PS3 Vioittunut tiedostojärjestelmä

Jarkko819

Tuossa jokin aika sitten tuli eteen tällainen ongelma.
Eli konsolia käynnistäessä antaa seuraavanlaisen virhesanoman
"Kovalevyn tiedostojärjestelmä on vioittunut ja palautetaan ennalleen."
tämän jälkeen ilmeisesti tämä alustusta kuvaava palkki etenee 0%--- 100%
ja koko homma alkaa taas alusta eli sama virhesanoma ja taas yrittää alkaa
alustamaan jne jne...
Ajattelin jo hankkia uuden kovalevyn, mutta otinkin yhteyttä maahantuojaan Oy Nordisk Film Ab.
Nopeasti tuli ystävällinen vastaus ja sama ratkaisu löytyy myös osoitteesta.

http://us.playstation.com/support/answer/index.htm?a_id=1488

Eli jos jollakulla samankaltaista ongelmaa niin näillä ohjeilla pääsee vikasietotilaan.

HUOM!!! varaudu kuitenkin siihen, että KAIKKI TALLENNUKSET JA VASTAAVAT TIEDOT MENETETÄÄN.
Itse kokeilin ensin tuota vaihtoehtoa nro.3 ei auttanut joten jouduin turvautumaan tuohon vaihtoehtoon nro.5 järjestelmä palautui siihen versioon joka se oli kun pelikoneen ostin. Eli kaikki talletukset,ladatut ja koneen oston jälkeen lisätyt tiedostot katosivat.

Toivottavasti jollekkin on tästä apua.

43

9328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ­

      Ok.

    • giukeru

      SUURI kiitos avusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olit ainoa toivoni ja pelastit minut!!!!!!! KIITOS!!!

    • MrEnppu

      Kiitos! Ite aattelin kans et pitänee sit varmaan ostaa uus kovalevy kun vakuutuski on tosta jo mennyt. Mutta ei tarvinnut, kiitos sinun :)

    • call of booty

      Siinä se, Kiitos avusta kaikki muu netissä viittäsi turhaan paskaan.
      Kiitos vielä kerran ;)

    • ps3fani

      mä en osaa hyvin englantii joten mitä mun pitäis niin ku tehdä :)
      vastatkaa pliis haluun päästä takas pelaa

      • No hätä sitten

        Kyllä siellä Nordiskilla ihan Suomenkielisiä ollaan.


    • änäri

      Joo tää oli hyvä, kiitos.

      Eli suomeksi:
      Paina virtanappi pohjaan ja pidä se painettuna pohjaan kunnes kuulet kaksi nopeaa peräkkäistä piippausta. Järjestelmä käynnistyy vikasietotilassa ja voit valita muutamasta toimenpiteestä levyn korjaamiseksi. Itsellänikin toimi vasta tuo viides kohta.

      Tämä hävittää kaikki tallennetut tiedot pleikkarilta, eli kaikki pitää asentaa ja hakea uudelleen..

    • tyhmä

      häviiäkö online tunnus

      • tucyviyubuijbk

        häviää sikäli että käyttäjätunnus ja salasana ei ole enää automaattisesti valmiina kirjautuessa joten toivottavasti sulla on ne ylhäällä jossain.
        Muutoin online tunnuksesi toimii kuten ennenkin.


      • rehgtreed
        tucyviyubuijbk kirjoitti:

        häviää sikäli että käyttäjätunnus ja salasana ei ole enää automaattisesti valmiina kirjautuessa joten toivottavasti sulla on ne ylhäällä jossain.
        Muutoin online tunnuksesi toimii kuten ennenkin.

        Kaikki mitkä on jo verkossa niin ei mikään kone pysty vaikuttamaan mitenkään sen tunnuksen katoamiseen.


      • ihme_2

        Mulla on sitte oikee erikois tapaus. mulla oli sama ongelma. lataa 0-100 n.5 min ja kaikki lähti heti normaalisti käyntiin. Ps. Onko mun konsoli joku super ps3? :D tai sit ku se on se uusinmalli ja siitä viel kaikkia hienoja yksityiskohtia en tiedä. Voiko joku vähän väläyttää mua noissa yksityiskohdissa?


    • pellet

      noeipä mulla tule mitään 2 piippausta vaikka painoin nappulaa noin minuutin.

      • Vitun pelle

        Ota USB-portista kaikki pois.


    • LoL

      mutta meneekö siinä myös online menestykset???

    • MW3 <3

      kiitos tuhannesti !! minulla oli sama ongelma mutta kiitos sinun ps3 toimii taas :D

    • floppitoosa

      Paskan myivät.

    • bo21

      ei ota usb että saisi ohjaime niiku tuol lukee normisti toimi kyl ohjain usb paikka paskana ku ei pääse valitsee 1-5 jutusts?

    • aulis3

      Mitäs kun ohjaimesta ei tapahdu mitään.. Kaikki edellä mainitut ohjeet on suoritettu, mutta siitä eteenpäin ei pääse?

    • Sinivalkoinen_Suomi

      Olin tavalliseen tapaan pelaamassa, kun järjestelmä juuttui. Ennenkin on näin tapahtunut, ja hetken odotettuani käynnistin järjestelmän virtanapista uudelleen. Ennen se vain tarkisti onko tiedostojärjestelmä vioittunut, mutta tällä kertaa oli. Kone rupesi palauttamaan tiedostojärjestelmää, kesti noin 5 min. Alalaidassa väitetään että käynnistyy uudelleen suoritettuaan tehtävän, mutta eipä käynnisty. Kuva häviää mutta järjestelmä pysyy päällä. En saa yhteyttä siihen mitenkään.

      Lisäksi olen pelannut kamalasti pelejä ja saavuttanut kaikenlaisia saavutuksia. Onko mahdollista korjata ongelmaa niitä menettämättä?

      • Anonyymi

        Mul on sama juttu pelasin gta v ja järjestelmä kaatu ja tapahti sama ku. Sulla


    • call of duty

      Sitä se teettää ku pelaat jotaki hel-vetin battlefieldiä ja sitten se jäätyy ja joudut väkisin sammuttaan pleikkarin! Ei kannata semmosta pelata hajotat konsolinki vielä ja aivan pazkan pelin takia!

    • joku567

      mitä jos ohjaimes ei tapahdu mitää ?

    • Anu74

      Kauanko vaihtoehdon nro.n 3 valmistelu kesti, nyt on menny yli tunti ja edelleen sama teksti "valmistelee...Odota hetki"

      • kaikki alusta

        Anu käytä suosiolla vaihtoehto 5, sillä sain koneen kuntoon.


      • Ohjain
        kaikki alusta kirjoitti:

        Anu käytä suosiolla vaihtoehto 5, sillä sain koneen kuntoon.

        Konsoli ei mene eteenpäin tuosta kytke usb-kaapeli ohjaimeen tilasta.Valot vain vilkkuvat ohjaimessa ja mitään ei tapahdu vaikka painaa ps-näppäintä.Mikä neuvoksi?


      • tobiats

        Lähetään juomaan.


    • Isi näyttää

      ONPA TYPERIÄ OHJEITA TÄÄLLÄ, JOILLA MENETETÄÄN -KAIKKI- KONSOLIN SISÄLTÖ. Valitkaa VAIN kohta 3!!! Se ei tuhoa mitään ylimääräisiä. Kakarat...

    • Epätoivoinen

      Mä ton 5 kohdan suoritin.. Mutta kun käynnistää ps3 seuraavan kerran ni samat löpinät vioittumisesta.. ja taas pitäis poistaa kaikki.. Oisko neuvoja?

      • ygbuhyu

        3-vaihe voisi auttaa. Tietokannan uudelleenrakennus (4-vaihe) ei ehkä auta, mutta en ole varma siitä...


      • Epätoivoinen
        ygbuhyu kirjoitti:

        3-vaihe voisi auttaa. Tietokannan uudelleenrakennus (4-vaihe) ei ehkä auta, mutta en ole varma siitä...

        Juu olen koittanut kolmosta.. ainakin kerran.. ehkä useamman.. en muista kun on kulunut jo niin kauan.. Muistaakseni ei tapahtunut mitään.. latasi tai jtn.. pleikka jäätyi.. joten muistaakseni sammutin sitten vain.. mutta kokeilenpa torstaina uudellen :)


      • Epätoivoinen
        ygbuhyu kirjoitti:

        3-vaihe voisi auttaa. Tietokannan uudelleenrakennus (4-vaihe) ei ehkä auta, mutta en ole varma siitä...

        Tosiaan tuo 5 ei auta.. ja 3 kestää niin kauan että ajattelin ettei auta.. pitäisikö kolmosvaihto ehto jättää yöksi valmistelemaan?


    • alpo suhonen

      Kohta 4 ja kestää...

    • Apuwa

      Mikähän mahtaa olla ps3 vikana kun suoritin täyden tyhjennyksen koneeseen niin sen jälkeen ei ala peliejä/dvd/bluerayta pyörittään.
      Cd levyt toimii.

    • maunomaunola

      Elikkä voisko joku auttaa ku toi linkki ei toimi? Mulla meni 9h sit se oli 100% ja kun taas käynnistin pleikan niin se alotti koko paskan alusta...

    • maunomaunola

      jumalauta mitä paskaa

    • fkjsklfjdkljdfksd

      PS3 vittuuntunut tiedostonjärjestelmä, et sammuttanu järjestelmää oikein viime kerralla niin nyt vituttaa. Kostoksi suoritan tiedostojärjestelmän tuhoamisen ja se kestää 9 tuntia jonka jälkeen homma alkaa alusta, hähhähhähhähää

    • muuminpillu

      Juu vittu youtube linkki ei toimi eikä myöskään tuo ensimmäinen linkkikään. Rasittavaa kun kaikki puhuvat kohdasta se ja se ku en kyseisiä kohtia näe

    • Ps3

      Mulla lataa parasta aikaa vaihe 3

    • ps3paskana

      Juu mulla on toi juttu et on vioittunu tiedosto järjestelmä

    • PS3pitkääntelakalla

      Eli jos joku ei osannu lukea ensimmaisten viestien joukosta niin,
      PS3 sammutettuna pidä virta näppintä pohjassa niin kauan kun kuuluu
      kaksi peräkkäistä piippausta niin päästä virtanappulasta irti ennen tätä kuuluu yksi piippaus.
      Sitten aukeaa valikko.
      Minulla ei toiminut kuin tuo 5 kohta.

    • AUTTAKAA123

      Voisko joku laittaa sen 3 kohdan tohon kun ei pääse linkkiin

    • Anonyymi

      Joo siis koitin tehdä alkuasennuksen uudestaan. Kohdassa, jossa pitää valita aikavyöhyke kone lagaa ja en pysty siirtymään eteenpäin enkä taaksepäin. Auttakaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe