Miksi siellä lukee lab.hoitaja, jos hnkö on bioanalyytikko? Mihin siitä pitää ilmoittaa, osoite????
JULKITERHIKKI
9
2032
Vastaukset
- eitiwteiwutrioueu
Koulutus voi olla bioanalyytikko, mutta tehtävänimike on laboratoriohoitaja, ei siinä mitään kummallista ole.
- VÄÄRÄT TIEDOT
luulin, että siellä kerrotaan henkilön ammatti??????
- Tööt tööt
Ymmärtääkseni siellä kerrotaan henkilön suoritettu tutkinto. Esim. jos suoritettu tutkinto on aikonaan ollut apuhoitaja ja ammattinimike on ajan myötä muuttunut perushoitajaksi, lukee rekisterissä silti edelleen apuhoitaja.
- msh-sh
Tööt tööt kirjoitti:
Ymmärtääkseni siellä kerrotaan henkilön suoritettu tutkinto. Esim. jos suoritettu tutkinto on aikonaan ollut apuhoitaja ja ammattinimike on ajan myötä muuttunut perushoitajaksi, lukee rekisterissä silti edelleen apuhoitaja.
Näin juuri. Esim. itselläni siellä lukee mielisairaanhoitaja (koulutus 80-luvulla), vaikka teinkin työtä mielenterveyshoitajan nimikkeellä.
- gblajfljL
msh-sh kirjoitti:
Näin juuri. Esim. itselläni siellä lukee mielisairaanhoitaja (koulutus 80-luvulla), vaikka teinkin työtä mielenterveyshoitajan nimikkeellä.
kävin myöhemmin amk:n ja sain bioanalyytikon nimen, tuolla lukee labrahoitaja, sehän ei ole silloin oikein, ei se minua haittaa, mutta eikös tuolla tässä tapauksessa ole virheellinen nimike?
MIHIN voisin ilmoittaa? - sddfg-
gblajfljL kirjoitti:
kävin myöhemmin amk:n ja sain bioanalyytikon nimen, tuolla lukee labrahoitaja, sehän ei ole silloin oikein, ei se minua haittaa, mutta eikös tuolla tässä tapauksessa ole virheellinen nimike?
MIHIN voisin ilmoittaa?Ota yhteys Valviraan!
- msh-sh
gblajfljL kirjoitti:
MIHIN voisin ilmoittaa?Itsekin olen käynyt lisäkoulutusta, yhden vuoden ylempää amk:ta ja sen jälkeen yliopistotutkinnon (TtM). Toimin nykyään osastonhoitajana. Terhikissä näkyy ainoastaan mielisairaanhoitajan ja sairaanhoitajan tutkinnot.
- Anneli2210
msh-sh kirjoitti:
Itsekin olen käynyt lisäkoulutusta, yhden vuoden ylempää amk:ta ja sen jälkeen yliopistotutkinnon (TtM). Toimin nykyään osastonhoitajana. Terhikissä näkyy ainoastaan mielisairaanhoitajan ja sairaanhoitajan tutkinnot.
Se johtuu siitä, että rekisterissä ilmoitetaan laillistetut ja nimikesuojatut ammattihenkilöt - osastonhoitaja tai terveystieteiden maisteri ei kuulu näihin. Ei lääkäreistäkään ilmoiteta, ovatko he mahdollisesti osastonylilääkäreitä tai onko heillä myös esim. filosofian maisterin tutkinto tehtynä.
- msh-sh
Anneli2210 kirjoitti:
Se johtuu siitä, että rekisterissä ilmoitetaan laillistetut ja nimikesuojatut ammattihenkilöt - osastonhoitaja tai terveystieteiden maisteri ei kuulu näihin. Ei lääkäreistäkään ilmoiteta, ovatko he mahdollisesti osastonylilääkäreitä tai onko heillä myös esim. filosofian maisterin tutkinto tehtynä.
Ajattelin lähinnä, että aloittajan tapauksessa on kyse samasta asiasta ja yritin tätä esimerkillä havainnollistaa. Perustutkinto näkyy, mutta ei lisäkoulutukset (esim. amk-päivitys). Ja nimike on se, minkä on perustutkinnossa saanut eli juuri laillistettu/nimikesuojattu ammatti.
En usko, että esim. "sairaanhoitaja AMK" tai "sairaanhoitaja ylempi AMK" Terhikin tiedoissa näkyvät, vaikka semmoisiakin nimikkeitä nykyään on. Jos joku tietää paremmin, niin kertokoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047