Itsekriittisyys

omasta äänestä

Olen ihmetellyt, miksi me ihmiset useasti kritisoimme itseään kohtaan siitä, että oma äänemme kuulostavat nauhoituksen aikana "vierasperäiseltä". Itse minä nauhoitin ääneni tietokoneella testiä varten ja olin ihan kauhuissaan itseäni kohtaan! Kuulostin ihan vierasperäiseltä! Kun juttelen ystävien kanssa, minulla on sellainen tunne tai tottumus, että oma ääneni suun kautta kuulostaisin ihan OK:lta, mutta nauhoituksessa sitten kuulostan taas kamalalta. Toisten ihmisten ääniä kukaan ei huomaa eroja toisistaan ollenkaan, kuin vain ainoastaan itseämme kohtaan. Osaisiko joku teistä kertoa vastauksia? Kiitos!

5

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooffoodi

Ääni on kamala

• ääniharava

Puhuessa kuulet äänen osittain myös pään sisältä, nauhoitettu ääni kuuluu taas ihan eri suunnasta joten vaikutelma on erilainen.

• Videobloggaaja

Tuntuu kuin olisi eri ihminen puhumassa ja usein ääni kuulostaa "sietämättömältä" ja erilaiselta kuin puhuessa. Toisaalta muiden äänet kuulee oikeana aina. Olen itse ihan kysellyt muutamilta, että onko YouTube-videoissani ääneni selkeä ja ymmärrettävä. Kuulemma oli.

Kannattaa siis kysellä muilta.

• Mhmm

Mutta kumpi se "oikea" ääni sitten on? Se, jonka itse kuulee puhuessaan, vai se, joka tulee nauhoituksesta?

• roskapostirobotti13

Luulisin että nauhalta tuleva olisi lähimpänä oikeeta.(kun siis kuuntelet sitä itse)
        Koska äänihän "muuttuu" päässäsi. Vähän kuin puhuisit vessapaperi rullaan. Se resonoi mukana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5467
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3622
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2126
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1683
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19