tulli

10

Hei!
Kuinka tiukka Australian tulli on? Voiko esim. viedä karkkia & suklaata maahan? Hedelmät ja leivät ovat luultavasti pannassa?

11

7814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee läpi

      Voit viedä, kunhan ilmoitat ne maahantulokortissa. Kaikki syötävä on ilmoitettava, samoin jos viet tuliaisiksi jotain puusta tehtyä. Karkit menee kyllä läpi ja puiset koriste-esineet, mutta voit saada sakot jos et ilmoita niitä. Mitään eloperäistä ei saa viedä, eli hedelmät ovat pannassa ja kaikki siemenet yms.

    • MIR2

      Kuten edellinen totesi, kaupallisesti valmistetut ruokatuotteet pakkauksissaan pääsevät yleensä läpi ongelmitta, pl. tuoretuotteet. Leivät, karkit, sinapit (Turun mustaa ja sinistä meille, please ;-), jne tulevat sujuvasti karanteenista läpi.

      Jos olet epävarma, rastita ko. kohta maahantulokortissa ja anna karanteenin tsekata & päättää tuotteen kohtalo. Lähtökohtaisesti väki rajalla on varsin ystävälistä ja avuliasta, ja mieluummin katselevat turhaa ylimääräistä rastia kortissa kuin löytävät ylläreitä.
      Hiuakn eri kuin Suomen tulli... :-O

      • Maya858

        Olen lähdössä Ausseihin ja luin tuosta tullihommasta.No kysyisin tälläistä tyhmää että jos merkitsen maahantulokorttiin että on leipää ja sinappia,niin menenkö ulos tulatttavien vai ei tullattavaa linjan kautta?


      • MIR2
        Maya858 kirjoitti:

        Olen lähdössä Ausseihin ja luin tuosta tullihommasta.No kysyisin tälläistä tyhmää että jos merkitsen maahantulokorttiin että on leipää ja sinappia,niin menenkö ulos tulatttavien vai ei tullattavaa linjan kautta?

        Tullin (passintarkastuksen) jälkeen korttisi tarkastetaan ja sinut ohjataan oikeaan jonoon karanteenitarkastusta varten.

        Jos on epäselvyyksiä, niin kysyt vaan lähimmältä virkailijalta 'Where should I go next?'


      • ei vara venettä kaad
        MIR2 kirjoitti:

        Tullin (passintarkastuksen) jälkeen korttisi tarkastetaan ja sinut ohjataan oikeaan jonoon karanteenitarkastusta varten.

        Jos on epäselvyyksiä, niin kysyt vaan lähimmältä virkailijalta 'Where should I go next?'

        Eli KAIKKI minkä voi syödä, kannattaa laittaa tullauslomakkeeseen, ett syötävää.
        Viinat ilmeisesti kans.......


      • Aussisuomalainen
        Maya858 kirjoitti:

        Olen lähdössä Ausseihin ja luin tuosta tullihommasta.No kysyisin tälläistä tyhmää että jos merkitsen maahantulokorttiin että on leipää ja sinappia,niin menenkö ulos tulatttavien vai ei tullattavaa linjan kautta?

        Sekaannusta aiheuttaa usein se, että sanaa "tulli" käytetään yleisesti maahantulon yhteydessä viranomaisista. Australian tulli ei ole kiinnostunut leivistäsi ja sinapistasi, mutta KARANTEENI on. Sinulla ei siis ole mitään TULLATTAVAA. Karanteeni (AQIS - Australian Quarantine Inspection Services) valvoo maahan tulevaa tavaraa niin lentomatkailijoilta kuin konttilaivoilta, tehtävänään minimoida tai eliminoida ongelmat joita syntyy vierasperäisistä eliöistä. Niihin kuuluu kaikki maitotuotteiden mahdollisista bakteereista kotieläimiin asti. Leipääkin voi siis tuoda, jos siinä ei ole siemeniä. Kaikki makeiset on ok. Kaikki maitotuotteet ovat useimmiten kiellettyjen listoilla. Niinkuin jo sanottu, näytä kaikki karkkisi "Quarantine" tiskillä.


      • Perdone
        Aussisuomalainen kirjoitti:

        Sekaannusta aiheuttaa usein se, että sanaa "tulli" käytetään yleisesti maahantulon yhteydessä viranomaisista. Australian tulli ei ole kiinnostunut leivistäsi ja sinapistasi, mutta KARANTEENI on. Sinulla ei siis ole mitään TULLATTAVAA. Karanteeni (AQIS - Australian Quarantine Inspection Services) valvoo maahan tulevaa tavaraa niin lentomatkailijoilta kuin konttilaivoilta, tehtävänään minimoida tai eliminoida ongelmat joita syntyy vierasperäisistä eliöistä. Niihin kuuluu kaikki maitotuotteiden mahdollisista bakteereista kotieläimiin asti. Leipääkin voi siis tuoda, jos siinä ei ole siemeniä. Kaikki makeiset on ok. Kaikki maitotuotteet ovat useimmiten kiellettyjen listoilla. Niinkuin jo sanottu, näytä kaikki karkkisi "Quarantine" tiskillä.

        En tiedä sanoa ihan selkeästi muuta kuin kokemuksesta; olen vienyt suklaata ja jotain muutakin merkkaamatta mitään lomakkeeseen, vaikka olen seurannut tv-ohjelmaa aussirajalla toiminnasta. Kerran on tainnut läpivalisun jälkeen reppua hihnalta ottaessa kysyä että onko suklaata mahdollisesti. Vastasin vain naama virneessä, että on, ja paljon. Siihen virkailija: thats ok, wellcome to Australia! Yleensä mikä asia tahansa on toiminut erittäin mukavasti siellä huonosta kielitaidosta huolimatta. On kuitenkin varmasti aika hyvä ilmoittaa kantamuksensa, varsinkin jännityksestä naama punaisena matkaavan ensikertalaisen.


    • Anonyymi

      Jos haluaa tietää näitä Aussien tullijuttuja, kantsii kattoo Australian Rajalla -tv ohjelmaa

    • Anonyymi

      saako lisäravinteita esim kreatiiniä viedä?

    • Anonyymi

      saako lisäravinteita esim kreatiiniä videä australiaan?

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe