Sairaanhoitajan eka harjoittelu

pohtija123

Missä te sairaanhoitajaopiskelijat olette tehneet ensimmäisen harjoittelunne? Voiko sen tehdä muualla, kuin vanhainkodissa?

9

6237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjghjghjghj

Meillä ei ainakaan voi tehdä missään muualla. Ja koulu hankkii noi ekat paikat.

Eka harjoittelu tulee jo parin kuukauden kuluttua opiskelujen aloittamisesta, joten eipä siihen mennessä kertyneillä taidoilla voi kuvitella kovin vaativaan paikkaan menevänsä.

• thop

itse olin terveyskeskuksen vuodeosastolla.. Lahden AMK:ssa tuli eka harjoittelu vasta keväällä kun syksyllä alotettiin koulu.

• Toki voi tehdä

Tein ekan sh-harjoittelun Meilahden sairaalassa Helsingissä. Taustalla on lähihoitajaopinnot ja pari vuotta työkokemusta lähihoitajana ennen sairaanhoitajakoulutuksen aloittamista.

Ihan kylmiltään, jos tulee lukiosta, niin voi olla vähän vaikea keksiä sopivaa hommaa sairaalasta, mutta tiedän kyllä että lukiopohjaltakin on päässyt harjoittelijaksi sairaalaan.

• ......

itse tein laakson K2:sella joka ainakin silloin oli kuntoutus osasto.

• Murrrrr

Meillä sopivia paikkoja on esim just erilaiset hoivakodit, palvelukodit, terveyskeskuksen vuodeosastot ja kuntoustusosastot. Muualle ei paljon pääse, jos ei ole taustaa alalta. Jos on jo lähihoitaja, mutta ei ole tarpeeksi työkokemusta, että saisi tuon hyväksiluettua tai jostain syystä haluaa mennä harjoitteluun, sitten voi harkita jotain vähän erikoisempaa paikkaa esim. jotain mielenterveyskuntoutujien paikkaa tms.

• thopiskelija

Itse opiskelen nyt kolmatta vuotta ja lukio pohjalta aloitin opiskelut terveydenhoitajaksi. Ensimmäinen harjoitteluni, jonka lähes kaikki muut suorittivat jossain vanhainkodissa, oli minulla kaupunginsairaalan sisätautien vuodeosastolla. Olinhan minä alussa hyvin hukassa, mutta loppujen lopuksi oli hyvin kiva harjoittelu ja opein siellä varmasti paljon enemmän kuin vanhainkodissa olisin oppinut. Joten on mahdollista päästä muuallekin!

• Janskuuuuuu

Itse suoritin harjoittelun vanhainkodissa, mutta luokallani oli muutama, jotka suorittivat sen kehitysvammaisten hoitokodissa. Mutta riippuu varmaan ihan koulustasi, voiko mennä muualle kuin vanhainkotiin.

• valmistunutSH

Ja ihan oikeasti on aika turha pitää kauheeta kiirettä. Temppuja saa tehdä kyllä ihan riittämiin opintojen aikana.

Vanhainkoti on tosi jees ekaksi harjottelupaikaksi. Varmasti oppii sielläkin ja moni saa sieltä keikkatyö- ja kesätyöpaikan. Sairaalan osastoille on vaikeampi päästä opintojen alussa sitten keikkalistoille.

• opiskelija 5

Riippuu varmasti hyvin hyvin paljon koulusta. Entisessä koulussani lukiopohjaiset meni lähinnä just vanhainkoteihin ekaan harjotteluun ja lähäreillä oli mahdollisuus mennä esim. tk:n vuodeosastoille ja kuntoutusosastoille. Nykyisessä koulussani taas aivan kaikki menivät vanhainkotiin

Jos on ihan lukiopohjalta aloittanut niin kannattaa aloittaa sieltä vanhainkodista. Perushoidon taidot kannattaa opetella hyvin alussa ja jos heti suuntaa esim. sisätautiosastolle, niin voipi olla että ei pääse ihan hirveästi perushoidon taitoja harjoittelemaan (jos kyseessä osasto missä suurin osa potilaista on melko hyväkuntoisia ja hoitoajat ovat muutamasta päivästä viikkoihin). Eikä kannata liian isoa palaa haukata kerralla, sairaalassa riittää niin paljon uutta opittavaa, että sen ehtii kyllä oppia myöhemminkin ja ekaan kenttään siinä voi olla ihan liikaa, koska lukiopohjaiselle opiskelijalle on jo riittävästi opeteltavaa niissä vuodepesuissa, vaipan vaihdoissa jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13