Löytyykö palstalta tätä kyseistä veritautia sairastavia koiria? Miten sairaus todettiin, ja kuinka sitä hoidetaan? Onko hoito tehonnut? Millainen koiran elinennuste on annetun diagnoosin jälkeen/ kuinka nopeasti kunto romahtaa siihen pisteeseen, että omistaja joutuu kipeiden päätösten eteen?
Tällä hetkellä on aika ontto olo.
Polysytemia vera
3
2340
Vastaukset
- Anonyymi
En löytänyt tästä aiheesta oikein mitään tietoa, mutta tänään meidän 3v. koiralla todettiin tämä. Huoli on suuri. Kuinka teidän hoitopolkunne tuolloin meni? Kiitollinen jos jaksat kertoa, mutta ymmärrän hyvin jos ei halua murheita muistella.
Kyseessä koira. Erittäin vähän tietoa netissä polysytemiasta ja polysytemia verasta. Myös mielipiteet vaihtelevat. Jotkut eläinlääkärit pitävät korkeaa hematokriittia normaalina kun taas jotkut ovat mittavien tutkimusten kannalla. Kun ilmiö on niin huonosti tunnettu, minua pelottaa.
Onko täällä koiranomistajia joilla kokemusta?
Keskustelusin mielelläni- Anonyymi
Vinttikoirien ja eräiden mäyräkoiralajien kohdalla korkea hematokriitti on normaali löydös. Samoin on muutamien harvinaisempien koirarotujen kohdalla.
Saattaa olla että tuota verenkuvaa esiintyy enemmän kuin tiedetään, sillä sitä lienee joillakin oireettomana vuosikaudet. Olisi hyvä että siitä kirjoitettaisiin sillä, se saattaa aiheuttaa hämminkiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1952701Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061224Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131151Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi312996Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389960- 102950
- 66888
- 62885
- 53871
- 46869