Olen reilun vuoden verran sivusilmällä seurannut tämän palstan kirjoituksia, ja olen huomannut että muutama nimimerkki, esim. "Lukenut" jne, kirjoittavat aina samasta aiheesta.
Sitten kun joku kysyy, että miksi tuollaisia kirjoittavat jatkuvasti, nämä tietyt nimimerkit aloittavat todella nolon haukkumisen ja herjaamisen kysyjää kohtaan.
Nyt kysynkin, että mistä moinen kauna Ahvenanmaata ja ahvenanmaalaisia kohtaan johtuu? Miksi herjaatte ja nimittelette niitäkin ihmisiä, jotka ovat kysyneet tätä samaa? Miksi te tänne kirjoittelette, kun kirjoittaisitte päättäjille yms. mikä häiritsee ja vaatisitte heitä tekemään jotain / korjaamaan asiat, jos epäkohtia on?
Mikä on?
3
467
Vastaukset
- Lukenut tässä taas
Empä ole huomannut mitään samanlaisuutta tällä palstalla?
Ahvenanmaan kouluissa lapset opiskelee vain omaa äidinkieltään ruotsia ja vieraana kielenä heillä on englanti.
Sitä pitää ihmetellä miksi Ahvenanmaalaisille on niin tärkeää, että Manner-Suomessa kouluissa on pakkoruotsi?
Eikö heidän siellä Ahvenanmaalla pitäisi olla tyytyväisiä omiin olosuhteisiinsa eikä puuttua emämaanssa asioihin
kun muutenkin ovat itsenäisiä? Suomenkielisillä ei silti ole edelleenkään mitään oikeuksia Ahvenanmaalla mikä on aika häpeällistä näin oikeasti ajateltuna.- Luita kurkuun
Ei voi olla totta että koko ajan tulee valheita samasta näppäimistöstä. Suomea luetan Ahvenanmaan kouluissa 5-luokasta. Eikä pitäisi jonkun lättähatun edes mainita sanaa pakkoruotsi koska en ole koskaan nähnyt opettaja ruoskineen oppilaita ruotsin tunnella. Pakkosuomi oli vallassa Helsingissä 50-luvulla. Opi Suomea tai tulee turpiin.
- Tämä on totta
Luita kurkuun kirjoitti:
Ei voi olla totta että koko ajan tulee valheita samasta näppäimistöstä. Suomea luetan Ahvenanmaan kouluissa 5-luokasta. Eikä pitäisi jonkun lättähatun edes mainita sanaa pakkoruotsi koska en ole koskaan nähnyt opettaja ruoskineen oppilaita ruotsin tunnella. Pakkosuomi oli vallassa Helsingissä 50-luvulla. Opi Suomea tai tulee turpiin.
Täyttä puppua Ahvenanmaan kouluissa ei opiskella Suomea vaikka valinnaisena se saattaa ollakin.
On turhaa edes väittää, että joku nuorista osaisi edes sanankin suomeksi niin pitäisin sitä ihmeenä Ahvenanmaalla. Suomi on myrkkyä Ahvenanmaalaisille ja etenkin nuoriso vihaa kaikkea suomalaisuutta ja sen voi mennä vaikka kokeilemaan paikanpäälle. Jotkut Ahvenanmaalle muuttaneet ja heidän lapsensa saattavat osata muutaman sanan Suomea, mutta ei he kovin mieluusti halua puhua Suomeksi koska se on Ahvenanmaalaisista hävettävää kieltä. Ahvenanmaan rasistinen toiminta on heidän politiikkojensa syytä
ja kiihkoruotsalaisuus on heille kaikkein pyhintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2331980- 841218
- 891024
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1131022J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 113778
- 119764
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa94763Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante122698- 23681