kuin se on

jäläs

Olen ajatellu näin vielä viis kymppisenä kuppena ,jos
ensi keväänä 500.750 shadow. Vuosimallia 85 eteen päin.
Sopisivat kukkarolle ja kun niitä kilometrejä ei
niin urakalla enään tulisi.Ulko näöltään nuo vanhemmat
vehkeet on hyvin näyttävän näköisiä.Yksi valinta syy.
Sillon tällöin yksin tai kaksin emännän kanssa "kotiseutu matkoja".
Mitenkä noita varaosia löytynee ?
Josko teistä joku kokeneempi veteraani
valkasis vähän asiaa.

14

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytää se

      hyvä ja rehellinen yksilö. Ulkomailla hintapyyntö kertoo jo paljon, suomessa ei oikeastaan mitään pyörän kunnosta. Halvalla saat usein harmeja koko rahalla ja voipa olla että koko harrastus hyytyy siihen. Tuo Shadow on vähän sellainen tussu niinkuin lähes kaikki tuonkokoiset customit ja saattaa ruveta pian kyllästyttämään. Moottoripyörässä kun pitäisi mielestäni olla vähän voimaa reservissäkin vaikkei sitä koko aikaa käytäkään. Miltä tuntuu custompyörä jota täytyy huudattaa - ei oikein miltään.
      Annat Sinulle neuvon: Hanki sellainen pyörä jonka hankinta ei heti harmita. Mielellään tarpeeksi iso ja hyvä. Silloin on turha kysellä varaosienkaan perään sillä kulutusosia lukuunottamatta osia et vähän ajavana juurikaan tarvitse. Mutta etsi kerralla kunnollinen pyörä, se on pääasia.

      • jäläs

        Kitos sinulle,nuo seikat valaisivat asiaa huomattavan
        paljon. Onneksi on talvi akaa funtsia,että
        mihin satulaan kapasee !
        Hyviä kilometrejä sinulle!


    • guppe...

      Itse muutaman vuoden päässä vielä 50:stä, ja polte kävi jo kuluvan vuoden keväällä ylivoimaiseksi. Ostin uuden VT750 Custom Hondan kesäkuussa. Aikaisemmin olin ajant mp:llä vain satunnaisesti, kun velipojalla ja serkuilla niitä on aina talleissansa ollut.
      Tyytyväinen olen ollut Hondaan, ja edelleen sitä mieltä että ainakin tuo uusi 750 cc twin v2 fuel injectionilla tarjoaa aivan riittävästi suorituskykyä. (Vastaahan se tehopainosuhteeltaankin samaa kuin 1500kg autossa olisi 300 hp.)
      Eikä esim kaverin puoltaisompi cc intruderi ei yhtään sen kumosemmin tuntunut kiihtyvän ja kulkevan. Ja todellakin se rauhallinen kruisailu joka tapauksessa oli se mitä hain, vaikka muuten ihan samaa mieltä tuntuuhan se taoisaalta jotenkin hienommalta nitä enemmän "rauraa" on persuksen alla, ja että reserviä myös tarvittaessa löytyy. Mutta ainakin minulle tuota kaikkea on uudessa black spiritissä ihan riittävästi.
      Itse päädyin aivan uuteen, kun aion pitää pitkään, ja ei ole halua eikä osaamistakaan remonttihommiin. Vaikka käytettynäkin voi toki löytää ensiluokkaisen pelin. Itse kuitenkin edellyttäisin käytetyltäkin että olisi jo tuo toisioveto "huoltovapaalla" kardaanilla, eli sen verran uudempaa kuitenkin käytettynäkin hakisin...

      • jäläs

        Toiselle.Olen kanssasi ihan samoilla linjoilla,en kaipaa mitään
        hirmu tehoja.750 on suurin mitä uskallan yleensä
        tässä vaihees ajatella,ja kartaani vetosena.
        Auton kotterossa on ihan tarpeeksi,nopeus
        mäjähtää 3v helposti yli sallitun, ennen kun saa 6v tungettua pesään
        sitte rauhottuu,eikä siinä ole kuin 140 hv.
        Ei siis edes kiinnosta hommata toista "ryntäilijää"
        vaan rauhallista lepposaa kyytiä.
        En pidä sitä puutteena ,että jos kaksi päällä "joutuu"
        polkasemaan vaihteen yhen alas päin ¨!
        Tänään soittelin seinäjoelle,mut "onneksi" !? se oli
        jo saatu myytyä.
        Osa syy pää tähän minun mielen kiintoon on
        tuo meijä poika,nytte kun se tietää tauvvin,niin
        sen usemmin tuo juutas käypi tuos mopoinee (kava454?ltd.
        Mutta,Se on jossain , , , Keväällä.
        Kiitos sinulle,olen nyt varma asiasta,että honda vt 750
        on se minun juttu.


      • Mika++
        jäläs kirjoitti:

        Toiselle.Olen kanssasi ihan samoilla linjoilla,en kaipaa mitään
        hirmu tehoja.750 on suurin mitä uskallan yleensä
        tässä vaihees ajatella,ja kartaani vetosena.
        Auton kotterossa on ihan tarpeeksi,nopeus
        mäjähtää 3v helposti yli sallitun, ennen kun saa 6v tungettua pesään
        sitte rauhottuu,eikä siinä ole kuin 140 hv.
        Ei siis edes kiinnosta hommata toista "ryntäilijää"
        vaan rauhallista lepposaa kyytiä.
        En pidä sitä puutteena ,että jos kaksi päällä "joutuu"
        polkasemaan vaihteen yhen alas päin ¨!
        Tänään soittelin seinäjoelle,mut "onneksi" !? se oli
        jo saatu myytyä.
        Osa syy pää tähän minun mielen kiintoon on
        tuo meijä poika,nytte kun se tietää tauvvin,niin
        sen usemmin tuo juutas käypi tuos mopoinee (kava454?ltd.
        Mutta,Se on jossain , , , Keväällä.
        Kiitos sinulle,olen nyt varma asiasta,että honda vt 750
        on se minun juttu.

        Ootteko käyny kiikkumassa VTX1300 pyörien päällä. Vois olla pätevä vaihtoehto jos ajelee enemmänkin kaks päällä.


      • jäläs
        Mika++ kirjoitti:

        Ootteko käyny kiikkumassa VTX1300 pyörien päällä. Vois olla pätevä vaihtoehto jos ajelee enemmänkin kaks päällä.

        Tää "vanhan" ? ukon mp kuume on nyt nii pahassa vaiheessa ,
        et en ole kinunnu etes kyytii ! !
        Mut 1300 satane olis kyllä minulle sitä luokkaa
        et vois mennä ukolta pahat housuu . . .
        Isojen ja vahvojen miesten masinoita. . . !


      • Mika++
        jäläs kirjoitti:

        Tää "vanhan" ? ukon mp kuume on nyt nii pahassa vaiheessa ,
        et en ole kinunnu etes kyytii ! !
        Mut 1300 satane olis kyllä minulle sitä luokkaa
        et vois mennä ukolta pahat housuu . . .
        Isojen ja vahvojen miesten masinoita. . . !

        VTX1300 on yllättävän kevyt käsitellä. Itellä VTX1800C. Sillä on massaa. VTX1300 on vaan 20 kiloa kevyempi, mutta tuntuu paljon kevyemmältä. Ja toimintasäde lienee pitempi kuin Hondan 750 kuutioisilla. Niissä on aika pienet tankit.

        Duunikaveri laitto kesällä 600 kuutioisen Shadowin ja sano, että tässä on pyörää loppuiäksi. Ja on laittamassa ens kaudelle about 1300 kuutioista. Jos 1300 kuutioinen kumminkin tuntuu liian painavalta, niin sitten tietenkin pitää katella kevyempää. Itekin aloitin 250 kuutioisella. Pitää tietää omat rajansa.

        Hondassa kannattaa pysyä. Kawa ja Yammu ei suosita E10 etanolibensaa. Mulla oli ennen Suzuki Volusia. Manuskan mukaan jarruletkut olis pitäny uusia 4 vuoden välein. Halvemmat pyörät on koottu halvemmista osista.


      • jäläs
        Mika++ kirjoitti:

        VTX1300 on yllättävän kevyt käsitellä. Itellä VTX1800C. Sillä on massaa. VTX1300 on vaan 20 kiloa kevyempi, mutta tuntuu paljon kevyemmältä. Ja toimintasäde lienee pitempi kuin Hondan 750 kuutioisilla. Niissä on aika pienet tankit.

        Duunikaveri laitto kesällä 600 kuutioisen Shadowin ja sano, että tässä on pyörää loppuiäksi. Ja on laittamassa ens kaudelle about 1300 kuutioista. Jos 1300 kuutioinen kumminkin tuntuu liian painavalta, niin sitten tietenkin pitää katella kevyempää. Itekin aloitin 250 kuutioisella. Pitää tietää omat rajansa.

        Hondassa kannattaa pysyä. Kawa ja Yammu ei suosita E10 etanolibensaa. Mulla oli ennen Suzuki Volusia. Manuskan mukaan jarruletkut olis pitäny uusia 4 vuoden välein. Halvemmat pyörät on koottu halvemmista osista.

        Niin ,kyllä aattelin ens alkuun viisi satasta ,mutta kiitos sinun, olen päätynyt
        750.Jos tuo ikä vähän jo auttas asiaa.Ja kun oon pien äijä niin
        ei yhtään isompaa.Sinä olet varmaan ajanut jo vuosia paljon.Tiedät
        ja annat arvokkaita tietoja.Ajat varmmaankin pitkiä reissuja kun
        olet päätynyt noin isoon pyörään?
        Mitä tulee tuohon pontikka bensaan,ni en minä sitä ainakaan
        mihinkään vanhempaan pyörään tai autoonkaan laittas.
        Mutta , Honda tuntuu olevan kaiken kaikkiaan
        LAATUA koko rahalla ! !
        Hondan "ideologia" ? kolahtaa ainakin minuun.


      • niin pieni...
        Mika++ kirjoitti:

        VTX1300 on yllättävän kevyt käsitellä. Itellä VTX1800C. Sillä on massaa. VTX1300 on vaan 20 kiloa kevyempi, mutta tuntuu paljon kevyemmältä. Ja toimintasäde lienee pitempi kuin Hondan 750 kuutioisilla. Niissä on aika pienet tankit.

        Duunikaveri laitto kesällä 600 kuutioisen Shadowin ja sano, että tässä on pyörää loppuiäksi. Ja on laittamassa ens kaudelle about 1300 kuutioista. Jos 1300 kuutioinen kumminkin tuntuu liian painavalta, niin sitten tietenkin pitää katella kevyempää. Itekin aloitin 250 kuutioisella. Pitää tietää omat rajansa.

        Hondassa kannattaa pysyä. Kawa ja Yammu ei suosita E10 etanolibensaa. Mulla oli ennen Suzuki Volusia. Manuskan mukaan jarruletkut olis pitäny uusia 4 vuoden välein. Halvemmat pyörät on koottu halvemmista osista.

        Mun Black Spiritissä on 14,6 litran tankki.
        http://www.hondabikes.fi/mallisto/custom/vt750c-black-spirit


    • fjr2008

      Kannattaa ostaa vähintäänkin 750. Välillä kun käyn polttamassa karstat emännäm Shadow 600:sta, niin kyllä se tuntuu mopolta, saatika sitten jos on toinen vielä kyydissä. Toinen juttu sitten vielä on se että miksi juuri customi, kun parempiakin vaihtoehtoja ajonautintoon löytyy.

      • Mika++

        Minkä takia emäntäs ajaa customilla, jos kerran parempiakin löytyy? Aatteleppa ite!


      • fjr2008
        Mika++ kirjoitti:

        Minkä takia emäntäs ajaa customilla, jos kerran parempiakin löytyy? Aatteleppa ite!

        Kun hän on suht lyhytjaljainen, niin ei vain mistään muusta ylety jälat niin hyvin maahan. Tietty noita kyykkyjäkin voi madaltaa, mutta hän halusi mielummin Shadowin. Tietysti joillekkin on tuo "tyyli" tärkeämpi kun ajettavuus ja kulku, mutta itse en ole missään vaiheessa customia kokenut mielekkääksi vaihtoehdoksi. Kukin tyylillään.


      • 52 v
        Mika++ kirjoitti:

        Minkä takia emäntäs ajaa customilla, jos kerran parempiakin löytyy? Aatteleppa ite!

        Itsekin mietin muutama vuosi sitten syksyn customia, mutta onneksi päädyin loppujen lopuksi parempaan vaihtoehtoon. Ainakaan minulla selkä ei kestäisi custom-asentoa.


      • Mika++
        52 v kirjoitti:

        Itsekin mietin muutama vuosi sitten syksyn customia, mutta onneksi päädyin loppujen lopuksi parempaan vaihtoehtoon. Ainakaan minulla selkä ei kestäisi custom-asentoa.

        Kyllä sun selkä kestäis. Tsekkaa tuosta ergonomian mallia...
        http://www.panoramio.com/photo/36475264

        Jalat tukevasti astinlaudoilla. Muhkea Mustangin penkki. Hepco & Becker selkänoja. Olo on leppoisa kuin kehdossa. Cruiserin kun saa modattua täysin oman maun mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1730
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1288
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      188
      1223
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe