Tupakointi kuuluu kouluun

amis9-

Tupakka rauhoittaa ja rentouttaa ja auttaa keskittymään. Kavereitakin saa tupakkapaikalla. Aika kuluu myös nopeampaa

10

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande h

      Jätkä ei ymmärrä terveysriskejä. :(

    • Raitis 4

      Nautinnoissa on myös huonot puolet. Tiedän montakin ihmistä jotka vanhemmilla päivillään joutuvat happea hengittämään maskin kanssa. Kyllä säälitti kun 30 astetta oli hellettä ja pakko oli maskia käyttää.Eräät ei voi olla minuuttiakaan ilman happikonetta . Päivällä " viikset ja yöllä maski ".
      Monet nuoret jäävät pienikokoisiksi käppäniksi, rahat menee ja haiseevat pahalle.Työnantajakaan ei suosiolla katsele tupakkatauoille työaikana meneviä puhumattakaan työntekijät jotka ei polta saavat tehdä tupakoitsijoidenkin työt. Nythän ollaan perustamassa savuttomia työpaikkoja ja kuntia ja Suomi savuttomaksi.
      Mielenrauhan saa siitä kun on asiat Jumalan kanssa kunnossa. Lenkiltä tultua kovasti rentouttaa. Aika kuluu muutenkin kun keksii muita raittiita harrastuksia.En näe tupakoinnissa yhtään hyvää puolta.

      • Henrik Hennessy

        Saattaa se yläkerran ukko poltella piippua. Pilviä ainakin on siihen malliin. :)


      • Kyl`
        Henrik Hennessy kirjoitti:

        Saattaa se yläkerran ukko poltella piippua. Pilviä ainakin on siihen malliin. :)

        se saattaa vaikka savuta, mutta ei meitsin kantsi ottaa hänest mallia.
        Aina parempi jos ei ole edes aloittanut ja jos on tullut aloittaneeksi niin voihan tuon lopettaa. Vai mitä?


      • 16+7
        Kyl` kirjoitti:

        se saattaa vaikka savuta, mutta ei meitsin kantsi ottaa hänest mallia.
        Aina parempi jos ei ole edes aloittanut ja jos on tullut aloittaneeksi niin voihan tuon lopettaa. Vai mitä?

        niin ei aloita tupakoimista. Veljeni alkoi 15 vuotiaana ja nyt toivoo ettei tupakoisi sillä monessa työpaikassa ei sitä enää suvaita ja tuntee itsensä melkein hylkiöksi.

        Hän on yrittänyt lopettaa monta kertaa mutta adiktiöstä on vaikea päästä eroon.


      • jhfluhj

        on aina jäänyt minulta kyseenalaiseksi. Eihän siitä tule kuin pää kipeäksi, kun oluesta tulee sentään ensin se oujee ja vasta myöhemmin tuo pääkipu.

        Missä on se tupakoinnin nautinto paitsi riippuvuuden paikkaamisessa? Nikotiini koukuttaa,
        mutta onko tupakassa jokin nopea mielihyvävaikutus?


    • aidostivammaistenala

      Toi on kyllä totta että kavereita on enemmän niillä jotka polttaa. Ja sen kyllä huomaa... Itse en eikä kavereita niitä mulla ookkaa tällähetkellä oikeestaa yhtään. Amiksessa AVA:lla oon ja meijän luokasta 13/19 oppilaasta polttaa, paitsi yks lopetti. nekin jotka ei polta otetaa juttukavereiks mukaa mutta mua ei, enkä tiiä haluisinkokaa. En oikee viihy missää porukassa. Enkä osais etes puhua mitää.

    • jhfljh

      Nikotiini on piriste eikä rauhoittava. Kuvailemasi vaikutus johtuu elimistösi riippuvuudesta, eli uusi annos "rauhoittaa ja rentouttaa ja auttaa keskittymään". Suosittelen lopettamaan, kysele vanhemmilta tupakoijilta, myös entisiltä. Kuuntele kokemusta vielä elossa olevilta.

    • wertsukka

      nauraa sisällä ku tupakoitsijat seisoo 20 asteen pakkasessa vaa et saa vetää rahaa henkee (:

      • Tupakka ei kuulu enää ammatti oppilaitokseen eikä mihinkään muihinkan kouluihin , Sillä laki on muuttunut tiukemmaksi ja silloin kun minä kävin amiksen vuonna 1987 niin silloin oli tupakointi vielä sallittua jopa myös riparilla , olen syntynyt vuonna 1969 ja aloitanut 15 vuotiaana tupakoinnin ja nyt on keuhkojen vajaa toiminta , eli se tarkoittaa sitä että lopuksi kuskataan happi pulloa hautaan asti , en sitä nuorempana uskonut vaan naureskelin asiallle , vaan enään ei naurata kun tietää että se hauta tulee jossain vaiheessa odottamaan . En ole polttanut enää 2 vuoteen tupakkia enkä polttanut piippuakaan , muta lääkäri ja tutkimukset ovat sen osoittaneet että minun elin aikani om vuosi jos ei enää sitäkään . JOTEN AJATELKAA HYVÄ NUORISO MITÄ TE TERVEYDELTÄNNE ODOTATTE , KIVAA OLIS VARMANA ELAA EIKÄ KUOLLA NOIN ALLE 50 VUOTIAANA .

        Terveisin Zake . K Mäntästä !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe