Järvisyyhy?

Scarlet.

Hei,

Huomasin tässä eilen illalla, että koirallani on ihottumaa mahassa ja pippelin juuressa.. epäilisin, että kyseessä saattaa olla järvisyyhy.. Ihottuma näyttää kuta kuinkin tältä -> http://img.photobucket.com/albums/v504/thapsus/muut kuvat/vapannaha.jpg Tuossa kuvassa ei siis ole oman koirani maha, vaan ihan googletettu kuva, mutta ihottuma on todellakin juuri tuollaista.

Kysyisin teiltä hyvät ihmiset, että onko teillä kokemusta järvisyyhystä koirallanne? Kuinka sitä tulisi hoitaa? miten pitkään kestää? jne. Ja niille tiedoksi ketkä sanovat, että vie koira eläinlääkäriin, voin kertoa, että paikkakunnallani ei ole eläinlääkärin vastaanottoa viikonloppuisin, muutenhan koiran lekuriin veisinkin. Ja tarkoitus on koira maanantaina lääkäriin viedä, jos tuo ihottuma ei ala mennä parempaan päin.

Toivoisin pikaisia vastauksia. Kiitoksia jo etukäteen

11

7453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nbtwrgwdsq

puhelinpäivystystäkään, että voisit varata ajan?

Ei kai koirasi ole uinut enää näin kylmillä säillä?

• Scarlet.

Ei ole muuta kun puhelinvastaajat jotka kertovat, että maanantaina voi ottaa yhteyttä.

Kyllähän tuo koira ui melkein joka päivä kun lenkillä käymme metsässä ja siksi luulenkin, että se on järvisyyhyä, kun se järvi jossa koira ui on hirmu mutainen ja varmaan näin syksyllä jotenkin on se järven bakteerikanta muuttunut, kun kesällä samassa järvessä uimisesta ei tullut mitään ihottumaa.

• jhlajfecö5äwd
        Scarlet. kirjoitti:

Ei ole muuta kun puhelinvastaajat jotka kertovat, että maanantaina voi ottaa yhteyttä.

Kyllähän tuo koira ui melkein joka päivä kun lenkillä käymme metsässä ja siksi luulenkin, että se on järvisyyhyä, kun se järvi jossa koira ui on hirmu mutainen ja varmaan näin syksyllä jotenkin on se järven bakteerikanta muuttunut, kun kesällä samassa järvessä uimisesta ei tullut mitään ihottumaa.

uinnin jälkeen ja ennenkaikkea kuivasitte?

Nytkö vasta katsoitte ihoa ja koira uinut jatkuvasti? Soita eri kunnan ell ja kysy, jos koko kesän muhinut juttu, niin....

• Scarlet.
        jhlajfecö5äwd kirjoitti:

uinnin jälkeen ja ennenkaikkea kuivasitte?

Nytkö vasta katsoitte ihoa ja koira uinut jatkuvasti? Soita eri kunnan ell ja kysy, jos koko kesän muhinut juttu, niin....

Totta kai minä käytän koirani suihkussa ja kuivaan aina kun uinut mutaisessa järvessä. Ja luuletko tosiaan, että en koskaan rapsuttele/silittele ja ennen kaikkiea KATSO koiraani?? Ei ole mitenkään päin mahdollista, että ihottuma olisi koiralla ollut koko kesän.

En tiedä kuinka sinä koiraasi hoidat, mutta kyllä meillä on tapana tutkia koira läpi aina säännöllisin väliajoin punkkien yms. varalta.

• mökillä
        Scarlet. kirjoitti:

Totta kai minä käytän koirani suihkussa ja kuivaan aina kun uinut mutaisessa järvessä. Ja luuletko tosiaan, että en koskaan rapsuttele/silittele ja ennen kaikkiea KATSO koiraani?? Ei ole mitenkään päin mahdollista, että ihottuma olisi koiralla ollut koko kesän.

En tiedä kuinka sinä koiraasi hoidat, mutta kyllä meillä on tapana tutkia koira läpi aina säännöllisin väliajoin punkkien yms. varalta.

Kyllä meidän labbis ui ihan omasta tahdostaan vielä. Uin itsekin.

• Anonyymi
        mökillä kirjoitti:

Kyllä meidän labbis ui ihan omasta tahdostaan vielä. Uin itsekin.

Onko ihan pakko uittaa koiraa jatkuvasti ja paskasissa vesissä. Eikö voi ottaa ensin selvää onko järven vesi puhdas. Aika kalliiksi tulee eläinlääkäri korvatulehdukset, järvi syyhy yms muut tautien aiheuttajat liiallinen uiminen aiheuttaa koirille ihottuman. Jos turkin pohja on ihoa vasten jatkuvasti märkänä. Koira voi uida mutta puhtaissa vesissä ei usein. Paras tapa välttää taudit puhdasvetinen järvi ja vielä parempi suihkuttaa koira kokonaan uinnin jälkeen. Näillä toimilla olemme sairauksista välttyneet

• @---->----

Moikka, mä olen jo hetken miettinyt mikä omia koiriani vaivaa, sillä vatsan alus varsinkin meidän kuopuksella on juurikin tuon näköinen mikä tuossa kuvassa on.!.. veikkasin itsekkin että se olisi järvisyyhy..pitänee siis viedä koirat lääkäriin, luulin että se on tullut pellolta jossa käymme juoksuttamassa koiria, kova heinä kovassa vauhdissa viistää mahaa niin voisi olla hyvin mhdollista :/ mutta kun näin kuvan olen varma että se on toi syyhy :/(.!

• Scarlet.

Jos et kerennyt koiraa jo lääkärille viemään, niin säästät rahat kun jätät viemättä. Täällä meillä päin oli lekurin vastaus, että järvisyyhy paranee itestään ja kuulemma koirien ihottumasta on muutenkin vaikea sano, mikä se on. Meillä on ihottuma kadonnut melkein kokonaan, kun olen suihkuttanut siihen Dermacoolia (saa apteekista, hinta: 10€) Se hillitsee kutinaa ja koira ei silloin raavi niin paljon ja iho paranee nopeemmin.

Järvisyyhyn nimi on siitä hieman virheellinen, että voi tulla kuulemma myös siitä, että koira juoksee kosteassa heinässä. Ei siis pelkästään järvestä tule.

Lääkäri antoi vinkiksi myös, että koiran mahaa voi myös puhdistaa laimennetulla betadinella, jos pelkkä Dermacool ei auta. Meillä on kyllä riittänyt tuo Dermacool.

• Anonyymi

Paras tapa on välttää niitä paikkoja josta koira saa tauteja. Turhaa kärsimystä koiralle. Uita puhtaissa vesissä suihku uinnin jälkeen. Valta ruohikkoja jo punkkienkin takia. Onko koiran pakko antaa rypeä joka paska lammikossa. Omistajan toimilla on suuri merkitys. Turhia kuluja ja koiralle kärsimystä. Järki mukaan niin välttää monet murheet

• Anonyymi

Meillä on järvessä juomavesi kelpoista vettä. Kaikkia vesilintuja ei ikävä kyllä vielä ole metsästetty pois saastutamasta puhdasta järveäme, levittävät tätä järvisyyhyä. Se tarttuu niin koiraan kuin ihmiseenkin, tartunnan jälkeen elinaikaa on noin 2 viikkoa. 😁😁😁

• Anonyymi

Selvisikö koiran kutinoiden syy?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe