au pairiksi/work & travel Australia

SallaMaria123

Heippa!

Kokemuksia Australiassa vaihdossa au pairina olleilta/work&travelin tehneiltä!
Missäpäin ootte olleet, millasta työtä tehneet/millasia au pair perheet ovat olleet ja mitä kautta olette tutustuneet au pair perheisiin?
Miten paljon perheet ovat antaneet taskurahaa? Oletan että raha maksetaan suoraan käteisenä ilman veroja, onko näin?
muutenhan siitä ei jää mitään käteen. Mitä kautta olette katsoneet töitä Australiasta? Viisumi mitä kautta/Killroy?
Lennot mitä kautta? Iso kiitos avusta kaikille asiallisesti vastaaville!!!

2

1167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SallaMaria123

elikkäs tammikuussa olen suunnitellut lähtöä ja mikäli päädyn work&travelin puolelle, matkaseura olisi enemmän kuin
      toivottavaa ja jos au pairiksi, niin kontaktit ovat myös tervetulleita! millainen paikka Adelaide on asua? tai tarkalleen ottaen
      about 20 min itse Adelaidesta... sieltä olen au pair paikkaa nyt katsastellut ja ollut yhteydessä yhteen perheeseen.
      Olen jo 27 vuotias, etten mikään perus au pair ikäni puolesta, mutta kaikki tuttavuudet Australiasta ja neuvot ovat tarpeen!

• taalta pain

Itse olen ollut taalla nyt noin kaksi kuukautta.
        Jos paadyt tulemaan ihan muuten vain kiertelemaan, siis et au pairina, niin suosittelen ettet tule minkaan jarjeston kautta! Jarestoon maksat aivan turhaa rahaa! Itsekin mietin aluksi kun matkaa suunnittelin etta tulen jarjeston kautta, onneksi paatin hoitaa itse asiat.
        Viisumin tilasin itse immin sivuilta. Lennot varasin ebookersista(halvimmat)
        Paikan paalla kavelin suoraan pankkiin ja parin paivan paasta hain pankki kortin. Medicaretoimistoon seka tax file numberin sain samalla tavoin, menemalla itse paikalle. Naista asioista maksaisi turhaan jarjestolle. Toita on itse helppo etsia taalta. Riippuen toki millaista. Hedelmanpoimintaa loytyy ja on olemassa tyohostelleja josta jarjestavat kyydit farmeille.
        Kylla mielestani asiat saa helposti itse hoidettua ja saastaa hyvat rahat :)

Itse olin ensimmaiset kaksi viikkoa Sydneyssa, tykkasin kovasti, mutta oli viela aika kylma. Pienemmalta kaupunki kuitenkin tuntui kuin mita odotin. Helppo liikkua. Ehdottomasti menen uudelleen.
        Brisbaneen menin Sydneyn jalkeen ja en itse oikein tykannyt. Parin viikon jalkeen tylsistyin ja tuntui etta kaiken olen jo nahnyt. Mutta varmasti monet tykkaa!
        Nyt olen Cairnsissa, pienelta kaupunki tuntuu, iso kaupunkoi varmasti mutta aika levallaan.
        Ilmasto on kuitenkin plussaa.
        Olen kuitenkin kaikin puolin tykannyt olla taalla ja tarkoituksena on kiertaa kylla kaikki isoimmat kaupungit.
        Uskon etta tulet miten vain tulet nauttimaan olostasi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe