Myyntityö ja uudet työpaikat

-jacko

Tervehdys!

Olen ollut kesäkuun alusta asti työnhakijan myyntityöhön. Sitä ennen viisi vuotta myyntityötä hyvillä ja mielenkiintoisilla tuotteilla. Tuotteita olisi pitänyt alkaa myymään yrittäjäpohjalta ja alueet uusiksi koko Suomen osalta, ei hyvä. Nyt olen 4kk aikana laittanut n.2hakemusta / viikko eri työpaikkoihin . Muutama haastattelu ihan ok ja osaan kiitos mutta ei kiitos. Muutamissa kohdissa ihmettelen valintaperusteita työpaikka ilmoituksissa, pitää olla hyvinkin paljon koulutusta perus edustajan paikkaan ja samalla kokemusta kovistakin paikoista. Perusmyynti kaupoille ei kyllä vaadi tähtitiedettä vaan asennetta ja hyvät tiedot tuotteesta. Tiedän että tällä hetkellä jokaisesta hyvästä paikasta taistellaan ja se on hyvä. Mutta se joka tuntee alueen , ihmiset , tuotteen ja on pidetty ihminen ei saa töitä kovinkaan helposti. Mitä tässä nyt pitäsi tehdä ?

28

6732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattimyyjä

      Mielipiteistäsi loistaa ette ymmärrä alasta mitään.

      • -jacko

        " Ammattimyyjä" laitahan hieman enemmän kommenttia kuin kuusi sanaa..otan mielelläni vastaan ammattimyyjän neuvot ja vinkit jos se on siitä kiinni. Kaikkea ei opita koulunpenkillä. Ammattitaitoa kertyy töitä tekemällä.


      • kokemusta, Hki
        -jacko kirjoitti:

        " Ammattimyyjä" laitahan hieman enemmän kommenttia kuin kuusi sanaa..otan mielelläni vastaan ammattimyyjän neuvot ja vinkit jos se on siitä kiinni. Kaikkea ei opita koulunpenkillä. Ammattitaitoa kertyy töitä tekemällä.

        Tervehdys Jacko,

        Oma myyntiura alkoi reilut 5 vuotta sitten, yritykseltä yritykselle periaatteella.
        Korkeakoulututkintoa ei ole, mutta kompetenssia löytyy asennepuolella ja tavoitteellisuudessa.
        Omalla alalla olen edennyt kohtuu mukavasti: positio on hyvä ja haluttu ja tulotaso on tähän ikään nähden erinomainen.

        Mun mielestä rahapalkka ja edut eivät ole tärkein tekijä työpaikkaa valitessa tai työviihtyvyyden mittarina, mutta kyllä se toimii isona motivaattorina ja muistuttavat siitä, ettei koulutus ole toiminut itselle oven avaajana. Koskaan en ole hakenut työpaikkaa itse, headhuntterit ovat olleet nopeampia hyvine ehdotuksineen. Vaikka vannotan omalla kohdalla sitä, ettei se koulun penkki valmista raakaan myyntityöhön, vaan kokemus on kaikki kaikessa, niin silti koulutus on tärkeää - tällä hetkellä saan kouluttautua työn ohessa, kurssiluontoisesti.

        Toki tulee aina päiviä, kun miettii että mihin sitä "isona" haluaisi pyrkiä tai missä itsensä 10 vuoden päästä nähdä. Mukavuusalueelle tottuu ja oppii vaatimaan aina vaan isompaa liksaa seuraavalle vuodelle. Sen kun osaisi korvien väliin muuttaa, että olisi välillä vain tyytyväinen että on riittävä toimeentulo ja että tekemisessään viihtyy ja löytyy se motivaattori, joka aikaansaa tarvittavan myyntinälän.

        Itse on olen myyntityössä havainnut, ettei pitkään jaksa sellaisessa ympäristössä, jossa ei koe riittävää onnistumisen tunnetta ja jollei arvostusta vaalita yrityksen sisällä. Avainasiakkaiden kanssa toimiessa ihmiset tulee tutuksi ja homma muuttuu mukavammaksi, kuin että joka päivä paukuttaisi vain uusasiakasmyyntiä tai haalisi vain aktiviteetteja/kontakteja raportointia varten. Doesn´t suit for me.

        Syyllistyn liian usein vertailemaan omaa elämäntilannetta ja elintasoa lähipiiriin. Uutisissakin jauhetaan jatkuvalla syötöllä eri alojen palkkakehityksestä, viimeisimpänä mieleen on jäänyt uutinen kansanedustajien suurista korotuksista ensi vuodelle - enpä haluaisi kuulua siihen ryhmään tuon maineen alaisena.

        Onko milloinkaan tarpeeksi, jotta osaisi vain tyytyä siihen mitä saa ? - jätetään lukuja mainostamatta, niitä on tällä palstalla ihan tarpeeksi :)

        Nm. Pohdintoja aiheesta ja sen vierestä...


      • -Jacko
        kokemusta, Hki kirjoitti:

        Tervehdys Jacko,

        Oma myyntiura alkoi reilut 5 vuotta sitten, yritykseltä yritykselle periaatteella.
        Korkeakoulututkintoa ei ole, mutta kompetenssia löytyy asennepuolella ja tavoitteellisuudessa.
        Omalla alalla olen edennyt kohtuu mukavasti: positio on hyvä ja haluttu ja tulotaso on tähän ikään nähden erinomainen.

        Mun mielestä rahapalkka ja edut eivät ole tärkein tekijä työpaikkaa valitessa tai työviihtyvyyden mittarina, mutta kyllä se toimii isona motivaattorina ja muistuttavat siitä, ettei koulutus ole toiminut itselle oven avaajana. Koskaan en ole hakenut työpaikkaa itse, headhuntterit ovat olleet nopeampia hyvine ehdotuksineen. Vaikka vannotan omalla kohdalla sitä, ettei se koulun penkki valmista raakaan myyntityöhön, vaan kokemus on kaikki kaikessa, niin silti koulutus on tärkeää - tällä hetkellä saan kouluttautua työn ohessa, kurssiluontoisesti.

        Toki tulee aina päiviä, kun miettii että mihin sitä "isona" haluaisi pyrkiä tai missä itsensä 10 vuoden päästä nähdä. Mukavuusalueelle tottuu ja oppii vaatimaan aina vaan isompaa liksaa seuraavalle vuodelle. Sen kun osaisi korvien väliin muuttaa, että olisi välillä vain tyytyväinen että on riittävä toimeentulo ja että tekemisessään viihtyy ja löytyy se motivaattori, joka aikaansaa tarvittavan myyntinälän.

        Itse on olen myyntityössä havainnut, ettei pitkään jaksa sellaisessa ympäristössä, jossa ei koe riittävää onnistumisen tunnetta ja jollei arvostusta vaalita yrityksen sisällä. Avainasiakkaiden kanssa toimiessa ihmiset tulee tutuksi ja homma muuttuu mukavammaksi, kuin että joka päivä paukuttaisi vain uusasiakasmyyntiä tai haalisi vain aktiviteetteja/kontakteja raportointia varten. Doesn´t suit for me.

        Syyllistyn liian usein vertailemaan omaa elämäntilannetta ja elintasoa lähipiiriin. Uutisissakin jauhetaan jatkuvalla syötöllä eri alojen palkkakehityksestä, viimeisimpänä mieleen on jäänyt uutinen kansanedustajien suurista korotuksista ensi vuodelle - enpä haluaisi kuulua siihen ryhmään tuon maineen alaisena.

        Onko milloinkaan tarpeeksi, jotta osaisi vain tyytyä siihen mitä saa ? - jätetään lukuja mainostamatta, niitä on tällä palstalla ihan tarpeeksi :)

        Nm. Pohdintoja aiheesta ja sen vierestä...

        No nii..nyt mennyt vajaa pari viikkoa edellisestä viestistä. Olen laittanut n.15 hakemusta myyntityötä koskien. Joukossa avoimia hakemuksia ja sitten ilmoitusten perusteella. Vastauksia on tullut edellisistä lähes kaikista ja jotkut hakemukset vielä odottaa. On kyllä ihmeen lujassa n.2500€/ kk saava työpaikka. En ole pyytänyt palkkaa mielestäni liikaa ja olen yrittänyt saada itsestäni kaiken irti haastatteluissa omasta mielestä. Saatte laittaa vinkkejä tulemaan vaikka tähän viestiin lisäämällä...jotenkin tuntuu niin oudolta tilanteelta. Ja jollain on omia kokemuksia samanlaisesta tilanteesta niin koetetaan olla avuksi.
        -Jacko


      • Tekninen myyjä
        -Jacko kirjoitti:

        No nii..nyt mennyt vajaa pari viikkoa edellisestä viestistä. Olen laittanut n.15 hakemusta myyntityötä koskien. Joukossa avoimia hakemuksia ja sitten ilmoitusten perusteella. Vastauksia on tullut edellisistä lähes kaikista ja jotkut hakemukset vielä odottaa. On kyllä ihmeen lujassa n.2500€/ kk saava työpaikka. En ole pyytänyt palkkaa mielestäni liikaa ja olen yrittänyt saada itsestäni kaiken irti haastatteluissa omasta mielestä. Saatte laittaa vinkkejä tulemaan vaikka tähän viestiin lisäämällä...jotenkin tuntuu niin oudolta tilanteelta. Ja jollain on omia kokemuksia samanlaisesta tilanteesta niin koetetaan olla avuksi.
        -Jacko

        ikäinen olet ja minkä alan myyntihommia haet mutta jos minä pistäisin palkkavaatimuksena 2500 eur/kk niin eivät ottaisi minua edes tosissaan. Jäin myös itse kesäkuun alussa työtömäksi ja kesällä juhannuksen jälkeen en edes hakenut mitään. Hyvät työt eivät ole silloin edes tarjolla. Kesän jälkeen olen laittanut muutamia hakemuksia vaikoiden kiinnostavat firmat järkevällä alalla. Palkkavaatimuksena olen pistänyt 3500-4000 eur/kk. M.m. tänään pistin hakemuksen 4000 eur palkkapyynnöllä myyntipäällikön toimeen firmalle joka myy teollisuuteen ja kunnille laitteita. Soittivat jo iltapäivällä ja pyysivät haastatteluun keskiviikkona. JOten palkkapyyntö ei ollut liian kova eikä liian matala.


    • alan ammattilainen

      ei ole harvinaista että kun haetaan b2b -puolelle account manageria/myyntipäälliköä
      tms ns peruskenttämyyntiä tekevää henkilöä, yritys saa 150-200 hakemusta.

      Siitä joukosta haastatellaan kenties 10-15
      Sen jälkeen jää ehkä 5-6 kandia jäljelle jotka esitellään eteenpäin, ehkä testataan.
      Sitten lopulta on 2-3 jäljellä mutta vain yksi palkinto.

      Joten jos alat laskemaan todennäköisyyttä tai %-lukuja niin alkaa näyttämään surkealta
      200 hakijaa > 1 voittaa.

      Muuten, kommenttina heitit jotain 2500e palkasta. Mikä se on?
      SURKEA ALIPALKKA!

      Liiton jäsenten mediaanipalkka oli 2009 n. 3800e kuukaudessa.
      Muista se

      • rekrytoija

        totta, tuo 2500 e tuntuu kyllä aika pieneltä summalta, mikäli olet ammattimies. Eli moni työnantaja voi raakata pois jo tuolla perusteella ja katsoa, että ei tuolla rahalla saa hyvää miestä. Mielestäni b2b -myyjän palkkatoive pitää olla 3000 .

        Teen itse myös rekrytointia ja kieltämättä alhainen palkkatoive herättää kysymyksen, että onkohan tämä kaveri oikeasti ammattilainen.


      • -Jacko
        rekrytoija kirjoitti:

        totta, tuo 2500 e tuntuu kyllä aika pieneltä summalta, mikäli olet ammattimies. Eli moni työnantaja voi raakata pois jo tuolla perusteella ja katsoa, että ei tuolla rahalla saa hyvää miestä. Mielestäni b2b -myyjän palkkatoive pitää olla 3000 .

        Teen itse myös rekrytointia ja kieltämättä alhainen palkkatoive herättää kysymyksen, että onkohan tämä kaveri oikeasti ammattilainen.

        Tervehdys!

        Tässä jälleen muutama ajatus sitten viime kirjoituksen.

        Palkkatoiveissa olen pitänyt mielestäni malttia ja antanut neuvotteluille mahdollisuuden. 2500-3000€ / KK on ollut keskustelun aloitus ja siihen on vielä tulleet lähes aina provisiot päälle. Mielestäni pitää olla kohtuu pohja palkka ja siihen päälle tuloksien mukaan provisio. Tästä eteenpäin aion kyllä pyytää edelleen samoja summia, jostakin on lähdettävä liikkeelle.

        Tänään kävin vaihteeksi työhaastattelussa ja siellä tuli jälleen tmi asia esille. Tmi ei ole riskiä päämiehelle se on tosi.Jotenkin tuntuu että yritykset eivät halua sitouttaa osaavia henkilöitä jotka tuntevat alueen , ihmiset ja kaupat mihin tuotteita ollaan myymässä, nyt puhun vähittäiskaupan tuotteista. Kukaan ei halua maksaa kilsoja, päivärahoja, majoitusta saatika edustamista näinä aikoina ja sitte ihmetellään kun yrityksellä ei ole kasvoja ja lisämyyntiä haluttaisiin saada , siihen pitää satsata. Ei kaikkea myyntiä tehdä puhelimessa tai s-postin välityksellä. Kyllä yrityksillä on varaa palkata jos on halua.


        Toivottavasti saadaan keskustelua ja mielipiteitä jälleen...


        -Jacko


      • Työnostaja
        rekrytoija kirjoitti:

        totta, tuo 2500 e tuntuu kyllä aika pieneltä summalta, mikäli olet ammattimies. Eli moni työnantaja voi raakata pois jo tuolla perusteella ja katsoa, että ei tuolla rahalla saa hyvää miestä. Mielestäni b2b -myyjän palkkatoive pitää olla 3000 .

        Teen itse myös rekrytointia ja kieltämättä alhainen palkkatoive herättää kysymyksen, että onkohan tämä kaveri oikeasti ammattilainen.

        Kyse on vain siitä paljonko myyjä tuottaa. Siksi myyjä palkataan. Liian korkeaa palkkaa ei ole olemassa, jos tekee tulosta. Huom.! vain jos tekee tulosta. Myyjä ei ole ammattitaitoinen, mikäli häneltä ei löydy selkeää näyttöä ja lukuja toteutuneista myyntimääristä. Rekrytoija ei myöskään ole ammattitaitoinen, mikäli tehtävään tarvittavia vaatimuksia ei ole osattu kertoa.
        On eri asia myydä teollisuuden koneita kansainvälisesti kuin muovitaskuja kampaamoille. Osaan tehtävistä vaaditaan peruskoulutuksen lisäksi jopa puolen vuoden tuotekoulutus, ennen kuin voi lähteä "vanhan" kanssa asiakkaiden luokse.
        Lehtitilauksia mummoille tarjoavat, eivät ole myyjiä vaan soittoautomaatteja. Heidän palkkataso tai työ ei liity ammattimyyjiin mitenkään.


    • alalla myös

      Itselläni on 10 vuotta kokemusta b2b myynnistä, siis ns kenttämyynnistä.

      Alan mediaanipalkka on se 3700-3800e vuosi sitten tehdyn tutkimuksen mukaan.

      Itse ajattelen asian niin että hakiessani en halua markkinoida itsenäni
      keskiverto tai keskivertoa huonompana myyjänä, joten en voi hinnoitella itsenäni sen mukaan.

      4000> ja siitä ylöspäin pyynnillä viestitän että olen keskivertoa parempi kaveri,
      joka ansaitsee keskivertoa paremman palkan.

      tmi / edustustus, puhdas edustajan hommassa on tosiaan se
      että päämies voi hankkia vaikka 100 edustajaa, riskillä nolla.
      Maksetaan vain tuloksesta ns bruttosumma mistä ei edes veroja makseta.
      Ei tarvitse miettiä vakuutuksia eikä sairaslomapäiviä.
      Ei tarvitse miettiä polttoainekustannuksia tai puheluiden hintoja.

      Mutta eipä tosiaan saa kovinkaan sitoutuneita eikä "meidän" miehiä.

      Valitettavaa

      • -Jacko

        Iltaa..

        Taas on laitettu hakemusta ja käyty pari haastattelua. Ja sitten tuli joulun pyhät. Ja nyt aiotaan laittaa vielä enemmän hakemusta ja soittoa jos tälle vuodelle tärppäis.

        Onko kellään mitään uutta tai ihmeellistä aiheesta tullut tässä muutamien viikkojen aikana? Komenttia voi laittaa tulemaan? Palkkaus, uudet myyntiedustajan paikat tms? Kyllä kai sitä kokoajan paikkoja tarjolla mutta on niitä hakijoitakin. Kaikki vaan toitottaa toiminimi hommaa mutta se saa nyt jäädä.

        Hyvää alkanutta vuotta!

        -Jacko


      • -Jacko
        -Jacko kirjoitti:

        Iltaa..

        Taas on laitettu hakemusta ja käyty pari haastattelua. Ja sitten tuli joulun pyhät. Ja nyt aiotaan laittaa vielä enemmän hakemusta ja soittoa jos tälle vuodelle tärppäis.

        Onko kellään mitään uutta tai ihmeellistä aiheesta tullut tässä muutamien viikkojen aikana? Komenttia voi laittaa tulemaan? Palkkaus, uudet myyntiedustajan paikat tms? Kyllä kai sitä kokoajan paikkoja tarjolla mutta on niitä hakijoitakin. Kaikki vaan toitottaa toiminimi hommaa mutta se saa nyt jäädä.

        Hyvää alkanutta vuotta!

        -Jacko

        Moro!

        Nyt voisi olla aika lähteä töihin, onko kukaan kuullut uusista paikoista mitään ? Toki mol.fi, monster.fi ja oikotie.fi on käyty läpi...cv päivitetty, käyty työvoima tstossa peruskäynti. Hakemusta tehty viimeksi eilen. Mutta onko jotain mitä voisin tehdä vielä? kaikki vinkit otetaan vastaan. Kiitos.

        -Jacko


      • pari kikkaa
        -Jacko kirjoitti:

        Moro!

        Nyt voisi olla aika lähteä töihin, onko kukaan kuullut uusista paikoista mitään ? Toki mol.fi, monster.fi ja oikotie.fi on käyty läpi...cv päivitetty, käyty työvoima tstossa peruskäynti. Hakemusta tehty viimeksi eilen. Mutta onko jotain mitä voisin tehdä vielä? kaikki vinkit otetaan vastaan. Kiitos.

        -Jacko

        mieti missä haluaisit olla töissä, missä yrityksessä tai aloja,
        sitten surffaat firman sivuille, jos löydät paikan minne lähettää cv
        tai jos löytyy hr-ihmisen tiedot, soita.
        Avoimia hakemuksia kannattaa myös kokeilla.

        Sitten kaikki rekryfirmat läpi, avointa hakemusta kehiin.


    • -Jacko

      Hei.

      Kesäkuussa tulee vuosi täyteen kotona. Kyllä hieman edelleenihmetyttää ettei työpaikkaa ole lukuisista hakemuksista tullut. Paikkoja on tarjolla mutta niin on hakijoitakin. Onko kenelläkään tullut sama kuviot mieleen? varmasti on...onko jokin uusi keino , vinkki tai tms myyntimiehelle jolla on n.5vuotta myynti työtä takana hyvillä kontakteilla horeca ja vähittäiskaupan puolelle. Tänään laitan viisi hakemusta kehiin ja sorvaan vielä cv:n uuteen ilmeeseen. Komenttia, kiitos...

      -Myynti Jacko-

    • Rekryhirmuinen

      No jos olisit aktiivisempi hakemisen suhteen. En tiedä, mutta viesteistäsi vain tuli kuva että olet lähetellyt hakemuksia.

      Mitäs jos soittaisit suoraan työnantajalle ja sopisit palaverin jossa voit esitellä osaamistasi. Näin erotut positiivisesti asenteeltasi ja pääset naamatusten vaikuttamaan rekrytoijaan. Varsinkin jos avointa paikkaa ei ole, hyvälle tyypille kun järjestetään hommia.

      Hakemusten lähettely on melko passiivista toimintaa. Silloin laitat hakemuksen ja jäät toivomaan paikkaa ja yhteydenottoa.

      Itse olen soittanut ensin varsinkin myyntihommia haettaessa, jos on pyydetty olen laittanut hakemuksen ja soittanut sen perään. Henkilökohtainen kontakti on aina henkilökohtainen kontakti. Sitä ei "kylmä" hakemus voi mitenkään korvata.

      Noin 500 myyjää palkanneena voisin myös todeta että helmet löytyy kun avoimia paikkoja ei ole julkisessa haussa. Piileviä tarpeita on aina. Jos haen kenttämyyntiin myyjät verkostojen kautta ja jos ei löydy, laitan ilmoituksen.

      Eli kun olet etuajassa liikkeellä niin sulla on kova kilpailuetu. Pieni vinkki

    • -Jacko

      No niin..

      Laitan tähän vielä hieman tarkennuksia .

      Olen myös soittanut ennen tai jälkeen hakemuksen laittamista rekrytoijalle jos ilmoituksessa on ollut soittomahdollisuus. Olen myös aina laittanut muistutuksen itsestäni kun sitä on pyydetty.

      Olen myös kysynyt ja etsinyt tietoja kavereilta , ex -asiakkailta, ja kollegoilta uusista paikoista ennen kuin ne tulisivat julkiseen hakuun.

      Tässä kyllä on kaikkia kontaktimuotoja käytetty työn löytämiseksi...myös muuttoa omalta paikkakunnalta työn perässä olen ollut valmis tekemään.

      Etsintä jatkuu...

      -Jacko

    • -Jacko

      Hei..
      Nyt pääsiäiset ja vaput vietetty , huh huh. Ja tuossa pyhien aikaan laitettiin muutama hakemus ja soitot perään tällä viikolla. Tänään tuli jälleen soitto että toiminimeä tarvittaisiin...mutta kiitos ei. Onko nyt tosiaan että kaikkea voidaan myydä vain tmi kautta ? Ihmetyttää kun ei yritykset halua mihinkään sitoutua tai ottaa vastuuta. Jos työntekijä haluaisi sitoutua ja tehdä työtä tässä tapaukessa myyntityötä tuloksellisesti niin ei olla valmiita. Yleensä on 3 tai 4 kk koeaika jolloin voidaan katsoa onko miehestä/naisesta mihinkään, ei luulisi olevan kovin suuri investointi 1-4miljoonan liikevaihdoilla pyöriville yrityksille. Kaikki työt ei voi toimia toiminimellä. Ok, on palkan sivukulut, km-rahat, päivärahat yms mutta sama homma se on uudella yrittäjällä jos pitää alkaa ihan nollasta , jonkin verran tarvii rahaa starttiin. Nyt joku sanoo että ota lainaa pankista tms...EI kun nyt se työn tarvii löytyä ihan palkkatyöstä.Yrityksillä on varaa palkata kyllä ihmisä jos on vaan halua. Mulla on aikaa odottaa.

      -Jacko

    • -Jacko

      Hei.
      Nyt on ollut mukavasti paikkoja auki ja hakemuksia on laitettu menemään ja soitettu perää mihin on voinut. Onko tilanne nyt että taas painaa kesä ja lomat päälle ja ratkaisut tehdään vasta elokuussa..niinhän se taitaa olla. Kyllä välillä on ottanut niin hermoon että jos joku olisi tullut selittämään ja lässyttämään jotain että nyt on vaan tämä lama tms. , oisin lyönyt...prkl!! Nyt pitää rauhoittua... Hyviä työpaikkavinkkejä saa laittaa tähän ketjuun , kiitos. Tsemppiä niille jotka hakevat töitö myyntialalta!

      -Jacko

    • -Jacko

      Hei.

      Nyt kesä alkaa kääntymään syksyyn ja lomat alkaa olla lusittu myös myyntihommissa. Kaikkihan eivät oo lomalla koskaan ,ei edes omissa hautajaisissa, varsinkaan myyntimiehet. Laitoin tuossa jälleen muutaman hakemuksen kesä-heinä-elokuussa ja nyt alkaa olla jo säpinää kaikkiin työhaastatteluihin. Tällä viikolla neljä , ensi viikolla pari ja vielä syyskuun alussa yksi. Mistähän moinen kysyntä nyt johtuu nyt , onko nyt paniikki hyvistä työntekijöistä vai ihan muuten vaan haastatellaan? Ainakin yhden rekryfirman kaveri sanoi että oikeesti alkaa olla pula ns. hyvistäkin tyypeistä jolla on kokemusta ja näkemystä myyntihommista. Onko muilla tullut samaa komenttia ?

      Syksyä kaikille!

      -Jacko

    • -Wacko

      Eikö kokemusta omaavista (ja kauppaa aikaansaavista) myyjistä ole aina pulaa?

    • -Jacko-

      Moro.

      No niin..nyt ollaan oltu muutama kuukausi kiinteistövälittäjän/myyntineuvottelijan hommissa. Tuntunut hyvältä..ainut vaan että kaupat on lujassa kun taloustilanne on mitä on tällä hetkellä.ei tahdo rahat riittää... Olen edelleen etsinyt jotain muuta myyntihommaa ja tänään tuli yksi soitto mahdollisesta uudesta paikasta. Olen aikaisemmin myynyt liikelahjoja ja nyt on tulossa työtarjous uudesta firmasta..en tiiä, pitäiskö lähtä siihen ? kk palkka provikka päälle. Autoetu ja muut perusedut ( puhelin ja tietokone). Mutta kun mainoslahja ala on nyt vaan siellä aika pohjilla myyntipuolen hommista...nyt komentteja kiitos.Päätöksiä pitää tehdä jouluun mennessä...

      Kaupallista loppu vuotta myyntiporukat!

      -JACKO-

    • -JACKO

      Morjens!

      Nyt on vuosi vaihtunut ja uudet kaupat odottavat!

      Kävin tuossa katselemassa jälleen uusia työpaikkoja mol.fi ja yms sivustoilta ja huomasin että uusia paikkoja oli tullut mukavasti hakuun. Siis myyntihommiin...

      Uusi kuva , uusi Cv ja uusi hakemus = uusi työpaikka. Näillä mennään..

      -Jacko

      • White Dog

        Liikelahjat tällä hetkellä lähes jokapaikassa luokitellaan synniksi. Niitä ei haluta antaa, eikä useimmiten ottaa. Kun on lama - niin ei aina rahan takia pihdata, vaan kun tylli on tämä niin sitten se on. Erittäin raakaa duunia, kokemusta on ja menestystä, mutta 3v tota riitti. Koiran virka ja piste, mutta tota hommaa jaksaville nostan hattua niin korkealle ku käsivarsi myöten antaa!

        Noilla hakemuksilla et tee yhtään mitään, jos olet ammattitaitoinen myyjä! Eka tehtävä on myydä ittes sisään! Eti se, joka rekrystä vastaa ja soita ja sen jälkeen hakemus! Myy ittes niille sillä omalla tyylilläs, jos rekrystä vastaava on vähänkään asiastaan perillä, niin kyllä se jyvät akanoista erottaa.

        Itse olen ammatiltani merkonomi ja sekin koulutus oli kyllä todella työn ja tuskan tulos enkä koskaan tule enää päivääkään opiskelemaan. Iso kiitos esim. lääkäreille, jotka jaksavat opiskella lähimmäistensä terveyden vuoksi. Itselläni ei pinna kestä eikä ole päätä.

        Ja ne luvut, vaikkei niitä mainita saa niin sanon silti kannusteeksi myös muille, että koulutuksella ei ole väliä, jos haluat saada rahaa. Tienaan varmasti enempi kuin moni lääkäri, viime kalenteri vuosi oli 120t . y tunnuksella myyn, mutta kuitenkin.

        Kun löytää tuotteen, josta maksetaan myyjälle ja tykkää siitä niin silloin menee hyvällä myyjällä lujaa.


      • Salesforce

        Moi. Miten Jackolla menee?
        Itse etsin it-alan myyntityötä. Alalta ei yhtään kokemusta. Muuta tavaraa ja palveluita myyty tradenomina viitisen vuotta. Palkka pitäisi saada kuntoon ja oletan it-alalla olevan hyvä palkkaus. Hakuja käynnissä, eiköhän se kohta tärppää =)


      • -Jacko
        Salesforce kirjoitti:

        Moi. Miten Jackolla menee?
        Itse etsin it-alan myyntityötä. Alalta ei yhtään kokemusta. Muuta tavaraa ja palveluita myyty tradenomina viitisen vuotta. Palkka pitäisi saada kuntoon ja oletan it-alalla olevan hyvä palkkaus. Hakuja käynnissä, eiköhän se kohta tärppää =)

        Moro!

        Tällä hetkellä menee kohtalaisen hyvin , aina löytyy parannettavaa kun on kyse myyntihommista. Tässä myyntihommassa olen ollut kohta vuoden . Myyn tuotteita kaupalle ja tukkuliikkeisiin. Special tuotteet = parempi katteista tuotetta.

        Uusia asiakkaita viikottain , parhaassa kuukaudessa yli 20 uutta asiakasta.

        Tämä homma on vielä alkuvaiheessa joten kärsivällisyyttä tarvitaan minulta ja yritykseltä.

        Tsemppiä työtä hakeville ja kaupallista loppuvuotta muille!

        -Jacko


    • Varustemyyjä

      Haha. Onkohan Jacko viel elossa saati töissä?

    • Anonyymi

      Olipa raikas ketju, vaikka vasta nyt eksyinkin lukemaan. Jos Jacko näet tämän, tule kertomaan kuulumisia millaiseen lentoon ura on lähtenyt!

    • Anonyymi

      Tuuppa jacko infoo vähän miten on menny :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1967
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1703
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1658
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1537
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1495
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1387
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1281
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      18
      1233
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe