Hei, Osasiko joku kertoa miten tulisi menetellä kun 15-vuotiaalla lapsella mennyt takaristiside poikki. Pitääkö leikata vai antaako ajan parantaa?
lapsella takaristiside poikki
4
519
Vastaukset
- huonotuuri
Veikkaan että kun pituuskasvu on päättynyt niin voidaan vasta leikata. Aika ei paranna katkenneita ristisiteitä.
- Siada
Käsittääkseni takaristisidevammoja ei muutenkaan välttämättä aina leikata, vaan niitä hoidetaan myös esimerkiksi ortooseilla tukemalla jalka riittävän pitkäksi aikaa tiettyy asentoon, jolloin nivelside voi rauhassa arpeutua tukevaksi. Kannattaa kuitenkin varmaan hakeutua osaavan ortopedin pakeille, lienee paremmat neuvot kuin nettipalstalla. Riippuu kuitenkin niin monista seikoista ja toki myös nuoren aktiivisuudesta yms.
- makarttu
Kävin keskustelua ortopedin ja fysion kanssa ja näyttää siltä, että poikkimenneestä takaristisiteestä ei saada leikkauksellisesti tukevaa ja siinä mielessä leikkaus on hyödytön tässä vaiheessa. Jalka laitetaan "tukevaan tukiproteesiin" 3-6 kk. Ensimmäinen tarkistus 1 kk kuluttua. Jos jollakin on vielä kokemusta leikatuista nuorten ristisiteistä, niin mielelläni jatkaisin tätä keskustelua.
- Anonyymi
olen 12 v kakara. multa irtosi takaristiside luusta. jouduin sit leikkauksee ja ortoosi sen pari kuukautta. viikonpäästä pois vihdoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad861391- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370828- 151800
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 56604