Voiko Air Baltic toimia näin?

Kyllä, olen köyhä

Osaakohan joku auttaa? Varasin lennon Air Balticin nettisivujen kautta ja varaus hoitui kuten edelliselläkin kerralla. Näkyviin tuli "Total Fee" jonka jälkeen naputtelin luottokorttini numeron ja klikkasin "Hyväksy". Sitten esiin ponnahti kokonaan uusi ikkuna jossa puhuttiin peruutusturvasta, myöhästymislisästä yms. mitä lentoyhtiöt kauppaavat lentojen lisäksi. Ohitin nuo kaikki, mielestäni en hyväksynyt mitään enkä huomannut mitään raksejakaan ruuduissa missä olisin nuo hyväksynyt. Seuraavaksi kysyttiin pankkitunnuksiani, kuten edelliselläkin kerralla, joten näpyttelin ne ja jäin odottamaan. Seuraavaksi sain ilmoituksen että lähes 40€ aikaisempaa enemmän oli veloitettu kortiltani vaikka todellakaan en ollut valinnut noita myöhästymishyvityksiä, peruutusturvia yms. Missään vaiheessa varaus-prosessin loppupuolella ei myöskään näkynyt uutta "Total Fee":tä mistä uuden lopullisen summan olisi voinut tarkistaa. Voiko tämä todellakin mennä näin? Aiemmin lentoa varatessani nuo kohdat ovat olleet valittavissa paljon aikaisemmin, suunilleen samassa vaiheessa kuin mahdolliset matkatavaratkin. Mielestäni on aika kieroa että luottokorttitietojen antamisen jälkeen kaupataan vielä tämmöisiä normaalin lentomaksun lisäksi..... Voiko syynä olla se että aikaisemmin varaamani lento oli kalliimpaa hintaluokkaa ja tämä uusi todella alhainen tarjous, siis että varaus-prosessia olisi jotenkin erilainen? Onko muilla samoja kokemuksia? Eikö voi olettaa varaus hoituisi samalla lailla kuin aikaisemminkin ilman sen kummempia kiemuroita? Lähetin postia asiasta lentoyhtiöön mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut mitään takaisin :/ Ajattelin että tästä voisi kysellä kuluttaja-asiamieheltäkin..... Taidan ruveta boikotoimaan koko yhtiötä ja haukun sitä jokaiselle joka jaksaa kuunnella!!!!

12

2201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeri3

      Outoa todella, itsekin olen tilannut liput airBalticiin eika mitaan yllamainittua tapahtunut. Kaikki sujui normaalista.
      Olisiko ollut mahdollista sulkea vain tama esiinponnahtanut ikkuna, oliko X ylakulmassa ?
      Ainoa joka tuli mieleeni. Eihan lipun tilaamisen ja maksamisen jalkeen mitaan muuta pitaisi tulla esiin, nama ns ylimaaraiset peruutusturvat ja luojaties muut hossotykset olisi pitanyt olla esilla jo tilausvaiheessa.

      Toivon etta saatte taman asian selvityteksi, keinolla tai toisin. Paras soittaa suoraan toimistoon.
      Kiitos kuitenkin varoituksesta meille muille myos.

      • Kyllä, olen köyhä

        Sanoppa muuta, todella outoa...!! :( Ei tosiaan luottokortin numeron kirjoittamisen jälkeen enää pitäisi mitään erityisiä lisiä tulla!! En tarkalleen muista olisiko esille tulleen uuden ikkunna voinut vain sulkea esim X:stä yläkulmassa, mutta itse muistelisin vain vierittäneeni sivupalkkia alas ja jatkaneeni maksua Jatka-kohdasta. Eikä missään tosiaan näkynyt uutta korkeampaa Total Fee:tä. Todella kieroa ja kaksinaamaista touhua!!!! Yritin katsoa koneeni sivuhistoriastakin vielä tarkempia yksityiskohtia mutta maksusivuja ei enää näkynyt. Ehkä silti joku itseäni fiksumpi voisi nekin kaivaa esille jos muu ei auta.

        Kiitos silti kannustuksesta ja toivotaan että asia selviäisi :) Pitääpä ottaa puhelimitse yhteyttä jos viestiini ei kuulu vastausta. Ja muut, varokaa Air Balticia!!!!!!!!!!!!


