Royal Canin

.-.

Mun pitäisi ostaa Royal Caninin calm-nimistä ruokaa, mutta en yhtään pidä kyseisestä firmasta enkä ruuan ainesosista. Tietääköhän kukaan onko muulta valmistajalta samanlaista ruokaa olemassa? Tällähetkellä kissalla menossa Clomicalm lääkitys joka pitäisi tuohon ruokaan vaihtaa ja katsoa sitten miten pissaamisen käy. Jos tuo ruokakaan ei auta, pitää mennä asennuttamaan hormoni-implantti, joka erittää tuota samaa lääkeainetta.

8

2493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dopppidoo

      vikaa Royal Canin-firmassa on? Minun 2 seniorikissaani voivat oikein hyvin kun syövät kuivamuonana Royal Canin Skin et Hairia. Miksi ja mihin toiseen ruokaan se pitäisi mielestäsi vaihtaa?
      (Valitettavsti en osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi.)

      • .-.

        En pidä Royal Caninista siksi, että kerran tämän edustaja mulle silmät kirkkaina kertoi että kissan KUULUU syödä esimerkiksi viljaa. Ja näinhän ei ole. Ja hänelle kerroin omaavani pissavaivaisen kissan joka (ehkä) johtuu juurikin huonosta ruokinnasta. En tiennyt asiaa varmaksi vielä silloin. Tiedän sen nyt ettei asia niin ollut, mutta olen silti ostanut parempaa ruokaa. Katsoin yhden Royal Caninin tuoteselosteen äskön, ensimmäisenä ainesosana eli sitä jota ruuassa on eniten oli maissi. Itse syötän kisuilleni tällähetkellä Applawsia, 80% lihaa. Ei viljaa eikä mitään muutakaan "sopimatonta". Sekä eläinlääkärit eivät tunnu mitään muuta suosittelevan kuin tuota.. Siksi haluaisin vaihtoehdon tolle Calm-ruualle.


    • .-.

      Osaako kukaan sanoa edes tuon tuotteen hintaa eläinlääkärissä? Vai tilaanko netistä.. Siellä se näyttäisi maksavan 24 euroa.

    • nanouk

      miksi sinun pitäisi syöttää royalia?suosittelen testaamaan acana ja orijen- ruokia, niissä ei ole lainkaan viljaa,lihaa niissä on 75%.hintavia ovat mutta kissan ruuissa laatu maksaa.halvempia hyviä ovat mm.perfect fit ja primacat.

      • .-.

        Jos luit aloitusviestini, olisit tienny miksi pitäisi syöttää Royal Caninia. Tähän asti kisut ovat syöneet Acanaa ja Applawsia.


      • 16+12
        .-. kirjoitti:

        Jos luit aloitusviestini, olisit tienny miksi pitäisi syöttää Royal Caninia. Tähän asti kisut ovat syöneet Acanaa ja Applawsia.

        Power of Naturen Natural cat ei sisällä lainkaan viljoja eikä perunaa, hiilareita siinä on alle 10 %; lemmikkiliike Sydänystävä Tampereella myy sitä, ilm. toimittavat myös postitse. http://www.sydanystava.com/index.html Juttelin myyjän kanssa kerran eräässä kissanäyttelyssä, hän kertoi ruuan kehittäjän olevan hänen Saksaan muuttanut eläinlääkäriystävänsä, joka on perehtynyt kissojen ja koirien ruokintaan. Natural cat on meillä maistunut kissoille loistavasti.

        Toinen erittäin lihaisa ruoka on Ziwi Peak, joskin hintaa on aika huimasti. Googlettamalla löytyy myös suomalaisista nettikaupoista.

        Ei nyt tainnut suoraan tulla vastausta kysymykseesi, mutta nämä ovat varmasti laadukkaimpia kuivaruokia mitä markkinoilla on. Oletko tutustunut homeopatiaan? Sieltä voisi löytyä pissaamisongelmaiselle sopiva apu. Ota yhteys johonkin koulutettuun eläinhomeopaattiin, hän osaa auttaa.


      • .-.
        16+12 kirjoitti:

        Power of Naturen Natural cat ei sisällä lainkaan viljoja eikä perunaa, hiilareita siinä on alle 10 %; lemmikkiliike Sydänystävä Tampereella myy sitä, ilm. toimittavat myös postitse. http://www.sydanystava.com/index.html Juttelin myyjän kanssa kerran eräässä kissanäyttelyssä, hän kertoi ruuan kehittäjän olevan hänen Saksaan muuttanut eläinlääkäriystävänsä, joka on perehtynyt kissojen ja koirien ruokintaan. Natural cat on meillä maistunut kissoille loistavasti.

        Toinen erittäin lihaisa ruoka on Ziwi Peak, joskin hintaa on aika huimasti. Googlettamalla löytyy myös suomalaisista nettikaupoista.

        Ei nyt tainnut suoraan tulla vastausta kysymykseesi, mutta nämä ovat varmasti laadukkaimpia kuivaruokia mitä markkinoilla on. Oletko tutustunut homeopatiaan? Sieltä voisi löytyä pissaamisongelmaiselle sopiva apu. Ota yhteys johonkin koulutettuun eläinhomeopaattiin, hän osaa auttaa.

        Olen kyllä perillä mikä on hyvä raksu ja mikä ei, nyt ole kyse siitä, vaan pitäisi löytää sellainen ruoka, jossa on samanlaisia lääkeinaineita kuin lääkkeessä nimeltä Clomicalm. Pakko se sitten on käydä huomenna ostamassa tuo Royal Caninin sitten vain, että päästään vihdoinkin tosta lääkkeestä eroon. Samalla kysyä suoraan eläinlääkäriltä, onko sille vaihtoehtoja.


      • dopppidoo
        .-. kirjoitti:

        Olen kyllä perillä mikä on hyvä raksu ja mikä ei, nyt ole kyse siitä, vaan pitäisi löytää sellainen ruoka, jossa on samanlaisia lääkeinaineita kuin lääkkeessä nimeltä Clomicalm. Pakko se sitten on käydä huomenna ostamassa tuo Royal Caninin sitten vain, että päästään vihdoinkin tosta lääkkeestä eroon. Samalla kysyä suoraan eläinlääkäriltä, onko sille vaihtoehtoja.

        tuosta Royal Caninista että siinä mInun kissojeni ruuassa tosiaan on jonkun verran viljaa ja kuitua n. 5 prosenttia mutta jos ajatellaan hyvin syönyttä hiirtä, mikä on kissan luonnollisinta ravintoa, niin varmaan siitäkin ainakin 10 prosenttia, eli vatsan sisältö, on kuitupitoista kasvisravintoa.

        Steriloiduilla kissoilla on taipumusta saada ongelmia virtsaamiseen. Luulen että se johtuu ylipäätään liiasta kuivan muonan syömisestä, hiirestähän yli 90 prosenttia on vettä; sekä liian vähästä nesteen, lähinnä veden, nauttimisesta. Kissa tarvitsee paljon vettä ja KOSTEAA ravintoa, kaupan pusseja tai purkkeja tai/ja lihaa ja kalaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe