kuinka tehdä säärystimet jos säären ympärys on leveimmästä kohdasta n.35cm onko 12 silmukkaa per puikko liian vähän (teen siis säärystimet 4 puikolla neulomalla) vai oliskiko 14 hyvä? tekisin säärystimet tietenkin joustin neuleella. kaikki käsityö ihmiset jotka osaa auttaa vinkkejä kaipaisin?? kysykää tarkempia tietoja säärystimistä jos selitin hieman epäselvästi ;)
säärystimet
5
2173
Vastaukset
- Tainka
Mistä langasta ja miten paksut puikot?Naisten villasukkaa tehdessä 7veljestä-langasta 12 silmukkaa puikolla on ainakin mulle hyvä.Puikkoina mä käytän 3,5 mm ja joku toinen voi käyttää 4 mm, riippuu käsialasta.Säärystimessä saa siis olla muutama silmukka enemmän, mä laittaisin ehkä 15/puikko.
- neuloilija
Oletko katsonut ohjeita esim. täältä?
http://www.garnstudio.com/lang/fi/search.php - juujuunii
minä laittaisin puikoille viistoista ja lanka mm. seitsemän veljestä 4 - 4.5 puikolla, säärystin saa ollakin vähän löysä ja mennä nilkassa " vähän makkaralle"? niiku sanoin, makuasia. Jos tykkäät tiukoista, säären mukaisista sit teet pienemmällä silmukkamäärällä. Sovita jalkaan työn edistyessä, noin 15- 17 cm kudottuasi, muista tehdä lopetus silmukat melko löysäksi, ettei tiukkaa, ku vedät jalkaan. Säärystimen pituus määräytyy oman makusi mukaan.
- kokematon neuloja
vaikka näin kirjoitti:
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/saarystimet.html
juu aattelin joko nallella tehdä tai 7 veljestä ja 3,5 olis ehkä se hyvä mulle kiitoksia vinkeistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803