Käsikaasu

Vehjehullu

Tuommoinen kun omasta Volgastakin löytyy mutta kun ei ole ajokuntoinen niin ei pääse kokeilemaan.
Semmoinen kysymys olisi, että mikä on käsikaasun käyttötarkoitus. Onko se suunniteltu vain tyhjäkäynnin säätämistä varten? Ja pystyykö autolla ajamaan sen avulla ilman, että koskisi kaasupolkimeen.

6

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli . . .

      aikoinaan lava polle ja siilä pystyi ajamaan käsikaasulla niin ettei tarvinnut käyttää kaasupoljinta mutta sitten kun käytti käsikaasua ja sattui painamaan kytkintä niin kierrokset oli heti yläkantis

    • Polski Fiatissa oli aikoinaan. Ei muuta kun asetti sopivan nopeuden ja antoi mennä. Tasasella toimi hyvin. Ylämäessä saattoi polkimella lisätä vauhtia. Alamäessä nopeus tietty pyrki nousemaan mutta eipä tuo haitannut.

    • Vehjehullu

      Noniin, tuntuisi toimivan juuri niin kuin itsekin ajattelin. Mielenkiintoinen turhanpäiväinen nappula, jota on mukava esitellä vieresessä istujille kun voi kiihdytellä ilman polkimia.

    • Matti Olavi

      Minä kun olen aikoinani joutunut veivillä käynistelemään noita sen aikaisia autoja mm.volgaakin niin kyllä sen käsikaasun oikea tarkoitus oli tyhjäkäynnin isontaminen kun veivillä käynnisti.Ja muuten lähti kätevästi pakkasestakin kun osasi tempun.

      • 1+1

        tuttua hommaahan tuo oli ladallakin, mutta siinä oli ainoastaan käsi ryyppy. Asiasta toiseen eli tohon käsikaasuun olen itse törmännyt työkoneissa. Traktoreissa noita on harrastettu iät ja ajat, kun niissä on voiman ulosotot jotka pyörittävät esim. sirkkeliä. Ei siellä hytässä istu erkkikään painamassa koko päivää kaasua vaan käsikaasu sen homman kätevämmin hoitaa ilman ukkoa.


      • 19+19
        1+1 kirjoitti:

        tuttua hommaahan tuo oli ladallakin, mutta siinä oli ainoastaan käsi ryyppy. Asiasta toiseen eli tohon käsikaasuun olen itse törmännyt työkoneissa. Traktoreissa noita on harrastettu iät ja ajat, kun niissä on voiman ulosotot jotka pyörittävät esim. sirkkeliä. Ei siellä hytässä istu erkkikään painamassa koko päivää kaasua vaan käsikaasu sen homman kätevämmin hoitaa ilman ukkoa.

        nythän joku junnu kyselee mikä toi hanikka on mitä pitää vetää ennen käynnistystä. Hienoa sanon minä eikö google ole kertonut mitä tolla nupikalla tehdään. No otetaan sitten joku toinen hakukone käyttöön ja etsitään sillä vastausta. Ei tärpännyt voi voi ei sille sitten mitään mahda, mutta onneksi on facebook ja sieltä se vastaus varmaan löytyy (nauraa kirjoittaja katketakseen, tälle ei sitten löytynyt hymiötä) :D :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe