Onks Pavii näkyny?

Canaryfani

Hemmetti. Mulla on kaikki hyvin täällä Kanarialla, mutta Pavia yritin tavoittaa jo viime viikolla sähköpostilla ja kun mulla on vielä antamansa puhelinnumerokin, niin soittelin sunnuntaiaamuna Helsinki-Vantaalla. Ei tulosta!

93

2248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjjj

      Jos nyt oikeesti olis joku pavi-tyyppi joka viettäs talvet kanarialla ja olis just matkustanu ingelsii, ni se ois nii makkurissa ettei siitä olis vastaamaan puhelimeen saati meilii.

      • kusetettukin

        Mielikuvitusta koko sun elämäsi! Ei sua oikeasti ole olemassa! Peilikin jo huijaa!


    • Muistanko oikein, että teillä oli sama lentojärjestely? Pavihan sanoi tosin etukäteen, että postailee, kunhan on asettunut. Hyvä aika teidän lähteä, Suomeen on luvassa ensilunta, ruska on aika upea paikasta riippuen, mutta kiva on päästä täältä viilenevästä myöhäissysksystä pian pois.
      Mutta jos Canaryfani luet tätä, kerroppa sinä, mitä Gran Canarialle kuuluu. Moni on varmaan kiinnostunut säästä, jotain tietoja paikkojen avautumisista on tuossa jo ollutkin. Muuttolinnulla on ollut hyviä ravintola- ja ostostärppejä, joista moni varmaan hyötyy kovasti. Onhan se tienoo kuitenkin Gran Canarian suosituinta loma-aluetta.

      • vilperi57

        kertoi että Pavi on ainakin lennolla ollut, joten ootellaan nyt ihan rauhassa ilmestymistä "langoille". :)
        Paikalleen asettumisessa on aina omat kuvionsa ja kun netistä on kysymys, niin kaikki on mahdollista; systeemi ei aina toimi silleen että kytket konheesi verkkoon ja ilmoitat itsestäsi. Monesti eri kommervenkkejä ilmaantuu ainakin spanskien päässä ja miksei suomessakin.


      • vilperi57 kirjoitti:

        kertoi että Pavi on ainakin lennolla ollut, joten ootellaan nyt ihan rauhassa ilmestymistä "langoille". :)
        Paikalleen asettumisessa on aina omat kuvionsa ja kun netistä on kysymys, niin kaikki on mahdollista; systeemi ei aina toimi silleen että kytket konheesi verkkoon ja ilmoitat itsestäsi. Monesti eri kommervenkkejä ilmaantuu ainakin spanskien päässä ja miksei suomessakin.

        Juuri näin! Kyllä Pavi sieltä ilmaantuu. On tietotekniikkaan liittyen muuten autuutta käyttää tätä supernopeaa kotiyhteyttä. Mokkula teki monet hauskat temput, mistä väänsin kättä eri tahojen kanssa useita kertoja kesän aikana. Ensi kesäksi hommaan torpalle kiinteän yhteyden. Mokkuloihin liittyy paljon asioita, jotka ovat tuossa prosessissa selvinneet. Ja reissussa tyydyn nettipisteisiin.


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        Juuri näin! Kyllä Pavi sieltä ilmaantuu. On tietotekniikkaan liittyen muuten autuutta käyttää tätä supernopeaa kotiyhteyttä. Mokkula teki monet hauskat temput, mistä väänsin kättä eri tahojen kanssa useita kertoja kesän aikana. Ensi kesäksi hommaan torpalle kiinteän yhteyden. Mokkuloihin liittyy paljon asioita, jotka ovat tuossa prosessissa selvinneet. Ja reissussa tyydyn nettipisteisiin.

        tekee omat ratkaisunsa ja esim. mulla on läppäri aina mukana reissuilla ja jonkunlainen yhteys on hankittu aina tilanteen mukaan. Nyt kun oppinut vähän eri kuvioista, niin hankkiminenkin on helpottunut, tosin mitään halpaa hommaa tuo yhteyden saaminen granilla ei ole. Ja tuskin tenekään poikkeusta tee?!
        Sen verran voi kehua saarten mokkulayhteyksiä, että toimivat n. sata kertaa paremmin kuin suomen maakunnissa. Esim. täällä mun mökillä päästään max 300 kb/s kun granilla ollaan lähes megan yhteydessä korttia vaihtamalla ja silloin tehot riittää jopa "telkkarin" katsomiseen.
        Mullakin on näköyhteys verkon toimittajan tolppaan, mutta kun se ei tue 3G:ä tai HDSPA:ta, niin tilanne on se mikä on!! :(
        Granilla näitä ongelmia ei ole ainakaan turistikohteissa vaan siellä on tuetut verkot ainakin Vodafonella ja ne todella toimivat.


      • vilperi57 kirjoitti:

        tekee omat ratkaisunsa ja esim. mulla on läppäri aina mukana reissuilla ja jonkunlainen yhteys on hankittu aina tilanteen mukaan. Nyt kun oppinut vähän eri kuvioista, niin hankkiminenkin on helpottunut, tosin mitään halpaa hommaa tuo yhteyden saaminen granilla ei ole. Ja tuskin tenekään poikkeusta tee?!
        Sen verran voi kehua saarten mokkulayhteyksiä, että toimivat n. sata kertaa paremmin kuin suomen maakunnissa. Esim. täällä mun mökillä päästään max 300 kb/s kun granilla ollaan lähes megan yhteydessä korttia vaihtamalla ja silloin tehot riittää jopa "telkkarin" katsomiseen.
        Mullakin on näköyhteys verkon toimittajan tolppaan, mutta kun se ei tue 3G:ä tai HDSPA:ta, niin tilanne on se mikä on!! :(
        Granilla näitä ongelmia ei ole ainakaan turistikohteissa vaan siellä on tuetut verkot ainakin Vodafonella ja ne todella toimivat.

        Nyt on jo kiire päivän kaupunkireissulle, mutta nopeasti...
        Ainakin DNA:n tapauksessa mokkula ottaa aina uuden yhteyden ja muodostaa uuden ip:n
        jonkun ulkomaisen proksin kautta. Pahimmassa tapauksessa joutuu samaan ip-osoitteeseen
        jonkun ikiaikaisen häirikön kanssa ja tulee bannatuksi täysin ilman omaa syytään.
        Että tutkimattomia ovat nettiviidakon lait.


      • Sotavento kirjoitti:

        Nyt on jo kiire päivän kaupunkireissulle, mutta nopeasti...
        Ainakin DNA:n tapauksessa mokkula ottaa aina uuden yhteyden ja muodostaa uuden ip:n
        jonkun ulkomaisen proksin kautta. Pahimmassa tapauksessa joutuu samaan ip-osoitteeseen
        jonkun ikiaikaisen häirikön kanssa ja tulee bannatuksi täysin ilman omaa syytään.
        Että tutkimattomia ovat nettiviidakon lait.

        Tämän asian voi kuka tahansa tarkistaa S24-käyttäjätuesta, josta käsin se on minulle vahvistettu.


      • vilperi57 kirjoitti:

        tekee omat ratkaisunsa ja esim. mulla on läppäri aina mukana reissuilla ja jonkunlainen yhteys on hankittu aina tilanteen mukaan. Nyt kun oppinut vähän eri kuvioista, niin hankkiminenkin on helpottunut, tosin mitään halpaa hommaa tuo yhteyden saaminen granilla ei ole. Ja tuskin tenekään poikkeusta tee?!
        Sen verran voi kehua saarten mokkulayhteyksiä, että toimivat n. sata kertaa paremmin kuin suomen maakunnissa. Esim. täällä mun mökillä päästään max 300 kb/s kun granilla ollaan lähes megan yhteydessä korttia vaihtamalla ja silloin tehot riittää jopa "telkkarin" katsomiseen.
        Mullakin on näköyhteys verkon toimittajan tolppaan, mutta kun se ei tue 3G:ä tai HDSPA:ta, niin tilanne on se mikä on!! :(
        Granilla näitä ongelmia ei ole ainakaan turistikohteissa vaan siellä on tuetut verkot ainakin Vodafonella ja ne todella toimivat.

        Minä en Suomessa tiennyt, että tietsikka voi toimia näin! Se perhanan "Piip-firman" yhteys siellä ymmärsi, että kaupunki on siinä torillla? Asun 5 kilometrin päässä torilta ja mökkini on 45 kilometrin päässä. Siellä on vain 2G, en jaksa odotella koko viikkkoa sähköpostini avaamista!
        Kai me suomalaiset olemme vaan niin perhanan surkeita valittamaan? Ne nettimyyjät kusettaa meitä?
        Minä nyt kuitenkin katkaisin sen "Piip.firman" yhteyden, ja tajuan miten netin pitäää toimia. Maksaa tämä Vodafone-yhteys 39£ kuukaudessa, mutta voi laadusta maksaakin. Aikoja sitten majan majoille mennyt mummuni opetti, että ei köyhän kannata ostaa halpaaa!


      • vilperi57
        Canaryfani kirjoitti:

        Minä en Suomessa tiennyt, että tietsikka voi toimia näin! Se perhanan "Piip-firman" yhteys siellä ymmärsi, että kaupunki on siinä torillla? Asun 5 kilometrin päässä torilta ja mökkini on 45 kilometrin päässä. Siellä on vain 2G, en jaksa odotella koko viikkkoa sähköpostini avaamista!
        Kai me suomalaiset olemme vaan niin perhanan surkeita valittamaan? Ne nettimyyjät kusettaa meitä?
        Minä nyt kuitenkin katkaisin sen "Piip.firman" yhteyden, ja tajuan miten netin pitäää toimia. Maksaa tämä Vodafone-yhteys 39£ kuukaudessa, mutta voi laadusta maksaakin. Aikoja sitten majan majoille mennyt mummuni opetti, että ei köyhän kannata ostaa halpaaa!

        onnellinen Vodafonen yhteyden "omistaja"!? Se todella toimii mokkulassa joka tukee 3G:ä ja HDSPA:ta tilanteen mukaan. Suomi on nykyään kehitysmaa noiden tiedonsiirtojen kannalta muualla kuin taajamissa! :(
        Eron todella huomaa kun vaihtaa kortin esim. Vodafonelle. Muitakin hyvin toimivia yhtiöitä kuulemma löytyy, mutta kun ei ole kokemusta, niin paha sanoa mitään.
        Aikanaan valitin muutamaankin kertaan, mutta paikallinen operaattori vain kertoi että asemaan ei edes ole suunnitteilla 3G:ä vaikka sijaitseekin kahden ison taajaman puolivälissä!! (Kangasala/Orivesi)
        Joten täysin selvää kusetusta nää nopeat yhteydet suomessa!!
        Purin sopimuksen ja käytän langallista verkkoa josta tulee reilut 850 kb/s sisään. Ihan kiva muuten huomata saarella että mokkulalla tulee n. 2 megaa sisälle joten se voittaa jopa tän kiinteän yhteyden!! :)


      • semmoist
        vilperi57 kirjoitti:

        onnellinen Vodafonen yhteyden "omistaja"!? Se todella toimii mokkulassa joka tukee 3G:ä ja HDSPA:ta tilanteen mukaan. Suomi on nykyään kehitysmaa noiden tiedonsiirtojen kannalta muualla kuin taajamissa! :(
        Eron todella huomaa kun vaihtaa kortin esim. Vodafonelle. Muitakin hyvin toimivia yhtiöitä kuulemma löytyy, mutta kun ei ole kokemusta, niin paha sanoa mitään.
        Aikanaan valitin muutamaankin kertaan, mutta paikallinen operaattori vain kertoi että asemaan ei edes ole suunnitteilla 3G:ä vaikka sijaitseekin kahden ison taajaman puolivälissä!! (Kangasala/Orivesi)
        Joten täysin selvää kusetusta nää nopeat yhteydet suomessa!!
        Purin sopimuksen ja käytän langallista verkkoa josta tulee reilut 850 kb/s sisään. Ihan kiva muuten huomata saarella että mokkulalla tulee n. 2 megaa sisälle joten se voittaa jopa tän kiinteän yhteyden!! :)

        - Eiks näille nettiyhteysjutuille ole ihan omakin palsta?
        - Onks tää Pavi teille joku Mooses, jonka laskeutumista vuorelta ootatte vai mikä tää juttu oikein on kun noin kuumissanne ootatte viestiä häneltä? Mä kun luulin että se on joku vanha denso, joka viettää talviaan Inglesissä noin niinku perimmäisten asioiden (pullon) ääressä...


      • vilperi57
        semmoist kirjoitti:

        - Eiks näille nettiyhteysjutuille ole ihan omakin palsta?
        - Onks tää Pavi teille joku Mooses, jonka laskeutumista vuorelta ootatte vai mikä tää juttu oikein on kun noin kuumissanne ootatte viestiä häneltä? Mä kun luulin että se on joku vanha denso, joka viettää talviaan Inglesissä noin niinku perimmäisten asioiden (pullon) ääressä...

        näille nettiyhteyksille on tarjontaa myös kanarialla ja tietokin kaivataan siltä saralta, joten sopinee erittäin hyvin kaikenlaisten skeidaviestien jatkoksi kun joskus puhutaan asiaakin.
        Pavi ei ole mikään Mooses, mutta kun kuuluu palstan vakkareihin, niin totta pirussa porukka odottaa hänen yhteydenottoaan!
        Ja kun tunnen Pavin henk. koht niin löit kirveesi kiveen hänen luokittelussaan; mies ei lasiin sylje, mutta ei myöskään ole juovuksissa kaiken aikaa kuten kirjoituksestasi voisi päätellä.
        Ihan tavallinen hyväntuulinen eläkeläinen joka nauttii olostaan Inglesissä talvisin. (Ja hurmaa naisia hyvällä käytöksellään!! :) )


      • semmoist
        vilperi57 kirjoitti:

        näille nettiyhteyksille on tarjontaa myös kanarialla ja tietokin kaivataan siltä saralta, joten sopinee erittäin hyvin kaikenlaisten skeidaviestien jatkoksi kun joskus puhutaan asiaakin.
        Pavi ei ole mikään Mooses, mutta kun kuuluu palstan vakkareihin, niin totta pirussa porukka odottaa hänen yhteydenottoaan!
        Ja kun tunnen Pavin henk. koht niin löit kirveesi kiveen hänen luokittelussaan; mies ei lasiin sylje, mutta ei myöskään ole juovuksissa kaiken aikaa kuten kirjoituksestasi voisi päätellä.
        Ihan tavallinen hyväntuulinen eläkeläinen joka nauttii olostaan Inglesissä talvisin. (Ja hurmaa naisia hyvällä käytöksellään!! :) )

        päättely johtuu Pavin kirjoituksista. Sen jutut kun nyt vaan vaikuttaa ihan kännisen örinöiltä.


      • semmoist kirjoitti:

        päättely johtuu Pavin kirjoituksista. Sen jutut kun nyt vaan vaikuttaa ihan kännisen örinöiltä.

        Komppaan kyllä Vilperiä tässä asiassa. En tunne Pavia henk.koht., mutta hän on ehdoton palstan valopilkku persoonallisilla kirjoituksillaan. Ja niissä hän ei koskaan hyökkää ketään vastaan, vaan pikemminkin yrittää huumorilla keventää joskus synkkiäkin ketjuja. Herrasmies niiltä osin, kun itse sitä kykenen arvioimaan. Monella meistä, myös itselläni olisi siitä paljon opittavaa.


      • AH
        Sotavento kirjoitti:

        Komppaan kyllä Vilperiä tässä asiassa. En tunne Pavia henk.koht., mutta hän on ehdoton palstan valopilkku persoonallisilla kirjoituksillaan. Ja niissä hän ei koskaan hyökkää ketään vastaan, vaan pikemminkin yrittää huumorilla keventää joskus synkkiäkin ketjuja. Herrasmies niiltä osin, kun itse sitä kykenen arvioimaan. Monella meistä, myös itselläni olisi siitä paljon opittavaa.

        Se on hyvä tietää, että on olemassa porukkaa joka saa nostetta omaan henkilökohtaiseen helvettiinsä, anteeksi elämään, haukkumalla nimimerkki Pavia tällä palstalla.

        Itse odotan innolla Pavin "reportaaseja" saarilta.

        Kaikkia mokkulan omistavia voin lohduttaa, että ainakin Saunalahti ei pysty tarjoamaan kuin kämäsen 2G-yhteyden Helsingin keskustaksi nimitetyllä alueella. Nopeudet ovat samaa luokkaa kuin iloisella 90-luvulla lankapuhelinmodeemin kanssa!


      • AH kirjoitti:

        Se on hyvä tietää, että on olemassa porukkaa joka saa nostetta omaan henkilökohtaiseen helvettiinsä, anteeksi elämään, haukkumalla nimimerkki Pavia tällä palstalla.

        Itse odotan innolla Pavin "reportaaseja" saarilta.

        Kaikkia mokkulan omistavia voin lohduttaa, että ainakin Saunalahti ei pysty tarjoamaan kuin kämäsen 2G-yhteyden Helsingin keskustaksi nimitetyllä alueella. Nopeudet ovat samaa luokkaa kuin iloisella 90-luvulla lankapuhelinmodeemin kanssa!

        En nyt tiedä, että mitä kertoisin... on täällä ainakin lämmintä ja aamulla satoi niin saatanasti.
        Ja sitten tulee vaikea kysymys: voiko torakan puremaan kuolla? Älkääkä vastatko, että ei torakka pure! Minähän purin, ei se niin mukavalta maistunut. mutta kuoli!!!! Kiva herätys! Saatte arvata, että pesin hampaani tavallisesti tarkemmin! Mitäs tulee perkele näiden hyvin hoivettujen hampaiden väliin?
        Niin ja täällä on 28,2 astetta.


      • AH
        Canaryfani kirjoitti:

        En nyt tiedä, että mitä kertoisin... on täällä ainakin lämmintä ja aamulla satoi niin saatanasti.
        Ja sitten tulee vaikea kysymys: voiko torakan puremaan kuolla? Älkääkä vastatko, että ei torakka pure! Minähän purin, ei se niin mukavalta maistunut. mutta kuoli!!!! Kiva herätys! Saatte arvata, että pesin hampaani tavallisesti tarkemmin! Mitäs tulee perkele näiden hyvin hoivettujen hampaiden väliin?
        Niin ja täällä on 28,2 astetta.

        Viime viikon torstaina, lounaalla, viinilasiini eksyi kärpänen joka päätyi suun kautta lattialle. Ehdottoman ällöttävää mutta olen edelleen hengissä!

        Mutta kärpänen ei olekaan torakka ;D


      • vilperi57
        Canaryfani kirjoitti:

        En nyt tiedä, että mitä kertoisin... on täällä ainakin lämmintä ja aamulla satoi niin saatanasti.
        Ja sitten tulee vaikea kysymys: voiko torakan puremaan kuolla? Älkääkä vastatko, että ei torakka pure! Minähän purin, ei se niin mukavalta maistunut. mutta kuoli!!!! Kiva herätys! Saatte arvata, että pesin hampaani tavallisesti tarkemmin! Mitäs tulee perkele näiden hyvin hoivettujen hampaiden väliin?
        Niin ja täällä on 28,2 astetta.

        Hyvä kun joku päivittää paikkakunnan tietoja ja jollen väärin muista, niin asustat Inglesin tienoilla. Aikanaan treffattiinkin, mutta jäi sattuneesta syystä vähän lyhkäiseksi tapaamisemme.
        Mulle on kerran torakka tunkeutunut samaan sänkyyn Palmasissa, mutta se kuoli kyllä alta aikayksikön ja onneksi oli tätä pienempää sorttia. :)
        Mulla oli silloin vuokrakämppä persuksien alla ja asuin jopa neljännessä kerroksessa, mutta kyl ne pirulaiset vain sinnekin osasi. :(
        Omistaja oli onneksi jättänyt paikallista myrkkyä huoneistoon ja parissa päivässä pääsin näistä "vieraista" eroon!
        Tulivat kämppään keittiössä olevan tuuletuskanavan kautta (n. metri x metri) ja kun mä halusin vähän tuulettaa kämppää, niin tulivatten sisään sitä kautta.
        Ei muuta kuin myrkkyvana koko aukon kohdalle, niin vaivat loppus siihen.


      • semmoist
        Canaryfani kirjoitti:

        En nyt tiedä, että mitä kertoisin... on täällä ainakin lämmintä ja aamulla satoi niin saatanasti.
        Ja sitten tulee vaikea kysymys: voiko torakan puremaan kuolla? Älkääkä vastatko, että ei torakka pure! Minähän purin, ei se niin mukavalta maistunut. mutta kuoli!!!! Kiva herätys! Saatte arvata, että pesin hampaani tavallisesti tarkemmin! Mitäs tulee perkele näiden hyvin hoivettujen hampaiden väliin?
        Niin ja täällä on 28,2 astetta.

        messsiasta odotellessa...
        Olkaa vaan pavi(aaneina) ihan sielun kyllyydestä. Perustakaa vaikka lahko tai kultti. Ei se multa ole pois.


      • Canaryfani kirjoitti:

        En nyt tiedä, että mitä kertoisin... on täällä ainakin lämmintä ja aamulla satoi niin saatanasti.
        Ja sitten tulee vaikea kysymys: voiko torakan puremaan kuolla? Älkääkä vastatko, että ei torakka pure! Minähän purin, ei se niin mukavalta maistunut. mutta kuoli!!!! Kiva herätys! Saatte arvata, että pesin hampaani tavallisesti tarkemmin! Mitäs tulee perkele näiden hyvin hoivettujen hampaiden väliin?
        Niin ja täällä on 28,2 astetta.

        Eipä ole torakka Sotiksen sänkyyn onneksi tunkenut, mutta jokunen vuosi sitten yksi hiippaili pitkin kämppää, kun tulin pimeän aikaan hotellihuoneeseen ja pistin valot päälle. Hätäpäissäni tempaisin hiuslakkapurkin ja suihkutin siitä kunnon tujauksen. Siihen se kellahti ja heitin sen henkitoreissaan olevan iljetyksen tylysti parvekkeelta alas. Hiuslakalla olen muuten kolkannut myös - tosin kotimaassa - jokusen ampiaisen. Toimii. Ajaa matkoilla varmaan saman asian, kuin ne varsinaiset myrkyt. Vaikka usein kuvittelee, mihin Vilperikin tuolla viittasi, että ylempiin kerroksiin torakoita ei tule, niin kyllä vaan, jostain rakenteista ne joskus ilmestyy. Taannoin Lanzarotella oli kylpyhuoneen kaakelissa pieni aukko, josta veitikat pujahtivat huoneeseen. Siihen pistettiin ensin myrkkyä ja sitten laastaroitiin se aukko umpeen. Konstit on monet, sano...

        Totta kai voit olla varaPavina ja mieluusti omalta osaltasi kertomassa kuulumisia. Sadeuutiset eivät yllättäneet; katseltiin eilen Euroopan sääkarttaa. Lämmintä kuitenkin on n. 20 astetta enemmän, kuin autoni mittarissa päivällä. Mukavaa torakatonta viikonloppua!
        Sotis


      • ihme hommmmaaa

        ette oikeasti tee omaa s-postirinkiä???


      • muuttolintu43
        Sotavento kirjoitti:

        Eipä ole torakka Sotiksen sänkyyn onneksi tunkenut, mutta jokunen vuosi sitten yksi hiippaili pitkin kämppää, kun tulin pimeän aikaan hotellihuoneeseen ja pistin valot päälle. Hätäpäissäni tempaisin hiuslakkapurkin ja suihkutin siitä kunnon tujauksen. Siihen se kellahti ja heitin sen henkitoreissaan olevan iljetyksen tylysti parvekkeelta alas. Hiuslakalla olen muuten kolkannut myös - tosin kotimaassa - jokusen ampiaisen. Toimii. Ajaa matkoilla varmaan saman asian, kuin ne varsinaiset myrkyt. Vaikka usein kuvittelee, mihin Vilperikin tuolla viittasi, että ylempiin kerroksiin torakoita ei tule, niin kyllä vaan, jostain rakenteista ne joskus ilmestyy. Taannoin Lanzarotella oli kylpyhuoneen kaakelissa pieni aukko, josta veitikat pujahtivat huoneeseen. Siihen pistettiin ensin myrkkyä ja sitten laastaroitiin se aukko umpeen. Konstit on monet, sano...

        Totta kai voit olla varaPavina ja mieluusti omalta osaltasi kertomassa kuulumisia. Sadeuutiset eivät yllättäneet; katseltiin eilen Euroopan sääkarttaa. Lämmintä kuitenkin on n. 20 astetta enemmän, kuin autoni mittarissa päivällä. Mukavaa torakatonta viikonloppua!
        Sotis

        Edellisessä asunnossa, joka oli duplex eli rivitalo, istahdin telkan katselun jälkeen pc:n eteen ja tein sen normaalirundin: ruotsalaiset lehdet, suomalaiset lehdet, erikoisuutiset,emailit,suomi24 keskustelu. Yhtäkkiä tuntui siltä, etten ollut yksin. Katselin varovasti ympärilleni. Työpöydän vieressä olevalla pöydällä se istui ja katseli
        bildschirmiä(näytin vai mikä se on?), niinkuin minäkin olin katsellut.
        Siinä meni puoli purkkia cucarachas-myrkkyä, pari sanomalehteä sekä yksi kenkä, ennenkuin myrkystä pyörryksissä voittajana tuuperruin sänkyyn.


      • vilperi57
        ihme hommmmaaa kirjoitti:

        ette oikeasti tee omaa s-postirinkiä???

        on sellainenkin.:) Ja lisäksi osa vakkareista on rekkautunut tuonne "mun" palstalle, jonne häiriköt ei tuppaudu. :)
        Se, miksi tännekin kirjoitamme on vain halu auttaa satunnaisia saarimatkailijoita, ettei heidän tarvitse maksaa näitä samoja "oppirahoja" mitkä me olemme joskus maksaneet.
        Kehujakin olemme saaneet ja sen joutuvat myös häiriköt tunnustamaan.
        Ja niinkuin yleisillä keskustelupalstoilla on tapana, niin kun kysyjää on enshätään autettu, niin juttu lähtee rönsyilemään, mutta se on ihan yleistä isoimmillakin foorumeilla kuin S24:lla.
        Hyvää syksyä vaan tällekin nimettömälle!! :)


      • semmoist
        vilperi57 kirjoitti:

        on sellainenkin.:) Ja lisäksi osa vakkareista on rekkautunut tuonne "mun" palstalle, jonne häiriköt ei tuppaudu. :)
        Se, miksi tännekin kirjoitamme on vain halu auttaa satunnaisia saarimatkailijoita, ettei heidän tarvitse maksaa näitä samoja "oppirahoja" mitkä me olemme joskus maksaneet.
        Kehujakin olemme saaneet ja sen joutuvat myös häiriköt tunnustamaan.
        Ja niinkuin yleisillä keskustelupalstoilla on tapana, niin kun kysyjää on enshätään autettu, niin juttu lähtee rönsyilemään, mutta se on ihan yleistä isoimmillakin foorumeilla kuin S24:lla.
        Hyvää syksyä vaan tällekin nimettömälle!! :)

        asiassa, niin sehän olis ihan ok. Mutta kun nuo teidän jutut pyrkii ryöstäytymään aiheen ulkopuolelle. Ja sillä härnäätte ihmisiä oli rönsyily sitten tapana eli ei.
        Nimettömyydestä vielä. Jos nyt jonkun nimimerkin rekisteröi, niin so what. Ei se kenestäkään sen tunnetumpaa tee.


      • fanitus
        ihme hommmmaaa kirjoitti:

        ette oikeasti tee omaa s-postirinkiä???

        Kyl oottelen Pavin viestejä, ei me kaikki voida olla henk koh kirjoittajia.


      • vilperi57 kirjoitti:

        on sellainenkin.:) Ja lisäksi osa vakkareista on rekkautunut tuonne "mun" palstalle, jonne häiriköt ei tuppaudu. :)
        Se, miksi tännekin kirjoitamme on vain halu auttaa satunnaisia saarimatkailijoita, ettei heidän tarvitse maksaa näitä samoja "oppirahoja" mitkä me olemme joskus maksaneet.
        Kehujakin olemme saaneet ja sen joutuvat myös häiriköt tunnustamaan.
        Ja niinkuin yleisillä keskustelupalstoilla on tapana, niin kun kysyjää on enshätään autettu, niin juttu lähtee rönsyilemään, mutta se on ihan yleistä isoimmillakin foorumeilla kuin S24:lla.
        Hyvää syksyä vaan tällekin nimettömälle!! :)

        "Keskustele lomailusta Kanariansaarilla" on syytä huomioida. Ts. ei palstan yksinomainen tarkoitus ole
        kysymysten heittäminen ja niihin vastaaminen. Tämä ketju alkoi pohdinnalla Pavin tilanteesta (Gran Canarian talviasukas), eteni tietoliikenneyhteyksiin saarilla ja loppuhuipennus oli sitten torakkatarinat. Viimeksi mainittu on ihan konkreettinen ongelma. Hiuslakkapurkki kulkee aina tukevasti mukana. Voi tuntua vitsiltä, mutta sen oikeasti toimii.
        Tämä menee nyt vähän off topic, mutta meidän wc-tilaan torpalla ilmestyi yhtenä kesänä muurahaisia.
        Mies osti asiaankuuluvaa ainetta ja minä lupasin käydä suihkimassa "yksiön". Ihmettelin tosin, että miksi pirussa tuo vaahtoaa. Ilmeni, että olin epähuomioissa suihkuttanut niihin uuninpesuainetta. Purkit
        muistuttivat erehdyttävästi toisiaan. Käy myrkkynä sekin paremman puutteessa.


      • noora67 +paksulainen
        semmoist kirjoitti:

        asiassa, niin sehän olis ihan ok. Mutta kun nuo teidän jutut pyrkii ryöstäytymään aiheen ulkopuolelle. Ja sillä härnäätte ihmisiä oli rönsyily sitten tapana eli ei.
        Nimettömyydestä vielä. Jos nyt jonkun nimimerkin rekisteröi, niin so what. Ei se kenestäkään sen tunnetumpaa tee.

        Ihmiset tulevat Kanarialle 1/24 vuodesta (=2 viikkoa keskim.). Se aika on vapautettu asiassa pysymisestä ja omistettu rentoutumiselle kaikissa muodoissaan. Niin ettäs tiedät!


      • antakaa tilaa muille
        semmoist kirjoitti:

        asiassa, niin sehän olis ihan ok. Mutta kun nuo teidän jutut pyrkii ryöstäytymään aiheen ulkopuolelle. Ja sillä härnäätte ihmisiä oli rönsyily sitten tapana eli ei.
        Nimettömyydestä vielä. Jos nyt jonkun nimimerkin rekisteröi, niin so what. Ei se kenestäkään sen tunnetumpaa tee.

        Mulla vaan menee heti into seurata jonkun (ei vaki kirjottelijan) aloittamaa keskustelua kun vakijengi päätyy "rönsyilemään". Muuthan ei ole mitää kokeneet saati uskaltaudu kokemuksiaan jakamaan kun aina "joku paremmin asioista tietävä" tulee ja lopettaa yleisen keskustelun.
        ENKÄ VARMASTI OLE AINOA JOKA NÄIN AJATTELEE!

        Luulisi että teillä olis kivempaa keskenänne rönsyillä kuin täällä Elvistelemässä...


      • AH
        antakaa tilaa muille kirjoitti:

        Mulla vaan menee heti into seurata jonkun (ei vaki kirjottelijan) aloittamaa keskustelua kun vakijengi päätyy "rönsyilemään". Muuthan ei ole mitää kokeneet saati uskaltaudu kokemuksiaan jakamaan kun aina "joku paremmin asioista tietävä" tulee ja lopettaa yleisen keskustelun.
        ENKÄ VARMASTI OLE AINOA JOKA NÄIN AJATTELEE!

        Luulisi että teillä olis kivempaa keskenänne rönsyillä kuin täällä Elvistelemässä...

        Nyt tuli kyllä sellaiset paskaiset huutonaurut, ettei mitään rajaa.

        Villi veikkaus, olet tasan yksin mielipiteesi kanssa. Katsokaas urpot, keskustelupalstan tarkoitus ja ydin on.....noh; keskustelu. Rönsyilemätöntä keskustelua ei olekaan. Hakuteoksessa ei ole tällaista rönsyilyä, siellä faktat ovat faktoina. Tietenkin, tietokirjan lukeminen on pahuksen tylsää puuhaa.

        Lisäksi, nyt tuli toinen naurukohtaus, oikein sellainen räkäinen röhötys, että kun otsikko (hah hah) on "Onks Pavii näkynyt", niin saanko ihan vilpittömästi udella, mitä helvettiä luulit keskustelun olevan?

        Kysymyksen ja vastauksia? "On", "Ei" ja "Näin viime juhannuksena"? Melkoinen KESKUSTELUpalsta, jepulis jee!

        Suosittelen jatkossa hakemaan kanariatietoutta wikipediasta tai sitten Facta-kirjasarjan parista, siellä ei "vakkarit" tuputa vittumaista lisäinfoa mokkuloista ja supermarketeista.

        En myöskään ymmärtänyt, kuinka "ensikertalaisia" pelottaisi kirjoittaa palstalle? Eiköhän ole ala kuin ala ja asia kuin asia jossa laajempi kokemus hakkaa aina luulon. Pitäisikö ihmisten arveluiden ja kuulopuheiden olla yhtä paikkaansapitäviä kuin saarilla 10-50 kertaa vierailleen? Tuskinpa sentään.

        Lämmin kehoitukseni nimimerkille "antakaa tilaa muille", on heti perustaa kanariansaarten keskusteluihin oma säie, jossa opastat meitä foorumidiletantteja hyvässä netiketissä. Esimerkiksi kaikki jotka eivät halua "vakkareita urpoilemaan" voisivat vaikka laittaa heti otsikkoon tästä kertovan tekstinpätkän, ohessa esimerkkiotsikko;

        "Tietoa kaivataan hotelli Jardin Atlanticosta, saarilla tai hotellissa aiemmin vierailleiden tai tällä palstalla yli viisi viestiä kuukaudessa kirjoittavien ei tarvitse vaivautua vastaamaan".


      • 55+3
        AH kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä sellaiset paskaiset huutonaurut, ettei mitään rajaa.

        Villi veikkaus, olet tasan yksin mielipiteesi kanssa. Katsokaas urpot, keskustelupalstan tarkoitus ja ydin on.....noh; keskustelu. Rönsyilemätöntä keskustelua ei olekaan. Hakuteoksessa ei ole tällaista rönsyilyä, siellä faktat ovat faktoina. Tietenkin, tietokirjan lukeminen on pahuksen tylsää puuhaa.

        Lisäksi, nyt tuli toinen naurukohtaus, oikein sellainen räkäinen röhötys, että kun otsikko (hah hah) on "Onks Pavii näkynyt", niin saanko ihan vilpittömästi udella, mitä helvettiä luulit keskustelun olevan?

        Kysymyksen ja vastauksia? "On", "Ei" ja "Näin viime juhannuksena"? Melkoinen KESKUSTELUpalsta, jepulis jee!

        Suosittelen jatkossa hakemaan kanariatietoutta wikipediasta tai sitten Facta-kirjasarjan parista, siellä ei "vakkarit" tuputa vittumaista lisäinfoa mokkuloista ja supermarketeista.

        En myöskään ymmärtänyt, kuinka "ensikertalaisia" pelottaisi kirjoittaa palstalle? Eiköhän ole ala kuin ala ja asia kuin asia jossa laajempi kokemus hakkaa aina luulon. Pitäisikö ihmisten arveluiden ja kuulopuheiden olla yhtä paikkaansapitäviä kuin saarilla 10-50 kertaa vierailleen? Tuskinpa sentään.

        Lämmin kehoitukseni nimimerkille "antakaa tilaa muille", on heti perustaa kanariansaarten keskusteluihin oma säie, jossa opastat meitä foorumidiletantteja hyvässä netiketissä. Esimerkiksi kaikki jotka eivät halua "vakkareita urpoilemaan" voisivat vaikka laittaa heti otsikkoon tästä kertovan tekstinpätkän, ohessa esimerkkiotsikko;

        "Tietoa kaivataan hotelli Jardin Atlanticosta, saarilla tai hotellissa aiemmin vierailleiden tai tällä palstalla yli viisi viestiä kuukaudessa kirjoittavien ei tarvitse vaivautua vastaamaan".

        hyvää käytöstä haukkua muita kirjoittajia urpoiksi.


      • sancho panza
        antakaa tilaa muille kirjoitti:

        Mulla vaan menee heti into seurata jonkun (ei vaki kirjottelijan) aloittamaa keskustelua kun vakijengi päätyy "rönsyilemään". Muuthan ei ole mitää kokeneet saati uskaltaudu kokemuksiaan jakamaan kun aina "joku paremmin asioista tietävä" tulee ja lopettaa yleisen keskustelun.
        ENKÄ VARMASTI OLE AINOA JOKA NÄIN AJATTELEE!

        Luulisi että teillä olis kivempaa keskenänne rönsyillä kuin täällä Elvistelemässä...

        mielipiteesi kanssa.Täällä on tosiaan muitakin joita ärsyttää että samat ihmiset vastaa kirjoittipa mistä aiheesta hyvänsä.Ei taida olla muuta tekemistä kuin roikkua tällä palstalla ja vastailla toisilleen.Jos joku uskaltaa olla jostain toista mieltä se lytätään heti,koska nämä "besserwisserit" tietävät kaiken ja paremmin.Olisihan se ikävä jos tämä palsta jää vain muutamalle vakkarille jotka päivystää täällä yötä päivää.


      • semmoist
        sancho panza kirjoitti:

        mielipiteesi kanssa.Täällä on tosiaan muitakin joita ärsyttää että samat ihmiset vastaa kirjoittipa mistä aiheesta hyvänsä.Ei taida olla muuta tekemistä kuin roikkua tällä palstalla ja vastailla toisilleen.Jos joku uskaltaa olla jostain toista mieltä se lytätään heti,koska nämä "besserwisserit" tietävät kaiken ja paremmin.Olisihan se ikävä jos tämä palsta jää vain muutamalle vakkarille jotka päivystää täällä yötä päivää.

        sopineet jonkinlaisen päivystyssysteemin kun joku niistä ehtii aina heittämään viisaita neuvojaan, jotka tosin ovat aika usein täysin asian vierestä.
        Voihan se kyllä olla niinkin että pää pehmenee näillä asiantuntijoilla kun täällä kyttääväät uusia avauksia kommentoitavaksi ja siitä johtuen suoltavat mitä sattuu...


      • semmoist kirjoitti:

        sopineet jonkinlaisen päivystyssysteemin kun joku niistä ehtii aina heittämään viisaita neuvojaan, jotka tosin ovat aika usein täysin asian vierestä.
        Voihan se kyllä olla niinkin että pää pehmenee näillä asiantuntijoilla kun täällä kyttääväät uusia avauksia kommentoitavaksi ja siitä johtuen suoltavat mitä sattuu...

        Omalta osaltani kommentoin sen verran, että teen omia kirjoitushommiani tässä koneen äärellä, välillä vedän henkeä ja katson, mitä maailmalla tapahtuu.

        Ymmärrän täysin teidän kritiikin ja arvostan näkemyksiänne. Ei täällä mitään vahtivuoroja tosiaankaan ole, mutta siinä mielessä komppaan AH:n värikästä kommenttia, että jokainen ottaa palstalla sen tilan, joka perustuu omaan kokemukseen ja näkemykseen. Ensikertalaisten viikko-2 -kokemukset ovat olleet useimmiten kovin ilahduttavia. Näitä tarinoita ei tosin kirjoita se porukka, joka makaa altaalla aamusta iltaan, vaan aktiivinen, luonnosta ja kulttuurista kiinnostunut porukka, joka perehtyy saareen/saariin ja jolla on muutakin näkökulmaa, kuin miltä taivas näyttää allasbaarista tai aurinkotuolista käsin.

        Kuten aiemmin todettu, kun ollaan keskustelupalstalla, joskus juttu rönsyää. Joidenkin pääasiallinen tarkoitus on ainoastaan kytätä muiden kirjoituksia tuomatta itse asiaan, siis Kanarian matkailuun mitään kokemukseen tai näkemykseen perustuvaa tarinaa. Esim. sinua, kun selvästi olet "sujuvakynäinen" ja näkemyksellinen kirjoittaja, kannustan jakamaan omia kokemuksiasi.


      • kyllä tympii!!!!
        Sotavento kirjoitti:

        Omalta osaltani kommentoin sen verran, että teen omia kirjoitushommiani tässä koneen äärellä, välillä vedän henkeä ja katson, mitä maailmalla tapahtuu.

        Ymmärrän täysin teidän kritiikin ja arvostan näkemyksiänne. Ei täällä mitään vahtivuoroja tosiaankaan ole, mutta siinä mielessä komppaan AH:n värikästä kommenttia, että jokainen ottaa palstalla sen tilan, joka perustuu omaan kokemukseen ja näkemykseen. Ensikertalaisten viikko-2 -kokemukset ovat olleet useimmiten kovin ilahduttavia. Näitä tarinoita ei tosin kirjoita se porukka, joka makaa altaalla aamusta iltaan, vaan aktiivinen, luonnosta ja kulttuurista kiinnostunut porukka, joka perehtyy saareen/saariin ja jolla on muutakin näkökulmaa, kuin miltä taivas näyttää allasbaarista tai aurinkotuolista käsin.

        Kuten aiemmin todettu, kun ollaan keskustelupalstalla, joskus juttu rönsyää. Joidenkin pääasiallinen tarkoitus on ainoastaan kytätä muiden kirjoituksia tuomatta itse asiaan, siis Kanarian matkailuun mitään kokemukseen tai näkemykseen perustuvaa tarinaa. Esim. sinua, kun selvästi olet "sujuvakynäinen" ja näkemyksellinen kirjoittaja, kannustan jakamaan omia kokemuksiasi.

        altaalla vaan jossain "Suomi-baarissa"...

        Mikä "Veterano" tällä kerralla maistui parhaiten ja kuka leipoo parhaimmat lihapullat missäkin...

        Mulle riitti. En seuraa enää mitään palstaa sen jälkeen kun huomaan "vakkarin" kommentin =(


      • AH
        kyllä tympii!!!! kirjoitti:

        altaalla vaan jossain "Suomi-baarissa"...

        Mikä "Veterano" tällä kerralla maistui parhaiten ja kuka leipoo parhaimmat lihapullat missäkin...

        Mulle riitti. En seuraa enää mitään palstaa sen jälkeen kun huomaan "vakkarin" kommentin =(

        Loistavaa logiikkaa! Itsekin vedän auton parkkiin ja lopetan autoilun siltä päivältä kun näen ensimmäisen ammattiliikenteessä olevan ajoneuvon. Yleensä en pääse kotikorttelia kauemmaksi, eilen ei tarvinnut edes ruudusta poistua kun taksi ajoi ohi samalla sekunnilla kun sain koneen hörähtämään käyntiin.

        Lopetin syömisenkin 2003 kun näin amerikkalaisen dokumentin jossa oli päälle neljäsataakiloisia läskejä, tuumasin, että helkkariakos noi besserwisserit televisiossa uhoavat ja näyttävät, paljonko on tullut nassuun ruokaa ahdettua!


      • Amaria1
        sancho panza kirjoitti:

        mielipiteesi kanssa.Täällä on tosiaan muitakin joita ärsyttää että samat ihmiset vastaa kirjoittipa mistä aiheesta hyvänsä.Ei taida olla muuta tekemistä kuin roikkua tällä palstalla ja vastailla toisilleen.Jos joku uskaltaa olla jostain toista mieltä se lytätään heti,koska nämä "besserwisserit" tietävät kaiken ja paremmin.Olisihan se ikävä jos tämä palsta jää vain muutamalle vakkarille jotka päivystää täällä yötä päivää.

        ovatko nämä palstat joidenkin/jonkun yksityisaluetta? Itse ilahduin ainakin kovasti kun taas näki tuttuja keskustelijoita, joiden kokemuksista on ollut aina tosi kiva lukea. Itsekin olen ollut ehkä tämän kerhon "ulkojäsenenä" tai ainakin sivusta seuraajana jo parin vuoden ajan. Livenä en ole ketään vielä tavannut, mutta ehkäpä sekin päivä tulee joskus tulevilla Gran Canarian matkoilla. En voi käsittää näitä "kriitikkoja", jotka käy riehumassa milloin mistäkin asiasta. Palstalta poispääsy on vain klikkauksen päässä, olkaa hyvä! Henk. kohtainen käsitykseni on, että kateellisia riittää, siitä tämä ainainen vinkuminen ja arvostelu. Olen käynyt lukemassa myös esim. brittiläisiä keskustelupalstoja, niillä ei keskitytä toisten mollaamiseen vaan itse asiaan, rönsyilee tai ei. Ja keskusteluthan tuppaavat rönsyilemään!

        Meillä on toiveissa lähteä taas Inglesiin kevättalvella. Loma poikkeaa nyt kyllä kovasti aikaseimmista noin viidestätoista reissusta, jotka olemme tehneet kaksin. Nyt perheeseen kuuluu vauva, joka luonnollisesti reissaa mukana. Seuraavalla kerralla täytyykin miettiä majoitus uusiksi, vakihotellimme Jardin del Atlantico kun ei ole lapsiystävällisimmästä päästä. Muutenkin ko. paikan taso on viime vuosina lähes romahtanut. Viime maaliskuussa huomasimme esim. siivouksen tason laskeneen huimasti, hotelliin oli myyty all inclusive-paketteja kovaäänisille nuorisojoukoille, jotka pitivät huolta ilta- ja aamuyön "viihteestä". Ei siinä enään vanhat nuku. Harmi, sinänsä paikka puutarhoineen ja allasalueineen on ollut oikein viehättävä. JOs joku osaisi suositella soveliasta paikkaa noin puolivuotisen vauvan perheelle niin kiitos! Tämä tieto nettiyhteyksien toiminnasta on ollut hyödyllistä luettavaa. Olen nyt haaveillut 3-4 viikon matkasta, kun äitiyslomalla tuo järjestely on helppoa ja mikäli niin pitkäksi aikaa lähdemme, on netti ja skype tarpeen.


      • tyttösavosta
        Amaria1 kirjoitti:

        ovatko nämä palstat joidenkin/jonkun yksityisaluetta? Itse ilahduin ainakin kovasti kun taas näki tuttuja keskustelijoita, joiden kokemuksista on ollut aina tosi kiva lukea. Itsekin olen ollut ehkä tämän kerhon "ulkojäsenenä" tai ainakin sivusta seuraajana jo parin vuoden ajan. Livenä en ole ketään vielä tavannut, mutta ehkäpä sekin päivä tulee joskus tulevilla Gran Canarian matkoilla. En voi käsittää näitä "kriitikkoja", jotka käy riehumassa milloin mistäkin asiasta. Palstalta poispääsy on vain klikkauksen päässä, olkaa hyvä! Henk. kohtainen käsitykseni on, että kateellisia riittää, siitä tämä ainainen vinkuminen ja arvostelu. Olen käynyt lukemassa myös esim. brittiläisiä keskustelupalstoja, niillä ei keskitytä toisten mollaamiseen vaan itse asiaan, rönsyilee tai ei. Ja keskusteluthan tuppaavat rönsyilemään!

        Meillä on toiveissa lähteä taas Inglesiin kevättalvella. Loma poikkeaa nyt kyllä kovasti aikaseimmista noin viidestätoista reissusta, jotka olemme tehneet kaksin. Nyt perheeseen kuuluu vauva, joka luonnollisesti reissaa mukana. Seuraavalla kerralla täytyykin miettiä majoitus uusiksi, vakihotellimme Jardin del Atlantico kun ei ole lapsiystävällisimmästä päästä. Muutenkin ko. paikan taso on viime vuosina lähes romahtanut. Viime maaliskuussa huomasimme esim. siivouksen tason laskeneen huimasti, hotelliin oli myyty all inclusive-paketteja kovaäänisille nuorisojoukoille, jotka pitivät huolta ilta- ja aamuyön "viihteestä". Ei siinä enään vanhat nuku. Harmi, sinänsä paikka puutarhoineen ja allasalueineen on ollut oikein viehättävä. JOs joku osaisi suositella soveliasta paikkaa noin puolivuotisen vauvan perheelle niin kiitos! Tämä tieto nettiyhteyksien toiminnasta on ollut hyödyllistä luettavaa. Olen nyt haaveillut 3-4 viikon matkasta, kun äitiyslomalla tuo järjestely on helppoa ja mikäli niin pitkäksi aikaa lähdemme, on netti ja skype tarpeen.

        mieltä,kiva lukea kokeneitten Tenerife-kävijöiden juttuja. Ja eihän ole mikään pakko lukea ns. "vakkarikirjoittajien" tarinoita. Turhaa pitää pipoa kovin kireällä.
        Terveiset pikku pakkasesta, räntäsateesta ja myrskystä!


      • vilperi57
        Amaria1 kirjoitti:

        ovatko nämä palstat joidenkin/jonkun yksityisaluetta? Itse ilahduin ainakin kovasti kun taas näki tuttuja keskustelijoita, joiden kokemuksista on ollut aina tosi kiva lukea. Itsekin olen ollut ehkä tämän kerhon "ulkojäsenenä" tai ainakin sivusta seuraajana jo parin vuoden ajan. Livenä en ole ketään vielä tavannut, mutta ehkäpä sekin päivä tulee joskus tulevilla Gran Canarian matkoilla. En voi käsittää näitä "kriitikkoja", jotka käy riehumassa milloin mistäkin asiasta. Palstalta poispääsy on vain klikkauksen päässä, olkaa hyvä! Henk. kohtainen käsitykseni on, että kateellisia riittää, siitä tämä ainainen vinkuminen ja arvostelu. Olen käynyt lukemassa myös esim. brittiläisiä keskustelupalstoja, niillä ei keskitytä toisten mollaamiseen vaan itse asiaan, rönsyilee tai ei. Ja keskusteluthan tuppaavat rönsyilemään!

        Meillä on toiveissa lähteä taas Inglesiin kevättalvella. Loma poikkeaa nyt kyllä kovasti aikaseimmista noin viidestätoista reissusta, jotka olemme tehneet kaksin. Nyt perheeseen kuuluu vauva, joka luonnollisesti reissaa mukana. Seuraavalla kerralla täytyykin miettiä majoitus uusiksi, vakihotellimme Jardin del Atlantico kun ei ole lapsiystävällisimmästä päästä. Muutenkin ko. paikan taso on viime vuosina lähes romahtanut. Viime maaliskuussa huomasimme esim. siivouksen tason laskeneen huimasti, hotelliin oli myyty all inclusive-paketteja kovaäänisille nuorisojoukoille, jotka pitivät huolta ilta- ja aamuyön "viihteestä". Ei siinä enään vanhat nuku. Harmi, sinänsä paikka puutarhoineen ja allasalueineen on ollut oikein viehättävä. JOs joku osaisi suositella soveliasta paikkaa noin puolivuotisen vauvan perheelle niin kiitos! Tämä tieto nettiyhteyksien toiminnasta on ollut hyödyllistä luettavaa. Olen nyt haaveillut 3-4 viikon matkasta, kun äitiyslomalla tuo järjestely on helppoa ja mikäli niin pitkäksi aikaa lähdemme, on netti ja skype tarpeen.

        Mas Palomas mitään? Tuo tammikuun FM:n äkkilähtö Jardin Doradoon oli ihan ok ainakin rauhallisuuden takia; ehtoolla 10:n jälkeen alue oli todella hiljainen. Majoitus hyvä ja alueella oli myös oma ravintola allastarjoilu. WiFi toimii ja kuuluu hintaan (salasanan saa respasta), matkaa inglesin keskustaan tosin reilut pari kilsaa ja kunnolliset kaupat (Faro 2) n. kilsan päässä, tosin nk. lähimercadoita löytyy heti alueen vastapäätä, mutta valikoimat todella niukkoja. Tarina on kerrottu tuolla:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=67&start=0

        Toinen muuten rauhallinen paikka Inglesin keskustan vieressä oli tämä Africana. (liikenne häiriön tuottaja) Itse hotla oli hyvinkin hiljainen, mutta lapsen kanssa ehkä vähän niin ja näin; rattaat voi kyllä jättää välikköön, mutta mitään palveluita hotlasta ei löydy. Ei myöskään nettiyhteyttä saatavilla. Alue on kuitenkin aidattu ja avain tarvitaan niin poistumiseen kuin palaamiseenkin. Siitäkin on tarinantynkää vähän matkaa tuolla:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=113

        Mä en vaan ole saanut itestäni aikaiseksi kirjoittaa tarinaa loppuun. :(

        Makuja on monia, joten aika vaikea suositella mitään; ne pitäis jokaisen katsastaa omalta kantiltaan.
        Greenfieldiäkin vois jotenkin suositella esim. aamiaisen perusteella (kuuluu huoneen hintaan) ja allasaluekin kohtuullinen, mutta populaa niin maan perusteellisesti. Joten rauhaa haluavan paikka se ei ole; palvelut tosin on lähellä. Sieltä tosin taas saa ostaa WiFi-kortin jolla netin saa toimimaan.
        Toivottovasti herättää joitain ajatuksia. Hyvää matkaa kuitenkin.


      • Jake Elwood
        Amaria1 kirjoitti:

        ovatko nämä palstat joidenkin/jonkun yksityisaluetta? Itse ilahduin ainakin kovasti kun taas näki tuttuja keskustelijoita, joiden kokemuksista on ollut aina tosi kiva lukea. Itsekin olen ollut ehkä tämän kerhon "ulkojäsenenä" tai ainakin sivusta seuraajana jo parin vuoden ajan. Livenä en ole ketään vielä tavannut, mutta ehkäpä sekin päivä tulee joskus tulevilla Gran Canarian matkoilla. En voi käsittää näitä "kriitikkoja", jotka käy riehumassa milloin mistäkin asiasta. Palstalta poispääsy on vain klikkauksen päässä, olkaa hyvä! Henk. kohtainen käsitykseni on, että kateellisia riittää, siitä tämä ainainen vinkuminen ja arvostelu. Olen käynyt lukemassa myös esim. brittiläisiä keskustelupalstoja, niillä ei keskitytä toisten mollaamiseen vaan itse asiaan, rönsyilee tai ei. Ja keskusteluthan tuppaavat rönsyilemään!

        Meillä on toiveissa lähteä taas Inglesiin kevättalvella. Loma poikkeaa nyt kyllä kovasti aikaseimmista noin viidestätoista reissusta, jotka olemme tehneet kaksin. Nyt perheeseen kuuluu vauva, joka luonnollisesti reissaa mukana. Seuraavalla kerralla täytyykin miettiä majoitus uusiksi, vakihotellimme Jardin del Atlantico kun ei ole lapsiystävällisimmästä päästä. Muutenkin ko. paikan taso on viime vuosina lähes romahtanut. Viime maaliskuussa huomasimme esim. siivouksen tason laskeneen huimasti, hotelliin oli myyty all inclusive-paketteja kovaäänisille nuorisojoukoille, jotka pitivät huolta ilta- ja aamuyön "viihteestä". Ei siinä enään vanhat nuku. Harmi, sinänsä paikka puutarhoineen ja allasalueineen on ollut oikein viehättävä. JOs joku osaisi suositella soveliasta paikkaa noin puolivuotisen vauvan perheelle niin kiitos! Tämä tieto nettiyhteyksien toiminnasta on ollut hyödyllistä luettavaa. Olen nyt haaveillut 3-4 viikon matkasta, kun äitiyslomalla tuo järjestely on helppoa ja mikäli niin pitkäksi aikaa lähdemme, on netti ja skype tarpeen.

        Voisin suositella Maspalomasin puolella Cordial Green Golfia. Hotelli muodostuu kaksikerroksisista rivitaloista uima-altaiden ympärillä. Yläkerrassa on pieni parveke, makuuhuone ja kylpyhuone. Alakerrassa on olohuone/keittiö yhdistelmä. Ilmainen wlan toimi ainakin siinä huoneistossa, jossa minä asuin viime helmikuussa. Lapsiperheelle tuiki tarpeellinen pesukone vain puuttuu. :)

        Rauhallinen hotelli rauhallisella alueella.

        Blues Brother


      • tämä on tietoa
        Amaria1 kirjoitti:

        ovatko nämä palstat joidenkin/jonkun yksityisaluetta? Itse ilahduin ainakin kovasti kun taas näki tuttuja keskustelijoita, joiden kokemuksista on ollut aina tosi kiva lukea. Itsekin olen ollut ehkä tämän kerhon "ulkojäsenenä" tai ainakin sivusta seuraajana jo parin vuoden ajan. Livenä en ole ketään vielä tavannut, mutta ehkäpä sekin päivä tulee joskus tulevilla Gran Canarian matkoilla. En voi käsittää näitä "kriitikkoja", jotka käy riehumassa milloin mistäkin asiasta. Palstalta poispääsy on vain klikkauksen päässä, olkaa hyvä! Henk. kohtainen käsitykseni on, että kateellisia riittää, siitä tämä ainainen vinkuminen ja arvostelu. Olen käynyt lukemassa myös esim. brittiläisiä keskustelupalstoja, niillä ei keskitytä toisten mollaamiseen vaan itse asiaan, rönsyilee tai ei. Ja keskusteluthan tuppaavat rönsyilemään!

        Meillä on toiveissa lähteä taas Inglesiin kevättalvella. Loma poikkeaa nyt kyllä kovasti aikaseimmista noin viidestätoista reissusta, jotka olemme tehneet kaksin. Nyt perheeseen kuuluu vauva, joka luonnollisesti reissaa mukana. Seuraavalla kerralla täytyykin miettiä majoitus uusiksi, vakihotellimme Jardin del Atlantico kun ei ole lapsiystävällisimmästä päästä. Muutenkin ko. paikan taso on viime vuosina lähes romahtanut. Viime maaliskuussa huomasimme esim. siivouksen tason laskeneen huimasti, hotelliin oli myyty all inclusive-paketteja kovaäänisille nuorisojoukoille, jotka pitivät huolta ilta- ja aamuyön "viihteestä". Ei siinä enään vanhat nuku. Harmi, sinänsä paikka puutarhoineen ja allasalueineen on ollut oikein viehättävä. JOs joku osaisi suositella soveliasta paikkaa noin puolivuotisen vauvan perheelle niin kiitos! Tämä tieto nettiyhteyksien toiminnasta on ollut hyödyllistä luettavaa. Olen nyt haaveillut 3-4 viikon matkasta, kun äitiyslomalla tuo järjestely on helppoa ja mikäli niin pitkäksi aikaa lähdemme, on netti ja skype tarpeen.

        voin suositella on apartom. Australia , Atlanticon ja Europan välissä,
        mutkatien varrella,lähellä Jumbo centteriä.


      • Miusta hauskaa
        semmoist kirjoitti:

        sopineet jonkinlaisen päivystyssysteemin kun joku niistä ehtii aina heittämään viisaita neuvojaan, jotka tosin ovat aika usein täysin asian vierestä.
        Voihan se kyllä olla niinkin että pää pehmenee näillä asiantuntijoilla kun täällä kyttääväät uusia avauksia kommentoitavaksi ja siitä johtuen suoltavat mitä sattuu...

        Siis ihan oikea "Nettikerho". Näillä roikkujilla on "nettimonos.....nen kerho. Mielenkiintoinen tutkimisaihe jollekin tulevalle psyykkaajalle. Näitä nettikerholaisia tulee jostain lisää ja lisää sitä myöten kun ikä vaikuttaa eri toimintoihin. Nyt on kerholaisia kanaria-biimi menossa eri palstoilla. Hauskoja Jooseppi Käkriäisiä ja tiluliluleimummuka:-)


      • vilperi57
        Miusta hauskaa kirjoitti:

        Siis ihan oikea "Nettikerho". Näillä roikkujilla on "nettimonos.....nen kerho. Mielenkiintoinen tutkimisaihe jollekin tulevalle psyykkaajalle. Näitä nettikerholaisia tulee jostain lisää ja lisää sitä myöten kun ikä vaikuttaa eri toimintoihin. Nyt on kerholaisia kanaria-biimi menossa eri palstoilla. Hauskoja Jooseppi Käkriäisiä ja tiluliluleimummuka:-)

        olla utelias, että mitä tarkoitit viestilläsi!?
        Esim. mulla on "oma" sivusto kanariansaarten ystäville ja aika moni on sinne rekkaantunutkin ja myös monet vakkarit tältä osiolta; syynä ehkä se että siellä puhutaan saarimatkailusta avoimin mielin ja pilkettä silmäkulmassa ja eikä olla sidottu pelkästään tyypilliseen kyssäriin: Onko kokemuksia hotelli xxxx:stä, samoin häiriköitä sieltä ei löydy ja kun joku kysyy asiaa, niin hän myös saa vastauksen, mikäli jollain foorumailaisella on tietoa asiasta. Lisäksi löytyy "sivuosioita joissa puhutaan muustakin kuin saarimatkailusta. :)
        Tutustua voi halutessaan tuolla:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/index.php

        Mitä enemmän sinne ilmaantuu rekkautunutta porukkaa, niin sitä enemmän myös asiallista tietoa on jaossa!!


    • lovisa-mummo

      On tainnut lähteä mummojahtiin ja joutunut "joron jäljille";)

      • myötäistä

        Eppäilen hänen panneen suut makioiks;)


      • Talviasukas
        myötäistä kirjoitti:

        Eppäilen hänen panneen suut makioiks;)

        Monta kertaa saattaa nettiyhteyksien saaminen asunnolle kestää viikon ja parikin eikä Pavi halunne käyttää hotellien ja ravintoloitten vempaimia. Olen itsekin ensi viikonlopusta lähtien siellä, joten tämäkin asia selvinnee.


      • totuuden etsijä
        Talviasukas kirjoitti:

        Monta kertaa saattaa nettiyhteyksien saaminen asunnolle kestää viikon ja parikin eikä Pavi halunne käyttää hotellien ja ravintoloitten vempaimia. Olen itsekin ensi viikonlopusta lähtien siellä, joten tämäkin asia selvinnee.

        missä se Pavi luuraa? Siihen päivänpolttavaan kysymykseen palstaa seuraavat janoavat(Veteranoa) vastausta.


      • totuuden etsijä kirjoitti:

        missä se Pavi luuraa? Siihen päivänpolttavaan kysymykseen palstaa seuraavat janoavat(Veteranoa) vastausta.

        Mutta kun muistutit, Veterano on mielestäni brandy surkeimmasta päästä. Ei uppoa meikäläisen vartaloon, en tiedä mistä johtuu Torres 10 on erinomaista, samoin Magno. Sitten on vielä semmonen vaaleampi, Solerano. Kaikki viimeksi mainitut käy pieninä yömyssyinä.


      • AH
        Sotavento kirjoitti:

        Mutta kun muistutit, Veterano on mielestäni brandy surkeimmasta päästä. Ei uppoa meikäläisen vartaloon, en tiedä mistä johtuu Torres 10 on erinomaista, samoin Magno. Sitten on vielä semmonen vaaleampi, Solerano. Kaikki viimeksi mainitut käy pieninä yömyssyinä.

        Meinaako Sotis "Soberano"a vai Jerezin "Solera"a? Meikäläisille uppoaa kaikki mikä on märkää, mutta kentältä saa ostettua 36-volttista Soberanoa ja se on HERKKUA!


      • AH kirjoitti:

        Meinaako Sotis "Soberano"a vai Jerezin "Solera"a? Meikäläisille uppoaa kaikki mikä on märkää, mutta kentältä saa ostettua 36-volttista Soberanoa ja se on HERKKUA!

        Tietysti Soberano, pehmeä ja miellyttävä. Soleraa en muista maistaneeni. Soberanoa ei täkäläisissä pitkäripaisissa ole näkynyt, Torresia ja sitä riivatun Veteranoa kylläkin. Sehän on monen suosikki, mutta en tiedä mikä siinä tökkii. Viileämpinä iltoina juon mieluusti kuuman romminkin hätäpäissäni ja siinä Dr. Morgan on ihan ykkönen.


      • puerta***
        Sotavento kirjoitti:

        Tietysti Soberano, pehmeä ja miellyttävä. Soleraa en muista maistaneeni. Soberanoa ei täkäläisissä pitkäripaisissa ole näkynyt, Torresia ja sitä riivatun Veteranoa kylläkin. Sehän on monen suosikki, mutta en tiedä mikä siinä tökkii. Viileämpinä iltoina juon mieluusti kuuman romminkin hätäpäissäni ja siinä Dr. Morgan on ihan ykkönen.

        Pavin juttuja täälläkin ootellaan...ja tuosta brandysta, itse en ole kyseisen juoman ystävä, mutta tilkkanen Carlos 1:stä maistuu todella hyvälle :)


      • lovisa-mummo
        Sotavento kirjoitti:

        Tietysti Soberano, pehmeä ja miellyttävä. Soleraa en muista maistaneeni. Soberanoa ei täkäläisissä pitkäripaisissa ole näkynyt, Torresia ja sitä riivatun Veteranoa kylläkin. Sehän on monen suosikki, mutta en tiedä mikä siinä tökkii. Viileämpinä iltoina juon mieluusti kuuman romminkin hätäpäissäni ja siinä Dr. Morgan on ihan ykkönen.

        ei ole tullut maistettua,mutta Kapten Morgania kylläkin.Olisiko sama merkki? En ole mitenkään rommin ystävä mutta ehkä menisi yömyssynä jos on vilustunut.


      • lovisa-mummo kirjoitti:

        ei ole tullut maistettua,mutta Kapten Morgania kylläkin.Olisiko sama merkki? En ole mitenkään rommin ystävä mutta ehkä menisi yömyssynä jos on vilustunut.

        Täytynee treenata noita juomia enemmän, olet ihan oikeassa. Tänään ei ilmeisesti olisi pitänyt nousta ollenkaan. Meni nimittäin yö vähän vallattomasti, kun naapurissa kävi ambulanssi. Kohta saa Sotisparankin viedä johonkin dementiahoitoon. Join sitä Morgania ensimmäistä kertaa keväällä Las Palmasissa ja sitä laitettiin myös alkukesän kylminä iltoina mökillä kun kuitenkin haluttiin istua haistelemassa meri-ilmaa. Kivasti lämmittää. Mieluiten juon kyllä tuolla aiemmin sanottuja brandyja ja samalla kiitos Puertalle, Carlos on ihan kannatettava, mutta unohdin per... senkin. Taidan kaivautua vällyn alle häpeämään.


      • pavi

        ei kun olin tuolla arafatin vuorella,,,mummo jahdis
        pyhä aikana Ryyskän avajaisiss..
        Ryyskä avattiin viime launtaina ja Hell-sinki
        ylihuomenna,
        kohtahan ni är här


      • lovisa-mummo
        pavi kirjoitti:

        ei kun olin tuolla arafatin vuorella,,,mummo jahdis
        pyhä aikana Ryyskän avajaisiss..
        Ryyskä avattiin viime launtaina ja Hell-sinki
        ylihuomenna,
        kohtahan ni är här

        No hyvä ettei sen kummempaa,luulin jo että mummo oli syönyt susihukan.Toivottavasti sun konees pelaa jatkossakin.Vi är där om två veckor.Toivotaan että lämmintä piisaa,saan laittaa uudet bikinit päälle ja maata auringossa ja lämmitellä vanhoja luitani.Pidähän hauskaa Hell-singin avajaisissa ja onnea "jahtiin"!


      • 33,3+5
        AH kirjoitti:

        Meinaako Sotis "Soberano"a vai Jerezin "Solera"a? Meikäläisille uppoaa kaikki mikä on märkää, mutta kentältä saa ostettua 36-volttista Soberanoa ja se on HERKKUA!

        Jutuista päätellen sitä märkää on tosiaankin nautittu ja paljon!


    • pavi

      mutta kun tuli oltua tuolla tejedan vuorella,mutt nyt tulin alas aikani
      rukoiltua että joskus noista "hörhöistä" päästäis eroon...mutta ei tainnut
      auttaa..................
      mutta totuushan on niin,,että oon ollut täällä kohta pari viikkoo,
      on niin hikee pukannut,ennenkuin tottuu tähän lämpöön...
      et oon pysytellyt kämpillä...
      Mutta Ryyskän ja Ale-karaoke Bubin avajaiset lauantainna ja
      sunnuntaina Apilan ja Pannun..etkä vaikuttaa hien määrään...
      Ooon tässä rasvaillut polku fillaria.
      Ganariafaninhan tapasin koneessa...
      todellinen syyhän on etten oo ollut palstalla on
      et mun tietsikka ei toiminut,jätin FC commutteriin
      korjattavaksi,ja huoltoon,minun käsityksen mukaan
      vika oli pieni,sähkön tulon pistokkeen se pieninipukka oli mennyt
      sisään,pyysin vaihtaan,ja kun menin hakeen niin sanottiin,
      että ei voi korjata.........uusia olis ollu special price..........n.700 €
      no aattelin jos niin on että ei voi korjata nii katon itse
      eihän siin voi enää mitään vahinkoo,kun oli jo "sökö"
      Sitt kämpille ja ruuvvari esiin,avasin tuuletus osaston,
      tein tunninverran duunii,kun oli oltava tarkkana,,,
      ja kun sain sen luukun auki ,,niin pölyinen kun se oli,
      niin luultavasti eivät edes olleet avanneet.....31 € ,,,

      irroitin tuulettimen ja sen sivussahan se "vika"oli, otin
      puisen paistinlastan ja työnsin kontaktin takaisin,,,
      luukku kiinni ja sähköt päälle niin "buenos" ja vodka
      ryyppy vai oliks se n. 2,
      meikä ei oo hakkinut n . 700 € reilussa tunnissa...koskaan

      ja hyvinhän tää tuntuu toimivan...

      netti yhteyden sain tänää puolenpäivän maissa...maksoin jo
      tullessa,sit kun sain koneen kuntoon niin netissä oli jotain häikkää...
      et silleen.
      Inglesissä just nyt 27.7 ilmankosteus 52 %

      terveiset kaikille PAVI/MOOSES

      • Pavifani

        Sellaista sattuu, kun lähtee puutteelisin tiedoin ulkomaille. Ikävää Pavin oannalta, kun ei ole päässyt tällekkään palstalle moniin päiviin. Rankkaa on Pavin elämä ollut ulkomailla. Hyvä kun rhaa riittää ja pääseen taas kirjoittamaan.


      • AH
        Pavifani kirjoitti:

        Sellaista sattuu, kun lähtee puutteelisin tiedoin ulkomaille. Ikävää Pavin oannalta, kun ei ole päässyt tällekkään palstalle moniin päiviin. Rankkaa on Pavin elämä ollut ulkomailla. Hyvä kun rhaa riittää ja pääseen taas kirjoittamaan.

        Terve Pavi ja tervetuloa takaisin, vaikka et kauaa poissa ollutkaan. Näppärästi tienasit 700€, iso raha kuitenkin. Hauskaa miten ammattiliikkeissä kaikki on aina "korjauskelvotonta" ja uutta tuputetaan tilalle kun ei voida muka korjata. Itse korjasin pakun autoradion ilmastointeipin ja linkkarin kanssa, aikaisemmin päivällä Veikon Koneen finninaama oli paiskaamassa koko systeemiä roskiin ja lupasi jotain hifiä tarjoushintaan. Huh huh!

