Opintojen keskeyttäminen

tulipa mieleen

Onko kukaan keskeyttänyt ulkomailla opintojaan syystä tai toisesta? Mietin että miten tuossa tapauksessa käy sitten suoritusten, voiko niistä saada mitään hyväksiluettua Suomessa vai onko mennyt ihan hukkaan koko lysti? Varmastikaan mitään yleispäteviä neuvoja on vaikea antaa, mutta edes jotain osviittaa olisi kiva saada. Itse mietin lähinnä Iso-Britanniaa ja siellä keskeytyneitä opintoja.

2

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jos nyt siis nimenomaan Iso-Britanniasta puhutaan, niin opintosuoritusten hyväksiluku riippuu varmaankin pitkälti siitä, missä vaiheessa opinnot on keskeytetty. Brittiyliopistoissa harvemmin harrastetaan yhtä tarkkaa opintopisteiden tai vastaavien kirjaamista kuin Suomessa ja usein kurssit kestävät koko vuoden ja keväällä on sitten vasta koe kustakin modulesta. Näin siis ainakin omassa yliopistossani. Jos käy kokonaisen vuoden, niin ehtii kans suorittaa ne kurssit loppuun asti ja saada arvosanat, jolloin uskoisin hyväksilukujen (tai ainakin vapaavalintaisiin kursseihin lukemisen) olevan Suomen päässä mahdollista. Jos lopettaa esim. joululta voi homma mennäkin sitten aika paljon haastavammaksi, sillä mitään ei tavallaan ole vielä loppuun asti suoritettuna (ellei jokin kurssi kestä vain jouluun asti).

• tulipa mieleen

Ok, kiitoksia! Olen tosiaan miettinyt tuota ulkomaille yliopistoon hakemista, mutta ihan varmuuden vuoksi olen käynyt läpi sellaistakin vaihtoehtoa että jos homma ei luistakaan ja haluan palata Suomeen kesken kaiken. Aika inhottavaa olisi sitten jos ihan hukkaan menisi kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      92
      3904
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      2009
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1813
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1692
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1541
    6. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      106
      1539
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1488
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1452
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1354
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1307
    Aihe