arabian anneli

annelianneli

Tietääkö kukaan mitään Arabian Anneli-sarjasta? Suunnittelija muistaakseni Olga Osol, muuta en tiedäkään. Somat pikku kupit ja asetit ja kannut jne, valkealla pohjalla pieniä ruusuja, kultainen tai punainen reunus.

Kyseisestä astiastosta minulla on koko liuta lautasia, kannu, kermakko jne, mutta kupit puuttuvat. Olenkin niitä yrittänyt kaikkialta metsästää, kyseessä on mummoni hääastiasto josta kupit jonnekin hukkuneet :) Löytäisinpä vielä näitä jostain...

Miksi joissakin Anneli-sarjan astioissa, kuten lautasissa, on minulla kullanvärinen reuna mutta joissakin muissa mitä olen nähnyt reunus on ollut punainen? Onko nämä valmistettu jotenki eri aikaan?

8

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arabioitsija

      Surffasin sulle tietoo netistä, löysinkin sen verran kuin sitä voi ylipäänsä löytää. Eli suunnittelija on tuo Olga Osol ja valmistus/tuotantovuodet 1940-49. Astian malli on AX.

      Se, miksi jotku astiat on kultareunalla ja toiset punaisella voi yksinkertaisesti johtua siitä kuten arvelitkin että astioita on valmistettu eri aikaan (lähes kymmenen vuoden ajan...) Tai toisesta, hyvinkin paljon eri tuotteiden valmistukseen vaikuttaaneesta asiasta, eli sodasta. Silloin Arabialla jouduttiin aika paljon korvaamaan kultaa muilla väreillä. Yleensä punaisella värillä. Paljon tehtiin myös ihan valkoisia astioita ilman koristelua.

      Koska sinulla on sarjan nimi tiedossa ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa löytää hakusessa olevia kuppeja. Toista se on etsiä niitä Arabian astioita joilla ai ole nimeä lainkaan (kokemuksella sanon...) Varsinkin jos asut esim. Helsingissä tai tampereella ei muuta kuin lompakon kanssa astialiikkeisiin, johan löytyy. Netti on myös oiva apu, etenkin Huutonet.

      • ap.

        Ongelma tässä onkin vain se että asun ihan Itä-Suomen perukoilla eikä lähimpien kaupunkien astialiikkeissä ole hurraamista, olen kerran nähnyt kymmenen vuoden aikana Anneli-sarjan kupit ja tassit yhdellä kirpparilla ja silloinkin ne vietiin nenäni edestä. Kyllä otti päähän! Eli kysyntä taitaa olla ihan hurja. Huuto.netiä olen hetken seurannut, siellä on joskus noita astioita myytävänä (tälläkin hetkellä) mutta aina sarjana tai vastaavaa enkä todellakaan maksa 80euroa kun kaipailen pelkkiä kuppeja :) Ja siellä joku huutaa aina kovalla hinnalla kyseiset kipposet.

        Ei kai se auta kun yrittää päästä reissaamaan pääkaupunkiseudulle, sieltähän kaikki tuntuu aina löytyvän.. En ole katkera MUTTA... :D


      • arabioitsija
        ap. kirjoitti:

        Ongelma tässä onkin vain se että asun ihan Itä-Suomen perukoilla eikä lähimpien kaupunkien astialiikkeissä ole hurraamista, olen kerran nähnyt kymmenen vuoden aikana Anneli-sarjan kupit ja tassit yhdellä kirpparilla ja silloinkin ne vietiin nenäni edestä. Kyllä otti päähän! Eli kysyntä taitaa olla ihan hurja. Huuto.netiä olen hetken seurannut, siellä on joskus noita astioita myytävänä (tälläkin hetkellä) mutta aina sarjana tai vastaavaa enkä todellakaan maksa 80euroa kun kaipailen pelkkiä kuppeja :) Ja siellä joku huutaa aina kovalla hinnalla kyseiset kipposet.

        Ei kai se auta kun yrittää päästä reissaamaan pääkaupunkiseudulle, sieltähän kaikki tuntuu aina löytyvän.. En ole katkera MUTTA... :D

        Todella tuttua, siis todella tuttua!!! itse asun kainuun korkeudella eikä täälläkään ole kuin joitan kuppasia työttömien kirppareita joiden kymmenen vuotta myynnissä olleet samat tavarat muistan ulkoa. Kajaanissa on pari parempaa kirpparia ja kierrätyskeskus, mutta eihän tavaraa, varsinkaan astioita ole yhtään siinä määrin kuin etelässä. Ja vielä se että olen aika nuori, eikä autoakaan... Tampereella käyn yleensä kesäisin ja sieltä saisi yhtenä päivänä kerätyksi yhtä paljon astioita (ja vieläpä halvalla) kuin ostan täältä jumalanseläntakaa vuodessa.

        En ole minäkään katkera... muttta, mutta :I


    • rimmu1205

      Hei vaan! Olen myymässä huutonetissä kaipaamiasi kuppeja, täysi tusina:) Vai jokohan olet kupit jostain löytänyt. Nämä minulla olevat ovat aivan ehjät ja naarmuttomat - kauniit, mutta minulle tarpeettomat.

      • Toinen Anneli-fani

        Hei,

        Onko sinulla vielä kupit myytävänä?


      • Marjukka
        Toinen Anneli-fani kirjoitti:

        Hei,

        Onko sinulla vielä kupit myytävänä?

        Hei!
        Minulle on myytävänä Annel-kahviastiasto. Katso Tori.fi Etelä-Savo.


      • Irene21

        Hei minulla olisi anneli astiasto myytävänä kultareunaisina, pistäkää numeroo tai sähköpostia jos kiinnostaa


    • mella310

      Itse olen kerännyt koko Annelisarjan kahviastiat 24 henk. kultareunuksilla. valmistus vuodet on 1949-1959. Niitä on vaan valmistettu kulta tai punareunaisina. Kirppareilta ja Antiikiliikkeistä, huutonetistä olen löytänyt astiat, meni siinä 3 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe