Huoneiston remppa

Nainen 21

En löytänyt kyseisestä aiheesta keskustelua, joten kysympä täällä.

Kyseessä olisi 48 neliön vanha solukaksio, vuonna -82 rakennetussa talossa. Kuntoluokitukseltaan tyydyttävä, eli toisin sanoen parhaat vuotensa kauan sitten nähnyt. Minulla olisi visio, jolla voisin lisätä sekä omaa viihtyvyyttäni sekä asunnon arvoa tuomalla avaruutta periaatteessa hajottamalla tämän "solun". Täälläpäin kun menevät paremmin vuokralle järkevät kaksiot, olen tehnyt kyselyä kiinteistövälittäjiltä :)

-Kahden ei kantavan seinäosion poistaminen (ei siis kokonaisia seiniä)
-Seinien maalaus
-Laminaattilattian asennus

Itselläni löytyy hyvää ja siistiä monen kerran kokemuspohjaista osaamista maalaukseen ja lattioiden asentamiseen, joten niihin ei tarvitsisi hommata kuin tarvikkeet, mutta tuohon seinäosioiden poistamiseen tulisi kyllä olla jonkinlainen ammattimies? Onko kuinka kallista?

Lähtevätkö vuokranantajat kuinka helposti tällaisiin projekteihin mukaan?
Rempasta ei koituisi minulle mitään haittaa, koska voisin oleilla siskoni luona ne ajat joina en itse tee hommia tai kun seiniä puretaan.

Kertokaa ihmeessä jos itsellänne on ollut samantyylistä projektia ja miten asiat sujuivat?

5

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari789

      Pieni vihje pienen kerrostaloasunnon remonttiin.

      Turhat väliovet karmeineen kannattaa poistaa. Lattiapinta-ala kasvaa vain aavistuksen, mutta näkyvyys huoneesta toiseen kasvaa tuntuvasti ja tämä lisää yllättävän paljon tilan tuntua. Tämä vähentää myös remonttikustannuksia, koska ovien ja karmien kunnostus tai vaihto maksaa. Myös lattiamateriaalin asennus helpottuu ja nopeutuu. Esim parkettia asennettaessa karmit pitää lyhentää ja sovittaa karmin alle. Se vie aikaa ja se maksaa.

    • jorma1234567

      oletko siis vuokralla asunnossa?

      • Nainen 21

        Soppareita ei ole vielä tehty koska edellinen asukas on asunnossa vielä joko tämän tai ensi kuun loppuun ja ihan hyvä sinänsä niin kerkiän hieman selvittää näitä asioita ennen kuin laittaa nimeään mihinkään viralliseen paperiin. Tein vähän alustavaa suunnitelmaa, jota sitten yksinkertaistin ja voisin tähän linkata kuvaa pohjapiirroksesta, alkuperäinen ja modattu rinnakkain. Saa kertoa sitten ihan rehellisen mielipiteen ja mahdollisia vinkkejä ja niksejä :)

        http://www.aijaa.com/v.php?i=6814414.jpg


      • Hyyssi
        Nainen 21 kirjoitti:

        Soppareita ei ole vielä tehty koska edellinen asukas on asunnossa vielä joko tämän tai ensi kuun loppuun ja ihan hyvä sinänsä niin kerkiän hieman selvittää näitä asioita ennen kuin laittaa nimeään mihinkään viralliseen paperiin. Tein vähän alustavaa suunnitelmaa, jota sitten yksinkertaistin ja voisin tähän linkata kuvaa pohjapiirroksesta, alkuperäinen ja modattu rinnakkain. Saa kertoa sitten ihan rehellisen mielipiteen ja mahdollisia vinkkejä ja niksejä :)

        http://www.aijaa.com/v.php?i=6814414.jpg

        Katselin piirrosta ja yksi juttu kiinnitti huomion: Onko vessanpönttö kuvassa oikealla paikallaan? Jos eteisestä avataan seinää olohuoneeseen ja pönttö on tuossa kohtaa, saattaa olkkarissa istujille kuulua kaikuvat terveiset aina asioinnin yhteydessä. Nimim. kokemusta on..


      • Hyyssi
        Hyyssi kirjoitti:

        Katselin piirrosta ja yksi juttu kiinnitti huomion: Onko vessanpönttö kuvassa oikealla paikallaan? Jos eteisestä avataan seinää olohuoneeseen ja pönttö on tuossa kohtaa, saattaa olkkarissa istujille kuulua kaikuvat terveiset aina asioinnin yhteydessä. Nimim. kokemusta on..

        Samoin olohuoneen puolella alkuperäiseen piirustukseen merkitty kiinteä kaappi suihkun kohdalla on ääntä eristävä elementti, joten poistamalla kaapin saa "kosken kuohumaan" olkkarissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1573
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      69
      1263
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1198
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      998
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      984
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      862
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe