöllä ole väliä (muurarin) ja meillä ns normaa sokkeliharkko euron kpl ja paksu 38 1,5. aputöitä ei kannata alkaa tehdä itse jos ei hallitse ja apumies on muurarin asia. niin ja sotut ja muut päälle?!! jos eristeharkko ja noita n40 cm vahvoja niin ei niitä kukaan urakalla tee on kulmat niin kuttumaisia väkästää..
      sokkelista voi kyllä yrittää pyytää ronttihintaakin jos on vaihtoehtoja joita verrata.
      kannattaa julkisivun osalta käydä katsomassa edellisiä työkohteita ettei tule lopulta rapattua taloa...

• oikea hinta

Harkkomuurauksen oikea firmanhinta on 60 € m2. 8,33 kpl m2
        Sisältää kaiken työosuuden.

• EPÄPÄTEVÄ:M:
        oikea hinta kirjoitti:

Harkkomuurauksen oikea firmanhinta on 60 € m2. 8,33 kpl m2
        Sisältää kaiken työosuuden.

Älkää hyvät muurarit menkö taksoja polkemaan.Ei insinöörin palkoilla kukaan ammattimies edes ala keskustella muuraushommista.
        Erikseen ovat etelän lihanleikkaajat ja jotkut suomi jopparit.
        Joiden jälkiä ei voi sanoa muuramiseksi.(RÄPELTÄMISTÄ)Ottavat rahat ja muut jäävät nuolemaan näppejä (verottaja.vakuutusyhtiöt) YMS.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe