Royal Canin

.-.

Mun pitäisi ostaa Royal Caninin calm-nimistä ruokaa, mutta en yhtään pidä kyseisestä firmasta enkä ruuan ainesosista. Tietääköhän kukaan onko muulta valmistajalta samanlaista ruokaa olemassa? Tällähetkellä kissalla menossa Clomicalm lääkitys joka pitäisi tuohon ruokaan vaihtaa ja katsoa sitten miten pissaamisen käy. Jos tuo ruokakaan ei auta, pitää mennä asennuttamaan hormoni-implantti, joka erittää tuota samaa lääkeainetta.

8

3126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dopppidoo

vikaa Royal Canin-firmassa on? Minun 2 seniorikissaani voivat oikein hyvin kun syövät kuivamuonana Royal Canin Skin et Hairia. Miksi ja mihin toiseen ruokaan se pitäisi mielestäsi vaihtaa?
      (Valitettavsti en osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi.)

• .-.

En pidä Royal Caninista siksi, että kerran tämän edustaja mulle silmät kirkkaina kertoi että kissan KUULUU syödä esimerkiksi viljaa. Ja näinhän ei ole. Ja hänelle kerroin omaavani pissavaivaisen kissan joka (ehkä) johtuu juurikin huonosta ruokinnasta. En tiennyt asiaa varmaksi vielä silloin. Tiedän sen nyt ettei asia niin ollut, mutta olen silti ostanut parempaa ruokaa. Katsoin yhden Royal Caninin tuoteselosteen äskön, ensimmäisenä ainesosana eli sitä jota ruuassa on eniten oli maissi. Itse syötän kisuilleni tällähetkellä Applawsia, 80% lihaa. Ei viljaa eikä mitään muutakaan "sopimatonta". Sekä eläinlääkärit eivät tunnu mitään muuta suosittelevan kuin tuota.. Siksi haluaisin vaihtoehdon tolle Calm-ruualle.

• .-.

Osaako kukaan sanoa edes tuon tuotteen hintaa eläinlääkärissä? Vai tilaanko netistä.. Siellä se näyttäisi maksavan 24 euroa.

• nanouk

miksi sinun pitäisi syöttää royalia?suosittelen testaamaan acana ja orijen- ruokia, niissä ei ole lainkaan viljaa,lihaa niissä on 75%.hintavia ovat mutta kissan ruuissa laatu maksaa.halvempia hyviä ovat mm.perfect fit ja primacat.

• .-.

Jos luit aloitusviestini, olisit tienny miksi pitäisi syöttää Royal Caninia. Tähän asti kisut ovat syöneet Acanaa ja Applawsia.

• 16+12
        .-. kirjoitti:

Jos luit aloitusviestini, olisit tienny miksi pitäisi syöttää Royal Caninia. Tähän asti kisut ovat syöneet Acanaa ja Applawsia.

Power of Naturen Natural cat ei sisällä lainkaan viljoja eikä perunaa, hiilareita siinä on alle 10 %; lemmikkiliike Sydänystävä Tampereella myy sitä, ilm. toimittavat myös postitse. http://www.sydanystava.com/index.html Juttelin myyjän kanssa kerran eräässä kissanäyttelyssä, hän kertoi ruuan kehittäjän olevan hänen Saksaan muuttanut eläinlääkäriystävänsä, joka on perehtynyt kissojen ja koirien ruokintaan. Natural cat on meillä maistunut kissoille loistavasti.

Toinen erittäin lihaisa ruoka on Ziwi Peak, joskin hintaa on aika huimasti. Googlettamalla löytyy myös suomalaisista nettikaupoista.

Ei nyt tainnut suoraan tulla vastausta kysymykseesi, mutta nämä ovat varmasti laadukkaimpia kuivaruokia mitä markkinoilla on. Oletko tutustunut homeopatiaan? Sieltä voisi löytyä pissaamisongelmaiselle sopiva apu. Ota yhteys johonkin koulutettuun eläinhomeopaattiin, hän osaa auttaa.

• .-.
        16+12 kirjoitti:

Power of Naturen Natural cat ei sisällä lainkaan viljoja eikä perunaa, hiilareita siinä on alle 10 %; lemmikkiliike Sydänystävä Tampereella myy sitä, ilm. toimittavat myös postitse. http://www.sydanystava.com/index.html Juttelin myyjän kanssa kerran eräässä kissanäyttelyssä, hän kertoi ruuan kehittäjän olevan hänen Saksaan muuttanut eläinlääkäriystävänsä, joka on perehtynyt kissojen ja koirien ruokintaan. Natural cat on meillä maistunut kissoille loistavasti.

Toinen erittäin lihaisa ruoka on Ziwi Peak, joskin hintaa on aika huimasti. Googlettamalla löytyy myös suomalaisista nettikaupoista.

Ei nyt tainnut suoraan tulla vastausta kysymykseesi, mutta nämä ovat varmasti laadukkaimpia kuivaruokia mitä markkinoilla on. Oletko tutustunut homeopatiaan? Sieltä voisi löytyä pissaamisongelmaiselle sopiva apu. Ota yhteys johonkin koulutettuun eläinhomeopaattiin, hän osaa auttaa.

Olen kyllä perillä mikä on hyvä raksu ja mikä ei, nyt ole kyse siitä, vaan pitäisi löytää sellainen ruoka, jossa on samanlaisia lääkeinaineita kuin lääkkeessä nimeltä Clomicalm. Pakko se sitten on käydä huomenna ostamassa tuo Royal Caninin sitten vain, että päästään vihdoinkin tosta lääkkeestä eroon. Samalla kysyä suoraan eläinlääkäriltä, onko sille vaihtoehtoja.

• dopppidoo
        .-. kirjoitti:

Olen kyllä perillä mikä on hyvä raksu ja mikä ei, nyt ole kyse siitä, vaan pitäisi löytää sellainen ruoka, jossa on samanlaisia lääkeinaineita kuin lääkkeessä nimeltä Clomicalm. Pakko se sitten on käydä huomenna ostamassa tuo Royal Caninin sitten vain, että päästään vihdoinkin tosta lääkkeestä eroon. Samalla kysyä suoraan eläinlääkäriltä, onko sille vaihtoehtoja.

tuosta Royal Caninista että siinä mInun kissojeni ruuassa tosiaan on jonkun verran viljaa ja kuitua n. 5 prosenttia mutta jos ajatellaan hyvin syönyttä hiirtä, mikä on kissan luonnollisinta ravintoa, niin varmaan siitäkin ainakin 10 prosenttia, eli vatsan sisältö, on kuitupitoista kasvisravintoa.

Steriloiduilla kissoilla on taipumusta saada ongelmia virtsaamiseen. Luulen että se johtuu ylipäätään liiasta kuivan muonan syömisestä, hiirestähän yli 90 prosenttia on vettä; sekä liian vähästä nesteen, lähinnä veden, nauttimisesta. Kissa tarvitsee paljon vettä ja KOSTEAA ravintoa, kaupan pusseja tai purkkeja tai/ja lihaa ja kalaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      16
      4632
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      139
      4505
    3. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      75
      3340
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2764
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      2537
    6. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      41
      2533
    7. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      86
      2482
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      23
      2480
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      41
      2476
    10. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      31
      2465
    Aihe