Almera N16 käynnistysongelma

Ike-M

N16 Almera 1.5 vm. 2004. ajettu 114 tkm.

Tehnyt kolme kertaa seuraavanlaista vikaa 2 vuoden aikana:
Starttaa normaalisti, muttei lähde käyntiin. Lopulta lähtee käyntiin, kun starttaa pitkään ja samalla antaa kaasua.

3

2131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allu03

Itellä on se ominaisuus autossa ollu aina sinä aikana kun itellä ollu 2003 1,8 litranen bensa almera n. 3 vuotta. Eli aina lähtee kyllä käyntiin mutta auta armias jos sitten n. korkeintaan 2 min on pyörinä ja sattuu sammuun liikeelle lähössä eikä anna kaasua seuraavaan käynistykseen suoraan niin kone saa tuhottoman paljon bensaa ja sit sitä saaa käynistellä ja kauan ennen kin joku pytty herää henkiin ja sit hiljellaan muut. Mutta kun tämä tiedä niin olenkin aina vähän antana tuollasessa tilanteessa kaasua käynistyksessä jos uudelleen on käynistettävä ns. kylmä kone ja ei mitään ongelmaa kun sillon ei pääse tukehtumaan bensaan kone kun kerkee polttamaan liian pois. Lämpösenä ei tee koskaan tuota.

MMuuten on nissai eräs parhaita autoja mtiä oon omistana. mitsu. toyota ja mazda. nissan nyt ei ole mikään paras ajettava mutta jos tämän hyväksyy niin saa varmasti huolettoman auton pitkäksi aikaa. huom, itellä 160 tkm mittarissa ja ite olen ajana 50 tkm eikä mitän ongelmaa ja katastuksessa ovat aina sanona että ovat varmoja perus laitteita joissa ei ole liikoja hienouksia eikä vikoja. ja aina on kelvanna katsastuksesta, ite olen joka vuosi aukassu jarrut ja puhistellut liukutapit ja palan päät ja laittana uudet rasvat. korjaamolla velotavat maltaitä tästä hommasta ja kun ite tekee niin enitnään 2 tuntia menee ja siien passaa käydä syömässä ja kahvitella jo.

1.5 litrasissa olen kuullut että ois jako ketjun venymisiä mutta en ota sen enempää siihen kantaa koska ei tietoo ole varmaksi. ja myönnettäköön että almerat ottaa herkästi ruostetta mutta mikäpä n. 10 vuotta vanha auto ei ottas nykyään.

• Ike-M

Kiitokset, että löytyi toinenkin Nipponi, jossa ko. vikaa.

En ole uskaltanut kokeilla, onko ja tekeekö aina noin, jos sammuttaa koneen ns. kylmänä.

Viimeksi kun teki vikaa, niin olin kyllä edellispäivänä ajanut auton pihalta autokatokseen pesun jälkeen. Eli ts. sammuttanut auton kylmänä.

• diplinssi
        Ike-M kirjoitti:

Kiitokset, että löytyi toinenkin Nipponi, jossa ko. vikaa.

En ole uskaltanut kokeilla, onko ja tekeekö aina noin, jos sammuttaa koneen ns. kylmänä.

Viimeksi kun teki vikaa, niin olin kyllä edellispäivänä ajanut auton pihalta autokatokseen pesun jälkeen. Eli ts. sammuttanut auton kylmänä.

Almera 1.5 v.2003 140000km ajettu. Viime aikoina käynnistys kuulostanut niinkuin olis akussa heikosti virtaa. Lähtee kyllä aina käyntiin, muta ihmetyttää, miksi startti pyörittää heikosti.
        akku on uusi ja päivän seisomisen jälkeen jännite 12,54V ja tyhjäkäynnillä 14,60V. Siis latausta kyllä riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      54
      6888
    2. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      51
      5463
    3. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      99
      5331
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      58
      5042
    5. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      99
      4924
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      19
      4817
    7. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      8
      4740
    8. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      77
      4563
    9. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      70
      4135
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      24
      4127
    Aihe