      • rwwrr
        Kyllä, olen köyhä kirjoitti:

        Sanoppa muuta, todella outoa...!! :( Ei tosiaan luottokortin numeron kirjoittamisen jälkeen enää pitäisi mitään erityisiä lisiä tulla!! En tarkalleen muista olisiko esille tulleen uuden ikkunna voinut vain sulkea esim X:stä yläkulmassa, mutta itse muistelisin vain vierittäneeni sivupalkkia alas ja jatkaneeni maksua Jatka-kohdasta. Eikä missään tosiaan näkynyt uutta korkeampaa Total Fee:tä. Todella kieroa ja kaksinaamaista touhua!!!! Yritin katsoa koneeni sivuhistoriastakin vielä tarkempia yksityiskohtia mutta maksusivuja ei enää näkynyt. Ehkä silti joku itseäni fiksumpi voisi nekin kaivaa esille jos muu ei auta.

        Kiitos silti kannustuksesta ja toivotaan että asia selviäisi :) Pitääpä ottaa puhelimitse yhteyttä jos viestiini ei kuulu vastausta. Ja muut, varokaa Air Balticia!!!!!!!!!!!!

        Muut, varokaa paskaa puhuvia suomalaisten yhtiöiden kannattajia.


    • foolbaltic

      En viitsinyt avata uutta ketjua, niin laitoin tähän.
      Airbaltic perui yhteyden jatkolennolle, pitäisi hyväksyä päivää aikaisemmin lähtevä lento, joka tietää yöpymistä Riikassa. Nyt jos hyväksyn heidän ehdottamansa uuden aikataulun, he haluavat lisämaksua, jo maksetusta matkasta. Onko tämmönen ryssän meininki laillista? Alkaa jo v...ttaa koko lafka ennen ensikokemusta.

      • Meidän matkamme aikataulua on airBaltic vaihtanut moneen otteeseen. Kun soitat (maksullinen 1.70/min ppm) ja kuuntelet aikasi tiluliluliitä, kun sinulle sitten vastataan saat vääntää asiaa rautalangasta. Kun jotain sitten sovitaan, niin eipä aikaakaan kun ovat jo taas muuttaneet aikatauluasi. Siinäpä sitten soittelet yhtenään, niin on sekin tapa kerätä rahaa asiakkailta, jotka eivät ostaneet peruutusturvaa.
        En vielä tiedä, miten lopuksi käy, mutta annan tietoa miten matka toteutui.
        Jos tämmöistä on airBalticin toiminta, niin eipä ole asiaa käyttää tätä lentoyhtiötä.


      • annan myös palautett
        mumetsu53 kirjoitti:

        Meidän matkamme aikataulua on airBaltic vaihtanut moneen otteeseen. Kun soitat (maksullinen 1.70/min ppm) ja kuuntelet aikasi tiluliluliitä, kun sinulle sitten vastataan saat vääntää asiaa rautalangasta. Kun jotain sitten sovitaan, niin eipä aikaakaan kun ovat jo taas muuttaneet aikatauluasi. Siinäpä sitten soittelet yhtenään, niin on sekin tapa kerätä rahaa asiakkailta, jotka eivät ostaneet peruutusturvaa.
        En vielä tiedä, miten lopuksi käy, mutta annan tietoa miten matka toteutui.
        Jos tämmöistä on airBalticin toiminta, niin eipä ole asiaa käyttää tätä lentoyhtiötä.

        Sama kokemus täällä, varmaan kuudes aikataulumuutos sähköpostissa, välillä jopa kysyttiin että hyväksymmekö muutokset ja jos hyväksymme, niin uudet liput kirjoitetaan. Laitoin viestiä, että jos yhden lento-osuuden aikataulu muuttuu meille edullisemmaksi, niin vaadimme saada vaihtaa liput siihen, sen vuoksi olen säilyttänyt sähköpostissa myös sen ihkaensimmäisen sähköpostin. Noita välimuutoksia on tullut pahimpina päivinä kaksittain, eli sähköpostia suoraan roskikseen menee todella paljon. Nyt en ole viitsinyt edes tulostaa omaksi muistilapuksi, kun aikataulu muuttuu ainakin viikottain.

        Matkaan vielä 3 viikkoa, joten muutoksia ehtii tulla vieläkin - LOL


      • jonitar

        ei pidä maksaa lisää eikä yhtiökään sitä varmasti pyydä. Väärinymmärrystä.


      • annan myös palautett kirjoitti:

        Sama kokemus täällä, varmaan kuudes aikataulumuutos sähköpostissa, välillä jopa kysyttiin että hyväksymmekö muutokset ja jos hyväksymme, niin uudet liput kirjoitetaan. Laitoin viestiä, että jos yhden lento-osuuden aikataulu muuttuu meille edullisemmaksi, niin vaadimme saada vaihtaa liput siihen, sen vuoksi olen säilyttänyt sähköpostissa myös sen ihkaensimmäisen sähköpostin. Noita välimuutoksia on tullut pahimpina päivinä kaksittain, eli sähköpostia suoraan roskikseen menee todella paljon. Nyt en ole viitsinyt edes tulostaa omaksi muistilapuksi, kun aikataulu muuttuu ainakin viikottain.

        Matkaan vielä 3 viikkoa, joten muutoksia ehtii tulla vieläkin - LOL

        Matkaamme on muuteltu useaan kertaan ja nyt olisi tiedossa yksi lisävuorokausi samaan hintaan, koska emme pääse alkuperäisenä päivänä palaamaan, kun ei tule konetta suomeen.
        Asiasta on väännetty kättä ja soitella on saanut usein. Sähköpostiinkin vastasivat kerran, pyytämällä kääntämään suomenkielinen viesti englanniksi, sittenpä siitä ei ole kuulunut mitään.
        Virkailija jonka kanssa olet puhelimessa ei kerro muuta kuin etunimensä. Seuraan tilannetta ja viestin osaltani, jos taas joutuu heittopussiksi. Kevääll'ä kävin lontoossa ja se matka meni muutoksitta. Nyt katselen jo kevättä, mutta en tiedä uskallanko luottaa AirBalticiin. Toivottavasti hoitavat tonttinsa hyvin, niin matkailijat voi luottaa heihin.


      • mumetsu53 kirjoitti:

        Matkaamme on muuteltu useaan kertaan ja nyt olisi tiedossa yksi lisävuorokausi samaan hintaan, koska emme pääse alkuperäisenä päivänä palaamaan, kun ei tule konetta suomeen.
        Asiasta on väännetty kättä ja soitella on saanut usein. Sähköpostiinkin vastasivat kerran, pyytämällä kääntämään suomenkielinen viesti englanniksi, sittenpä siitä ei ole kuulunut mitään.
        Virkailija jonka kanssa olet puhelimessa ei kerro muuta kuin etunimensä. Seuraan tilannetta ja viestin osaltani, jos taas joutuu heittopussiksi. Kevääll'ä kävin lontoossa ja se matka meni muutoksitta. Nyt katselen jo kevättä, mutta en tiedä uskallanko luottaa AirBalticiin. Toivottavasti hoitavat tonttinsa hyvin, niin matkailijat voi luottaa heihin.

        .... aikatauluja muuttivat useaan kertaan. Yhteydenotot maksaneet yli 40 euroa (palvelupuhelin maksu), kun joutui soittelemaan jo valmiiksi sovittujen muutostenkin muuttuessa. Lopulta matka järjestyi hyvin, mutta miksi eivät vastaa sähköpostiin, eivätkä voi soittaa asiakkaalle sopimista varten.
        Tämmöiset harmittavat sähläykset herättävät epäluottamusta, eikä voi kavereillekkaan suositella airBalticia.


      • Tiita69
        mumetsu53 kirjoitti:

        .... aikatauluja muuttivat useaan kertaan. Yhteydenotot maksaneet yli 40 euroa (palvelupuhelin maksu), kun joutui soittelemaan jo valmiiksi sovittujen muutostenkin muuttuessa. Lopulta matka järjestyi hyvin, mutta miksi eivät vastaa sähköpostiin, eivätkä voi soittaa asiakkaalle sopimista varten.
        Tämmöiset harmittavat sähläykset herättävät epäluottamusta, eikä voi kavereillekkaan suositella airBalticia.

        En viitsinyt avata uutta ketjua, niin laitoin tähän.
        varasimme "halvat"lennot netistä ja kaikki ok, kunnes koko rumba alkoi. Määränpäämme oli pitkä viikonloppu Beriinissä ja ajatuksissamme kuvittelimme matkustavamme nopeasti. Ensimmäinen lento Tampereelta lähti vähän myöhässä (ok.), vaihto Riikassa, lento peruttiin lähtöselvityksessä ( Berliinin kenttä tukossa, seuraava lento 7 tunnin kuluttua, kaikki vielä ok vaikka yksi päivä Berliiniä menetetty) Lento takaisin kotiin klo.14.30 perutaan juuri ennen lähtöä seuraava lento kuusi tuntia myöhemmin, kaikki jatko lennot out....lentokentällä taas monta tuntia, uusien lentojen ja lippujen selvitys takkuaa pahasti. Lento Riikaan n. kymmenen aikaan, monta selvitystä kentällä, klo 00.30 Riikassa lentokenttä hotellissa. Aamulla uusi lento Helsingin kautta Tampereelle, joka sekin myöhässä....jatkolento onnistui ainoastaan Tampereen koneen odottelu meitä. Kolmen päivän pitkä viikonloppu vaihtui, päivä Berliinissä kolme lentokentillä. Ei enään koskaan Air Baltikin koneeseen vaikka ilmaiseksi lentäisivät.


      • useimpia:)
        Tiita69 kirjoitti:

        En viitsinyt avata uutta ketjua, niin laitoin tähän.
        varasimme "halvat"lennot netistä ja kaikki ok, kunnes koko rumba alkoi. Määränpäämme oli pitkä viikonloppu Beriinissä ja ajatuksissamme kuvittelimme matkustavamme nopeasti. Ensimmäinen lento Tampereelta lähti vähän myöhässä (ok.), vaihto Riikassa, lento peruttiin lähtöselvityksessä ( Berliinin kenttä tukossa, seuraava lento 7 tunnin kuluttua, kaikki vielä ok vaikka yksi päivä Berliiniä menetetty) Lento takaisin kotiin klo.14.30 perutaan juuri ennen lähtöä seuraava lento kuusi tuntia myöhemmin, kaikki jatko lennot out....lentokentällä taas monta tuntia, uusien lentojen ja lippujen selvitys takkuaa pahasti. Lento Riikaan n. kymmenen aikaan, monta selvitystä kentällä, klo 00.30 Riikassa lentokenttä hotellissa. Aamulla uusi lento Helsingin kautta Tampereelle, joka sekin myöhässä....jatkolento onnistui ainoastaan Tampereen koneen odottelu meitä. Kolmen päivän pitkä viikonloppu vaihtui, päivä Berliinissä kolme lentokentillä. Ei enään koskaan Air Baltikin koneeseen vaikka ilmaiseksi lentäisivät.

        Voi hellanlettas, jos Berliinin kenttä on tukossa niin onhan se firman vika. Minulta peruuntui koko Berliinin matka sääolosuhteiden takia, mutta en ole niin uuno että syyttäisin varaamaani lentoyhtiötä asiasta.

        Matkailu on aina epävarmaa. Jos ei sitä sulata niin on parempi pysytellä siellä torpassa, etenkin näin talvisaikaan.


    • heino87

      Minulla on mennyt kaikki hyvin kyseisellä yhtiöllä ja kokonaishinta näytetään aina selvästi aina sillä sivulla mihin korttinumero laitetaan. Matkustuskuitista voit myös tsekata mitä palveluita olet mahdollisesti ostanut. Itsellä kävi yhtiön kanssa kerran niin, että ostin vahingossa väärällä päivälle. Soitin heille samantien ja he vaihtoivat päivät veloituksetta. Kertoivat myös, että asiakkaalla on 24h varauksen jälkeen aikaa tarkistaa valintansa ja pyytää muutosta, jos on tehnyt virheen. Kuulostaa minulle reilulta ja rehelliseltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      93
      11932
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      106
      9040
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      119
      4983
    4. Tänään torille

      Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      101
      4198
    5. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      38
      4157
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      7
      3933
    7. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      73
      3852
    8. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3709
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      40
      3593
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      29
      3551
    Aihe