kuinka tehdä säärystimet jos säären ympärys on leveimmästä kohdasta n.35cm onko 12 silmukkaa per puikko liian vähän (teen siis säärystimet 4 puikolla neulomalla) vai oliskiko 14 hyvä? tekisin säärystimet tietenkin joustin neuleella. kaikki käsityö ihmiset jotka osaa auttaa vinkkejä kaipaisin?? kysykää tarkempia tietoja säärystimistä jos selitin hieman epäselvästi ;)
Vastaukset 6
- Tainka
Mistä langasta ja miten paksut puikot?Naisten villasukkaa tehdessä 7veljestä-langasta 12 silmukkaa puikolla on ainakin mulle hyvä.Puikkoina mä käytän 3,5 mm ja joku toinen voi käyttää 4 mm, riippuu käsialasta.Säärystimessä saa siis olla muutama silmukka enemmän, mä laittaisin ehkä 15/puikko.
- neuloilija
Oletko katsonut ohjeita esim. täältä?
http://www.garnstudio.com/lang/fi/search.php - juujuunii
minä laittaisin puikoille viistoista ja lanka mm. seitsemän veljestä 4 - 4.5 puikolla, säärystin saa ollakin vähän löysä ja mennä nilkassa " vähän makkaralle"? niiku sanoin, makuasia. Jos tykkäät tiukoista, säären mukaisista sit teet pienemmällä silmukkamäärällä. Sovita jalkaan työn edistyessä, noin 15- 17 cm kudottuasi, muista tehdä lopetus silmukat melko löysäksi, ettei tiukkaa, ku vedät jalkaan. Säärystimen pituus määräytyy oman makusi mukaan.
- kokematon neuloja
vaikka näin kirjoitti:
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/saarystimet.html
juu aattelin joko nallella tehdä tai 7 veljestä ja 3,5 olis ehkä se hyvä mulle kiitoksia vinkeistä :)
- Anonyymi00006
ohje mielenterveys seura, sytkäri amis Liisa.
Kärsämäellä syntyneet puhuu matkamalla me poltamme kirkonne, Eila kulkee korjaamassa niile tulee Sota.
eila vaan ei myista oma ulkoilu alua on palon jäljiltä kummalinen hylätty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73893
- 113799
- 140745
- 37732
- 70637
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu179546- 32539
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58503Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46502Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 64474
- 69455
- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31436- 45433
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74426- 36422
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59415