Olen reilun vuoden verran sivusilmällä seurannut tämän palstan kirjoituksia, ja olen huomannut että muutama nimimerkki, esim. "Lukenut" jne, kirjoittavat aina samasta aiheesta.
Sitten kun joku kysyy, että miksi tuollaisia kirjoittavat jatkuvasti, nämä tietyt nimimerkit aloittavat todella nolon haukkumisen ja herjaamisen kysyjää kohtaan.
Nyt kysynkin, että mistä moinen kauna Ahvenanmaata ja ahvenanmaalaisia kohtaan johtuu? Miksi herjaatte ja nimittelette niitäkin ihmisiä, jotka ovat kysyneet tätä samaa? Miksi te tänne kirjoittelette, kun kirjoittaisitte päättäjille yms. mikä häiritsee ja vaatisitte heitä tekemään jotain / korjaamaan asiat, jos epäkohtia on?
Mikä on?
3
467
Vastaukset
- Lukenut tässä taas
Empä ole huomannut mitään samanlaisuutta tällä palstalla?
Ahvenanmaan kouluissa lapset opiskelee vain omaa äidinkieltään ruotsia ja vieraana kielenä heillä on englanti.
Sitä pitää ihmetellä miksi Ahvenanmaalaisille on niin tärkeää, että Manner-Suomessa kouluissa on pakkoruotsi?
Eikö heidän siellä Ahvenanmaalla pitäisi olla tyytyväisiä omiin olosuhteisiinsa eikä puuttua emämaanssa asioihin
kun muutenkin ovat itsenäisiä? Suomenkielisillä ei silti ole edelleenkään mitään oikeuksia Ahvenanmaalla mikä on aika häpeällistä näin oikeasti ajateltuna.- Luita kurkuun
Ei voi olla totta että koko ajan tulee valheita samasta näppäimistöstä. Suomea luetan Ahvenanmaan kouluissa 5-luokasta. Eikä pitäisi jonkun lättähatun edes mainita sanaa pakkoruotsi koska en ole koskaan nähnyt opettaja ruoskineen oppilaita ruotsin tunnella. Pakkosuomi oli vallassa Helsingissä 50-luvulla. Opi Suomea tai tulee turpiin.
- Tämä on totta
Luita kurkuun kirjoitti:
Ei voi olla totta että koko ajan tulee valheita samasta näppäimistöstä. Suomea luetan Ahvenanmaan kouluissa 5-luokasta. Eikä pitäisi jonkun lättähatun edes mainita sanaa pakkoruotsi koska en ole koskaan nähnyt opettaja ruoskineen oppilaita ruotsin tunnella. Pakkosuomi oli vallassa Helsingissä 50-luvulla. Opi Suomea tai tulee turpiin.
Täyttä puppua Ahvenanmaan kouluissa ei opiskella Suomea vaikka valinnaisena se saattaa ollakin.
On turhaa edes väittää, että joku nuorista osaisi edes sanankin suomeksi niin pitäisin sitä ihmeenä Ahvenanmaalla. Suomi on myrkkyä Ahvenanmaalaisille ja etenkin nuoriso vihaa kaikkea suomalaisuutta ja sen voi mennä vaikka kokeilemaan paikanpäälle. Jotkut Ahvenanmaalle muuttaneet ja heidän lapsensa saattavat osata muutaman sanan Suomea, mutta ei he kovin mieluusti halua puhua Suomeksi koska se on Ahvenanmaalaisista hävettävää kieltä. Ahvenanmaan rasistinen toiminta on heidän politiikkojensa syytä
ja kiihkoruotsalaisuus on heille kaikkein pyhintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673