Labradorinnoutaja vai Tiibetinspanieli?

jehajenna-

Eli siis mulla on ongelma. Haluaisin ihanan labbiksen, mutta tiibetinspanieli vaikuttaa varmemmalta rodulta. Labbis ois ihana mutta suhteellisen sairas rotu. Tiibetinspanielin hoito ois helppoa ja se on myös aika terve rotu ja sitä nyt kauemmin oon halunnu mutta nyt toi labbis innostaisi. Eli jos joku labbiksen omistaja vois kertoo onko se nyt niiiin sairas rotu kun luulen vai riippuuko se enemmän ruokinnasta tai jos joku tipsun omistaja vois kertoo tipsun hoidosta, sairauksista tai ihanasta luonteesta oisin kiitollinen niin se vois ehkä vähän auttaa. Asun muute maalla isolla pihalla ja mulla on myös aika paljon vapaa-aikaakin ja oon suunnilleen 15-vuotias.

5

865

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajana

Huomioinut et labbis erityisen sairas olisi villi se on pentuna ja huonotapainen aikuisenakin jos ei opeta.Labbis vaatii paljon toimintaa myös kunnollisen perusopetuksen.

• pukkumista

Tipsuilla on myös perinnöllisiä sairauksia. Koskaan ei voi olla varma mistään. Toivottavasti saat terveen koiran valitset sitten tipsun tai labbiksen.

• labbis kanssa

Valitse rekisteröity koira terveistä sukulinjoista! Se on A ja O koko hommaan! Mulla on 1,5 vuotias labbis, jolla on tähän mennessä ollut vain 1 korvatulehdus. Lonkat A/A ja kyynärät 0/0 eli parhaat mahdolliset = täysin terveet. Kaikissa roduissa on sairaita koiria. Pennun vanhempien ja sukutaulun koirien terveystulosten tutkiminen Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä on ensisijaisen tärkeää.

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx

• ameeeeba

Mietit nyt kahta aivan erityyppistä rotua. Tiedätkö itsekkään, mitä koiralta haluat? Tipsu on pieni seurakoira, joka on hyvin itsetietoinen ja itsepäinen rotu, kuin taas labbis puolestaan taas on kookas käyttökoira metsästykseen, joka on taas miellyttämisen haluinen ja paljon liikuntaa vaativa.

Ehkä nyt kannattaisi miettiä ensin, haluatko pienen vai ison koiran. Aloita siitä. Luonne, turkki, käyttöominaisuudet, koko, jne.

• Hau!

Meillä on kolmevuotias näyttely/metsästyslinjainen labbis, terve kuin pukki. Asumme maalla ja koira saa olla irti tontilla, josta se ei lähde ilman lupaa rajojen ulkopuolelle. Rauhallinen kaveri, joskus vähän mylvähtää kun jotain kuvittelee näkevänsä. Liikuntaa kaipaa ja tarvitsee paljon, ja nimenomaan vapaana. Ei lähde litomaan kauemmaksi minkään perään ilman lupaa, joten kesälläkin voi lenkittää ilman talutinta.
      Muuta: Kävelevä ruokahalu, syö vaikka napusäkin päivässä, jos vaan tilanne sen sallii. Kerjäämisessä päihittää jopa Romanialaiset kolleekansa.
      Varmasti yksi helppohoitoisimmista roduista. Pesureissu luontuu parhaiten kävelemällä veden ääreen, siellä se jo jorpakossa kahlailee. Näyttelytrimmiksi riittää yleesä hännänpään karvojen pyöristäminen.
      Älykäs koira, kaikin puolin kelpo kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      151
      1269
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1048
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      798
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      772
    5. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      29
      760
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      752
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      139
      716
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      45
      641
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      60
      571
    Aihe