saa alennuksen ym., usein ilmoituksissa johonkin tapahtumaan,mutta mistä iästä lähtien on seniori ?
Useinkaan ei mainuttu ikää ollenkaan ilmoituksissa ja on jäänyt menemättä koko tapahtumaan.
Seniorit
24
1491
Vastaukset
- vuosia 62
työeläkekortti jolla saa alennuksen.
- uimari-mummu
minäkin saan ko. kortilla alennuksen. Linja-autoissa ei käy.
- vuosia 62
uimari-mummu kirjoitti:
minäkin saan ko. kortilla alennuksen. Linja-autoissa ei käy.
linja-autoon vaaditaan kuvallinen KELA-kortti. Ajan toistaiseksi itse, kun asun niin syrjäisessä paikassa. Täällä kun ei linja-autot kulje, niin en ole ihan varma asiasta.
- s e n o r a
vuosia 62 kirjoitti:
linja-autoon vaaditaan kuvallinen KELA-kortti. Ajan toistaiseksi itse, kun asun niin syrjäisessä paikassa. Täällä kun ei linja-autot kulje, niin en ole ihan varma asiasta.
ainakin seniorit saa alennusta taide- ym näyttelyihin, leffalippuihin sekä tietääkseni pitkän matkan juna- ja linja-autolippuihinkin.
- ?
s e n o r a kirjoitti:
ainakin seniorit saa alennusta taide- ym näyttelyihin, leffalippuihin sekä tietääkseni pitkän matkan juna- ja linja-autolippuihinkin.
ikä alkaa 50v veteraani 60v pitäisiköhän tuota veteraani-ikää laskea 17vuoteen, kun useampi on jo eläkkeellä, heti koulusta päästyään.
- 58v eläkeläinen
? kirjoitti:
ikä alkaa 50v veteraani 60v pitäisiköhän tuota veteraani-ikää laskea 17vuoteen, kun useampi on jo eläkkeellä, heti koulusta päästyään.
60 kertymien kerääjät vievät työpaikat. Eivät osaa antaa tilaa nuorille,vaan keräävät ahneuttaan rahaaaaaaaaa.
- matkustelija vain
vuosia 62 kirjoitti:
työeläkekortti linja-autoon. Olen itse matkustanut monta kertaa. Matkan täytyy kuitenkin olla 80 km ja alennusta saa 30 %. Junassa taas ei vaadita mitään kilometrimäärää ja alennus on 50 %
- Veroja on makseltu
58v eläkeläinen kirjoitti:
60 kertymien kerääjät vievät työpaikat. Eivät osaa antaa tilaa nuorille,vaan keräävät ahneuttaan rahaaaaaaaaa.
Kivaahan sulla kun olet eläkkeelle päässyt noinkin nuorena, itse kyllä olen ollut 53 vuotiaasta työttömänä ja sitten vasta kuuskymppisenä pääsin tähän jonkinlaiseen eläkkeeseen, eli työttömyys, tosin nyt olen "nauttinut" jo kohta kolme vuotta tätä oikeaa eläkettä joka tietysti ei kovinkaan kummoiseksi tullut kun seitsemän vuotta loppupäästä meni taivaan tuuliin. Semmosta eläkelainsäädäntöä meillä harjoitetaan.
- eusebius2
Veroja on makseltu kirjoitti:
Kivaahan sulla kun olet eläkkeelle päässyt noinkin nuorena, itse kyllä olen ollut 53 vuotiaasta työttömänä ja sitten vasta kuuskymppisenä pääsin tähän jonkinlaiseen eläkkeeseen, eli työttömyys, tosin nyt olen "nauttinut" jo kohta kolme vuotta tätä oikeaa eläkettä joka tietysti ei kovinkaan kummoiseksi tullut kun seitsemän vuotta loppupäästä meni taivaan tuuliin. Semmosta eläkelainsäädäntöä meillä harjoitetaan.
ei vaan antaakseen lapsilleen ja jasten lapsille edes siedetytävän elämän. Ainakin me vaimoni kassa olemma aina avustamassa lapsiamme. Ja luuletteko että viemme hankkimamme omaisuuden mukanamme täältä. On typerää edes niin kuvitella
- eläkekortti
yleensähän on eläkeläisalennus. Silloin se on jokaiselle eläkeläiselle, jolla eläkekortti on. Toisilla kelan, toisilla työeläke. Jos ikäraja, niin se kerrotaan.
pääkaupukiseudulla saa eläkeläisalennuksen, julkiseen liikenteeseen, jos on kelan eläkettä, työeläkkeen lisäksi, tai vain kelan eläkettä.
Tallinnassa kaikki 65v, ja vanhemmat saavat matkustaa julkisilla, kaupungin sisällä, ilmaiseksi. Pitää pystyä todistamaan ikänsä, jos tarkastaja
tulee. Eli myös suomalaiset..- Seinäjoella ..
..ainakin saavat myös 65v täyttäneet matkustaa Seinäjoen kaupungin alueella melkein ilmaiseksi.
"65 vuotta täyttäneiden ilmainen matkustusoikeus laajenee
Seinäjoen kaupungissa vakituisesti asuva 65 vuotta täyttänyt henkilö on oikeutettu hankkimaan kortin, jolla voi matkustaa veloituksetta vakiovuorojen linjoissa Seinäjoen kaupungin alueella tapahtuvia sisäisiä matkoja. Matkan tulee siis alkaa ja päättyä Seinäjoen kaupungin alueella. "
http://www.nurmo.fi/vanhuspalvelut/kotihoito.html
Mitä tulee tuohon seniori nimitykseen, niin kysyin tuota asiaa senioriasunto keskustelussa, siinä seniori oli jo 55-vuotias. - Kokenut ja kysynyt
Seinäjoella .. kirjoitti:
..ainakin saavat myös 65v täyttäneet matkustaa Seinäjoen kaupungin alueella melkein ilmaiseksi.
Seinäjoen kaupungissa vakituisesti asuva 65 vuotta täyttänyt henkilö on oikeutettu hankkimaan kortin, jolla voi matkustaa veloituksetta vakiovuorojen linjoissa Seinäjoen kaupungin alueella tapahtuvia sisäisiä matkoja. Matkan tulee siis alkaa ja päättyä Seinäjoen kaupungin alueella. "
Mitä tulee tuohon seniori nimitykseen, niin kysyin tuota asiaa senioriasunto keskustelussa, siinä seniori oli jo 55-vuotias.Ainakaan Helsingistä Espooseen matkatessa en saanut mitään eläkeläisalennusta. Pitemmillä matkoilla saa. Ja rautateillä sekä kuulemma kotimaan Finnairin lennoilla, vaikka liika tyyriiksi silti jäävät.
- eläkekortti
Kokenut ja kysynyt kirjoitti:
Ainakaan Helsingistä Espooseen matkatessa en saanut mitään eläkeläisalennusta. Pitemmillä matkoilla saa. Ja rautateillä sekä kuulemma kotimaan Finnairin lennoilla, vaikka liika tyyriiksi silti jäävät.
se on asukkaille, ja pitää olla se matkakortti, mihin ladataan sitä arvoa, tai aikaa. Ja, siis saada kelalta osa eläkkeestä. Jos ei saa kelalta lisäeläkettä, ei saakaan alennusta. Samoin ulkopaikkakuntalaiset eivät saa.
Eli, jos saat kelalta, haet sieltä lapun, missä tuo todetaan. Sitten lipunmyyntipisteessä korttiin ajetaan tieto siitä, ja kortti tulee henkilökohtaiseksi. Sisäinen matka maksaa silloin 1.28 ja lähiseutu 2,53
muutoin on Kertalippu 2,50 ja lähiseutulippu 4e.
Kortilla maksaessa ilman kelan alennusta, samat hki, espoo 1,70 vantaa 2,05 sisäiset, ja lähiseutu 3,37
Eihän nuo isoja alennuksia ole, mutta kuitenkin. - työeläke
Kelalta sai kuvallisen kortin johon on kirjoitettu eläkeläinen(kuvalliset kortit jää pois), vaikka saan pelkästään työeläkettä. Eli, kelan eläkekortti ei todista muuta kuin että olen eläkkeellä. Kukaan alennuksen antaja ei ole kysynyt mitä eläkettä saan.
Eläkekortteja omistaa myös henkilöt jotka ovat vielä töissä. Ovat jääneet yhdestä työstä eläkkeelle ja jatkavat toisessa hommassa.
Työeläkekortin sain eläkkeenmaksajaltani, kuntien eläkevakuutukselta, pyytämällä. - eläkekortti
työeläke kirjoitti:
Kelalta sai kuvallisen kortin johon on kirjoitettu eläkeläinen(kuvalliset kortit jää pois), vaikka saan pelkästään työeläkettä. Eli, kelan eläkekortti ei todista muuta kuin että olen eläkkeellä. Kukaan alennuksen antaja ei ole kysynyt mitä eläkettä saan.
Eläkekortteja omistaa myös henkilöt jotka ovat vielä töissä. Ovat jääneet yhdestä työstä eläkkeelle ja jatkavat toisessa hommassa.
Työeläkekortin sain eläkkeenmaksajaltani, kuntien eläkevakuutukselta, pyytämällä.pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen alennukset vaatii. Pitää kolmen vuoden välein hakea kelalta todistus, heidän maksamastaan eläkkeestä. Olen jo kerran alkuperäisen lisäksi sen toimittanut. Seuraava kerta 2012. Se myös on matkakortin sirussa. Aina kun lataan lisää arvoa siihen, tulee tuo tieto esiin. Eli jos työeläke on sen suuruinen, ettei kelan lisäeläkettä saa, ei saa myöskään tuota edullisempaa lippumaksua.
Mulla ei ole kelan eläkekorttia, vain työeläke. Eikä se kortti auttaisi tuon alennuksen saantiin - työeläke
eläkekortti kirjoitti:
pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen alennukset vaatii. Pitää kolmen vuoden välein hakea kelalta todistus, heidän maksamastaan eläkkeestä. Olen jo kerran alkuperäisen lisäksi sen toimittanut. Seuraava kerta 2012. Se myös on matkakortin sirussa. Aina kun lataan lisää arvoa siihen, tulee tuo tieto esiin. Eli jos työeläke on sen suuruinen, ettei kelan lisäeläkettä saa, ei saa myöskään tuota edullisempaa lippumaksua.
Mulla ei ole kelan eläkekorttia, vain työeläke. Eikä se kortti auttaisi tuon alennuksen saantiinTuo on hyvä systeemi kaupunki asukkaille kun joutuu(saa) julkisilla välineillä liikkua.
Asun itse maaseudulla ja julkisia kulkee niin vähän että niistä ei juuri ole apua.
Täällä ei pysty hyödyntämään alennuksia muuhun kuin linjuri 70km lähi kaupunkiin ja juna 700 km Helsinkiin.
Elokuvat, teatterit tuolla 70km päässä, ei tule käytyä. Uimahalli 40km päässä ja sinnekin on oltava oma auto kulkuvälineenä.
Finnairin lennot täältä lähikaupungissa on niin kalliita että hätä täytyy olla että niitä käyttää. Eläkealennuksia ei saa kaikille lennoille. Ainut lentevä on Finnair, kuskaa kansanedustajia ja muita ei itse maksavia.
Muuten hyvä elellä ja työeläkkeensä saa melkein sentilleen tärvättyä. - eläkekortti
työeläke kirjoitti:
Tuo on hyvä systeemi kaupunki asukkaille kun joutuu(saa) julkisilla välineillä liikkua.
Asun itse maaseudulla ja julkisia kulkee niin vähän että niistä ei juuri ole apua.
Täällä ei pysty hyödyntämään alennuksia muuhun kuin linjuri 70km lähi kaupunkiin ja juna 700 km Helsinkiin.
Elokuvat, teatterit tuolla 70km päässä, ei tule käytyä. Uimahalli 40km päässä ja sinnekin on oltava oma auto kulkuvälineenä.
Finnairin lennot täältä lähikaupungissa on niin kalliita että hätä täytyy olla että niitä käyttää. Eläkealennuksia ei saa kaikille lennoille. Ainut lentevä on Finnair, kuskaa kansanedustajia ja muita ei itse maksavia.
Muuten hyvä elellä ja työeläkkeensä saa melkein sentilleen tärvättyä.juu, kaupungithan aika isoilla summilla tukevat julkisia, eli verovaroilla täällä. Opiskelijat, täällä asuvat, ja muutamat muut ryhmät, saavat myös tuon alen.
Äsken käväisin hulluilla päivillä, samalla lipulla, edestakaisin. Siinä on tunti lähtöajasta, kun voi palata samalla. Kävin vain elintarvikeosastolla, hyviä tarjouksia aina.
Teillä on kyllä kurjaa nuo julkisten puuttumiset, voisi sitäkin kompensoida jotenkin, vaan ei nuo valtio, kunta, siihen taida suostua.
Täällä ei tietenkään mitkään tieverkot riittäisi, jos kaikki ajelisivat autolla.
Ja, onhan asuminenkin kalliimpaa, luulisin. Vaan, kun kaikki lapset, ja lapsenlapsetkin täällä, ystävät, ei sitä poiskaan halua lähteä.
Lähellä meillä kyllä on nuo, mitkä sinulla kaukana. En siltikään niitä juuri hyödynnä. - vain kuinka?
eläkekortti kirjoitti:
pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen alennukset vaatii. Pitää kolmen vuoden välein hakea kelalta todistus, heidän maksamastaan eläkkeestä. Olen jo kerran alkuperäisen lisäksi sen toimittanut. Seuraava kerta 2012. Se myös on matkakortin sirussa. Aina kun lataan lisää arvoa siihen, tulee tuo tieto esiin. Eli jos työeläke on sen suuruinen, ettei kelan lisäeläkettä saa, ei saa myöskään tuota edullisempaa lippumaksua.
Mulla ei ole kelan eläkekorttia, vain työeläke. Eikä se kortti auttaisi tuon alennuksen saantiinpitää olla Kelalta todistus, että saa kansaneläkettä. Joko täyden määrän tai vähemmän. Silloin alennus on 25 %. Minä sain sellaisen keväällä kun muutin pääkaupunkiseudulle. Nyt täytän 65 vuotta ja työttömyyseläkkeeni muuttuu vanhuuseläkkeeksi. Se nousee sen verran, että menetän kansaneläkkeen. Mutta matkakortissa tuo 25 % on voimassa 3 vuotta. Joten vajaa kolme vuotta ajellaan halvemmalla. Mistä kukaan tietää, että kansaneläke tippuu pois. Eri asia sitten kun tuo kolme vuottas umpeutuu!
- Kelan entinen
vain kuinka? kirjoitti:
pitää olla Kelalta todistus, että saa kansaneläkettä. Joko täyden määrän tai vähemmän. Silloin alennus on 25 %. Minä sain sellaisen keväällä kun muutin pääkaupunkiseudulle. Nyt täytän 65 vuotta ja työttömyyseläkkeeni muuttuu vanhuuseläkkeeksi. Se nousee sen verran, että menetän kansaneläkkeen. Mutta matkakortissa tuo 25 % on voimassa 3 vuotta. Joten vajaa kolme vuotta ajellaan halvemmalla. Mistä kukaan tietää, että kansaneläke tippuu pois. Eri asia sitten kun tuo kolme vuottas umpeutuu!
Työeläkekortti riittää ja silloin ikää voi olla vain 60 vuotta.
- eläkekortti
Kelan entinen kirjoitti:
Työeläkekortti riittää ja silloin ikää voi olla vain 60 vuotta.
pääkaupunkiseudulla ei saa julkisissa alennusta sillä. Pitää siis olla se kelan lisäeläke, tai kokonaan kelan. Edellinenhän voi sen kolmen vuoden ajan ajaa alennuksella, mutta ei voi uusia kantakorttiinsa enää, kun kelan osuus loppuu.
Siksi vaativat kolmen vuoden välein kelan todistuksen, ettei anneta alennusta pelkällä työeläkkeellä oleville. - eusebius2
Seinäjoella .. kirjoitti:
Mitä tulee tuohon seniori nimitykseen, niin kysyin tuota asiaa senioriasunto keskustelussa, siinä seniori oli jo 55-vuotias.Seniori on se täyden päivätyön tehnyt. Sille suon sen nimen. Nyt seiori nimikkeen ovat omineet vain korkeimmilla eläkkeillä olevat. Virkamiehet ja muut johtajat. vierastan sitä-olen yli 70 vuotias tenyt yli 50 vuoden työrupeaman. jopa saman työn antajan palveluksessa.
- Kelassa työssä ollut
Silloin kun pystyt esittämään työeläkekortin
- ladylaik
Moikka,mitähän teitille kuuluu,olen tässä aivan avuttomana eka kertaa tätä kyselemässä.Kertokaa jotain ,tai kysykää jos muuta ei tuu mieleen.
- johan.von1
täällä puhutaan vaikka mitä tervetuloa joukkoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757