huijattiinko minua

keuruu

hyvää hyvyttään luotin ihmiseen.myin pennun osa maksu sopimuksella.ei rahoja pennusta tullut.eikä ihminen ota yhteyttä.puhelin numero oli tämän ihmisen sisko. on mukamas sanonut että soittaa minulle pennusta. eipä ole puhelua kuulunut.mitä pitäis tehdä.onko muille käynyt samoin.

43

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punisheres

      kyllä sinua on ilmeisesti virtsattu silmään oikein pahemman kerran.

      saiche shentään!!!

    • poliisille ilmoitus

      Sopimuksen olette tehneet kirjallisena? Missä on kyseisen henkilön tiedot ja olet tarkistanut myyntitilanteessa esim. ajokortin tms? Poliisi asia jollei ole koirasta maksanut ja sopimuksessa on tarkasti sovittu asiat ja molemmat osapuolet ovat sopparin allekirjoittaneet.

      • keuruu

        eilen kävin poliisin juttusilla. poliisi sai henkilöön yhteyden puhelimella.ja ihminen soitti minulle. minä sanoin että pentu on tänään tuotava takaisin.lupasi tuoda saa nähdä tuoko.sanoin että jos ei pentua kuulu poliisille ilmoitan uudelleen.


      • keuruu
        keuruu kirjoitti:

        eilen kävin poliisin juttusilla. poliisi sai henkilöön yhteyden puhelimella.ja ihminen soitti minulle. minä sanoin että pentu on tänään tuotava takaisin.lupasi tuoda saa nähdä tuoko.sanoin että jos ei pentua kuulu poliisille ilmoitan uudelleen.

        pentua ei tuotu


      • poliisiasia....
        keuruu kirjoitti:

        pentua ei tuotu

        Sitten teet rikosilmoituksen asiasta. Pentu on sinun omaisuuttasi, jos ostaja ei ole koirasta maksanut ja teillä on asiasta sopimus.


      • keuruu
        poliisiasia.... kirjoitti:

        Sitten teet rikosilmoituksen asiasta. Pentu on sinun omaisuuttasi, jos ostaja ei ole koirasta maksanut ja teillä on asiasta sopimus.

        joo kyllä teen harmitaa kun kun kasvatilleni on käynyt näin.pennulla on mikrosiru.pelkään jos pentu on myyty eteen päin.minulla on vielä kotona yksi pentu uskalanko enää osa maksu kaupalla myydä.tämän tapauksen johdosta meni kuin luottanus ihmisiin.


      • keuruu
        keuruu kirjoitti:

        joo kyllä teen harmitaa kun kun kasvatilleni on käynyt näin.pennulla on mikrosiru.pelkään jos pentu on myyty eteen päin.minulla on vielä kotona yksi pentu uskalanko enää osa maksu kaupalla myydä.tämän tapauksen johdosta meni kuin luottanus ihmisiin.

        vielä sen verran lk kääpiö uros pennusta väriltään punainen mikrosiru numero on jos tämmöinen pentu esi merkiksi tuodaan eläin lääkäriin numero on956000002413145 jos voisitte laittaa numeron ympäri suomen eläinlinikoita.poliisille on tehty ilmoitus.kiitos kun luit viestin tämä kautta voi ottaa yhteyttä niin annan puhelin numeron tai keuruun poliisiin.kiitos


      • juttu...
        keuruu kirjoitti:

        vielä sen verran lk kääpiö uros pennusta väriltään punainen mikrosiru numero on jos tämmöinen pentu esi merkiksi tuodaan eläin lääkäriin numero on956000002413145 jos voisitte laittaa numeron ympäri suomen eläinlinikoita.poliisille on tehty ilmoitus.kiitos kun luit viestin tämä kautta voi ottaa yhteyttä niin annan puhelin numeron tai keuruun poliisiin.kiitos

        Hassua ettei tuolla tunnistenumerolla löydy yhtään mäyräkoiraa Kennelliiton tietokannasta?


      • keuruu
        juttu... kirjoitti:

        Hassua ettei tuolla tunnistenumerolla löydy yhtään mäyräkoiraa Kennelliiton tietokannasta?

        minun moka myt koiran oikea mikro siru numero on 956000002413149


      • irmeli64
        keuruu kirjoitti:

        joo kyllä teen harmitaa kun kun kasvatilleni on käynyt näin.pennulla on mikrosiru.pelkään jos pentu on myyty eteen päin.minulla on vielä kotona yksi pentu uskalanko enää osa maksu kaupalla myydä.tämän tapauksen johdosta meni kuin luottanus ihmisiin.

        no et todellakaan myy osamaksulla. ei kukaan järkevä niin tee. Ostajalla oli todennäköisesti tarkoitus myydä koira eteenpäin. Onneksi koiralla mikrosiru. Kirjoita lehteen asiasta... Ehkä henkilö joka osti koiran ottaa sinuun yhteyttä. Ja laita yhteystiedot huijarista nettiin ja lehteen.


    • saman kokenut

      Teet rikosilmoituksen poliisille petoksesta ja haet niiden kanssa pennun pois, otat paperit myös mukaan.

      Mun kaverille meinattiin tehdä ihan samalla ja poliisit haki koiran veks. Ne jätti puolet maksamatta.
      Sitä alkusummaa ei maksettu niille mulkuille takaisin koska ne oli pitäneet koiraa jo puoli vuotta ja saaneet siitä siis oman hyötynsä "vuokrattuna" koirana.

      Tuollaisille mulkuille pitää laittaa HETI luu kurkkuun ja ilmoitat sekä kennelliittoon tämän ostajan, ettei muille käy samoin ja oman rotusi pentuvälitykseen !!!!!!!!!!!!!!

      • keuruu

        tässä olen käynyt rikos poliisin juttusilla ja rikos poliisi oli kyseisen henkilön kanssa puhelin yhteydessä ja poliisi sano noin viikko sitten että henkilö tuo pennun takaisin.kehtasi tämä henkilö vielä soittaa minulle että tuo pennun eipä kuulunut.poliisi tietää henkilön oikean nimen ja osoitteen.eilen olin taas yhteydessä rikos poliisiin että kyllä henkilö napataan.ensi viikolla taas menen poliisi asemalla käymään.poliisi sano minulle että henkilö on myynyt pennun eteen päin.mutta luulis poliisin saada tietoon mihin tämä henkilö on myynyt pennun.kyllä mua sapettaa.


      • saman kokenut
        keuruu kirjoitti:

        tässä olen käynyt rikos poliisin juttusilla ja rikos poliisi oli kyseisen henkilön kanssa puhelin yhteydessä ja poliisi sano noin viikko sitten että henkilö tuo pennun takaisin.kehtasi tämä henkilö vielä soittaa minulle että tuo pennun eipä kuulunut.poliisi tietää henkilön oikean nimen ja osoitteen.eilen olin taas yhteydessä rikos poliisiin että kyllä henkilö napataan.ensi viikolla taas menen poliisi asemalla käymään.poliisi sano minulle että henkilö on myynyt pennun eteen päin.mutta luulis poliisin saada tietoon mihin tämä henkilö on myynyt pennun.kyllä mua sapettaa.

        Sun täytyy tehdä se RIKOSILMOITUS!!
        Nyt jos se pentu on oikeesti myyty eteenpäin, niin sitä ei saa pois kuin poliisin voimalla.
        Sehän on nyt VARASTETTUA OMAISUUTTA !!!!!!!

        Mutta ilman ilmoituksia, ei poliisitkaan voi tehdä mitään.
        Jutusta tulee virallinen vasta kun ilmoituksen tekee, yritä nyt ymmärtää......
        Äläkä nyt rupea arpomaan kuinka iso homma se on. Joko teet noin ja saat pennun takaisin tai sitten olet hiljaa ja kärsit tappiot.
        Joka tapauksessa itse ilmoittaisin ainakin kennelliiton pentuvälitykseen ettei tuon ja tuon nimiselle kannata antaa tietoja ja sitten pentu välitykseen oman rodun kohdalle samoin.

        Se tekee ihan takuulla samat temput eteenpäin.

        Meidän tapauksessa ilmoitettiin puskaradiolla eteenpäin ja sitten kuultiin että olisi ostanut muiltakin ja aina jättänyt maksamatta..........kunnes koirat haettiin takaisin.....

        Tuollaisiin mulkkuihin ei ihan oikeasti auta kuin kovat keinot ja päättäväisyys.
        Onnea koiran takaisin saantiin!!!


      • keuruu
        saman kokenut kirjoitti:

        Sun täytyy tehdä se RIKOSILMOITUS!!
        Nyt jos se pentu on oikeesti myyty eteenpäin, niin sitä ei saa pois kuin poliisin voimalla.
        Sehän on nyt VARASTETTUA OMAISUUTTA !!!!!!!

        Mutta ilman ilmoituksia, ei poliisitkaan voi tehdä mitään.
        Jutusta tulee virallinen vasta kun ilmoituksen tekee, yritä nyt ymmärtää......
        Äläkä nyt rupea arpomaan kuinka iso homma se on. Joko teet noin ja saat pennun takaisin tai sitten olet hiljaa ja kärsit tappiot.
        Joka tapauksessa itse ilmoittaisin ainakin kennelliiton pentuvälitykseen ettei tuon ja tuon nimiselle kannata antaa tietoja ja sitten pentu välitykseen oman rodun kohdalle samoin.

        Se tekee ihan takuulla samat temput eteenpäin.

        Meidän tapauksessa ilmoitettiin puskaradiolla eteenpäin ja sitten kuultiin että olisi ostanut muiltakin ja aina jättänyt maksamatta..........kunnes koirat haettiin takaisin.....

        Tuollaisiin mulkkuihin ei ihan oikeasti auta kuin kovat keinot ja päättäväisyys.
        Onnea koiran takaisin saantiin!!!

        kiitos neuvoista


      • kerrothan???????
        keuruu kirjoitti:

        kiitos neuvoista

        kerro sitten ihmeessä kuinka kävi, saitko koiran takaisin ja kuinka nopeasti.

        kiinnostaa kovasti lopputulos ja oikeudenmukaisuus myyjää (sinua) kohtaan.

        Kyllä on karmeita ihmisiä, en voi muuta sanoa........kaikkeen sitä törmää..........


      • KEURUU
        kerrothan??????? kirjoitti:

        kerro sitten ihmeessä kuinka kävi, saitko koiran takaisin ja kuinka nopeasti.

        kiinnostaa kovasti lopputulos ja oikeudenmukaisuus myyjää (sinua) kohtaan.

        Kyllä on karmeita ihmisiä, en voi muuta sanoa........kaikkeen sitä törmää..........

        JOO KYLLÄ KERRON.MITEN TÄMÄ HOMMA ETENEE.


      • Yksi lukija.
        KEURUU kirjoitti:

        JOO KYLLÄ KERRON.MITEN TÄMÄ HOMMA ETENEE.

        Jos et pentua saa takaisin, niin vie vähittäismaksu sopimus perintätoimistoon.

        Itselleni on joskus käynyt aivan samoin, ostaja oli myynyt pennun eteenpäin, eikä hoitanut maksua minulle.
        Sattumalta sain vihiä pennun uudesta omistajasta, joka oli tosi hyvin pitänyt koiraa ja kiintynytkin siihen, en vaatinut enään pentua takaisin. Annoin asian perintätoimiston hoidettavaksi tuolta huijarilta, tuosta pennusta tuli huijarille kallis pentu, kun joutui maksamaan minulle korot sekä perintätoimiston ja vielä voudinkin kulut. Aikaa siinä kului, mutta rahat sain korkoineen pennusta.


      • keuruu
        KEURUU kirjoitti:

        JOO KYLLÄ KERRON.MITEN TÄMÄ HOMMA ETENEE.

        nyt on tehty rikos ilmoitus poliisille.saa nähdä tapahtuuko mitään.


      • HYVÄ HYVÄ !!!!!!!!
        keuruu kirjoitti:

        nyt on tehty rikos ilmoitus poliisille.saa nähdä tapahtuuko mitään.

        Laita ihmeessä tietoa, mitä tuleman pitää.
        HYVÄ että teit rikosilmoituksen.
        Nyt poliisi pystyy aloittaamaan prosessin.

        Muista, Haluat siis VARASTETUN omaisuutesi takaisin.
        Rangaistuksen petoksen tekijälle ja koiran takaisin.

        Henkisistä kärsimyksistä on hyvä laskuttaa myös, puhelinkulut, asiakirja palkkiot, kaikki ylös mihinkä olet joutunut maksamaan........

        Kova kovaa vasten ja ONNEA!!!!


      • hyvät neuvot kalliit
        Yksi lukija. kirjoitti:

        Jos et pentua saa takaisin, niin vie vähittäismaksu sopimus perintätoimistoon.

        Itselleni on joskus käynyt aivan samoin, ostaja oli myynyt pennun eteenpäin, eikä hoitanut maksua minulle.
        Sattumalta sain vihiä pennun uudesta omistajasta, joka oli tosi hyvin pitänyt koiraa ja kiintynytkin siihen, en vaatinut enään pentua takaisin. Annoin asian perintätoimiston hoidettavaksi tuolta huijarilta, tuosta pennusta tuli huijarille kallis pentu, kun joutui maksamaan minulle korot sekä perintätoimiston ja vielä voudinkin kulut. Aikaa siinä kului, mutta rahat sain korkoineen pennusta.

        IHANAA, että kerroit oman kokemuksesi.

        Tuota kannattaa myös kokeilla.
        Saapahan kunnon oppimaksut, petos ei siis kannata!!!!


      • keuruu
        HYVÄ HYVÄ !!!!!!!! kirjoitti:

        Laita ihmeessä tietoa, mitä tuleman pitää.
        HYVÄ että teit rikosilmoituksen.
        Nyt poliisi pystyy aloittaamaan prosessin.

        Muista, Haluat siis VARASTETUN omaisuutesi takaisin.
        Rangaistuksen petoksen tekijälle ja koiran takaisin.

        Henkisistä kärsimyksistä on hyvä laskuttaa myös, puhelinkulut, asiakirja palkkiot, kaikki ylös mihinkä olet joutunut maksamaan........

        Kova kovaa vasten ja ONNEA!!!!

        sain tietooni että ihminen joka myi lk kääpiö mäyräkoiran uros pennun eteen päin asuisi kuhmoisissa


      • kfngfkk
        keuruu kirjoitti:

        sain tietooni että ihminen joka myi lk kääpiö mäyräkoiran uros pennun eteen päin asuisi kuhmoisissa

        Hei.

        Oletko saanut pennun takaisin? Mikä on tilanne tällä hetkellä?

        Ihmetellä vaan voin tälläistä, miten joku voi tehdä noin??!!


      • keuruu
        kfngfkk kirjoitti:

        Hei.

        Oletko saanut pennun takaisin? Mikä on tilanne tällä hetkellä?

        Ihmetellä vaan voin tälläistä, miten joku voi tehdä noin??!!

        tiistaina soittelin poliisille eivät ole ihmistä ainakaan vielä tavotettu ihmettelen vaan kun ihminen on poliisille tuttu henkilö mukamas.


      • irmeli64
        Yksi lukija. kirjoitti:

        Jos et pentua saa takaisin, niin vie vähittäismaksu sopimus perintätoimistoon.

        Itselleni on joskus käynyt aivan samoin, ostaja oli myynyt pennun eteenpäin, eikä hoitanut maksua minulle.
        Sattumalta sain vihiä pennun uudesta omistajasta, joka oli tosi hyvin pitänyt koiraa ja kiintynytkin siihen, en vaatinut enään pentua takaisin. Annoin asian perintätoimiston hoidettavaksi tuolta huijarilta, tuosta pennusta tuli huijarille kallis pentu, kun joutui maksamaan minulle korot sekä perintätoimiston ja vielä voudinkin kulut. Aikaa siinä kului, mutta rahat sain korkoineen pennusta.

        minä olisin kyllä hakenut koiran pois. Paskat siitä kuinka kovasti huijari olis pentuun kiintynyt...


    • kotona jo????

      Onko koiruli jo saatu takaisin ????

      Viikko jo mennyt. Luulisi, että ne polliisisedät olisivat jo jotain saaneet aikaiseksi........

      • keuruu

        eipä ole mitään tapahtunut.


      • kotona jo????
        keuruu kirjoitti:

        eipä ole mitään tapahtunut.

        NYT potkit niitä skoudeja vähän persiisiin.
        Mä en tajua.
        Mun tuttu sai omansa takaisin viikossa, tosin sitä ei oltu myyty eteenpäin, mutta poliisi toimi todellakin viipymättä.

        Oletko antanut ymmärtää, että se koira on saatava sieltä pois HETI eikä 15 päivä????

        TSEMPPIÄ nyt sinne ja yritä pitää voima yllä. Kyllä se pentu sieltä vielä kotiin tulee!!!


      • keuruu
        kotona jo???? kirjoitti:

        NYT potkit niitä skoudeja vähän persiisiin.
        Mä en tajua.
        Mun tuttu sai omansa takaisin viikossa, tosin sitä ei oltu myyty eteenpäin, mutta poliisi toimi todellakin viipymättä.

        Oletko antanut ymmärtää, että se koira on saatava sieltä pois HETI eikä 15 päivä????

        TSEMPPIÄ nyt sinne ja yritä pitää voima yllä. Kyllä se pentu sieltä vielä kotiin tulee!!!

        tänään soitin poliisille ja kerto että joka pennun myi eteen päin on laitettu haku päälle.


      • hajustiina
        keuruu kirjoitti:

        tänään soitin poliisille ja kerto että joka pennun myi eteen päin on laitettu haku päälle.

        olen itse asunut siellä ja tiedän ettei siellä ole voimassa mitkään valtakunnan lait!

        Yritä nyt saada se pieni pian takaisin... äläkä anna periksi !

        Elän mäykkypoikani kanssa hengessä mukana ....


      • keuruu
        hajustiina kirjoitti:

        olen itse asunut siellä ja tiedän ettei siellä ole voimassa mitkään valtakunnan lait!

        Yritä nyt saada se pieni pian takaisin... äläkä anna periksi !

        Elän mäykkypoikani kanssa hengessä mukana ....

        alku peräisen viestin laittaja.tänään soitin rikos poliisille onko mitään tietoo ihmisestä joka huijasi sen pennun syksyllä.nyt poliisit ovat saaneet kuulusteltua henkilöä ja asia menee oikeuteen nyt kevään aikana,kysyin että onko koirasta mitään tietoo poliisi kerto että koira on myyty mukamas keltaisen pörssin kautta mukamas virroille päin. että näin.


    • sparpaam

      kuka mahtoi olla kyseessä...? laitappa privaa..

    • sparpaam

      niin tai tännekin voit tietenkin laittaa, jos haluat saada henkilön nimen julkiseksi?
      '

    • konnat kuriin

      Eiku kättä pidenpää ja "vierailulle" ko. huijarin luo. Huijarin nimi julkisuuten.
      Toivotaan, että pentu joutui edes hyvään paikkaan.

    • remunen

      järkyttävää luettavaa, koska itse painin tällä hetkellä aivan saman asian kanssa. siis minä myin koiran, ostaja myi koiran eteenpäin, eikä suorittanut osamaksu eriä. kennel-liiton sopimuksella myin, ja myös etuosto-oikeuden merkitsin itselleni. se oli vain sopimus rikkomus. ostajalle syyte kavalluksesta ja joku nimellinen sakko. eikä kuulemma ole edes ensikertalainen! turun eläinsuojeluvalvoja tunsi tapauksen. yrittänyt saada koiria myös muualta, rotuun ja kokoon katsomatta. MUTTA pointtina tässä on se, etten saa omistamaani koiraa takaisin koska ns kolmas osapuoli, eli uusi "omistaja" on ostanut koiran hyvässä uskossa, ilman epäilyksiä huijakusesta. poliisille, kennel-liittoon, SuKoKalle kerrottu asiasta. ostaja asuu valkeakoskella.

      • LA Law

        Laita osamaksusopimus perintään. Turha sen uuden omistajan perään on haikailla, itsehän olet jo aiemmin päättänyt koirasta luopua. Tärkeää että saat sinulle kuuluvat rahat, ja siinä auttaa perintä. Koska ei ole kyse varastetusta tavarasta niin oikeusteitse et saa koiraa takaisin, joten keskity siihen että saat edes rahat.


    • remunen

      totta tuokin. ja se että olen joutunut koirasta luopumaan, mutta mun virheeni siinäkin tais olla se, että olin huolissani koirasta ja halusin tietää miten sillä menee, noh tästä oppineena nyt. perinnässäkin omat kommervenkkinsä, jos työtön tai ns vähävarainen. eihän sellaiselle kuulemma saisi edes myydä osarilla. mutta jos jotain "korvattavaa" välikädeltä vaatisi?

      • keuruu

        vai on muillekin käynyt näin. minun asia on syyttäjällä nykyisin aikaa vievää touhua. ei ole mitään kuulunut. en tiedä mitä pitäis tehdä. poliisi sano että vain odottele.


    • ;(

      Mitä on tapahtunu?? Ootko saanu pennun takas ?? Voimia sulle !!

      • keuruu

        ei ole tapahtunut yhtään mitään kohta mennyt vuosi tapahtumasta.


    • perkuleenhuijarikoij

      Ei voi sanoa kun RÄKÄ!

      Näin se ihminen osoittaa luottamusta toiselle ja toinen käyttää sitä hyväkseen, ei suomen oikeusjärjestelmä asialle voi mitään, toki saadaan petos syyte tms. lievempi ja ehdollista kuukausi. Mutta miten käy koiran??

      Itselläni on kk ja se tapaa siskojaan/veljiään ja kasvattajaa, on se harmillista että näin kävi :(

      Mutta toivon mukaan kyseinen koira on saanut edes hyvän kodin itselleen.

      Maailma menee hullummaksi päivä päivältä.....

    • ;(

      Kerro heti ku jtn tapahtuu...!! Toivottavasti saat koiruuden viel takas.

    • irmeli64

      no et kai ihmeessä antanut koiraa ennen kuin koko summa olis suoritetu?? annoitko rekisteripaperitkin mukaan?

    • pitkäkarvanen

      Joko on tapauksessa edistytty? Toivottavasti koira on saanut sentään huolehtivaisen kodin.. Pakko kyllä sanoa että jos kasvattaja olisin niin en osamaksulla voisi koiraa myydä, minkälaisen kohtalon koira tulevaisuudessa saa jos käy vaikka joku onnettomuus jos omistajalla ei ole varaa kerralla koiran hintaa maksaa edes ostettaessa, jonkinlaista vastuuta myyjilläkin pitäisi olla!!
      Mutta rohkeaa että tapaus on nostettu esille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe