Olen 22-vuotias nainen ja papa-koe on jotenkin jäänyt väliin. Olin 1. kertaa yhdynnässä 19-vuotiaana. Minulla on ollut 2 kumppania. Olen muuttanut kaupungista toiseen muutaman vuoden sisällä, joten elämä on ollut niin hektistä, että näytteenotto on unohtunut.
Kaupungissa, jossa asun, otetaan 1. papa-koe 25-vuotiaana. Näytteiden ottaminen toistuu 5 vuoden välein. Jos tahtoisin nyt käydä papa-kokeessa, minun pitäisi ilmeisesti mennä yksityiselle. Onko papa-koe niin tärkeä, että minun pitäisi pikimmiten varata aika yksityiselle? Vai voinko odottaa vielä 3 vuotta, että saan kutsun?
Ensimmäinen papa-koe milloin?
5
2
631
Vastaukset
- Papa-kokeeseen
ei todellakaan tarvi mennä yksityiselle, eikä edes gynekologille. Helpoiten papa-kokeen saa otettua neuvolassa, ja ihan ilmaiseksi.
- vaihtoehtoja on
Kyllä se 1. papa-koe voitaisiin ottaa, kun on kaksi kumppaniakin ollut.
Mahdollisia paikkoja: opiskeluterveydenhuolto, terveyskeskus, työterveyshuolto (ei kaikissa työterveyshuolloissa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233