Kone ei käynnisty, saa bensaa, kipinä toimii (uusi tulppakin)
vivacity ongelma
14
4478
Vastaukset
- yhden_mielipide_toiseen
Onko 2-tahti vai 4-tahti`?
Luettelen tähän nyt kaikki mitä mieleen tulee. Ei niinkään onko se todennäköistä vai ei.
- Palotila ei huuhtoudu. Pakoputki tukossa, pakoventtiili kiinni.
- Ei puristuksia. Tulppa löysä, väljä mäntä tai männänrenkaat, kantavat venttiilit, venttiili poikki
- Polttoaineseoksesta puuttuu ilma. Suodatin tukossa, kaasuttajan ilmaruuvi kiinni
- Ilmavuoto. Kaasuttajan imukurkku, sylinterikannen tiiviste, 2-tahtisessa kampikammion stefat.
- Rikastin ei toimi
- Väärä polttoaine
- Suuri määrä karstaa. Tukkii pakoputken, nostaa puristuksia (kipinä heikkenee), venttiilit kantaa.
Varmistit bensiinin saannin kaasuttajan kohokupista vaiko muualta?- Mopopapparainen1
..kiitoksia vastauksesta....tämä "pösö" on mallia 2005 ja kaksitahtinen.. puristukset tuntuvat ihan oikeilta... pakoputki on kokonaan irti joten se ei ole syynä, mutta tuo kaasuttimen ilmaruuvi voisi olla, ....mistä muuten sellainen ilmaruuvi löytyy ?
- 8+8=16
Mopopapparainen1 kirjoitti:
..kiitoksia vastauksesta....tämä "pösö" on mallia 2005 ja kaksitahtinen.. puristukset tuntuvat ihan oikeilta... pakoputki on kokonaan irti joten se ei ole syynä, mutta tuo kaasuttimen ilmaruuvi voisi olla, ....mistä muuten sellainen ilmaruuvi löytyy ?
ilmaruuvi löytyy yleensä kaasuttimen vasemmaltapuolelta ja on "vaakatasossa" muuhun kaasuttimeen nähden.
ennen kuin rupeat sitä säätämään niin kierrä ensin ruuvi pohjaan laskien kierrokset siitä mistä se nyt on... normaalisti ilmaruuvi on noin 1,5 kierrosta auki pohjauksesta laskien - ryypätkääpä
Mopopapparainen1 kirjoitti:
..kiitoksia vastauksesta....tämä "pösö" on mallia 2005 ja kaksitahtinen.. puristukset tuntuvat ihan oikeilta... pakoputki on kokonaan irti joten se ei ole syynä, mutta tuo kaasuttimen ilmaruuvi voisi olla, ....mistä muuten sellainen ilmaruuvi löytyy ?
Ei se ilmaruuvi omineen minnee kääntyile, että sen vian voit hylätä, minä epäilen kyllä sähkörikastinta.
- Mopopapparainen1
ryypätkääpä kirjoitti:
Ei se ilmaruuvi omineen minnee kääntyile, että sen vian voit hylätä, minä epäilen kyllä sähkörikastinta.
..kiitoksia neuvoista ! Tutkinpa seuraavaksi tuon ryypyn.
- yhden_mielipide_toiseen
Mopopapparainen1 kirjoitti:
..kiitoksia neuvoista ! Tutkinpa seuraavaksi tuon ryypyn.
Lorauta tulpan reiästä pieni määrä bensiiniä männän päälle. Jos sillä lähtee käyntiin niin vian voi rajata. Vika voi olla ryypyssä, bensan saannissa yleisesti palotilaan saakka tai vaikkapa vettä kaasuttajan kohokupissa jne.
- yhden_mielipide_toiseen
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
Lorauta tulpan reiästä pieni määrä bensiiniä männän päälle. Jos sillä lähtee käyntiin niin vian voi rajata. Vika voi olla ryypyssä, bensan saannissa yleisesti palotilaan saakka tai vaikkapa vettä kaasuttajan kohokupissa jne.
Muista käyttää sitä 2-tahti bensaa tuohon hommaan... hehe
- Mopopapparainen1
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
Muista käyttää sitä 2-tahti bensaa tuohon hommaan... hehe
...juupa juu kokeiltu on kohta kaikkea...mikään ei tunnu auttavan, bensaa tulee sylinterille saakka ja yrittää polttaakin, mutta ihan niinkuin jälkisytytyksenä... olisikohan cdi:llä vikaa tai sitten mangneetossa ? Magneetonkin otin auki ja puhdistin sieltä pois kasapäin savea, (hiekkaa) kipinää kyllä on, mutta olisikos sitten niin heikko, että puristuksessa ei kipunoikaan ?
- pösömies myös
Mopopapparainen1 kirjoitti:
...juupa juu kokeiltu on kohta kaikkea...mikään ei tunnu auttavan, bensaa tulee sylinterille saakka ja yrittää polttaakin, mutta ihan niinkuin jälkisytytyksenä... olisikohan cdi:llä vikaa tai sitten mangneetossa ? Magneetonkin otin auki ja puhdistin sieltä pois kasapäin savea, (hiekkaa) kipinää kyllä on, mutta olisikos sitten niin heikko, että puristuksessa ei kipunoikaan ?
siin luultavasti on ryyppy rikki ku se hajoo aina näistä gurtner kaasareista
oletko koittanu tukkia ilmanottoa ja sit käynnistää eli sillo se käy rikkaammalla seoksella nii ja se bensaa tulpan reiästä kikka ei auta muuta ku et se ottaa pari kierrosta, et tuki ilmanottoa ja polje käyntiin
itel ihan samalla motilla varustettu peli jota on tullu rassattuu jo pari vuotta joak on 02 mallia ja yli 20000km ajettu ja aina oon sen käyntiin saanu et tuskin 05 mallissa mitään isoa vikaa voi olla
nii ja isompaa suutinta vois todellakin laittaa ku ilmat alkanu kylmetä - yhden_mielipide_toiseen
Mopopapparainen1 kirjoitti:
...juupa juu kokeiltu on kohta kaikkea...mikään ei tunnu auttavan, bensaa tulee sylinterille saakka ja yrittää polttaakin, mutta ihan niinkuin jälkisytytyksenä... olisikohan cdi:llä vikaa tai sitten mangneetossa ? Magneetonkin otin auki ja puhdistin sieltä pois kasapäin savea, (hiekkaa) kipinää kyllä on, mutta olisikos sitten niin heikko, että puristuksessa ei kipunoikaan ?
2-tahtisissa kun ei ole venttiilejä on pakoputkella suuri rooli siinä ettei tuore polttoaine lennä suoraan palotilan läpi ulos. Eli älä käynnistä ilman putkea. 2-tahti vaatii vastapaineen. Ja jos ei muuta niin on paloturvallisempaa.
Tarkista kampikammion stefat. 2-tahtisen yleinen ongelma. Olen nähnyt stefojen olevan hajalla uudessakin skootterissa. Vaikka ryyppy toimisikin imee kampikammio ilmaa stefojen välistä. Ryypyn hyöty on täten kumottu ja pahimmassa tapauksessa seoksesta tulee laihaa. Ja koska ilmaa tulee stefan kautta, heikkenee imu kaasuttajalle asti, joten sieltäkin tulee vähemmän tavaraa kampikammiolle.
Pösömiehen ehdotukset on hyviä.
Ei ole mahdotonta sekään että kipinä olisi yleisesti huono. - Anonyymi
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
Lorauta tulpan reiästä pieni määrä bensiiniä männän päälle. Jos sillä lähtee käyntiin niin vian voi rajata. Vika voi olla ryypyssä, bensan saannissa yleisesti palotilaan saakka tai vaikkapa vettä kaasuttajan kohokupissa jne.
startpilot varma ratkaisu ,sitä imusarjaan ja aina hörähtää käyntiin
- bensalenkkari98
Itelläkin on vivacity 06 , jossa on ongelma. kun kone on kylmä nii toimii ku enkeli mut sit kun kone on kuuma nii veto hukkuu kun lähtee paikalta liikkeelle. sitten kun kone saa kierroksia nii sitten taas kiihtyy. mikä on vikana ole yriitäänyt kaikkea mutta aina sama.
- 71vuotta
Vivacity lähtee huonosti käyntiin ja käy liian paksulla luisti täytyy olla 5mm auki ennen kuin käy tyhjäkäyntiä vaihdettu stefat,pakoputki,läppärunko,puola,kaasutin,ilmanpuhdistin,tulppa,magneetto putsattu,sähköryyppy vaihdettu.mäntä ja sylinteri tarkistettu vaihdettu suuttimia konstit käyvät vähiin????
- waetsrdut
Oisko sähköinen ölypumppu sulla finaalissa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049139Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000103863799Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432795Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja862665Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "1752505Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552494- 1521773
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista681602Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141560Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61393