Mikä on?

Pelle Peloton

Olen reilun vuoden verran sivusilmällä seurannut tämän palstan kirjoituksia, ja olen huomannut että muutama nimimerkki, esim. "Lukenut" jne, kirjoittavat aina samasta aiheesta.
Sitten kun joku kysyy, että miksi tuollaisia kirjoittavat jatkuvasti, nämä tietyt nimimerkit aloittavat todella nolon haukkumisen ja herjaamisen kysyjää kohtaan.

Nyt kysynkin, että mistä moinen kauna Ahvenanmaata ja ahvenanmaalaisia kohtaan johtuu? Miksi herjaatte ja nimittelette niitäkin ihmisiä, jotka ovat kysyneet tätä samaa? Miksi te tänne kirjoittelette, kun kirjoittaisitte päättäjille yms. mikä häiritsee ja vaatisitte heitä tekemään jotain / korjaamaan asiat, jos epäkohtia on?

3

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukenut tässä taas

      Empä ole huomannut mitään samanlaisuutta tällä palstalla?
      Ahvenanmaan kouluissa lapset opiskelee vain omaa äidinkieltään ruotsia ja vieraana kielenä heillä on englanti.
      Sitä pitää ihmetellä miksi Ahvenanmaalaisille on niin tärkeää, että Manner-Suomessa kouluissa on pakkoruotsi?
      Eikö heidän siellä Ahvenanmaalla pitäisi olla tyytyväisiä omiin olosuhteisiinsa eikä puuttua emämaanssa asioihin
      kun muutenkin ovat itsenäisiä? Suomenkielisillä ei silti ole edelleenkään mitään oikeuksia Ahvenanmaalla mikä on aika häpeällistä näin oikeasti ajateltuna.

      • Luita kurkuun

        Ei voi olla totta että koko ajan tulee valheita samasta näppäimistöstä. Suomea luetan Ahvenanmaan kouluissa 5-luokasta. Eikä pitäisi jonkun lättähatun edes mainita sanaa pakkoruotsi koska en ole koskaan nähnyt opettaja ruoskineen oppilaita ruotsin tunnella. Pakkosuomi oli vallassa Helsingissä 50-luvulla. Opi Suomea tai tulee turpiin.


      • Tämä on totta
        Luita kurkuun kirjoitti:

        Ei voi olla totta että koko ajan tulee valheita samasta näppäimistöstä. Suomea luetan Ahvenanmaan kouluissa 5-luokasta. Eikä pitäisi jonkun lättähatun edes mainita sanaa pakkoruotsi koska en ole koskaan nähnyt opettaja ruoskineen oppilaita ruotsin tunnella. Pakkosuomi oli vallassa Helsingissä 50-luvulla. Opi Suomea tai tulee turpiin.

        Täyttä puppua Ahvenanmaan kouluissa ei opiskella Suomea vaikka valinnaisena se saattaa ollakin.
        On turhaa edes väittää, että joku nuorista osaisi edes sanankin suomeksi niin pitäisin sitä ihmeenä Ahvenanmaalla. Suomi on myrkkyä Ahvenanmaalaisille ja etenkin nuoriso vihaa kaikkea suomalaisuutta ja sen voi mennä vaikka kokeilemaan paikanpäälle. Jotkut Ahvenanmaalle muuttaneet ja heidän lapsensa saattavat osata muutaman sanan Suomea, mutta ei he kovin mieluusti halua puhua Suomeksi koska se on Ahvenanmaalaisista hävettävää kieltä. Ahvenanmaan rasistinen toiminta on heidän politiikkojensa syytä
        ja kiihkoruotsalaisuus on heille kaikkein pyhintä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe