Onko hyvää hommaa vai huonoa hommaa? Kuinka monta mattoa ajetaan päivässä ja paikat?
Lindströmin mattoajot?
138
14165
Vastaukset
- ihmeperhe,
Hoonas aina oulun -kokkolan välillä puskurissa kiinni sillä kaanialla,vaikka ajoin lähes rajoitinta vasten!
- tojo-juntti
aika ihme touhua oli
- kiki.
Homma on helppoa mutta vähän raskasta ja paskasta.
Lapput ovat tosin englanniksi, mutta so? kyllä ne muutama kohtaa niistä tietää, eli mitä mattoa menee mihinkin ja kuinka paljon, esi huoltoaseman lapussa voisi lukea "S3 WC:n eteen S3 Kassan eteen S5 pääsisäänkäynti S2 takaovi" jossa lukee siis maton koko ja mihin, ja huomautuksessa voisi lukea vaikkapa "auki 06:00-21:00" jolloin työ on hoidettavana tuossa välissä, mutta mitään minuttiaikataulua ei ole, tai päivittäin vaihtuvaa.
Tosin jos haluat vielä helpompaa hommaa, niin suosuttelen roska-auton ajoa... - mattoja kansalle
kiki. kirjoitti:
Homma on helppoa mutta vähän raskasta ja paskasta.
Lapput ovat tosin englanniksi, mutta so? kyllä ne muutama kohtaa niistä tietää, eli mitä mattoa menee mihinkin ja kuinka paljon, esi huoltoaseman lapussa voisi lukea "S3 WC:n eteen S3 Kassan eteen S5 pääsisäänkäynti S2 takaovi" jossa lukee siis maton koko ja mihin, ja huomautuksessa voisi lukea vaikkapa "auki 06:00-21:00" jolloin työ on hoidettavana tuossa välissä, mutta mitään minuttiaikataulua ei ole, tai päivittäin vaihtuvaa.
Tosin jos haluat vielä helpompaa hommaa, niin suosuttelen roska-auton ajoa...mutta palkka oli hyvä.sain 17 e tunti lisät.että kyllä noita mattoja silloin viitti rontata.tosin joskus se raja tulee vastaan...
- kiki.
mattoja kansalle kirjoitti:
mutta palkka oli hyvä.sain 17 e tunti lisät.että kyllä noita mattoja silloin viitti rontata.tosin joskus se raja tulee vastaan...
Tuntipalkka vaihtelee siinä 11,92€-12,77€ välillä riippuen kokemuksesta.
Sitten tietenkin päälle tulee ylityöt jos niitä on tullakseen.
Ja myös iltalisä välillä 18-22 15 prosentia ja 22-06 20 prosentia.
No sehän on palstan tapa, että palkkaa kysyttäessä "on se joku neljä tonni kuus" mut totuus kirpaisee aina ;) - jokukukatähahmed
kiki. kirjoitti:
Tuntipalkka vaihtelee siinä 11,92€-12,77€ välillä riippuen kokemuksesta.
Sitten tietenkin päälle tulee ylityöt jos niitä on tullakseen.
Ja myös iltalisä välillä 18-22 15 prosentia ja 22-06 20 prosentia.
No sehän on palstan tapa, että palkkaa kysyttäessä "on se joku neljä tonni kuus" mut totuus kirpaisee aina ;)Joo, mutta kun lindström hakee kokoaika yrittäjiä ajamaan mattoja yrittäjän omalla autolla. Mikäköhän se palkka silloin mahtaa olla?
- sdfghhbfgh
jokukukatähahmed kirjoitti:
Joo, mutta kun lindström hakee kokoaika yrittäjiä ajamaan mattoja yrittäjän omalla autolla. Mikäköhän se palkka silloin mahtaa olla?
yrittäjä voi nostaa mitä palkkaa tahansa jos itse ajaa tms. se on eri asia kannattaako,jotkut speciaali erikoiskuljetus tai adr täysperä kuskit voi saada keskituntiansion lähelle 18-19 mutta ei mikään nupilla jakava mattokuski todellakaan!
- Anonyymi
jokukukatähahmed kirjoitti:
Joo, mutta kun lindström hakee kokoaika yrittäjiä ajamaan mattoja yrittäjän omalla autolla. Mikäköhän se palkka silloin mahtaa olla?
Varmaan omalla autolla se 17€/g
- Kaverin kaveri
Jep, Lindström hakee jatkuvasti uusia liikennöitsijöitä. Kasvua palvelulla toki on, mutta kyllä tarve taitaa olla jo olemassa oleville lenkeille. Vanhat liikennöitsijät eivät nimittäin ole jäädäkseen. Rahaa ei tule, homma ei toimi, päivät ylipitkiä... Kuulemani mukaan en suosittele kellekään
- hhjg
Mattoajot on hinnallisesti ok, mutta mistä saat kuskin, on aika rankkaa hommaa, tuosta 17e palkasta sen verran että maksoin kuskille tuon kun meinas lopettaa, no palkka motivoi puoli vuotta, ja sitten lähti kevyempiin hommiin.
- demanu
hhjg kirjoitti:
Mattoajot on hinnallisesti ok, mutta mistä saat kuskin, on aika rankkaa hommaa, tuosta 17e palkasta sen verran että maksoin kuskille tuon kun meinas lopettaa, no palkka motivoi puoli vuotta, ja sitten lähti kevyempiin hommiin.
Voin tulla kuiskaa sulle ? 0404438760
- demanu
demanu kirjoitti:
Voin tulla kuiskaa sulle ? 0404438760
Autocorrect :D
- Kallion guru
Kuulinpa tuossa että Lindström antoi kenkää vanhoille autoilijoille koska
pitää saada enemmän paikkoja per auto.
- demanu
Hirveää paskaa koko homma itellä on palkkana kuljetusalan TES eli 12,99 tunnilta. Ylitöitä ei saa, koska jos tulee pitkää päivää niin pistetään tasurivapaalle, joka vituttaa ! Jakson tunnit siis pysyy aina n. 80 tuntia - 5 tuntia eli ei ylitöitä orjan palkka !! Mattoja on n. 150-200. Paikkoja n. 20-45 ja perjantai ns. Kevyt pyykkipäivä. Homma on todella uusista ja kiirre tulee jos meinaa keretä ennen 16.00 jakaa kaikki, koska firmat menee kiinni yleensä silloin ja laitettu tahalleen viikoiksi paikoiksi noin 15.00-16.00 sulkeutuvat. Mattofirma siis tämä beren... Ja liikennöitsijä v&p. Pk-seutu
- Herra Metku
Talvella kuljettaja saa bonuksen vielä kaiken vaivan ja hikoilun lisäksi.
Nimittäin mattoihin sulanut lumi ja loska valuu mukavasti työvaatteille.
Siitä vaan heität vaihtorullan olalle ja vot kohta koko selkä aina
persusta myöten on märkä. Ai että tulis jo kesä! - VAIN PARASTA
Herra Metku kirjoitti:
Talvella kuljettaja saa bonuksen vielä kaiken vaivan ja hikoilun lisäksi.
Nimittäin mattoihin sulanut lumi ja loska valuu mukavasti työvaatteille.
Siitä vaan heität vaihtorullan olalle ja vot kohta koko selkä aina
persusta myöten on märkä. Ai että tulis jo kesä!Hyvä huomio. tuossa 80-luvulla yksi Mallasjuoman autoilija ajatteli laittaa
yhden auton Lindströmin mattoajoon. Isäntä itse kokeili viikon ja totesi
,että p...kele minä en kuravelli selässä ala jatkuvasti ajaa. Laittoipa
sitten kyseisen auton H:gin liikuntaviraston ajoon ja voipi tänäkin päivänäkin
etten sanoisi letkeesti.Mitä nyt latukonetta siirtelee Oulunkylän urheilupuistossa
ja käy kaffeilla. Kyllä se taitaa olla sitä ihan vihonviimeisintä hommaa
samassa kastissa on lähdevesimiehet EDEN sun muut. Se on vaan minun
mielipide. Joku voi tykätä..jOKU TYKKÄÄ TYTTÄRESTÄ TOINEN ÄIDISTÄ.... - ex-lindström
VAIN PARASTA kirjoitti:
Hyvä huomio. tuossa 80-luvulla yksi Mallasjuoman autoilija ajatteli laittaa
yhden auton Lindströmin mattoajoon. Isäntä itse kokeili viikon ja totesi
,että p...kele minä en kuravelli selässä ala jatkuvasti ajaa. Laittoipa
sitten kyseisen auton H:gin liikuntaviraston ajoon ja voipi tänäkin päivänäkin
etten sanoisi letkeesti.Mitä nyt latukonetta siirtelee Oulunkylän urheilupuistossa
ja käy kaffeilla. Kyllä se taitaa olla sitä ihan vihonviimeisintä hommaa
samassa kastissa on lähdevesimiehet EDEN sun muut. Se on vaan minun
mielipide. Joku voi tykätä..jOKU TYKKÄÄ TYTTÄRESTÄ TOINEN ÄIDISTÄ....Kuraveden valuminen selkää pitkin aina kalsareihin saakka on
kyllä ihan tosi asia.Ikävä kyllä.Mutta vain mattohommissa ja talvella. - Jakari3486736
ex-lindström kirjoitti:
Kuraveden valuminen selkää pitkin aina kalsareihin saakka on
kyllä ihan tosi asia.Ikävä kyllä.Mutta vain mattohommissa ja talvella."Kuraveden valuminen selkää pitkin aina kalsareihin saakka on
kyllä ihan tosi asia.Ikävä kyllä.Mutta vain mattohommissa ja talvella. "
Toi vaatii jo taitoa! Olen yli vuoden näitä hommia tehnyt ja eikä ole koskaan valunut mitään muutakun sadevettä niskaani...talvi on ihan jees siinä mielessä ettei ole hiekkaa niin paljon.. - Jukkapoika
"beren" katoin googlesta ja tollasta ei firmaa ei ole :D taidat puhua paskaa!
- Jalmari Kärttynen
Jukkapoika kirjoitti:
"beren" katoin googlesta ja tollasta ei firmaa ei ole :D taidat puhua paskaa!
Ihmettelin mitä tarkoitit beren sanalla. Se sellainen tanskalainen firma
jonka nimi alkaa B :llä ja on kaksi osainen taitaa löytyä myös & merkki välistä.
Se on sellainen Lindströmin kilpailija tanskanmaalta. Tällä alalla ei Suomessa
taida juuri muuten kilpailua olla. Ainakin Helsingissä ja uudellamaalla
tämän firman kokovalkoisia autoja liikkuu. Nimi on kyljessä pölkkykirjaimilla
sinisellä. Voit löytää netistä hakusanoilla pesulapalveluita tai työvaatepesua.
Valitettavasti en itsekään muista firman nimeä .Sen verran pitkä se on. - VAIN PARASTA
Jakari3486736 kirjoitti:
"Kuraveden valuminen selkää pitkin aina kalsareihin saakka on
kyllä ihan tosi asia.Ikävä kyllä.Mutta vain mattohommissa ja talvella. "
Toi vaatii jo taitoa! Olen yli vuoden näitä hommia tehnyt ja eikä ole koskaan valunut mitään muutakun sadevettä niskaani...talvi on ihan jees siinä mielessä ettei ole hiekkaa niin paljon..Hyvä jakari 3486736. En tiedä miten niitä mattoja nykyisin kuskataan.
Nokkakärrylläkö??? Mallasjuomien mies rullasi litimärän maton myymälän
lattialta ja heitti 1-2 rullaa olalle ja marssi autolle.Luonnollisesti vesi pyrkii alaspäin
ja näin ollen sinne selän puolelle se päätyi. Nykyisin voi olla tekniikat kehittyneet.
Ennen hommissa ei ollut edes perälautaa. Liukuovet vain autojen sivussa.
Ajopelinä oli Hanomag-Henzel tai mersun 406 D jossa oli mahtavat 60 hv.
Eli melko karua hommaa.. vai mitä - Jakari3486736
VAIN PARASTA kirjoitti:
Hyvä jakari 3486736. En tiedä miten niitä mattoja nykyisin kuskataan.
Nokkakärrylläkö??? Mallasjuomien mies rullasi litimärän maton myymälän
lattialta ja heitti 1-2 rullaa olalle ja marssi autolle.Luonnollisesti vesi pyrkii alaspäin
ja näin ollen sinne selän puolelle se päätyi. Nykyisin voi olla tekniikat kehittyneet.
Ennen hommissa ei ollut edes perälautaa. Liukuovet vain autojen sivussa.
Ajopelinä oli Hanomag-Henzel tai mersun 406 D jossa oli mahtavat 60 hv.
Eli melko karua hommaa.. vai mitäItse käytän perälautaa vain lastaus/purkuun. Riippuu varmaan matosta. Märkiä mattoja on ollut mutta ei niistä ole mitään valunut ehkä irtokivet tippuu alas, mutta muuten ei valu mitään. Matto on hyvä rullata tiukasti ja ottaa se olkapäälle sillain ettei maton reuna ole olkapäätä vasten vaan maton pohja. Ajan Iveco Eurocargoa.
- VAIN PARASTA
Jakari3486736 kirjoitti:
Itse käytän perälautaa vain lastaus/purkuun. Riippuu varmaan matosta. Märkiä mattoja on ollut mutta ei niistä ole mitään valunut ehkä irtokivet tippuu alas, mutta muuten ei valu mitään. Matto on hyvä rullata tiukasti ja ottaa se olkapäälle sillain ettei maton reuna ole olkapäätä vasten vaan maton pohja. Ajan Iveco Eurocargoa.
Pahin aika on se kun sataa räntä-lunta ja ihmiset pyyhkivät ja matolle.
Matto on imenyt loskaa valtavasti. Sen kun rullaat tiukaksi ja heität
olalle niin kyllä sieltä lorahtaa valitettavasti.
- hhjg
Ei oo demanu enää matto autoa kun kyllästyin jatkuvaan kuskien etsiskelyyn, nyt ajetaan muita hommia.
- gkt-kuljetus
JÄRKI VALINTA
Onko toi matto ajo urakka hommia? Minkälaisia hintoja makselevat?
- Jakari3486736
Itse ajalen Lindströmmin mattoja (myös pyykkiä ym). Olen henkilöstövuokrauksen kautta joten iytselläni on tuntipalkka mutta uskoakseni aika monella on juuri TES tuntipalkka...toki muutama autoilija tekee sitä 6h päivää joten siellä voi olla urakka hinta
- lepo vaan
Kyllä sanoisin,että jos helpommalla haluat päästä ja uusilla autoilla ajella.
Ja bonuksena vielä asiallinen palkka. Ota yhteys Esa kuokka oy tai
Kilon osuusauto,Voi kuulostaa neuvostoliitto meiningiltä mutta kannattaa.
Pyykki ja mattoajot on kyllä sitä rankinta mahdollista hommaa ja
sielläkin on kiristetty vielä "ruuvi tosi tiukalle" itse vanhana konkarina
ihmettelen kuinka joku on edes kiinnostunut? - silmäpussit
lepo vaan kirjoitti:
Kyllä sanoisin,että jos helpommalla haluat päästä ja uusilla autoilla ajella.
Ja bonuksena vielä asiallinen palkka. Ota yhteys Esa kuokka oy tai
Kilon osuusauto,Voi kuulostaa neuvostoliitto meiningiltä mutta kannattaa.
Pyykki ja mattoajot on kyllä sitä rankinta mahdollista hommaa ja
sielläkin on kiristetty vielä "ruuvi tosi tiukalle" itse vanhana konkarina
ihmettelen kuinka joku on edes kiinnostunut?Ei nämä kyseisen firman miehet ainakaan kannusta alelle enemmän ole kuullut
sitä miten surkeita työolot ovat. Väsynneitä ovat pojat poloiset. - lepo vaan
silmäpussit kirjoitti:
Ei nämä kyseisen firman miehet ainakaan kannusta alelle enemmän ole kuullut
sitä miten surkeita työolot ovat. Väsynneitä ovat pojat poloiset.Jos KOA tai Kuokkaa tarkoitit niin ei pitäisi olla väsyneitä kun
ylitöitä ei tehdä . 8 tuntia ja kotiin. Hyvä vai huono asia.
Jokainen voi itse päätellä . Eli perussetillä mennään ei tule
sijoitusongelmia kylläkään.
- dino1
Lindströmin neuvottelukulttuuri on mallia ota tai jätä, tulijoita on. Mattohomma on epäinhimillisen raskasta eikä siitä saa kelvollista korvausta. Jos kuski saa siellä hyvää palkkaa niin todennäköisesti autoilijalla on autoja paremmissakin hommissa.
- Rapuleizon
Hyvä dino 1 eli tarkoitat,että autoilija kompensoi huonon taksan sillä,että
maksaa palkan vaikka auto on todellisuudessa tappiollinen.Kattaa kulut
toisen auton taksasta joka on voitollinen. On se pitkällä tähtäimellä
aika huono ratkaisu. Olen itsekin kuullut aika huonosta yrityskulttuurista
kyseisen firman osalta.Sinänsä ihme kun esim. mattohommissa ei juuri
kilpailua ole.- Anonyymi
Pyllystä!
- dino 1
Ei ole muuta kilpailua kuin euroopassa Lindströmiä isompi Berendsen. Mutta niitä ei kiinnosta "verissäpäin" taistella Suomen pienistä markkinoista. Muut toimijat on merkityksettömän pieniä ja ostettavissa pois markkinoita sotkemasta.
- Rapuleizon
Tämä selventävä vastaus aiheuttaa ihmetyksen jos ei ole vakavasti
otettavia kilpailijoita niin miksi ei mattotaksat ole sen verran kohdillaan
,että myös kuljetusliikkeet pysyisivät plussan puolella.
Ahneusko tässä on loppupeleissä syypää.
- dino 1
Muiden pärjäämisillä ei ole niin väliä. Alhaisella hinnalla vuokrataan paljon kamaa niin saadaan liikevaihto. Voitto otetaan pääosin työntekijän selkänahasta .Ovat usein vähän kouluja käyneitä naisia joilla ei ole vaihtoehtoja eivätkä siten uskalla valittaa, Autoilija tulee halvemmaksi kuin jos olisi firman omia autoja. Sitä voi vapaasti kyykyttää , usein sillä on velkaa ja pakko saada raha edes "pyörimään". Tästä seuraa, että autoilijakaan ei uskalla valittaa....
- hiiohoi1
Matto-orjaa haetaan taas. Kiiresti nyt kaikki hakemusta vetämään jos on ylimääräistä varallisuutta.
- ex matto
Niin missä haetaan?
- hiiohoi1
KWG. MOL.
- Soraa lavalle
Lindströmillä joka paikassa rekry. Itse olin liikennelupakurssilla jossa Koffia aj Lindströmiä mainostettiin. Taksaa kun kysy, niin vastausoli epämääräinen, että määräytyy piirin mukaan.
- Surullista mutta....
KOFF ja LINDSTRÖM kaksi kovaa. Pysykää ihan kuskina tehkää hommat särmästi niin on paljon onnellisempi olo. Jotain on vialla jos joku jatkuvalla syötöllä hakee kuljetusalan yrittäjiä. Minä tiedän vastauksen: sellaisessa yrityksessä ei oikeasti arvosteta kuljetusyrittäjää pätkääkään. Kova halu on puristaa uudesta kaverista mehut pihalle ja sitten kaveri pois tieltä ja uutta kehiin. Ja mikä ikävintä nämä firmat
haluavat jatkaa samalla linjalla hamaan tulevaisuuteen.Todella sankariteko nuorelle
kuljetusalasta kiinnostuneelle joka lähtee yrittäjäksi. suuret unelmat mutta kaikki meni.
Ei jäänyt kuin suuri katkeruus koko alaa kohtaan. Tätäkö me kaikki todella haluamme.
Tällainen on lama-suomi 2014
- wkjflkjfl
Juomien ajoa ainakaan Koffilla ei voi suositella kenellekkään. Kannattaa mennä viikoksi jonkun jakelijan mukaan (jolla on kaksi akselinen auto), jos urasuunnitelmissa on ryhtyä em. yrittäjäksi, tai edes kuskiksi.
- puukenkä
Ei hyviä ajopaikkoja ilmoitella. Ne pitää itse löytää. Käydä väsymättömästi kyselemässä ja luomassa yhteyksiä. Hinnalla ei ei ei pysty enää kilpailemaan, koska se kortti on jo pelattu loppuun. Jos kustannuslaskelma (kirjanpitoammattilaisen tekemä, ei sinun) osoittaa että katetta ei jää, älä tee sopimusta. Saman tuloksen saat kun käyt päivittäin laittamassa vastapuolen tilille muutaman satasen. Näinhän se menee, mutta aina vaan löytyy uusia kusetettavia autoilijoita joille toimeksiantajat sitten saunailloissaan naureskelevat.
- Liukas Lennart
Maton ajo on parasta mitä tiedän.teet vain duunin. Kukaan ei edes huomaa sinua.
Mikä sen parempaa. - Anonyymi
Hyvä homma.Vaihdoin 4000 mattoa kuukaudessa.
- Anonyymi
Yksi parhaimmista hommista kuljetusalalla. Tavara ei rikkoudu koskaan ,kukaan ei valita,koska duuni tehdään ihan itsenäisesti ja mitä enemmän vaihdat mattoja sitä isompi liksa. Tuo edellinen kirjoittaja vaihtamalla 4000 mattoa kuussa pääsi todennäköisesti yli 4000 eur/kk palkkaan. Joku apina valitti täällä,että loskakeleillä vaihtomatoista valuu kuravesi selkään kun kantaa olkapäällä. Minun puolesta saa valua vaikka se itse sonta ja kusi jos liksa on näin hyvä. Hyvä duuni on kyseessä. Jos on reipas ote työhön ja todella nopeat jalat niin ansiot on sen mukaiset.
- Anonyymi
Noudatatko ajo ja työaikalakia? Itsekin joskus miettinyt tuota mattokuskina olemista, siis kuljettajana, en yrittäjänä. Mutta taidanpa jatkaa ihan tavallisena jakokuskina. Tuskin selkä kestää jatkuvaa kumartelua.
- Anonyymi
Niin eteenkin mattohommissa tuo ajoaika jää todella vähäiseksi. Työpäivästä pienen pieni murto-osa on ajo-aikaa. Jos vuorokaudessa ajoaika on lakisääteinen 9 tuntia niin mattokuskilla se on korkeintaan 2-3 tuntia. Itseasiassa se on perusjakeluauto kuskillakin
10 -11 tunnin työpäivässä korkeintaan 3- 4 tuntia. Sillä työpäivän työtunnit koostuvat
pääsääntöisesti lastauksesta, asiakkailla purkamisesta ja tyhjien yksiköiden palauttamisesta
varastolle. Kannattaa siis jatkaa "tavallisena" jakokuskina. Ei ole helppotyö olla kokoajan
polvillaan rullaamassa mattoja. Se olisi mukava vielä kuulla mitä eroa on tavallisella jako- kuskilla ja ammattitaitoisella työstään ylpeällä jakeluauton kuljettajalla.
- Anonyymi
Lindströmin mattoajo on kuljetusalan yliopisto.
- Anonyymi
Kyllä se luo nöyrää asennetta ihmiseen. Polvilleen ja rullaat maton. Mattorulla olalle.
Kuten armeijassa opetettiin"Olalle vie" tätä toistoa satoja kertoja päivässä. Talviaikaan
kuravesi valuu pitkin selkää,mutta kuten hyvä ystäväni lokaautonkuljettaja sanoi ei se mitään "paska haisee pahalle eli rahalle" ja meno jatkuu. Jos Lindströmmin yliopiston suorittaa mallikkaasti loppuun eli eläkepäiville asti niin iso kiitos koko suomenkansan puolesta.Se on uroteko jota ei ole kovin moni suomalainen tehnyt. Työ joka ei taida sopia edes veljeskansan urhoille.
- Anonyymi
Lähinnä meinasin että pidetäänkö taukoja? osa jakarikuskeista ja jätekuskeista ei pidä taukoa ollenkaan koko päivänä. Aloitan päivän noin kuuden aikaan ja pidän puolen tunnin tauon puolen päivän aikaan. Noudatan siis työaikalakia. Ajoaikalakia ei kannata tähän sotkea , se on eri juttu.
- Anonyymi
Työnä raskasta. Kokemusta on. Ei maha kasva
- Anonyymi
Lindströmin mattoajossa alkoholin suhteen on nollatoleranssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lindströmin mattoajossa alkoholin suhteen on nollatoleranssi.
Edellinen kirjoittaja on täysin pihalla siis kuutamolla eli ei ole työelämässä ollenkaan vaan elää meidän muiden työtä tekevien raittiiden duunareiden maksamilla veromarkoilla.
Työelämässä on aina nollatoleranssi alkoholin suhteen. Työhön tullaan selvinpäin ja reippaana sillä tuolle alkoholi pirulaiselle ei anneta mitään armoa. On ihan sama ajatko jakeluautoa tai rekkaa. oletko sairaanhoitaja tai kätilö. Ainoastaan taiteijoille on suotu tuo vapaus olla kännissä työssään. Juice leskinen, Arto Melleri (runoilija) Albert Järvinen ja Cisse Häkkinen , Irwin Goodman vain muutamia mainitakseni. hyviä tyyppejä mutta eivät enää keskuudessamme. Rauha heidän muistolleen. He tekivät työtään maistissa.Se oli tavaramerkki heillä.
Alkoholi on viisasten juoma.... siinä sitä pähkinää purtavaksi kuka on se viisas. Jos ei ole varma ,että on viisas niin kannattaa jättää väliin koko paska tuote. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja on täysin pihalla siis kuutamolla eli ei ole työelämässä ollenkaan vaan elää meidän muiden työtä tekevien raittiiden duunareiden maksamilla veromarkoilla.
Työelämässä on aina nollatoleranssi alkoholin suhteen. Työhön tullaan selvinpäin ja reippaana sillä tuolle alkoholi pirulaiselle ei anneta mitään armoa. On ihan sama ajatko jakeluautoa tai rekkaa. oletko sairaanhoitaja tai kätilö. Ainoastaan taiteijoille on suotu tuo vapaus olla kännissä työssään. Juice leskinen, Arto Melleri (runoilija) Albert Järvinen ja Cisse Häkkinen , Irwin Goodman vain muutamia mainitakseni. hyviä tyyppejä mutta eivät enää keskuudessamme. Rauha heidän muistolleen. He tekivät työtään maistissa.Se oli tavaramerkki heillä.
Alkoholi on viisasten juoma.... siinä sitä pähkinää purtavaksi kuka on se viisas. Jos ei ole varma ,että on viisas niin kannattaa jättää väliin koko paska tuote.Suomessa ei liikenteessä ole nollatoleranssi, pienessä 0,5 promillen pöhdässä saa ajella ihan laillisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei liikenteessä ole nollatoleranssi, pienessä 0,5 promillen pöhdässä saa ajella ihan laillisesti.
Edellinen kirjoittaja on sitten oikein pilkun n...ja. Oletetaan ,että veressäsi on 0.45 eli sallittu tieliikenteessä. O.k saat ajaa ja jatkaa matkaa puhalluksen jälkeen. Sitten sattuu pieni aksitentti ja kaadat täysperäyhdistelmän ojaan kyljelleen. Poliisit paikalle ja puhallutetaan 0.45 tai hieman vähemmän näyttää alkometri . Sitten täytetään vakuutusyhtiölle papereita ja liitteeksi laitetaan poliisin pöytäkirja.Se on laitettava kun poliisi on käynyt paikalla. Kas kummaa poliisi on mitannut lukemat. Vakuutusyhtiön vahinkoilmoituksessa kysytään oliko joku onnettomuuden osapuolista alkoholin vaikutuksen alainen? Niin pakko on vastata kuskin ,että minä olin ? Vakuutusyhtiöt ovat tyly todella tyly osapuoli oli ihan sama onko 0.1 tai 1 promille niin korvaukset evätään ja korjauskulut peritään kuskilta koska kuski oli alkoholin vaikutuksen alainen henkilö. Vakuutuksien ehdoissa mainitaan selvästi,että ajoneuvoa pitää kuljettaa täysin selvänä.
Se on nyt vaan niin,että maistissa oleville ei ole nyky-Suomessa jalansijaa kuljetusalalla.
Näin kertoi myös hyvä ystäväni Irakista tullut kaveri. "Viinaa vain auton pissapoikaan näin talvella" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja on sitten oikein pilkun n...ja. Oletetaan ,että veressäsi on 0.45 eli sallittu tieliikenteessä. O.k saat ajaa ja jatkaa matkaa puhalluksen jälkeen. Sitten sattuu pieni aksitentti ja kaadat täysperäyhdistelmän ojaan kyljelleen. Poliisit paikalle ja puhallutetaan 0.45 tai hieman vähemmän näyttää alkometri . Sitten täytetään vakuutusyhtiölle papereita ja liitteeksi laitetaan poliisin pöytäkirja.Se on laitettava kun poliisi on käynyt paikalla. Kas kummaa poliisi on mitannut lukemat. Vakuutusyhtiön vahinkoilmoituksessa kysytään oliko joku onnettomuuden osapuolista alkoholin vaikutuksen alainen? Niin pakko on vastata kuskin ,että minä olin ? Vakuutusyhtiöt ovat tyly todella tyly osapuoli oli ihan sama onko 0.1 tai 1 promille niin korvaukset evätään ja korjauskulut peritään kuskilta koska kuski oli alkoholin vaikutuksen alainen henkilö. Vakuutuksien ehdoissa mainitaan selvästi,että ajoneuvoa pitää kuljettaa täysin selvänä.
Se on nyt vaan niin,että maistissa oleville ei ole nyky-Suomessa jalansijaa kuljetusalalla.
Näin kertoi myös hyvä ystäväni Irakista tullut kaveri. "Viinaa vain auton pissapoikaan näin talvella"Vaihtomattobisnestä tulin kommentoimaan kun sellaista tein lukion jälkeen kesätyönä,mutta täällä onkin joku keskustelufoorumi saako ajaa maistissa työautoa.
No ei todellakaan ajeta maistissa. Olette ihan fossiileja . Alkoholi ei kuulu normaaliin elämään normaalille ihmiselle juuri ollenkaan nykymaailmassa varsinkaan kuljetusalalla.. Väittääkö joku tällä keskustelupalstalla,että alkoholi ja ylipitkät uusien direktiivien yhdistelmät ovat saumatonta arkea maanteillämme. Ei todellakaan kaikki kuskit ovat raittiita särmiä kavereita jotka vapaa-ajalla harrastaa monipuolisesti liikuntaa ja pitävät perheestään hyvää huolta. Jos otetaan kuppia niin se on tarkoin harkittu ja kalenteriin kirjattu hetki parhaiden kavereiden kesken. Kun päänsärky on ohitse niin korkki pysyy kiinni ja tiukasti... ainakin seuraavat puoli vuotta. Runsas alkoholin käyttö ei ole tätä päivää 2020 kuljettajien keskuudessa. Kaikki juopporetkut putoavat kyydistä alta aikayksikön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtomattobisnestä tulin kommentoimaan kun sellaista tein lukion jälkeen kesätyönä,mutta täällä onkin joku keskustelufoorumi saako ajaa maistissa työautoa.
No ei todellakaan ajeta maistissa. Olette ihan fossiileja . Alkoholi ei kuulu normaaliin elämään normaalille ihmiselle juuri ollenkaan nykymaailmassa varsinkaan kuljetusalalla.. Väittääkö joku tällä keskustelupalstalla,että alkoholi ja ylipitkät uusien direktiivien yhdistelmät ovat saumatonta arkea maanteillämme. Ei todellakaan kaikki kuskit ovat raittiita särmiä kavereita jotka vapaa-ajalla harrastaa monipuolisesti liikuntaa ja pitävät perheestään hyvää huolta. Jos otetaan kuppia niin se on tarkoin harkittu ja kalenteriin kirjattu hetki parhaiden kavereiden kesken. Kun päänsärky on ohitse niin korkki pysyy kiinni ja tiukasti... ainakin seuraavat puoli vuotta. Runsas alkoholin käyttö ei ole tätä päivää 2020 kuljettajien keskuudessa. Kaikki juopporetkut putoavat kyydistä alta aikayksikön.Niin mitä oman työhistorian aikana olen kirjannut niin juopot ovat jo aikaa sitten poistuneet alalta . Työtahti on nykyisin sellainen,että sitä siinä ei alkoholistit pärjää.
Ja tätä omaa raitista työhistoriaa on kestänyt liki 40 vuotta. Monet tuntemani tupakkamiehet ovat menehtyneet keuhkosyöpään.... ei ole mukavaa kerrottavaa. Onneksi uusi sukupolvi 2000 -luvulla syntyneet on mukavaa seurattavaa reippaita nuoria miehenalkuja ja paljon reippaita nuoria naisia. Voi mikä into tehdä työtä ... mahtava meininki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä oman työhistorian aikana olen kirjannut niin juopot ovat jo aikaa sitten poistuneet alalta . Työtahti on nykyisin sellainen,että sitä siinä ei alkoholistit pärjää.
Ja tätä omaa raitista työhistoriaa on kestänyt liki 40 vuotta. Monet tuntemani tupakkamiehet ovat menehtyneet keuhkosyöpään.... ei ole mukavaa kerrottavaa. Onneksi uusi sukupolvi 2000 -luvulla syntyneet on mukavaa seurattavaa reippaita nuoria miehenalkuja ja paljon reippaita nuoria naisia. Voi mikä into tehdä työtä ... mahtava meininki.Noin 2,7 promillen humalassa rekkaa valtatiellä neljä kohti etelää ajanut mies nostatti monien hiukset pystyyn maanantaina iltapäivällä ja illansuussa. Hätäkeskukset saivat soittoja alle viisikymppisen miehen kuljettaman rekan toilailuista yli sadan kilometrin matkalta eli aina Jyväskylän eteläpuolelta Toivakasta Heinolaan asti.
Rekka ehti matkallaan jyrätä liikennemerkkejä, käydä useita kertoja tien penkalla ja kertaalleen jopa ojan pohjalla, aiheuttaa mitä erilaisimpia vaaratilanteita ja ajaa melkein yhden ihmisen ylitse. Rekan yliajamaksi jäämässä ollut ihminen oli ehtinyt hypätä pois kymmenien tonnien painoisen ajoneuvon tieltä. Poliisi löysi rekan pysähtyneenä levikkeelle Heinolassa ja otti kuljettajan kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 2,7 promillen humalassa rekkaa valtatiellä neljä kohti etelää ajanut mies nostatti monien hiukset pystyyn maanantaina iltapäivällä ja illansuussa. Hätäkeskukset saivat soittoja alle viisikymppisen miehen kuljettaman rekan toilailuista yli sadan kilometrin matkalta eli aina Jyväskylän eteläpuolelta Toivakasta Heinolaan asti.
Rekka ehti matkallaan jyrätä liikennemerkkejä, käydä useita kertoja tien penkalla ja kertaalleen jopa ojan pohjalla, aiheuttaa mitä erilaisimpia vaaratilanteita ja ajaa melkein yhden ihmisen ylitse. Rekan yliajamaksi jäämässä ollut ihminen oli ehtinyt hypätä pois kymmenien tonnien painoisen ajoneuvon tieltä. Poliisi löysi rekan pysähtyneenä levikkeelle Heinolassa ja otti kuljettajan kiinni.Miksi rekkakuskeja janottaa niin paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekkakuskeja janottaa niin paljon?
Rekkakuskeja eikä muitakaan ammatikseen ajavia ei janota nyky Suomessa.On särmää porukkaa. Jos vertaa kuljettajia 1960-70 luvulla ja nykypäivää niin kuskit eivät erotu muiden ammattien työntekijöistä nykyisin. Joka ammatti ryhmässä voi olla alkoholi ongelmainen jopa poliisi tai lääkäri kaikki ovat kuitenkin yksittäistapauksia.
Kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin niin alkoholisti ei pärjää kuljetusalalla,voi tietysti kokeilla ,mutta tyly loppu tulee eteen. Työnantajan velvollisuus on valvoa työntekijänsä ajokuntoa lisäksi asiakkailla ja tiellä liikkujilla on todella matala kynnys ilmoittaa jos epäilys kuljettajan ajokunnosta ilmenee. Lisäksi omassa työyhteisössä työkaverit eivät nykyisin hyssyttele tai suojele alkoholistia kuten juuri tuolla edellämainitulla 60-70 luvuilla oli tapana vaan reilusti ottavat asian esille ja näin kuuluukin toimia kaikkien turvallisuuden vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekkakuskeja eikä muitakaan ammatikseen ajavia ei janota nyky Suomessa.On särmää porukkaa. Jos vertaa kuljettajia 1960-70 luvulla ja nykypäivää niin kuskit eivät erotu muiden ammattien työntekijöistä nykyisin. Joka ammatti ryhmässä voi olla alkoholi ongelmainen jopa poliisi tai lääkäri kaikki ovat kuitenkin yksittäistapauksia.
Kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin niin alkoholisti ei pärjää kuljetusalalla,voi tietysti kokeilla ,mutta tyly loppu tulee eteen. Työnantajan velvollisuus on valvoa työntekijänsä ajokuntoa lisäksi asiakkailla ja tiellä liikkujilla on todella matala kynnys ilmoittaa jos epäilys kuljettajan ajokunnosta ilmenee. Lisäksi omassa työyhteisössä työkaverit eivät nykyisin hyssyttele tai suojele alkoholistia kuten juuri tuolla edellämainitulla 60-70 luvuilla oli tapana vaan reilusti ottavat asian esille ja näin kuuluukin toimia kaikkien turvallisuuden vuoksi.Miksi rekkoihin ei tule pakollista alkolukkoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekkoihin ei tule pakollista alkolukkoa?
Koska tulis paljon käynistysvaikeusia aamuisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska tulis paljon käynistysvaikeusia aamuisin.
Ei se alkolukko osaavia estä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se alkolukko osaavia estä...
3 viimeistä kirjoitusta, voi mitä sakkia ei mitään ammattiylpeyttä omasta työstään.
Kuljettajien keskustelufoorumi niin olettaisin,että nämäkin sankarit ajavat joka päivä
tosi järeillä ja hinnakkailla menopeleillä ja lukevat Ajolinjaa, Volvo tai Scania lippis on päässä, jne edelleen.......... Voi kun se
ammattiylpeys ja tekemisen meininki joskus saavuttaisi nämäkin sankarit.
Kalja,viina ja niiden nauttimisen esittely keskustelufoorumissa jonka aihe on Lindströmin mattojen kuljetus työnä kertoo vain sen totuuden,että näiden kirjoittajien älyllinen ajattelu on jäänyt 15 vuotiaan tasolle. Kukaan aikuinen ihminen ei elvistele alkoholin käytöllään.Teini-ikäiselle se on tapa ilmaista,että olen kova kaveri.
Varsinkin kun jokainen kansalainen tietää,että työelämässä on aina 0 toleranssi kun kyse on alkoholista. Kaikille miespuolisille tiedoksi. Tänään lehdessä: alkoholin käyttö 3 kertaistaa mahdollisuuden saada eturauhassyöpä jo keski-iässä. Näillä mennään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3 viimeistä kirjoitusta, voi mitä sakkia ei mitään ammattiylpeyttä omasta työstään.
Kuljettajien keskustelufoorumi niin olettaisin,että nämäkin sankarit ajavat joka päivä
tosi järeillä ja hinnakkailla menopeleillä ja lukevat Ajolinjaa, Volvo tai Scania lippis on päässä, jne edelleen.......... Voi kun se
ammattiylpeys ja tekemisen meininki joskus saavuttaisi nämäkin sankarit.
Kalja,viina ja niiden nauttimisen esittely keskustelufoorumissa jonka aihe on Lindströmin mattojen kuljetus työnä kertoo vain sen totuuden,että näiden kirjoittajien älyllinen ajattelu on jäänyt 15 vuotiaan tasolle. Kukaan aikuinen ihminen ei elvistele alkoholin käytöllään.Teini-ikäiselle se on tapa ilmaista,että olen kova kaveri.
Varsinkin kun jokainen kansalainen tietää,että työelämässä on aina 0 toleranssi kun kyse on alkoholista. Kaikille miespuolisille tiedoksi. Tänään lehdessä: alkoholin käyttö 3 kertaistaa mahdollisuuden saada eturauhassyöpä jo keski-iässä. Näillä mennään.Hyvä kirjoitus, täydet pisteet ja papukaijamerkki. Alkoholi ei kuulu työelämään .
Mistä johtuu tällä foorumilla alkoholi asian ihannointi? Kaikki kirjoittajat ainakin pitäisi olla todella pro-ammattilaisia eli hyviä kuskeja??? Kun kyseessä on ammatilaisten keskustelufoorumi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, täydet pisteet ja papukaijamerkki. Alkoholi ei kuulu työelämään .
Mistä johtuu tällä foorumilla alkoholi asian ihannointi? Kaikki kirjoittajat ainakin pitäisi olla todella pro-ammattilaisia eli hyviä kuskeja??? Kun kyseessä on ammatilaisten keskustelufoorumi.Kai ne kuljetusyritykset jotain armoo antaa meille nuorille. Emme juo alkoholia ja aina on ollut unelma ajaa työkseen sellainen maailma auki fiilis varsinkin kun tabuja olen napannut.
jenkeissäkin on ihan arkipäivää pössytellä ,se kun luo rennon fiiliksen. Uskoisin,että sellainen pitäisi myös omat hermoni kurissa ja en polttaisi päreitä asiakkaille niin helposti ja hommat hoituisivat hyvin maaliin. Olen nyt 22 v. ja olen harkinnut hommata C kortin ja ammattipätevyyden ja sitten ei muuta kuin hommiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai ne kuljetusyritykset jotain armoo antaa meille nuorille. Emme juo alkoholia ja aina on ollut unelma ajaa työkseen sellainen maailma auki fiilis varsinkin kun tabuja olen napannut.
jenkeissäkin on ihan arkipäivää pössytellä ,se kun luo rennon fiiliksen. Uskoisin,että sellainen pitäisi myös omat hermoni kurissa ja en polttaisi päreitä asiakkaille niin helposti ja hommat hoituisivat hyvin maaliin. Olen nyt 22 v. ja olen harkinnut hommata C kortin ja ammattipätevyyden ja sitten ei muuta kuin hommiin.Näin onnea matkalle eli tripille. Uskomattoman matkan elämässä etenet kun ajamaan
lähdet. Kokoajan hyvä meininki päällä kun töitä teet. Toteuta unelmasi .
' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin onnea matkalle eli tripille. Uskomattoman matkan elämässä etenet kun ajamaan
lähdet. Kokoajan hyvä meininki päällä kun töitä teet. Toteuta unelmasi .
'Ihan samaa mieltä. Mattojen keruuhomma sujuu kuin siivillä ihan vihellen töitäsi teet. Unelmaduuni Lindtrömillä. Näin ne duunarit jenkeissäkin tekevät duunit . Tulosta syntyy ja kaikilla on hyvä mieli. Suomi on niin ahdasmielinen maa ettei edes pössyttelyä salli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Mattojen keruuhomma sujuu kuin siivillä ihan vihellen töitäsi teet. Unelmaduuni Lindtrömillä. Näin ne duunarit jenkeissäkin tekevät duunit . Tulosta syntyy ja kaikilla on hyvä mieli. Suomi on niin ahdasmielinen maa ettei edes pössyttelyä salli.
Pääasia ,että lukutaito on tallella. Kun saapuu kohteeseen niin tietää mikä matto on tarkoitettu WC tiloihin ja mikä aulaan. Ei siis saa olla ihan tööt vaan skarpataan edes tuon tärkeän hetken asiakkaan luona. Muuten voidaan matkan aikana olla ihan TÖÖT. Työpäivää piristää jos päättää olla vaikka matkalla kuuhun ... no tietysti virtuaalisesti . onhan legendaarinen yhtye Lahdesta laulanut " onko kuu juustoa vai kuttaperkaa siis sleepy sleepers. Pääasia ,että on työssään hauskaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia ,että lukutaito on tallella. Kun saapuu kohteeseen niin tietää mikä matto on tarkoitettu WC tiloihin ja mikä aulaan. Ei siis saa olla ihan tööt vaan skarpataan edes tuon tärkeän hetken asiakkaan luona. Muuten voidaan matkan aikana olla ihan TÖÖT. Työpäivää piristää jos päättää olla vaikka matkalla kuuhun ... no tietysti virtuaalisesti . onhan legendaarinen yhtye Lahdesta laulanut " onko kuu juustoa vai kuttaperkaa siis sleepy sleepers. Pääasia ,että on työssään hauskaa...
Mielestäni mattojen vaihtotyö on mielettävä samaan kategoriaan meijereiden maidonkeräilyyn ja lumen auraustoimintaan. Näitä töitä ei piirturilla valvota,mutta vain puolustusvoimat,maidonkeräily ja auraustoiminta on vapautettu piirturin käytöstä. <Kas kummaa näissä hommissa mies/nainen ei väsy ollenkaan. Silti en kannata edes ,Linfströmin kuskeja käyttämään mieltä lajentavia aineita eli huumeita työaikana. Ei siitä elämä parene yhtään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekkoihin ei tule pakollista alkolukkoa?
Iin tai henkilöautoihin.
- Anonyymi
Kannattaako lähtee mattoajoon
- Anonyymi
Helpoo kuin heinänteko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpoo kuin heinänteko.
Varmasti hyvä homma,mutta ei ole mitään tekemistä kuljetusalan kanssa. Päivä menee siinä kun pyörittelet likaiset matot kasaan ja kura paska varsinkin talvisin valuu pitkin selkää kun heität paskasen maton olalle ja marssit sinne kulahtaneen sprinterin luokse. Kilometrejä tulee sen verran päivässä ettei kehtaa edes kotiväelle kertoa eli ei todellakaan paljon,sinulla voi tulla enemmän km henkilöautoosi kun saavut työpaikalle kuin km tulee koko työpäivän aikana työautoosi. Jos lainsäätäjä olisi armollinen niin vapauttaisi kyseisen työn piirturin käytöstä kuten jätekuskit ja aura-auto kuskit on vapautettu. Emme siis puhu tässä tapauksessa kuljetusalasta vaan palveluammatista joka on tärkeä työ ja se pitää hoitaa mallikkaasti sillä kaikki työtehtävät ovat tärkeitä jotta yhteiskunta pyörii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti hyvä homma,mutta ei ole mitään tekemistä kuljetusalan kanssa. Päivä menee siinä kun pyörittelet likaiset matot kasaan ja kura paska varsinkin talvisin valuu pitkin selkää kun heität paskasen maton olalle ja marssit sinne kulahtaneen sprinterin luokse. Kilometrejä tulee sen verran päivässä ettei kehtaa edes kotiväelle kertoa eli ei todellakaan paljon,sinulla voi tulla enemmän km henkilöautoosi kun saavut työpaikalle kuin km tulee koko työpäivän aikana työautoosi. Jos lainsäätäjä olisi armollinen niin vapauttaisi kyseisen työn piirturin käytöstä kuten jätekuskit ja aura-auto kuskit on vapautettu. Emme siis puhu tässä tapauksessa kuljetusalasta vaan palveluammatista joka on tärkeä työ ja se pitää hoitaa mallikkaasti sillä kaikki työtehtävät ovat tärkeitä jotta yhteiskunta pyörii.
Onko mattojen ajo vaativaa työtä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mattojen ajo vaativaa työtä?
Mattojen vaihtotyö on nimeenomaan vaativa työ,koska se on asiakaspalvelutyötä jossa kaikki asiat pitävät sujua mallikkaasti. Jokainen asiakas haluaa,että mattojen vaihto pitää tapahtua mahdollisimman huomaamattomasti ja kuljettaja ei sählää ja tunaroi vaan hoitaa työtehtävän siten ettei kukaan joudu seisoskelemaan ja odottamaan ,että matot on vaihdettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattojen vaihtotyö on nimeenomaan vaativa työ,koska se on asiakaspalvelutyötä jossa kaikki asiat pitävät sujua mallikkaasti. Jokainen asiakas haluaa,että mattojen vaihto pitää tapahtua mahdollisimman huomaamattomasti ja kuljettaja ei sählää ja tunaroi vaan hoitaa työtehtävän siten ettei kukaan joudu seisoskelemaan ja odottamaan ,että matot on vaihdettu.
Eli se on hyvin vaativaa asiakaspalvelua ja harvoin saa kiitosta,koska kaikki ihmiset pitävät puhtaita mattoja itsestään selvyytenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli se on hyvin vaativaa asiakaspalvelua ja harvoin saa kiitosta,koska kaikki ihmiset pitävät puhtaita mattoja itsestään selvyytenä.
Ei voi kuin ihmetellä. Koko yrityksen toiminta perustuu pesulatoimintoihin.
Eihän kukaan kuljetusalan ammattilainen ajattele alastaan,että kuljettaminen on sivuseikka pääasia on ,että asiakkaalla on puhtaat lakanat tai matot. On jokseenkin irvokasta keskustella asiasta joka ei todellakaan ole kuljetusalan ydintä eli ajamista ja sillä työllä leipänsä tienaamista kuljettamalla tavaroita paikasta A paikkaan B. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä. Koko yrityksen toiminta perustuu pesulatoimintoihin.
Eihän kukaan kuljetusalan ammattilainen ajattele alastaan,että kuljettaminen on sivuseikka pääasia on ,että asiakkaalla on puhtaat lakanat tai matot. On jokseenkin irvokasta keskustella asiasta joka ei todellakaan ole kuljetusalan ydintä eli ajamista ja sillä työllä leipänsä tienaamista kuljettamalla tavaroita paikasta A paikkaan B.Niin samaa mieltä olen. Kaikki jotka teette tätä arvokasta työtä Lindströmillä niin iso kunnioitus teille. Se on raskas duuni ja on hienoa ,että on ihmisiä jotka jaksavat tehdä nyky-mailmassa tällaisia työtehtäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin samaa mieltä olen. Kaikki jotka teette tätä arvokasta työtä Lindströmillä niin iso kunnioitus teille. Se on raskas duuni ja on hienoa ,että on ihmisiä jotka jaksavat tehdä nyky-mailmassa tällaisia työtehtäviä.
Mikä koulutus vaaditaan mattoajoon`?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä koulutus vaaditaan mattoajoon`?
Korkeakoulutus on plussaa myös mattoajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeakoulutus on plussaa myös mattoajossa.
Vaativaa työtä, vaatii hyvän koulutuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaativaa työtä, vaatii hyvän koulutuksen.
On varmaan piiitkää jono mattoajoon??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmaan piiitkää jono mattoajoon??
Mattoajo ei sovi maahanmuutajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattoajo ei sovi maahanmuutajalle.
Aivan totta ja ilman mitään rasistiajatuksia maahanmuuttajia kohtaan. Mattojen vaihtotyö on asiakaspalvelutyötä parhaimmillaan/pahimmillaan. Kuljettaja joka kyseisestä työtehtävää suorittaa joutuu kohtaamaan hyvin erilaisia ihmisiä työtä tehdessään.
Hyvin moni suhtautuu hyvin negatiivisesti jos joutuu odottamaan sitä ,että vanha likainen matto rullataan pois ja uusi puhdas laitetaan tilalle. Joillakin ihmisillä ei ole aikaa edes sitä muutamaa sekunttia odottaa paikallaan vaan mielellään annetaan haistatusterveiset työtä mallikkaasti hoitavalle ihmiselle jos ei pääse etenemään kohti omaa työpistettä ilman häiriöitä. Suomalainen osaa suhtautua asiaan. Isiootti mikä idiotti ja piste ,mutta varsinkin lähi-idän kulttuureista tulleille kuljettajille ihmisten huono käytös tällaisessa tilanteessa aiheuttaa mielipahaa. He tekevät tärkeää hyvää työtä ja ei kiitosta????
Ymmärrän hyvin kulttuurierot tässä asiassa. Mattoajo ei ole siten ehkä paras duuni maahanmuuttajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta ja ilman mitään rasistiajatuksia maahanmuuttajia kohtaan. Mattojen vaihtotyö on asiakaspalvelutyötä parhaimmillaan/pahimmillaan. Kuljettaja joka kyseisestä työtehtävää suorittaa joutuu kohtaamaan hyvin erilaisia ihmisiä työtä tehdessään.
Hyvin moni suhtautuu hyvin negatiivisesti jos joutuu odottamaan sitä ,että vanha likainen matto rullataan pois ja uusi puhdas laitetaan tilalle. Joillakin ihmisillä ei ole aikaa edes sitä muutamaa sekunttia odottaa paikallaan vaan mielellään annetaan haistatusterveiset työtä mallikkaasti hoitavalle ihmiselle jos ei pääse etenemään kohti omaa työpistettä ilman häiriöitä. Suomalainen osaa suhtautua asiaan. Isiootti mikä idiotti ja piste ,mutta varsinkin lähi-idän kulttuureista tulleille kuljettajille ihmisten huono käytös tällaisessa tilanteessa aiheuttaa mielipahaa. He tekevät tärkeää hyvää työtä ja ei kiitosta????
Ymmärrän hyvin kulttuurierot tässä asiassa. Mattoajo ei ole siten ehkä paras duuni maahanmuuttajalle.Mattojen vaihtotyö ei ole kuljetustyö vaan palveluammatti jossa vanha likainen matto rullataan ja tilalle vaihdetaan puhdas matto eli pesulan toimintaa. on ihmeellistä,että joku haluaa luokitella tällaisen pesulan perustyön kuljetusalan rahti hommiksi????
Itse olen aina pitänyt itseäni pesula ihmisenä joka päästelee sairaan vanhalla Sprinterin romulla paikasta toiseen.Palkkakin on ihan persiistä jos suoraan sanon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattojen vaihtotyö ei ole kuljetustyö vaan palveluammatti jossa vanha likainen matto rullataan ja tilalle vaihdetaan puhdas matto eli pesulan toimintaa. on ihmeellistä,että joku haluaa luokitella tällaisen pesulan perustyön kuljetusalan rahti hommiksi????
Itse olen aina pitänyt itseäni pesula ihmisenä joka päästelee sairaan vanhalla Sprinterin romulla paikasta toiseen.Palkkakin on ihan persiistä jos suoraan sanon.Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsee Lindströmin mattorekkaa ajamaan?
ottamalla yhteyttä kyseiseen yritykseen..... Urpo??????
- Anonyymi
Kokkolassa nykyään ainakin matot viipyy ties missä?? Kysymällä matot tulee vaikka pitäisi tulla 1kertaa kuukaudessa. Lasku kyllä tuli 3kk joka kuukausi. Matot vain kerran. Joko on ylikuormitettua tai alimitoitettua toimintaa. Löytyy paikallistakin palvelua ja toimii kuin pitää. KESKUSPESULASTA. Lintrömmi 23 eri maassa niin jossain kusee aina🖕😆
- Anonyymi
Suurin ongelmahan on se miten saat palautettua pesulaan jakamattomat matot.
- Anonyymi
Olen ajanut mattoja kymppipyörä scanialla 11,5 metriä pitkä ajoin niitä isompia paikkoja hki-turku välillä eli kantopaikkoja ei ollut montaa kuormasss vaan enimäkkseen pumpulla vedin laiturilta ja takaisin sama,mukava pävänkeikka oli aina.
Kaljanajossa ajoin vähän aikaa jakelua oli kusista hommaa kunnes pääsin puoliperävaunun kanssa terminaali ja tehdasajoon,ajoin kuormia helsingin konalasta tampereelle ja kaarinasta hain olutta ajoin kaljaa myös hesasta seinäjoelle ym
Oli hyviä ajoja josku tuurasin oluttankkia puoliperävaunu ja täysperää sokerin ajossa keskisuomeen. - Anonyymi
Lindströmin mattoja ei pysty selvinpäin kuskaan.
- Anonyymi
Ei ole mitään hyvää hommaa, joskus käynyt kokeilemassa. Matot painavat todella paljon vaikka ei uskoisi. niitä saa vaihtaa päivän aikana paljon, ajoa tulee tosi vähän. Todella raskasta työtä.
Taitaa lähes kaikki lindtrömin ajot olla alihankintana, joten riippuu myös kuljetusfirmasta miten reitit toteutettu.
Tes taulukkopalkalla ei kannata ainakaan lähteä edes kokeilemaan, pyydä ainakin vähintään tes 3€/t. - Anonyymi
Lindströmin mattoajot on tosivaativaa hommaa, alkoholin suhteen nolla toleranssi.
- Anonyymi
Jokaiselle suomalaiselle pitäisi olla täysin selvä asia ,että kun mennään auton rattiin omaan henkilöautoon tai työautoon niin 0 promillia veressä., Yksikään työpaikka ei hyväksy edes toimistotöissä alkoholia veressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiselle suomalaiselle pitäisi olla täysin selvä asia ,että kun mennään auton rattiin omaan henkilöautoon tai työautoon niin 0 promillia veressä., Yksikään työpaikka ei hyväksy edes toimistotöissä alkoholia veressä.
Lindströmin mattoajot on niin rankkaa hommaa, ei pysty selvinpäin ajamaan.
- Anonyymi
Mersuissa on takaakselit kierona, suuren kuorman takia, kumin paska painaa vitustii!🙄🙄
- Anonyymi
Tämä talvi lumi-,räntäsateineen auraamatta jääneillä pihoilla on varmasti ollut hyvin raskasta märkien mattorullien kanssa touhutessa . Rankka duuni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä talvi lumi-,räntäsateineen auraamatta jääneillä pihoilla on varmasti ollut hyvin raskasta märkien mattorullien kanssa touhutessa . Rankka duuni.
Mutta kevät on jo ovella, eli mattomiehetkin alkavat olla kohta voiton puolella kun aurinko paistaa jne.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kevät on jo ovella, eli mattomiehetkin alkavat olla kohta voiton puolella kun aurinko paistaa jne.....
Kyllä mattoajo on hienoo hommaa, saa päästää rekalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mattoajo on hienoo hommaa, saa päästää rekalla.
No todella hienoa hommaa jos mattoja pääsee jakelemaan ihan rekalla. Amerikan meininki
kirjoittajalla mielessä. Jokaisella kuljettajalla alasta riippumatta on mielessä eläke. Jotta eläkkeellä voisi elää kohtuullisesti niin eläkkeen pitäisi olla yli 2000 eur/kk. Jotta tuo unelma toteutuisi niin viime vuosien ansio pitäisi olla tuo 45 000 - 50 000 euroa vuodessa.
Se on kylmä tosiasia,muuten vanhuus on kurjaa kun rahat eivät riitä mihinkään. vain harva nuori aloittelija ajattelee tulevaisuutta ja eläkeasioita,mutta kannattaisi,kun työeläke kertyy aivan sairaan hitaasti työuran aikana. kannattaa lukea eläkeyhtiöiden määräajoin lähettämä eläketurvaote huolella niin tiedät missä mennään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No todella hienoa hommaa jos mattoja pääsee jakelemaan ihan rekalla. Amerikan meininki
kirjoittajalla mielessä. Jokaisella kuljettajalla alasta riippumatta on mielessä eläke. Jotta eläkkeellä voisi elää kohtuullisesti niin eläkkeen pitäisi olla yli 2000 eur/kk. Jotta tuo unelma toteutuisi niin viime vuosien ansio pitäisi olla tuo 45 000 - 50 000 euroa vuodessa.
Se on kylmä tosiasia,muuten vanhuus on kurjaa kun rahat eivät riitä mihinkään. vain harva nuori aloittelija ajattelee tulevaisuutta ja eläkeasioita,mutta kannattaisi,kun työeläke kertyy aivan sairaan hitaasti työuran aikana. kannattaa lukea eläkeyhtiöiden määräajoin lähettämä eläketurvaote huolella niin tiedät missä mennään.Teen ainoastaan pimeitä ajohommia ja sijoitatan tulot kiinteistöihin ja metsään, eläketurva taattu.
- Anonyymi
200 mattoa päivässä 8h siinä sitten hymyilet.
- Anonyymi
Mulla oli mattoajo vakipiiri espoo tapiola ja olari alue. Hommat kun teki rivakasti ja osas piirinsä niin aamu alkoi kello 7 ja klo 12.00 makailin haukilahden uimarannalla klo 12.00 ja sitten kello 15 00 loppu työpäivä,tuli kierrettyä citymarketit ja prismatkin ja munkkibaarit.
Oli kivaa duunia.
- Anonyymi
Saako mattorekkaa pitää viikonloput kotonna?
- Anonyymi
Onko mattorekassa alkolukko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mattorekassa alkolukko?
Lähimmän AA tukipisteen löydät netistä helposti . Sellainen löytyy varmasti omalta paikkakunnaltasi.
- Anonyymi
Hyvä homma se on,kun yrittäjiä potkitaan pihalle ja vaihdetaan piiriä mitä ei pysty hoitamaan .
- Anonyymi
Lindström- yhtiöiden toiminta koskien alihankkijoita eli näitä kuljetusliikkeitä jotka hoitavat näitä raskaita työtehtäviä, jotka todellisuudessa eivät ole edes mitään kuljetusalan töitä täyttävät mielestäni kaikki merkit orja työstä, Minulla on pitkä työura olen ollut kuljetusalalla yli 40 vuotta. 1980-luvulla samalla työmaalla toiminut yrittäjä laittoi yhden autoista Lindströmin ajoon vaihtamaan mattoja eteisauloihin ja toimistoihin. Kokeilu kesti kuukauden ja hän sanoi hyi helvetti mitä hommaa, ei ole todellakaan kuskin hommaa. Niin tämä tapahtui kultaisella 1980 luvulla jo silloin sai aikaan todella kylmät väreet. Nyt on tehostettu viime vuosina kaikkea kuljetusalalla , eli jos oikein ymmärrän niin Lindström oy:n toiminta on vain tehostunut ja alihankkijoilla jotka ovat kuljetusyrityksiä on todella paljon vaikeampaa toimia työympäristössä jossa alihankkijan kuljettaja pyrkii tekemään työnsä kuin apina. Paljon työtä ja palkintona naurettavan pieni palkka verrattuna näihin sankareihin joita palkitaan hyvin tehdystä työstä bonuksilla, AKT:n sopimuksien mukaisilla palkoilla ja ruokarahoilla. On suoranainen ihme ,että näitä matto-pyykki hommia nykymaailmassa edes kukaan suostuu tekemään ?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lindström- yhtiöiden toiminta koskien alihankkijoita eli näitä kuljetusliikkeitä jotka hoitavat näitä raskaita työtehtäviä, jotka todellisuudessa eivät ole edes mitään kuljetusalan töitä täyttävät mielestäni kaikki merkit orja työstä, Minulla on pitkä työura olen ollut kuljetusalalla yli 40 vuotta. 1980-luvulla samalla työmaalla toiminut yrittäjä laittoi yhden autoista Lindströmin ajoon vaihtamaan mattoja eteisauloihin ja toimistoihin. Kokeilu kesti kuukauden ja hän sanoi hyi helvetti mitä hommaa, ei ole todellakaan kuskin hommaa. Niin tämä tapahtui kultaisella 1980 luvulla jo silloin sai aikaan todella kylmät väreet. Nyt on tehostettu viime vuosina kaikkea kuljetusalalla , eli jos oikein ymmärrän niin Lindström oy:n toiminta on vain tehostunut ja alihankkijoilla jotka ovat kuljetusyrityksiä on todella paljon vaikeampaa toimia työympäristössä jossa alihankkijan kuljettaja pyrkii tekemään työnsä kuin apina. Paljon työtä ja palkintona naurettavan pieni palkka verrattuna näihin sankareihin joita palkitaan hyvin tehdystä työstä bonuksilla, AKT:n sopimuksien mukaisilla palkoilla ja ruokarahoilla. On suoranainen ihme ,että näitä matto-pyykki hommia nykymaailmassa edes kukaan suostuu tekemään ?????
Ihan hyvä asiallinen kysymys. Jos pääkaupunkiseudun tukkujen lähes kaikki kuskit ovat Irakista tulleita kurdeja, Liettua,Latvia ja Viron kansalaisia. Iso kunnioitus heille kun ovat työtätekeviä ihmisiä. Minulla ei ole mitään heitä vastaan. Mutta ketä on ne ihmiset jotka haluavat kantaa Lindströmin likaisia talvella sulamisvesiä täynnä olevia mattorullia, paska valuu kuskin selkää pitkin alas kun matto on olalla. Täysin koiran homma,jos ajatellaan suomalaista kuljettajaa,sellaista todella mukavuuden haluista istun vain ilmastoidussa hytissä ja poppi soi. Näiden kaikkien kirjoitusten perusteella tästä todella raskaasta työstä ei yritys halua maksaa edes mitään "todella hyvää palkkaa" eli mistä tekijät. Jos nyt joku alalla oleva kertoisi taikasanat tähänkin asiaan? odotan innolla.
- Anonyymi
Mattojakeluun haetaan ainakin Pirkanmaalla kokoajan kuljettajia. Kertoo siitä että vaihtuvuus on suurta. Itse en kyllä helpolla lähtisi vaikka olen työtä pelkäämätön. Teen mieluummin pumppukärry jakelua.
- Anonyymi
Tein aikaisemmin 10 vuotta Lindströmin jakeluhommaa. Työpäivät olivat 6-9 tuntia pitkiä. Homma oli miellyttävää, mutta piti vaihtaa työtä kun muutin asuinpaikkaa. Muutama kuukausi sitten muutin takaisin ja "pääsin" Lindströmin mattoja kuskaamaan. Nykyään työ on syvältä. Viikkotunnit täyttyy viimeistään torstaina ja tauot on termospullossa kahvia ja eväät. Nopeasti voileipä alas ja kohti seuraavaa paikkaa. Lähden heti muualle kun saan toisen työpaikan. En todellakaan suosittele työtä kenellekään, ellei halua repiä itseään töissä.
- Anonyymi
Kyllä tauot kuuluu pitää. Tyhmä jos ei pidä.
- Anonyymi
Vanhaan hyvään aikaan ajoin noita mattoajoja auto oli Volvo F 7 ja ajopiiri hki-riihimäki hämeenlinna 8 paikkaa päivä ja 8 tunnin päivä ruoka ja kahvitauot aina pidin ja jokaisen kuuluu pitää tauot aina.
Varmaan nykyään kusiset duunit mutta ennen oli paremmin. - Anonyymi
Yleensä päivät pitkiä ainakin yrittäjillä.Ei kannata ainakaan ajopiirturia käyttää ja ajotunteja laskea.Tulot kyllä hyviä ,jos vaihtaa nelisen tuhatta mattoa kuukaudessa.Nopeasti tulee kyllä palautetta firmalta pienistäkin virheistä.
- Anonyymi
Kuulun tämän keskustelufoorumin lukijakuntaan joka on sitä mieltä Lindström yhtiön mattojen ja pyykkien kuljetustyö ei ole sellaista perinteistä kuljetusalan työtä jota pitäisi käsitellä keskustelufoorumissa kuljetusala ja lainsäädäntö. Perustan mielipiteeni siihen tosi seikkaan ,että kyseisessä työtehtävässä itse ajotehtävä ei näytä merkittävää osaa. Karkea oma arvioni on työajasta ajotehtävää on 10 % ja asiakaspalvelutyötä 90 % siis todellista ruumillista raskasta työtä asiakkaiden tiloissa. Todella iso kunnioitus kaikille mattomiehille ja puhtaiden työvaatteiden toimittajille. Teette tosi arvokasta työtä jota ilman Suomi ei toimisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulun tämän keskustelufoorumin lukijakuntaan joka on sitä mieltä Lindström yhtiön mattojen ja pyykkien kuljetustyö ei ole sellaista perinteistä kuljetusalan työtä jota pitäisi käsitellä keskustelufoorumissa kuljetusala ja lainsäädäntö. Perustan mielipiteeni siihen tosi seikkaan ,että kyseisessä työtehtävässä itse ajotehtävä ei näytä merkittävää osaa. Karkea oma arvioni on työajasta ajotehtävää on 10 % ja asiakaspalvelutyötä 90 % siis todellista ruumillista raskasta työtä asiakkaiden tiloissa. Todella iso kunnioitus kaikille mattomiehille ja puhtaiden työvaatteiden toimittajille. Teette tosi arvokasta työtä jota ilman Suomi ei toimisi.
No..... olen tismalleen samaa mieltä ,että kuljetusalan keskustelufoorumi on väärä paikka koskien tätä yhtiötä Lindström . Mutta kuitenkin en malta ihmetellä tämän yhtiön toimintaa Suomessa . Yhtiö on kuin Suomen Alko .... lähes yksinoikeudella toimitaan ,mutta silti halutaan riistää kuljetusyrittäjiä ja heidän kuskeja. Suomi on nykyään vapaan kilpailutusten unelma maa ,mutta onko Lindströmin yritystoiminnalle todellista varteenotettavaa kilpailijaa..... niin ei ole,ilmeisesti kyseinen ala ei ole sellainen ,että se kiinnostaisi oikein ketään nimenomaan bisnes mielessä. Otan osaa, elämä ei ole helppoa mattohommissa.
- Anonyymi
Ja sopimuksia tehdään ja hinnoista sovitaan miten sattuu ja kusetetaan uusia yrittäjiä.Vaihdetaan piiriä ja jakoaluetta .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448179Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432191Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262082- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 281163
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860