        Soberano on tosiaan hyvää, se on rouvan suosikki. Itse diggailen sitä Veteranoa (36-volttista versiota) kun siinä on sellainen kotoisa "kaasutinspriin aromi" :D

        Captain Morganhan on (muistaakseni) Jamaikalaista rommia, ei brändyä ensinkään ;) (baarikärpänen muistuttaa)


      • vilperi57

        Jotain tuollaistahan mä arvelinkin ketjun alkupäässä. :)
        Pääasia että olet "kotiutunut" taas ja toivottavasti yhteydet toimii.
        Mikäli tänä talvena reissulle pääsen, niin kaivan sut esille vaikka kivenkolosta!! :)


      • pavi
        Pavifani kirjoitti:

        Sellaista sattuu, kun lähtee puutteelisin tiedoin ulkomaille. Ikävää Pavin oannalta, kun ei ole päässyt tällekkään palstalle moniin päiviin. Rankkaa on Pavin elämä ollut ulkomailla. Hyvä kun rhaa riittää ja pääseen taas kirjoittamaan.

        eihän tässä oo puutteellisin tiedoin lähdetty,oli
        lentolippukin mukana,,,
        rahastahan on ain pientä puutetta, eikä täs nytkään
        mitään hätää oo ei Caixa oo tehnyt konkkaa,vaan vähentänyt
        konttoreitaan ,ja yhden just täältä...

        ja siit rankasta ,et en oo kirjoitellut ,ei oo musta johtunut,
        kun en oo noihin yleisiin viitti.
        oishan Mummolas eisim.ilmainen i-net,mutta sellasii mini läppäreitä,
        ei oikeen entisen työmihen sormet taho sopia nappuloille...
        ja nykyisin kaikki on niin pienen näköistä....

        mull ois asiaa Talviasukkaalle ja Muuttolinnulle...Ganariafanille..
        yhteys > [email protected] <

        27.8 ilmankosteus 65 % Inglesis muutamii valkosii pilvii tuulee vähän..


      • pavi
        vilperi57 kirjoitti:

        Jotain tuollaistahan mä arvelinkin ketjun alkupäässä. :)
        Pääasia että olet "kotiutunut" taas ja toivottavasti yhteydet toimii.
        Mikäli tänä talvena reissulle pääsen, niin kaivan sut esille vaikka kivenkolosta!! :)

        moi Vilperi,kyl nyt on PC toiminutkin aivan kiitettävästi,
        ja tää on aptoksen WI-FI ,mutta kun mulla oli ongelmii
        tän läppärin kaa,nää paikalliset remontti Reiskat on tämmösii,
        niinkun oon kertonut...
        Ja kyl sä tiiät Ryysyrannan ,joskus tulee poikettua :
        tääl on lämmintä vieläkin tähänkin aikaan illasta 24.5
        oikeen mukavat kelit,ei oo liukastakaan Inglesissä,
        ehkä sunnuntai illtana kun on Hell-singin avajaiset.


      • vilperi57
        pavi kirjoitti:

        moi Vilperi,kyl nyt on PC toiminutkin aivan kiitettävästi,
        ja tää on aptoksen WI-FI ,mutta kun mulla oli ongelmii
        tän läppärin kaa,nää paikalliset remontti Reiskat on tämmösii,
        niinkun oon kertonut...
        Ja kyl sä tiiät Ryysyrannan ,joskus tulee poikettua :
        tääl on lämmintä vieläkin tähänkin aikaan illasta 24.5
        oikeen mukavat kelit,ei oo liukastakaan Inglesissä,
        ehkä sunnuntai illtana kun on Hell-singin avajaiset.

        joskus pitää heittää ittensä viihteen puolelle! :)
        Onkos ryyskässä nää vakitarjoilijat, vai onko paljonkin porukka vaihtunut?
        Mitä silloin keväällä pari kertaa käytiin emännyksen kanssa paukut ottamassa, niin ei moitittavaa henkilökunnasta. Pienihän se on kuin persläpi siihen vanhaan verrattuna, mutta tunnelma "kertakäynnille" ihan ok. :)
        Kiva kuulla taas kuulumisia Inglesinkin kantilta vaikka se ei varsinaisesti mun mesta olekaan.
        Jäi sitten kesällä käymättä sinua moikkaamassa, mutta etpä sinäkään tullut näille kulmille vaikka matka olis ollut sama! :)
        Alkaa kelit vähitellen menee siihen suuntaan, että pitää suunnistaa tuonne Epsoon puolelle, kunhan tuon veneen sais haettua poikkeen; muuten on mökki jo vähitellen valmis talviteloille. :)


    • m-julkku

      niin pirusti pyörällä serraanokinkku tangossa ja ainakin laatikko fernettiä tarakalla.

      • utelias ulla

        Pääsitkö siivelle???


    • Anonyymi

      Ei ole näkynyt viime aikoina.

      • Anonyymi

        En minäkään ole nähnyt palstalla ainakaan.


      • Anonyymi

        Oliko kyseessä sama Pavi joka täällä palstalla on kirjoitellut ja nykyisin jo pois nukkunut?


    • Anonyymi

      Karhu olisi lopettanut jo aikaa sitten, mutta omistaja elää muilla bisneksillä. Huono paikka ja ei vedä vaikka on halvat hinnat. Nyt pitää jonkun täällä yrittää tuoda joka viestissä paikkaa esille. Ässä on hyvällä paikalla ja myöhemmällä on monesti aivan täyttä ja vessassa kun käydään, niin Karhu on ihan tyhjillään. Karhun pitäisi siirtyä paremmalle paikalle sieltä putkesta pois.

      • Anonyymi

        On kai se sen tajunnut kun mä itse sen sille kerroin. Oli pakko kertoa. Ei se onneton muuten sitä olis mistään tajunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai se sen tajunnut kun mä itse sen sille kerroin. Oli pakko kertoa. Ei se onneton muuten sitä olis mistään tajunnut.

        Ei hitto. Kuinka kauan te sitä vedätitte? Neljä vuotta? Otin itsekin vielä viime talvena osaa pannun trollauksiin ja esittelinkin itseni muutamia kertoja nimellä Viikonlopputrolli. Ei ole näin viikolla aikaa trollata. Iltaisinkaan ei oikein jaksa olla koneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hitto. Kuinka kauan te sitä vedätitte? Neljä vuotta? Otin itsekin vielä viime talvena osaa pannun trollauksiin ja esittelinkin itseni muutamia kertoja nimellä Viikonlopputrolli. Ei ole näin viikolla aikaa trollata. Iltaisinkaan ei oikein jaksa olla koneella.

        Kolme vuotta kaks kuukautta ja viikko tulis just nyt 😛😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hitto. Kuinka kauan te sitä vedätitte? Neljä vuotta? Otin itsekin vielä viime talvena osaa pannun trollauksiin ja esittelinkin itseni muutamia kertoja nimellä Viikonlopputrolli. Ei ole näin viikolla aikaa trollata. Iltaisinkaan ei oikein jaksa olla koneella.

        Mihin siinä konetta tarvitsee? Kaikilla lienee älypuhelin taskussa jolla ammattilainen hoitaa rollaamisen 24/7.


    • Anonyymi

      Antigue ja Eläkepappa vaan trollaa täällä netissä koko ajan sekoittaen meidän asiakeskustelijoiden sisällön tuotantoa. Olisihan se pitänyt arvata

    • Anonyymi

      Anaalikuningas Anaali-Antigue anoo anaaliin.
      Osa 1.

      Anaali-Antigue: An-na pap-pa a-naa-liin.
      Pappa: En an-na a-naa-liin.
      Anaali-Antigue: An-na a-naa-liin.
      Pappa: Ar-mo-ton a-naa-li An-ti-gue. An-nan a-naa-liin.
      Anaali-Antigue: A-naa-li oot-taa pap-paa.

    • Anonyymi

      Eläkepappako se siellä taas haaveilee peppuleikeistä Antiguen kanssa. On se ihan mahoton toi trolli Eläkepappa.

    • Anonyymi

      Ai se on Eläkepappa joka noita persejuttuja kirjoittelee. Olishan se pitänyt taas arvata.

    • Anonyymi

      On ne kovia trolleja noi Antigue ja Eläkepappa. Kyllä taas heidän tämänpäiväisestä trollauksesta näkee selvästi että ammattitrollit on kyseessä.

    • Anonyymi

      Antigue ja eläkepappa on palstan ainoat ammattitrollit. Kyllähän heidän trollausten taso tosiaan kertoo että on ne kovia trollauksen ammattilaisia.

    • Anonyymi

      Ai ne on Antigue ja Eläkepappa jotka täällä trollaa. Olishan se taas kerran pitänyt arvata.

      • Anonyymi

        Onko sitä Pavii näkyny?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitä Pavii näkyny?

        Nää on kuules vanhoja ketjuja, ei täällä ketään ole näkynyt.


    • Anonyymi

      Eläkepappa on taas alottanut trollaamaan Kuparipannusta. On se ihan mahoton trolli.

    • Anonyymi

      Ai se on Eläkepappa joka trollaa pannusta ja Karhubaarista. Olishan se pitänyt arvata

    • Anonyymi

      On ne ihan mahottomia trolleja noi Antigue ja Eläkepappa.
      Nyt mä lähen kaupungille. Trollatkaa pannujuttuja munkin puolesta 😁

    • Anonyymi

      Ei täällä palstalla ole kyllä ketään enää 🥱
      Mä lopetan trollauksen nyyyyyyt!
      Hyvästi!

    • Anonyymi

      Älä luovuta. Kausi kun alkaa niin asiakirjoittajat palaa. Sitten taas trollataan pannusta ja vaikka homoistakin.

    • Anonyymi

      Ei kun se on hyvästi nyt oikeesti. Käyn lukemassa välillä mutta en näe vaivaa trollata enää. Tää palsta on ihan pyllystä 💩
      Tulkaa trollit mestoille jossa on porukkaa kuten Thaimaan palstoille. Maailman menoa ja salaliittoteoriat palstoillakin oon trollannut päivittäin yli 15 vuotta ja siellä on aina provosoituvaa porukkaa. NATO palstakin on todella aktiivinen. Toinen puoli niistä tyypeistä on samanlaisia trolleja.
      Pitäkää kaalikääryleet ja homot.
      Hyvästi! 😛

      • Anonyymi

        Pitääkö tähän vastata jotta voi kun ihanaa että älysit lopettaa? Ja sitten pettyneenä tulla kiroilemaan kun et lopettanutkaan.
        Vai mikä sun ajatus olikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö tähän vastata jotta voi kun ihanaa että älysit lopettaa? Ja sitten pettyneenä tulla kiroilemaan kun et lopettanutkaan.
        Vai mikä sun ajatus olikaan?

        Mikä ajatus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ajatus?

        Siis ajatus siitä että onko ajatuksia tästä asiasta?


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe