kuinka tehdä säärystimet jos säären ympärys on leveimmästä kohdasta n.35cm onko 12 silmukkaa per puikko liian vähän (teen siis säärystimet 4 puikolla neulomalla) vai oliskiko 14 hyvä? tekisin säärystimet tietenkin joustin neuleella. kaikki käsityö ihmiset jotka osaa auttaa vinkkejä kaipaisin?? kysykää tarkempia tietoja säärystimistä jos selitin hieman epäselvästi ;)
säärystimet
6
2273
Vastaukset
- Tainka
Mistä langasta ja miten paksut puikot?Naisten villasukkaa tehdessä 7veljestä-langasta 12 silmukkaa puikolla on ainakin mulle hyvä.Puikkoina mä käytän 3,5 mm ja joku toinen voi käyttää 4 mm, riippuu käsialasta.Säärystimessä saa siis olla muutama silmukka enemmän, mä laittaisin ehkä 15/puikko.
- neuloilija
Oletko katsonut ohjeita esim. täältä?
http://www.garnstudio.com/lang/fi/search.php - juujuunii
minä laittaisin puikoille viistoista ja lanka mm. seitsemän veljestä 4 - 4.5 puikolla, säärystin saa ollakin vähän löysä ja mennä nilkassa " vähän makkaralle"? niiku sanoin, makuasia. Jos tykkäät tiukoista, säären mukaisista sit teet pienemmällä silmukkamäärällä. Sovita jalkaan työn edistyessä, noin 15- 17 cm kudottuasi, muista tehdä lopetus silmukat melko löysäksi, ettei tiukkaa, ku vedät jalkaan. Säärystimen pituus määräytyy oman makusi mukaan.
- kokematon neuloja
vaikka näin kirjoitti:
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/saarystimet.html
juu aattelin joko nallella tehdä tai 7 veljestä ja 3,5 olis ehkä se hyvä mulle kiitoksia vinkeistä :)
- Anonyymi00006
ohje mielenterveys seura, sytkäri amis Liisa.
Kärsämäellä syntyneet puhuu matkamalla me poltamme kirkonne, Eila kulkee korjaamassa niile tulee Sota.
eila vaan ei myista oma ulkoilu alua on palon jäljiltä kummalinen hylätty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!591748Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1401454Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701251La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt11865- 64821
- 69711
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39551- 38504
- 47502
- 54479