Kun tuulensuojalevy on kyprokkia niin säilyykö se ilman julkisivuverhousta kesän (ilman suojausta) entä syksystä kevääseen?
Mitä materiaalia käytetään tuulensuojalevynä?
Onko tuo kyprokki ainoa vaihtoehto?
Tuulensojalevy
6
1299
Vastaukset
- poropeukalo
No voi hyvänenaika sentään lapsikin erottaa kyproklevyn ja tuulensuojalevyn.
- Kemikaali Ana
Niin erottaa, muttei näköjään poropeukalo. Gyprocilla on olemassa ulkokipsilevy. Itse laitoin Knaufin vastaavaa. Ehdin tehdä julkkarin päälle ennen talvea, mutta sen pitäisi olla talven säät kestävä, ainakin mainoksen mukaan.
- Hessu
Kiinni vaan. Kestää tuulet, sateet ja tuiskut. Mä laitoin tuulensuojakyprokit autotalliini viime vuonna loppukesästä kiinni ja tässä kuukauden sisään laitan ulkovuorin päälle. Hyvin on kestänyt kastumiset yms. Mulla oli koolaus päällä jo talven yli.
Olikos se nyt bituliittiä, mistä voi myös tehdä ja on kai muitakin. Minusta tuon kyprokin asentaminen oli helppo ja nopea juttu. - Pasanen
on yksi vaihtoehto. 25 mm paksu huokoinen puukuitulevy (sellainen vihreä), paremmin eristää lämpöä. Hintaerosta en tiedä.
- tuulensuojaan
Gyprokissa paras tuulensuja kyky
Bituliitti esim.(Tuulileijona) hieman parempi lämmön eristys.
Tuulivilla Esim.(Paroc) Lämpimin mutta nopeasti
suojattava.
- suuri ajattelija
Ajatteles ny maalaisjärjellä: voiko kipsilevy olla niin hienosti hengittävä materiaali mitä gyprocin esitteessä luvataan? Miksi jatkuvasti tulee uusia ennennäkemättömän hyviä materiaaleja ja muutaman vuoden kuluttua huomataan että se ei sovellu tarkoitukseen ollenkaan? Mieti tätä senärakennetta: kipsilevy,höyrynsulku,villa,kipsilevy.. ei kyllä kuulosta kovin järkevältä ratkaisulta sanokoot kipsilevykauppiaat mitä sanovat.. Käyttäisin ennemmin vaikka bituliittia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642