tulli

10

Hei!
Kuinka tiukka Australian tulli on? Voiko esim. viedä karkkia & suklaata maahan? Hedelmät ja leivät ovat luultavasti pannassa?

11

6379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee läpi

Voit viedä, kunhan ilmoitat ne maahantulokortissa. Kaikki syötävä on ilmoitettava, samoin jos viet tuliaisiksi jotain puusta tehtyä. Karkit menee kyllä läpi ja puiset koriste-esineet, mutta voit saada sakot jos et ilmoita niitä. Mitään eloperäistä ei saa viedä, eli hedelmät ovat pannassa ja kaikki siemenet yms.

• MIR2

Kuten edellinen totesi, kaupallisesti valmistetut ruokatuotteet pakkauksissaan pääsevät yleensä läpi ongelmitta, pl. tuoretuotteet. Leivät, karkit, sinapit (Turun mustaa ja sinistä meille, please ;-), jne tulevat sujuvasti karanteenista läpi.

Jos olet epävarma, rastita ko. kohta maahantulokortissa ja anna karanteenin tsekata & päättää tuotteen kohtalo. Lähtökohtaisesti väki rajalla on varsin ystävälistä ja avuliasta, ja mieluummin katselevat turhaa ylimääräistä rastia kortissa kuin löytävät ylläreitä.
      Hiuakn eri kuin Suomen tulli... :-O

• Maya858

Olen lähdössä Ausseihin ja luin tuosta tullihommasta.No kysyisin tälläistä tyhmää että jos merkitsen maahantulokorttiin että on leipää ja sinappia,niin menenkö ulos tulatttavien vai ei tullattavaa linjan kautta?

• MIR2
        Maya858 kirjoitti:

Olen lähdössä Ausseihin ja luin tuosta tullihommasta.No kysyisin tälläistä tyhmää että jos merkitsen maahantulokorttiin että on leipää ja sinappia,niin menenkö ulos tulatttavien vai ei tullattavaa linjan kautta?

Tullin (passintarkastuksen) jälkeen korttisi tarkastetaan ja sinut ohjataan oikeaan jonoon karanteenitarkastusta varten.

Jos on epäselvyyksiä, niin kysyt vaan lähimmältä virkailijalta 'Where should I go next?'

• ei vara venettä kaad
        MIR2 kirjoitti:

Tullin (passintarkastuksen) jälkeen korttisi tarkastetaan ja sinut ohjataan oikeaan jonoon karanteenitarkastusta varten.

Jos on epäselvyyksiä, niin kysyt vaan lähimmältä virkailijalta 'Where should I go next?'

Eli KAIKKI minkä voi syödä, kannattaa laittaa tullauslomakkeeseen, ett syötävää.
        Viinat ilmeisesti kans.......

• Aussisuomalainen
        Maya858 kirjoitti:

Sekaannusta aiheuttaa usein se, että sanaa "tulli" käytetään yleisesti maahantulon yhteydessä viranomaisista. Australian tulli ei ole kiinnostunut leivistäsi ja sinapistasi, mutta KARANTEENI on. Sinulla ei siis ole mitään TULLATTAVAA. Karanteeni (AQIS - Australian Quarantine Inspection Services) valvoo maahan tulevaa tavaraa niin lentomatkailijoilta kuin konttilaivoilta, tehtävänään minimoida tai eliminoida ongelmat joita syntyy vierasperäisistä eliöistä. Niihin kuuluu kaikki maitotuotteiden mahdollisista bakteereista kotieläimiin asti. Leipääkin voi siis tuoda, jos siinä ei ole siemeniä. Kaikki makeiset on ok. Kaikki maitotuotteet ovat useimmiten kiellettyjen listoilla. Niinkuin jo sanottu, näytä kaikki karkkisi "Quarantine" tiskillä.

• Perdone
        Aussisuomalainen kirjoitti:

Sekaannusta aiheuttaa usein se, että sanaa "tulli" käytetään yleisesti maahantulon yhteydessä viranomaisista. Australian tulli ei ole kiinnostunut leivistäsi ja sinapistasi, mutta KARANTEENI on. Sinulla ei siis ole mitään TULLATTAVAA. Karanteeni (AQIS - Australian Quarantine Inspection Services) valvoo maahan tulevaa tavaraa niin lentomatkailijoilta kuin konttilaivoilta, tehtävänään minimoida tai eliminoida ongelmat joita syntyy vierasperäisistä eliöistä. Niihin kuuluu kaikki maitotuotteiden mahdollisista bakteereista kotieläimiin asti. Leipääkin voi siis tuoda, jos siinä ei ole siemeniä. Kaikki makeiset on ok. Kaikki maitotuotteet ovat useimmiten kiellettyjen listoilla. Niinkuin jo sanottu, näytä kaikki karkkisi "Quarantine" tiskillä.

En tiedä sanoa ihan selkeästi muuta kuin kokemuksesta; olen vienyt suklaata ja jotain muutakin merkkaamatta mitään lomakkeeseen, vaikka olen seurannut tv-ohjelmaa aussirajalla toiminnasta. Kerran on tainnut läpivalisun jälkeen reppua hihnalta ottaessa kysyä että onko suklaata mahdollisesti. Vastasin vain naama virneessä, että on, ja paljon. Siihen virkailija: thats ok, wellcome to Australia! Yleensä mikä asia tahansa on toiminut erittäin mukavasti siellä huonosta kielitaidosta huolimatta. On kuitenkin varmasti aika hyvä ilmoittaa kantamuksensa, varsinkin jännityksestä naama punaisena matkaavan ensikertalaisen.

• Anonyymi

Jos haluaa tietää näitä Aussien tullijuttuja, kantsii kattoo Australian Rajalla -tv ohjelmaa

• Anonyymi

saako lisäravinteita esim kreatiiniä viedä?

• Anonyymi

saako lisäravinteita esim kreatiiniä videä australiaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      67
      17477
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      43
      5291
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      303
      2886
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      166
      2307
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      36
      2285
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1834
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1698
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1672
    9. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1628
    10. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      5
      1627
    Aihe