Pilalle lellitty

44444444444444444tyy

Yks mun kaveri saa 40 euroo viikossa, eikä sen tarvi maksaa itse laskujaan tai ostaa vaatteita yms. Luulin aina että sen pitää tehdä ihan hulluna töitä ton rahan eteen. Onhan se 8 kertaa enemmän kun mulla.

Yks päivä se sit sano, että sen pitää tankata sen OMA mopo, niin se saa rahat. Sitten sille ostettiin mopo, kun se lupas pitää siitä huolta. Sillä on myös oma moottori vene ja kaikki uudet hienoimmat laitteet.
(Sai iPhone 4G:n kun vei roskat)

Siis mitä vittua tää on. Mä joudun siivoon oman huoneen, laittaa astiat koneeseen, imuroida ja viedä roskat, että saan 5 euroo viikossa.

Onko muutkin noin lellittyjä?

89

4941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantapää

      Ei ehkä hymyilytä, kun joutuu imuroimaan tai tiskaamaan tai siivoamaan, mutta saat siitä jotain ainutlaatuista ja todella tärkeää. Näet, kun muutat omaan kotiisi, osaat tehdä nämä kaikki asiat! Olet oppinut, etteivät hommat hoida itse itseään, olet oppinut kenties myös järjestelmällisyyttä ja logiikkaa, tiedät, että rahan eteen on nähtävä vaivaa ja osaat arvostaa esineitä, joita ostat omilla rahoillasi ja joita varten olet joutunut säästämään. Sinulla on vahva pohja kasvaa itsenäiseksi ja omatoimiseksi ihmiseksi.

      Toivon todella, että omat vanhempani olisivat aikanaan pakottaneet minutkin tekemään jotain muuta kuin siivoamaan oman huoneen ja imuroimaan harvakseltaan. Olin toki teininä huomattavasti muita älykkäämpi (ihan testienkin mukaan, mikä nosti itsetuntoni atmosfääreihin) ja lellitty. Sellaisen kuin minä, ei tarvitse mitään tiskejä tiskata. Äidit on sitä varten. Jos halusin jotain, sain sen. Jos en saanut, pienen tihrustelun jälkeen sain. Ja koko täydellinen maailma romahti, kun muutin omaan kotiin...

      Minkään maailman älykkyys ei vaan pese itsestään sitä vessanpönttöä. Likaiset astiat eivät maagisesti ilmesty puhtaina kaappiin. Lattia pitää välillä pestä. Yksinkertaisia asioita, mutta sellaiselle, joka ei ole niitä ikinä tehnyt, aivan helvetin vaikeita. Olen kymmenen vuotta asunut omillani (tai miehen kanssa) ja edelleen minulla on hankaluuksia arjen pyörittämisessä. Osaan toki jo kaikkia koneita käyttää, tiskata, imuroida, pestä ja luututa, mutta ongelma on organisoinnissa ja asioiden tekemisessä järjestelmällisesti. Teoriassa tiedän, miten asiat tehdään, mutta käytäntö tökkii. Eikä äiti ole ikinä tullut kotiini siivoamaan.

      Nyt olen itsekin äiti ja kyllä vain taaperoikäinen poikani joutuu osallistumaan siivoukseen. Hänellä on omat pienet osuutensa, jotka hän tekee ja hän tekee ne (toistaiseksi) nauraen. Hän on myös se, joka pyytää, että voitaisiinko taas imuroida, kun se on niin hauskaa. Kaikista ihaninta on se, että jos hän pyytää jotakin ja minä vastaan, ettei minulla ole rahaa sitä ostaa, hän nyökkää ja hyväksyy asian. Hän on kiitollinen pienistä asioista ja parhaimmat asiat eivät ole leluja vaan yhteisiä pieniä kokemuksia kuten junalla matkustaminen tai parkkipaikalla autojen katselu. En muista sellaisia asioita omasta lapsuudestani ja siitä olen vähän katkera.

      Yritäpä siis sinäkin hymyillä, sillä sinulla on taskussa enemmän kortteja kuin monella muulla. iPhone 4G menee rikki, mopo ruostuu puhki, perse leviää kun istuu liikaa, mutta siivoustaito ei vanhene koskaan. Kukaan ei voi varastaa, viedä tai huijata sitä sinulta ja se lopulta säästää sinulle sekä aikaa että vaivaa. Jos olet tyttö, elämäsi aikuisena tulee olemaan helppoa, jos olet poika, morsianehdokkaita on jonossa ovellasi, koska näin jälkikäteen ajatellen, olisi kyllä pitänyt ensin tarkistaa, osaako mies siivota vai ei... Ja säälin sitä, joka lellityn löperölapsen oman kattonsa alle ottaa, koska siitä vähän iloa ja paljon vaivaa.

      Terveisin kantapään kautta oppinut

      • pj

        Ei vittu! Mäki vien roskat, tyhjennän ja täytän tiskikoneen, imuroin jne ja saan 5 ekee! Ei saatana se tyyppi on pilalle lellitty!


      • ....,.,-.,-.-.,-.
        pj kirjoitti:

        Ei vittu! Mäki vien roskat, tyhjennän ja täytän tiskikoneen, imuroin jne ja saan 5 ekee! Ei saatana se tyyppi on pilalle lellitty!

        Ei kotitöistä kuulu maksaa palkkaa!
        Viikkorahaa voi saada, mutta se ei voi mennä niin että roskat ulos 2e, imurointi 5e jne.
        Mielestäni paras tapa on se, että osallistuu kotitöihin, ilmaiseksi! Sitten jos oikeasti tarvitsee jotain, niin pyytää rahan siihen. Tällöin se raha ei mene karkkeihin/tupakkaan/turhuuksiin, vaan sellaiseen, mitä oikeasti tarvitsee.
        Minusta oli mukavaa, että pakotettiin tekemään kotitöitä, koska sitten sain mennä äidille sanomaan, että löysin kivan paidan, maksaa 25e. Ja sain sen 25e.


      • fhfchfghfgh
        ....,.,-.,-.-.,-. kirjoitti:

        Ei kotitöistä kuulu maksaa palkkaa!
        Viikkorahaa voi saada, mutta se ei voi mennä niin että roskat ulos 2e, imurointi 5e jne.
        Mielestäni paras tapa on se, että osallistuu kotitöihin, ilmaiseksi! Sitten jos oikeasti tarvitsee jotain, niin pyytää rahan siihen. Tällöin se raha ei mene karkkeihin/tupakkaan/turhuuksiin, vaan sellaiseen, mitä oikeasti tarvitsee.
        Minusta oli mukavaa, että pakotettiin tekemään kotitöitä, koska sitten sain mennä äidille sanomaan, että löysin kivan paidan, maksaa 25e. Ja sain sen 25e.

        No mitä motiivia nuorella sitten muka on tehdä kotitöitä jos ei edes saa rahaa? o.O Itse en (yllätys yllätys) tee mitään kotitöitä, pidän vain oman huoneeni ja omien lemmikkieni häkin puhtaana, that's it. Rahaa saan esim. vaatteisiin ja harrastuksiin jos pyydän. Kännykät yms. saan myöskin silloin kun uuden välttämättä tarvitsen. Ei oo porukat rikkaita, ihan perus-palkkaa saavat.
        Itse suhtaudun asiaan silleen että "No jos en kerran saa sitä ja tätä, ei mun tarvii mitään ärsyttävääkään tehdä." tai "Jos mun harrastuksia ei makseta, en sitten harrasta mitään vaan jään nurkkaan homehtumaan." Ja niin se kyllä menisikin. :DD
        Rahaa en tosin paljoakaan sitten käytä, tilille pistän säästöön ja sitten jos löytyy jotain isompaa ostettavaa, ostan sen itse. Koska onhan se mukavampaa jos _omilla_ rahoillaan jotain ostaa. =)


      • mietihän tätä
        fhfchfghfgh kirjoitti:

        No mitä motiivia nuorella sitten muka on tehdä kotitöitä jos ei edes saa rahaa? o.O Itse en (yllätys yllätys) tee mitään kotitöitä, pidän vain oman huoneeni ja omien lemmikkieni häkin puhtaana, that's it. Rahaa saan esim. vaatteisiin ja harrastuksiin jos pyydän. Kännykät yms. saan myöskin silloin kun uuden välttämättä tarvitsen. Ei oo porukat rikkaita, ihan perus-palkkaa saavat.
        Itse suhtaudun asiaan silleen että "No jos en kerran saa sitä ja tätä, ei mun tarvii mitään ärsyttävääkään tehdä." tai "Jos mun harrastuksia ei makseta, en sitten harrasta mitään vaan jään nurkkaan homehtumaan." Ja niin se kyllä menisikin. :DD
        Rahaa en tosin paljoakaan sitten käytä, tilille pistän säästöön ja sitten jos löytyy jotain isompaa ostettavaa, ostan sen itse. Koska onhan se mukavampaa jos _omilla_ rahoillaan jotain ostaa. =)

        aha,niin ajattelet.Kai myös peset omat vaatteesi,laitat oman ruokasi,maksat oman osasi sähkölaskusta jos noin ajattelet.Oletko koskaan miettinyt,että miksi äitisi,tai isäsi pitäisi nämä hommat tehdä?
        Onko äiti mennyt likaamaan vaatteesi,onko isä kulkenut kuraisilla kengilläsi eteisessä?
        Kait tyhjäät omat roskasi suoraan ulos roskikseen,ettet jätä sitä keittiöön toisten vietäväksi?
        Niin teiniä.Meilläkin oli sellainen talkoissa perunamaalla,makasi siis vaakatasossa olohuoneen sohvalla,kun muut oli maalla."Miks mä sinne menisin,multaseen,likaiseen maahan möyrimään?
        Mahdatkohan ymmärtää,mitä vihjaan?


      • apsi6

        vitun ylilellityt kakarat


    • joku vaan

      en todellakaan joudun tekemään 3 kertaa enemmän töitä kuin te ja saldo 0 euroa

    • gylläjuu

      Mä en saa ees viikkorahaa ja teen kaikki työt talos. ja koska mun puhelinlasku oli yhesti 50e

    • Sehän riippuu myös heidän vanhempien tuloista, minun kaveripiireissä on monta tälläistä tapausta. Ainakin kahdella heistäkin on iPhone 4 ja vesijetti. En minä ole pistänyt sitä pahakseni. Ennemmin tai myöhemmin hekin huomaavat että raha ei kasva puussa.

      Opiskelusta vielä sen verran, molemmat minun "pilalle hemmotellut" kaverini ovat huonoja koulussa. Joten muutaman vuoden päästä huomataan saavatko he yhtä hyvää työpaikkaa kuin vanhemmat. Saavatko ne sitä ferraria mikä iskällä oli aikoinaan? En usko. Siksi minä "köyhempänä" olenkin panostanut opiskeluun. Ala-aste tuntui menevän huonosti. Mutta yläaste on tsempattu, ja lukiokin pitää tsempata hyvin.

    • joku ihiminen

      hyvät ihmiset ei raha onnelliseksi tee.

      Jos joskus oikein kunnolla ajattelet, niin onhan aika hassua miten ihmiset rakastaa näitä paperin ja metallinpalasia???

      • tertertert

        "Anteeksi RAGE mutta,

        Vittu, saatana olet myös itse lellitty ja kaveris on paskakasa. En saa mitään viikkorahaa. Maksan itse kaiken "

        Mistä saat rahat, jos maksat kaiken itse :DDD


      • ..

        Luuletko et ne pummit slummeis on jotai onnellisii ko ei oo rahaa ees ruokaa?


      • POIS PAKKORUOTSI
        tertertert kirjoitti:

        "Anteeksi RAGE mutta,

        Vittu, saatana olet myös itse lellitty ja kaveris on paskakasa. En saa mitään viikkorahaa. Maksan itse kaiken "

        Mistä saat rahat, jos maksat kaiken itse :DDD

        POIS PAKKORUOTSI


    • joku vaan

      saatteko te tommosesta viikkorahaa!? ootte kyllä lellittyjä kersoja!! mää teen kaksi kertaa enemmän töitä kuin te ja saan vaan haukkuja eikä mun vanhemmat osta mulle kuin halppisvaatteita joita en tahtoisi käyttää!!

      • Ha. Mut kans kasvatettu tekemään kotitöitä. Sain pienenä viikkorahaa sen mukaan, miten osallistuin lauantaina siivoukseen & oliko huoneeni siisti kun lähdettiin kauppaan. Vanhemmiten homma meni siihen, että jos löytäessäni esim. hienon paidan, osasin vakuuttavasti sanoa tarvitsevani sitä ja/tai tein kotiaskareita sain ko. paidan/mentiin äidin kanssa ostamaan se.

        Asun tällä hetkellä äitini kanssa, koska ei vielä varaa asua omillani. Maksetaan vuokrat ym. välttämättömyydet puoliksi, omat vaatteet ym. hankinnat maksan itse tai lainaan äidiltä (ja maksan tietenkin takasin).

        Tiedän siis rahan arvon ja osaan arvostaa omistamiani asioita, koska olen ne itsetienaamillani rahoilla ostanut ja kuuntelen kauhulla muutamaa kaveria, jotka ei rahan arvoa tiedä, eivätkä osaa tehdä itse mitään kotitöitä. Säälin heitä jo nyt kun mietin, miten he eivät omassa kodissaan osaa tehdä mitään... :)

        Eli siis ap:lle; kaveris on ainakin jollain tasolla hemmoteltu pilalle. Ole onnellinen, että sut on opetettu tekemään kotitöitä, saat sitten nauraa vuosien kuluttua omilleen muuttaneelle kaverillesi, joka ei osaa tehdä itse mitään kun isä ja äiti tehny kaiken... tosin vuokrasta ym. sen tuskin tarvii murehtia kun mamma och pappa betalar.


    • }][{€$£@

      Näin on! Kyllä minuakin vituttaa porvarilapset jotka saavat kaiken vain vähän suutaan raottamalla, mutta on minulla porvari kavereita jotka myös oikeasti tekevät sen rahan eteen jotain. Itse saan tänäpäivänä viikkorahaa 10€/VK. Nuorempana sain 5€ ja vielä sitä nuorempana 3€. Olen 16v ja olen kyllä jo tajunnut että on se ehkä hetken kivaa kun saa kaiken vain pyytämällä, mutta kun muutat omillesi ei enää itku auta. Ei perheesi jatkuvaa laiskotteluasi katsele ja maksa kaikkia kulujasi vaan ennemmin tai myöhemmin jäät kokonaan omillesi. Sitä ei voi estää ja se on parempi hyväksyä jo nuorena!

      • lempäälän poika

        yks kaveri joka on ihan pilalle hemmoteltu... Saa kaiken mitä pyytää vain suutaan aukaisemalla... Itse tein koko kesän hommia, jotta saisin itselleni peltomopon (oli siinä kyllä joku 100 euroa lahjarahaakin) ja kun sen sitten sain, olin todella iloinen. Moponikin maksoi sentään käytettynä 500 euroa ja kaikki maksoin itse... Mut sen jälkeen kaverillekin tuli mopokuume, ja hän sitten vain pyysi mopoa, ja sai sen... Eikä arvosta sitä yhtään... Ei oikein mitään muutakaan osaa tehdä, kun kaikki tehdään hänen puolestaan...


      • janne78. Kadun laki.
        lempäälän poika kirjoitti:

        yks kaveri joka on ihan pilalle hemmoteltu... Saa kaiken mitä pyytää vain suutaan aukaisemalla... Itse tein koko kesän hommia, jotta saisin itselleni peltomopon (oli siinä kyllä joku 100 euroa lahjarahaakin) ja kun sen sitten sain, olin todella iloinen. Moponikin maksoi sentään käytettynä 500 euroa ja kaikki maksoin itse... Mut sen jälkeen kaverillekin tuli mopokuume, ja hän sitten vain pyysi mopoa, ja sai sen... Eikä arvosta sitä yhtään... Ei oikein mitään muutakaan osaa tehdä, kun kaikki tehdään hänen puolestaan...

        Siinä on vain kaverin vanhemmilla kusta päässyt synnytyksessä sekaan ja nyt se kusi lorisee
        siellä korvien välissä eikä tule pois. Siksi ne antaa sille kaverille 40euroa viikottain ja kohta
        kusi lorisee senkin päässä kun se tottuu siihen että kaikki tulee niinkun manulle illallinen.

        vaihda kaveria.


      • ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

        POIS PAKKORUOTSI


    • Ite saan 0 euroo vk.

      Otsikkokin sen jo kertoo.

    • sdawertsd

      että kyseinen nulikka on kokoomusporvareiden lapsi joka on syntynyt ns. "kultalusikka perseessä".

    • ihabt

      Olen ahkera tyttönen ja tottelen aina kun vanhemmat sanovat. teen kotitöita aina ilman mitään valittelua. Nyt niistä on tullut ihan lempi puuhuani. Astianpesukoneen tyhjennys on niin sairaan kivaa ja mikä sen kivempaa kun viedä roskat ulos vesisateessa/pakkasessa. (= Enkä tarvitse mitään rahaa.

    • blacksu

      No onhan toi jo vähän liioiteltua jos noin hemmoteltu on..
      Itse olen kanssa hemmoteltu mutten noin paljon.

      Teen välillä kotitöitä, mm. käytän koiraa, tyhjennän astianpesukoneen tai esim vien roskat.

      Saan kuukaudessa:
      - 20 e äitiltä
      - 30 e ukilta
      - 5e aina pappaa nähdessä
      - 150e isältä

      En maksa puhelin laskujani, äiti maksaa osan vaatteistani.

      Mulla on myös oma läppäri, samsung wawe, wacom intuos, dsi....

      Ja myönnän olevani jo hemmotellun puolella.

      • Apple mies

        Itse saan isältä n 100 e, tai riippuu paljonko pyydän.
        Isovanhemmilta en pyydä mitään, ne osti mulle 7 tonnin moottorikelkan.
        On Apple iPhone 5 64 gt, tonnin HP läppäri ja Apple iPad 3 64gt cellular (4g)
        En joudu oikeestaan maksaan mitään.


    • J78.

      "Yks mun kaveri saa 40 euroo viikossa, eikä sen tarvi maksaa itse laskujaan tai ostaa vaatteita yms. Luulin aina että sen pitää tehdä ihan hulluna töitä ton rahan eteen. Onhan se 8 kertaa enemmän kun mulla."


      Pistä turpaan sitä munasuuta, ei tollaisia kukaan kattele. voi jumalauta.

    • vitutlolololol

      Joko sinä kusetat tai sitten kaverisi kusettaa.
      Ei kukaa voi vittu saada iPhone 4 jos vie roskat?

      Mieti mitä uskot..

    • 9-luokkalainen

      Kyllä meidänkin luokalla on muutama pilalle lellitty kakara jotka repii femmoja kokeista. Tunnillakin ope takavarikoi samaiselta henkilöltä pari ipodia ja kännykän. Hänellä on myös oma moottorivene ja kokoajan uusia satasen takkeja. Itse en saa mitään viikkorahaa mutta silloin kun sitä tarvitsen, yleensä saan. En pahemmin kotitöihin osallistu. Äiti yleensä tekee kaiken meillä mutta kyllä jos jotain pyydetään niin osaan sen tehdä ja teenkin. Pääsen aika helpolla mutta en pidä itseäni lellittynä. Äiti käy joskus myös yötöissä joten silloin pitää asioita itsestään tehdä sillä ei ne muuten hoidu. Teen kyllä oman osani töistä. Sinulla aiheen aloittajalla on asiat paljon paremmin, usko :) Tietty se iphone nelonen on hieno ja upea laite, mutta sekin menee rikki jossain vaiheessa tai vanhenee jolloin pitää saada uusi. Eikä ne vanhemmat loputtomiin maksa. Mitäs sitten kun haetaan töitä tai jatko-opintoihin. Oliko siitä moposta tai iphonista apua? Ei. kyllä minäkin serkun vanhan mopon sain sedältäni mutta olen ollut joka kesä hänen työpaikallaan kesätöissä. Opit arvostamaan elämän pieniä asioita ja itse omilla rahoillasi ostamiasi tavaroita mikäli maksat ne myös itse.

    • TheInvisibleMan

      Teen kotitöitä, paljon, rahaa ei itsellä ole, mutta ei se haittaa sillä porukat maksaa bensat, maksoi mopot, maksaa reissut tampereelle, kebabit tms. Niin kauan kun on hyvät välit vanhempiin ei edes tarvitse olla itsellään hirveästi rahaa.

      Hyvällä ystävällänihän se on mennyt tällaiseksi: Se on 15, ja tilin saldo 4800e kun se näytti tiliotteensa. Sen ISÄ osti sille mopoauton vaikka kaveri vastusteli. Se ei itse tee mitään muuta kuin siivoaa oman huoneensa sillä heillä käy siivooja. Jotain menee jännästi pieleen...

    • mattijpp

      on mullaki iphone 4 6 mopoo ja mauto ja 15000 traktorimönkijä

    • ...

      Toisilla vaan on varakkaammat vanhemmat. Mene ruikuttaan isälles et miksei se lukenu aikoinaan kauppatieteiden maisteriks... ja ota opiksesi - hanki hyvä duuni (= opiskele).

    • <3

      Ite saan kuukausirahaa jtn. 40 euroo kuussa sitä vastaan et vahdin veljee, teen kotitöitä ja tuon hyvii numeroita kotiin kokeista. Sitten en hirveesti muuta rahaa saa, vaan pakko opetella säästämään.

    • sesgdd

      Itse saan rahaa 25€ viikossa, koska vahdin pikkuveljeäni noin 30 tunnin ajan viikottain ja teen kotitöitä.Tämä tekee siis 100/kk joten tuntipalkkanin ei ole korkea. Tällä hetkellä säästän rahaa uuteen kännykkään, josta isäni suostuu maksamaan 50€. Vanha kännykkäni on viisi vuotta vanha romu, joten uusi tulee tarpeeseen. Oma rahatilanteeni on siis hyvä (olen 14v). En silti voi ymmärtää ystäväsi vanhempia, eivätkö he ajattele ollenkaan lapsensa/lapsiensa tulevaisuutta. Miten ystäväsi voi organisoida arkeaan tai tehdä normaaleja kotitöitä ilman että saa iPhonen OMIEN roskiensa viemisestä. Valmista ystävääsi karuun todellisuuteen...

    • Sekavaa tekstiä xd

      Mitä erikoista siinä on että ostetaan lapselle paljon tavaraa, mikäli perheellä on siihen varaa. Monien huoltajien kuukausiansiot yhteenlaskettuna riittäisivät vaikka 10 iPhoneen kaikkien pakollisienkin kulujen jälkeen. Turhaa olette kateellisia, maailma ei ole reilu, sen kaikki tulevat ennemmin tai myöhemmin huomaamaan.

      Ja itse tosiaan nettoan kuukaudessa sen 40€ jokaisesta kokeesta 15€ ja sanoisin et tää on aika lailla se normaalisumma. En tosin joudu maksamaan mitään laskuja yms. itse koska näihin perheemme käyttää lapsilisäni vielä hetken kun sitä saan. Mutta en kadehdi ketään kuka saa noita uusia vaatteita, koska saan itsekin aina tarpeen tullen. Toki mitään iPhonen hintaisia ostoksia ei vanhemmillani ole varaa joka kuukausi minulle hankkia, mutta tulen toimeen ilman jokakuukautista "hienoutta" johon ilmeisesti tämä aloitusviestissä esitelty henkilö on tottunut.

      • dfikvisdofvbdobviudg

        Sanoppa toi normaalisumma ihmiselle joka saa kuukaudessa 0€ (kesätöitä lukuunottamatta). Tää sama ihminen asuu neljättä vuotta kymmenen vanhasta asti lastenkodissa ja kiroaa sitä että joutuuko kulkea tämänkin talven samalla paskasella Rolling Stonesin hupparilla.


      • Vain kymmenen

        Vain kymmene iphonia faijani saisi jo vero rahoilla 50.En silti sa mitään hirveen ihmeellistä


    • PerusHemmo6842378

      Teen kotitöitä ja paljon! Viikkorahaa en saa mutta melkein aina, kun kysyn äidiltä että laittasko tilille rahaa, niin se laittaa viitisen kymppiä. Mutta ei joka viikko varmaan about kk välein.

    • Tavispoika 13v

      Viikkorahaa annetaan vaan 5e!

    • palava minkki

      Mun täytyy tehdä kaikki noi samat jutskat, ja sit pitää vielä huone siistinä ja ulkoiluttaa koira, niin saan 7 e. Jos ei ole tehnyt em. asioita saan 2,5e...

    • laitoskakara

      Hyväksykää se että maailma on täynnä piloille hemmoteltuja kermaperseitä.

    • adh,-

      kerran sain iphone 4 ku runkkasin vanhempien edessä

    • Muotitietoinen

      Itse en saa Viikkorahaa enkä mitään muutakaan rahaa,vanhemmat siirtävät omalle tilillensä rahat minun tililtä ja antavat käteisenä/laittavat p-kortti tilille.Itse olen maksanut aina kaikki ja tietokoneen ostan piakkoin,se on vanhempien vika jos ei lapsilisiä tai muita rahoja osattu tallettaa jo pienestä pitäen,viikkoraha on turhin asia mitä voi olla!

    • Sirupiru

      Kuulostatte tosi katkerilta.Teidän mielestänne tyypin täytyy olla täysi paska kun on niin lellitty. Kuulostaa kateellisten panettelulta. Kyllä teillekin se raha kelpaisi jos joku tarjoaisi. Eikä raha sitäpaitsi lasta onnelliseksi tee.
      Mutta ei sillä, itse en saa penninpyörylää viikkorahaa ja kotitöitä pitää silti tehdä. Eilen siivosin huoneeni, pesin vessan, ja pyysin koko talon valokatkaisijat ja kaappien ja ovien kahvat.
      Mutta minä olen lellitty ihan siinä missä suurin osa teistäkin. Vanhemmat maksavat vaatteet, veden, ruoan, sähkön, koulun, talon jossa asumme... Lista on pitkä.
      Että miettikääpä vähän ennen kuin puhutte lellityistä pennuista.

    • mitä helevettiä

      siis on kyllä aika lellimistä ku roskien viennistä saa iphonen mut toi et ei tarvi maksaa omia laskuja on iha normaalia

    • dfasghhhhaah

      Ihmeellistä että saa iphonen roskien viennistä.
      Mutta ei se 40e/viikko kuulosta kauheen isolta. Ite saan 120e viikossa vaatteet ja muut. Ei se mun mielestä ihan kauheesti oo

      • Suomen tulevaisuus

        ''Saan 120€ viikossa eli 6480€ vuodessa ja sanotaan ''Ei se mun mielestä paljon ole''
        Täällä tienataan 6480€ vähemmän vuodessa ja olen tyytyväinen. Hei vähän kunnioitetaan sitä rahaa!


    • köyhää

      saan 2 euroo viikos jos teen kotityöt ja seki rahaa menee perjantain karkkiin....

    • niin no

      Mää saan kuukaudessa 60e suurimman osan vaatteista ja nyt lukion alettua mulle ostettiin oma läppäri ja tulostin siihen ilman, että niitä pyysinkään. Mulle myös maksetaan mun ratsastus-valmennukset jotka on noin 270e kausi. Eikä mun paljoakaan tartte tehä sen eteen. Pitää vain pitää huolta kolmesta hevosestani ja auttaa välillä kotitöissä. Omat laskuni joudun kyllä maksamaan.

    • että sillä lailla

      itse saan 150 kk rahaa ja kaikki menee aina. itse en maksa mitään itse ja jos haluan/ tarvitsen jotain niin saan sen melkein aina. mua pistää vituttaa ku porukka niinku inisee et vitun porvariha se sieltä kevarillaa tulee ku pyys vaa iskältä sitä ja sen sain! no joo ei ole minu vika jos vanhemmat ansaistevat hyvin töistä ja haluavat myöskin uhrata meihin rahojaan. ihan kuin sen olisi lapsien vika että vanhemmat menestyvät hyvin! että pitäkää te kateelliset turpanne kiinni ja hyväksykää että näin se vain menee. anteeksi jos olin ilkeä mutta pistää vihaksi tämmöne mussutus

      • mietipäs

        Muista sitten kasvaa onnelliseksi ja tyytyväiseksi.Tutkimusten mukaan curling-vanhempien (googleta netistä) lapset on aikuisena onnettomampia ja tyytymättömämpiä elämäänsä,kuin ne,jotka ei ole saaneet kaikkea vaan pyytämällä.Joskus tällainen vanhemman käytös voi olla lapselle pelkkä karhunpalvelus.


    • Alavieskan keisari

      Ite annan kuukausirahaa lapsille iän mukaan eli. 10v. saan 10 euroa.

      Vaimon kuukausiraha on tasan 100euroa, sillä pitää hankkia parturit, meikit ja uudet vaatteet. Hyvin on riittänyt toistaiseksi.

      • vaiko

        oot sitten ottanut vanhemman puoleisen vaimon...


    • Elämäondnaei

      Vaimon kuukausiraha?
      Miksi vaivautua maksamaan kellekkään 40-100 kuukausirahaa. Antais vaan kerralla tonnin kätee ja tehköö mitä huvittaa....

    • Joonas1995

      Siis mitä VITTUA! Ainoo mitä oon saanu mun porukoilta on mauto, ja senkin ne lupas vaan jos saan tokariin kasin keskiarvon! Mut vittu! Joudun tekeen silti vitusti kotihommia, hoitaan mun veljee ja kuskaan sen koululle ja takas joka vitun päivä. En saa MITÄÄN ja ne kiristää mua aina sillä mautolla, jonka oon jo periaatteessa ansainnu tekemällä vitusti töitä koulun eteen!!! Jumalauta en saa mitään viikkorahaa, paitsi jonku kympin bensaan sillontällöin... Ja jotkut vitun homot saa jtn 100e viikossa??? Haistakaa vittu!

      • heka178

        siis sait mauton ku sul oli 8 keskiarvo? siis voi vittu ja haukut jotain, jokka saa 100e viikossa! mulla oli melken ysin keskiarvo enkä saanu mitään paitsi selkään taputuksen. ihan naurettavaa tommonen lahjominen! eikö se ole ihan itsestään selvyys että, koulun pitää mennä hyvin. miks vitussa kaikki mopoauton omistajat on tommosia kusipäitä kuin sä? onks sit kivaa ajella iskän ostamalla mopoautolla ihan äijänä?


      • Joonas1995
        heka178 kirjoitti:

        siis sait mauton ku sul oli 8 keskiarvo? siis voi vittu ja haukut jotain, jokka saa 100e viikossa! mulla oli melken ysin keskiarvo enkä saanu mitään paitsi selkään taputuksen. ihan naurettavaa tommonen lahjominen! eikö se ole ihan itsestään selvyys että, koulun pitää mennä hyvin. miks vitussa kaikki mopoauton omistajat on tommosia kusipäitä kuin sä? onks sit kivaa ajella iskän ostamalla mopoautolla ihan äijänä?

        Haha :D Luulekko, et mua kiinnostaa mitä tollanen persaukinen teini tänne kirjotaa? Ja hei sori jos mun vanhemmat antaa mulle jonku tavotteen, ettei koulut mee päin vittua! Mua taas vituttaa tommoset pellet, jotka luulee olevansanparempia ihmisiä ku kukaan muu ja jokka rupee vinkuun semmosille, joiden vanhemmat on ehkä vähän normaalia varakkaampia, koska ei ittellä oo yhtää rahaa! Miten se muka tekee musta kusipään, jos nyt satun omistaan mauton??? Ei jumalauta haista ny pitkä vittu ja mee poraa johki muualle!

        Ja ihan btw, äikkä ei ainakaan tainnu olla sun vahvimpia aineita, ku tosta sun kirjotuksesta puuttuu kaikki pilkut ja ekkö ny saatana tiiä et lause alkaa ISOLLA vitun alkukirjaimella!!!:DDD


      • Sitruunakostaja

        Hikky spotted :D


    • Ei köyhä eikä rikas

      Heh. Huomatkaa suuri ero.

      Nämä kultalusikka perseessä syntyneet valittavat joka asiasta. Kun ovat tottuneet saamaan kaiken valmiiksi tekemättä yhtään mitään ja eivät osaa arvostaa omaisuuttaan, tai siis no isin maksamaa omaisuutta.

      Me köyhemmät, tai rutiköyhät, arvostamme tavaroitamme enemmän, ja jos joku hajoaa niin ei mennä heti isin kanssa giganttiin ostamaan uutta, vaan ollaan sitten vaan ilman.

      Olen onnellinen että olen köyhempi, sillä olen tottunut tulemaan toimeen vähemmällä. Kultalusikka persuksissa syntyneet ovat juurikin tuommoisia aivan täysiä kusipäitä jotka kuvittelevat rahan olevan kaikki. Näin ei todellakaan ole, raha on vain numero tilillä, ei mitään muuta. Ja en kaipaa elämääni juuri mitään erikoista, minulla on tietokone ja televisio jotka eivät ole uusimpia malleja mutta molemmat riittävät minulle hyvin.

      Että siinä teille tekstiä. Olkaa onnellisia mikäli kuulutte köyhiin, näette elämän aivan toisessa valossa kuin kultalusikka persuksissa syntyneet. Osaatte arvostaa pieniäkin asioita, ja osaatte tehdä käsillänne enemmän kuin muut. Juurikin tuosta syystä että aina ei ole rahaa ostaa uutta vaan pitää korjata tai ehostaa vanhaa jotta saataisiin se kuntoon.

    • AnomuumiLeguaani

      Olet kateellinen paska. Itse en mitään viikkorahaa saa mutta eipä haittaa yhtään jos joku saa 40e viikossa. Kiva vaan et on rahaa.

      Kaverisi on luultavasti leveilevä kusipää. Saattaa olla pilalle hemmoteltu, mutta älä yleistä et ne jotka sitä rahaa saa enemmän ois jotenkin säälittäviä, koska kaveris voi olla hyväkin tyyppi joka osaa hyödyntää nuo rahansa.

      Ja sitten valitat että sinulle MAKSETAAN kotitöistä :D

      • POIS PAKKORUOTSI

        POIS PAKKORUOTSI


    • Ooon onnekas, saan rahaa silloin kun pyydän ♥ AH
      Mutta en ole lellitty pilalle, paitsi ♥ PAPPA BETALAR ♥ mutta ymmärrän kyllä jos mulle sanotaan EI, okei sen ymmärrän tosi huonosti ja alan kapinoimaan ja saan tahtoni läpi, ainakin isän puolelta.
      HOHOH.

      • lapsellista

        Onko kiva,kun hiukan itkeä pillittää,niin taas iskä heltyy?Olet lapsellinen.


    • tyretruykjghg

      Joudun tekemään yllä mainittuja asioita enkä saa siitä mitään

    • nomoro-

      vihaan tollasii tyylii , isi rakas maksa mulle uus ferrari tyyppej -.- huah ! no oikei ei ehk ferrarii mut saatte teijän iskät ja äitit ostaa teille kaikkee.. oon nyt just ostamas mulle kameraa ... siis digikameraa jotai 95€ maksava.. ja joudun maksaa sen ihan ite ... sitte mun kaveri saa sellasii tyylii nimpparilahjaks ... vihaan kaikkii rich bitch lapsii -.- lellittyjä suckereita. mullekki lottovoitto olis jees kiitos ja aamen !

    • erdfcv

      mä sain koiran kun otin faijalt suuhun :----DDDDDDD 50cent on paras

    • Ville V.

      No kuka nyt ei osaisi pestä pyykkiä tai imuroida, vaikka ei olisi kokemusta?

    • jaa, jaa, jaaa

      Ihmisiä on erilaisia. Toisi lellitään, toisia ei.. niin se vaan menee.. ei sille mitään mahda (: sellasta se elämä on (:

    • - jaska -

      ville "vode" pilkanmaastako siellä kirjottelee?

      tulepas taas ajelemaan meidän pihan eteen ja koputat oveen ?
      ei taida pikku villellä munaa riittää...

      pilttihousu apina

      ps. jätä ne 2 pikkuh*oraa kotiin tällä kertaa

    • bongg

      Spoiled child. Itsekki tunne yhen tyypin mikä on täysin lellitty. Saa kaiken mitä haluaa. Itse joudun tekeen töitä jos haluun saada rahaa,mut onneks mul on mahollisuuksia tehä töitä.

    • KKKKKKKKKKKKKKKKKKj

      Mulle ei anneta yhtään viikkorahaa vaikka teen kotitöitä, mutta saan joskus rahaa jos teen jotain vaativimpia töitä esim. auton pesu, veneen vahaus.

    • Vitundijja

      Siis mullaki on muutama täsmälleen samallainen kaveri mutta se on enemmän lellitty se saa samoja asioita vaikka istuis sohvalla ja jos se saa jonku 5kokeesta sen vanhemmat on sille älä masennu tossa 75e mee kavereiden kaa syömään ja leffaan.

      Ja sit jos se pyytää shoppailuun joku 1000kerran kuus (yleensä saa noi rahat) antaa niiitä 50e seteleinä kavereille että ne olis sen kavereita vaikka kukaan ei oikeesti oo

    • lol

      yks mun kaveri saa iha mitä vaa sil on kauhee mönkkäri ja mopoauto mopo

    • BFF vai ei?

      Munkin paras kaveri on selväsi lellitty!!!
      Oon meinannu monta kertaa jo sanoo sille että: oot iha ***** lellitty kersa!!!
      Mutta en TODELLAKAAN haluaisi sanoa nii PARHAALLE kamulleni.
      Kerran kun en vaa kestäny sitä ku se sano, että MÄ oon lellitty koska sain vaa yhen hamsterin! Sit meni hermo ja sanoin suoraa mitä ajattelin..
      Nyt se on sovittu ja se luulee etten oikeesti tarkottanu sitä, mut kyllä todellaki tarkotin!!!! Just tänään, jouluna, se sai uuden Iphonen, vaikka sil oli jo yks iha ehjä!!!
      Sen mielestä se oli väärän värine, ja pyys uutta....:-P
      Sain mäki tosin kyl äsken uuden puhelimen, mut entine oli rikki.

    • jooo o

      Ite oon 13v (-99) ja saan 50€ kuussa. Ainut kalliimpi juttu mitä oon vanhemmilta on lumia 900. Ainut elektroniikka mitä mul on omaa, on 19tuumane LED TV ja xbox 360 ja tietty kännykkä. JA telkan ja xboxin sain veljeltä ilmatteeks

    • omru

      Jos haluatte lisätienestiä, suosittelen teille lehtien jakamista. Saattaa olla joissain määrin rankkaa, mutta samalla kun urheilette, saatte mukavat juomarahat. Palkkaa n. 60 - 200€/kk. Riippuu tietenkin siitä, kuinka paljon jakaa. ;)

      hjex.fi
      jakelujuniorit.fi

    • Työntekijä6969

      Itse tein nuorena (6vuotta sitten) kotitöitä, joskus sain rahaakin, mutta aika harvoin.
      Sitten aloin pikkuhiljaa tekemään palkallista, kun joku tuu meille peseen/leikkaahan ja tekeen ja sain n.10-20€
      Koulussa, Harrastuksissa kehuttiin kuinka on hyvä tekeen ja näin pois päin.
      Tällä hetkellä työskentelen opiskelujeni ohella Henkilöstöpalveluilla.
      Kotityöt kannattaa niistä oppii myös elämän varrelle paljon.

    • paskaaaa1

      Hah, ite teen noi samat perusjutu (siivoo huoneen , vie roskat, tyhjentää tiskit ) enkä saa mitää enkä pyydäkkään. Mut kylhä mä joskus vähä rahaa tietenki saan.

    • ei jumalauta

      siis oikeesti sori toi tuleva sana mut vittu
      ajattelee oikeesti et joillaki täs maailmas on asiat oikeessti tosi huonost
      ni sä valitat ku joudut viemään roskat siivoomaan huonees ja imuroimaan
      kuule ajttele niitä joilla ei oo mitään sul on sentään katto pään päällä vaatteita ruokaa ja juomaa ja sun ei varmaan tartte pesetyä josssaki ojanpohjassa
      sitä paitsi on se 5e jotain rahaa

    • 122111

      Teidän on vain hyväksyttävä, että meillä Suomessakin on rikkaampia perheitä kuin te itse olette. Miksipä ei hyvinvointia jaettaisi omalle lapsellekin, mikäli perheen tulot ovat esimerkiksi reilusti yli 100 tonnia vuodessa?

    • hieman lellitty

      itse taidan olla hieman lellitty. sain itselleni koiran kun sitä pyysin, tällä hetkellä omana tietokone, miniläppäri, samsung galaxy tab 2 10.1 ja samsung galaxy s III ..... nyt sitten harkinnassa olisi vielä hevonen. tiskikonetta välillä saatan tyhjentää mutta siihen se jääkin

      • 78978

        Vai että lellitty? Sulla on elektroniikkaa, jota oikeastaan jokainen kantaa nykyään mukana 24/7. Pikemminkin olet normaali, et suinkaan lellitty.


    • Porvari

      VMul o mauto ja mopo kesäks ja saan iha uude bemari heti ku täytän 18 vitu köyhät

    • enOLElellitty

      oho :0 kelasin oikeesti tämän ap kirjoittajan kaveri saisi jtn tyyliin 200e viikko rahaks mut vaan 40 e? :) ei ees paljon sisi meinaan että ihan perus summa en oo kateellinen sillä itse saan käteen viikossa 144e nyt se kyllä on tippunu tohon 104e :) enkä ole yhtään lellitty mitä paskaa te selitätte niistä ja toi toka eka kommenti pisti mut miettimään missä on 62 tykkäystä toi on totta mun pitää kans tehä jotain itelleni sillä oon menos juuri siihen suuntaan. siis tarinani pointti on että kiitos tekstisi sai mut muuttumaan lupaan että teen enemmän asioita ja arvostan mitä mulla on jo enkä vaan pyydä lisäää

    • Hah 17

      Joo ei vitun kaupunkilais homo runkkarit. Oon 15v asun maalla tai tämmöses 3000 asukkaan pajukyläs. 13 ja 14 vuotiaana joka ilta pääsin tiskaamaan 365 päivän ajan vuodessa. Roskat vein joka kerta kun äiti käski viemään. Palotellu puita koko takapihan ja katokseen laittanu. Imuroin kerran viikossa ja huoneen pidin siistinä enkä ikää saanu yhtään rahaa joten olkaa te nyt hiljaa siel. Mutta 3 eri kesätyöpaikkaa kesällä ja eli olen silti rikkaampi kuin te jotka saatte 200e viikossa ettekä tee mitään, tai joo tyhjennättehän te tiskikoneen joka meille tuli vasta konfirmaatio juhliin. Hauista on enemmän kun teillä kaupunki pelleillä koska kotityöt hieman raskaampia kuin imuroiminen ja roskien vienti.

    • 69v

      muon iskä on Bill Gates joten rahaa kyl on. oon muuttanu suomen ja oon nyt 24v

    • viikkorahaton

      En saa viikkorahaa, enkä sitä tosiaan tarvitse (ainakaan tällä hetkellä). Mielestäni kotitöistä ei pitäisi maksaa "palkkaa". Kotityöt ovat asioita, joita vain täytyy tehdä. Ne ovat jokaisen velvollisuus.

      Miettikää jos kukaan teidän talossa ei tekisi kotitöitä, miltä huushollinne sitten näyttäisi.

      Mun paraskaveri on kans tollanen lellitty. Ihan aina se ei kyllä kaikkea saa, mutta hyvin usein. Se asuu sen perheen kanssa aika isossa talossa. Sillä on oma tietokone, kaks tablettia ja iphone 5c. Samoin sen sisko. Silläkin on oma tietokone, yks tabletti ja iphone 5c. Vanhemmat on ostanu kaiken. Niillä on niiden kotona ainakin viisi tietokonetta. Ne vie ehkä just ja just niiden astiat pesukoneeseen. Tosi laiskoja myös. Päivät pitkät roikkuu netissä eikä lomalla varmaan näytä nenäänsä edes ulkona.

      • Haista sinä vittu se on orjatyövoimaa jos ei saa palkkaa


    • Nakkika

      Aaaaaaarghh! mun yks kaveri on ihan


      lellitty,se saa viikossa jotain 20 euroa rahaa ja sillä on ollu ps2,ps3 ja nyt sillä on ps4 sit se saa sen sukulaisilta aina jotain 50 euroo ja sen vanhemmat on antaneet sille jotain 3000 euroo ja se ei oo koskaan varmaan tehny työtä ja se väitti että se sai mönkijän ja se saikin sen vitun mönkijän.Ja aina kun sen vamhemmat ei osta sille jotain mitä se tahtoo se alkaa aina valittaa ja lyömään ja potkimaan ja kiljumaan.Ja ARVATKAAS MITÄ!!! Se saa tänä vuonna 2016 joulu lahjaks Batlefield 1,Watch dogs 2 ja goat simulator.IHAN SAATANASTI RAHAA JA HERKKUJA PERKELE ETTÄ MENEE HERMOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
      Se on 11 ja mä oon 12 VITTU ETTÄ HERMOT RÄJÄHTÄÄÄ.Sillon jotain 5 vuotta sitten se sai joka päivä beyblade leluja josta kumpikin tykättiin paljon ja sillä on ihan helvetisti Aku ankkoja joita
      Se ei edes lue. Ja kerrankun olin niillä se lässytti äidilleen ja sanoi:Äiti millon käyään huvipuistossa,vastahan kesän alussa mä kävin sen kaa powerparkissa ja se kysy 2 viikkoo sen jälkeen tota.

      • Kaksi. Tuhatta. Vitun. Kymmenen.


    • Mä saan vaa 20e kuukaudes.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe