Labradorinnoutaja vai Tiibetinspanieli?

jehajenna-

Eli siis mulla on ongelma. Haluaisin ihanan labbiksen, mutta tiibetinspanieli vaikuttaa varmemmalta rodulta. Labbis ois ihana mutta suhteellisen sairas rotu. Tiibetinspanielin hoito ois helppoa ja se on myös aika terve rotu ja sitä nyt kauemmin oon halunnu mutta nyt toi labbis innostaisi. Eli jos joku labbiksen omistaja vois kertoo onko se nyt niiiin sairas rotu kun luulen vai riippuuko se enemmän ruokinnasta tai jos joku tipsun omistaja vois kertoo tipsun hoidosta, sairauksista tai ihanasta luonteesta oisin kiitollinen niin se vois ehkä vähän auttaa. Asun muute maalla isolla pihalla ja mulla on myös aika paljon vapaa-aikaakin ja oon suunnilleen 15-vuotias.

5

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajana

Huomioinut et labbis erityisen sairas olisi villi se on pentuna ja huonotapainen aikuisenakin jos ei opeta.Labbis vaatii paljon toimintaa myös kunnollisen perusopetuksen.

• pukkumista

Tipsuilla on myös perinnöllisiä sairauksia. Koskaan ei voi olla varma mistään. Toivottavasti saat terveen koiran valitset sitten tipsun tai labbiksen.

• labbis kanssa

Valitse rekisteröity koira terveistä sukulinjoista! Se on A ja O koko hommaan! Mulla on 1,5 vuotias labbis, jolla on tähän mennessä ollut vain 1 korvatulehdus. Lonkat A/A ja kyynärät 0/0 eli parhaat mahdolliset = täysin terveet. Kaikissa roduissa on sairaita koiria. Pennun vanhempien ja sukutaulun koirien terveystulosten tutkiminen Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä on ensisijaisen tärkeää.

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx

• ameeeeba

Mietit nyt kahta aivan erityyppistä rotua. Tiedätkö itsekkään, mitä koiralta haluat? Tipsu on pieni seurakoira, joka on hyvin itsetietoinen ja itsepäinen rotu, kuin taas labbis puolestaan taas on kookas käyttökoira metsästykseen, joka on taas miellyttämisen haluinen ja paljon liikuntaa vaativa.

Ehkä nyt kannattaisi miettiä ensin, haluatko pienen vai ison koiran. Aloita siitä. Luonne, turkki, käyttöominaisuudet, koko, jne.

• Hau!

Meillä on kolmevuotias näyttely/metsästyslinjainen labbis, terve kuin pukki. Asumme maalla ja koira saa olla irti tontilla, josta se ei lähde ilman lupaa rajojen ulkopuolelle. Rauhallinen kaveri, joskus vähän mylvähtää kun jotain kuvittelee näkevänsä. Liikuntaa kaipaa ja tarvitsee paljon, ja nimenomaan vapaana. Ei lähde litomaan kauemmaksi minkään perään ilman lupaa, joten kesälläkin voi lenkittää ilman talutinta.
      Muuta: Kävelevä ruokahalu, syö vaikka napusäkin päivässä, jos vaan tilanne sen sallii. Kerjäämisessä päihittää jopa Romanialaiset kolleekansa.
      Varmasti yksi helppohoitoisimmista roduista. Pesureissu luontuu parhaiten kävelemällä veden ääreen, siellä se jo jorpakossa kahlailee. Näyttelytrimmiksi riittää yleesä hännänpään karvojen pyöristäminen.
      Älykäs koira, kaikin puolin kelpo kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe