Asiallisesti kysyn

Uskon perustasta

Näetkö sen suuren eron mikä syntyy kahden uskon välillä jos toinen uskoo olevansa täydellisesti riippuvainen Jumalan armosta voidakseen saada iankaikkisen elämän ja toinen uskoo jo nyt olevansa kuolematon synneistään huolimatta.

Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.

Esimerkiksi:
alex uskoo: Vain Jumalalla on kuolemattomuus/ ihmisellä ei ole. Ihmisen kuolema tarkoittaa elämän loppumista. Pelastus tarkoittaa sitä että Jumala herättää kuolleen ihmisen luokseen takaisin elämään ja jos herätetty elää Jumalan tahdossa hän voi elää jopa ikuisesti, mutta ainoastaan siten.

uskova_1 uskoo: Ei ainoastaan Jumala ole ikuisuus olento, vaan myös ihminen - ihmisellä (ihmisessä) on kuolematon sielu, tietoinen osa ihmistä joka ei koskaan voi kuolla. Siksi kuolema ei tarkoita elämän loppumista vaan sielun erkamemista ruumiista. Pelastus tarkoittaa uskova_1:lle sitä että kuolematon sielu pääsee Jumalan luo taivaaseen.

Kaksi TÄYSIN ERILAISTA PERUSTUSTA heidän uskolleen, ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa että olisi kysymys samasta uskonnosta tai uskosta. Mielumminkin muistuttaa esimerkiksi uskova_1:den usko enemmän niitä uskontoja joissa myöskin uskotaan että ihmisellä on jo kuolemattomuus itsessään ja alexin usko muistuttaa niiden uskoa joissa ainoastaan Jumala voi antaa ihmiselle kuolemattomuuden.

Näetkö eron?
Minä ainakin näen. Tämä on se suuri ero mikä erottaa adventismin kaikista niistä uskonnoista joissa uskotaan että ihminen jo on ikuisuusolento. Se ei ole Ellen White, sillä hän kirjoitteli kirjoituksiaan Raamatusta, vaan tämä.

Jokaisen on helppo todistaa itselleen että näin on, uskoi sitten alexin tavalla tai uskova_1:den tavalla.

24

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitit :>>>Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.
      >>>

      Niin minusta on ihan sama pelastuksen kannalta miten noihin menee uskomaan. Raamatusta selkeän nousevana ajatuksena on, että synnin palkalla on olemassa seurauksensa (rangaistus/kuolema). Oikean ja tärkeimmän uskon perustan kysymykseen kuuluu,- mikä on suhteemme Kristukseen(?).

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

      • Uskonperutasta lisää

        välitä nähdä että ero on olemassa, pelastus kysymys onkin eri asia, sillä ihminen ei pelastu oman vanhurskautensa ansiosta. Mutta miksi kieltäytyä näkemästä sitä eroa eri uskonnoissa mikä on olemassa?

        Sanot.
        Niin minusta on ihan sama pelastuksen kannalta miten noihin menee uskomaan.
        Raamatusta selkeän nousevana ajatuksena on, että synnin palkalla on olemassa seurauksensa (rangaistus/kuolema). Oikean ja tärkeimmän uskon perustan kysymykseen kuuluu,- mikä on suhteemme Kristukseen(?).
        ---

        Niin mikä on suhteemme Kristukseen?

        alexin uskossa Jeesus kuoli (hänen elämänsä loppui) ja hän lunasti alexin kuolemasta elämään kuolemalla hänen kuolemansa, ottamalla osalleen alexin koko syntivelan.

        uskova_1 uskossa Jeesus ei kuollut (koska hän on kuolematon elämä), miten hän maksoi uskova_1:den syntivelat jos synnin palkka ei ole elämän loppuminen vaan tulijärvi?

        Kun aletaan tarkemmin tutkimaan asiaa niin ero alexin ja uskova_1:den uskojen välillä tulee vain suuremmaksi.


      • voe, voe, voe :(
        Uskonperutasta lisää kirjoitti:

        välitä nähdä että ero on olemassa, pelastus kysymys onkin eri asia, sillä ihminen ei pelastu oman vanhurskautensa ansiosta. Mutta miksi kieltäytyä näkemästä sitä eroa eri uskonnoissa mikä on olemassa?

        Sanot.
        Niin minusta on ihan sama pelastuksen kannalta miten noihin menee uskomaan.
        Raamatusta selkeän nousevana ajatuksena on, että synnin palkalla on olemassa seurauksensa (rangaistus/kuolema). Oikean ja tärkeimmän uskon perustan kysymykseen kuuluu,- mikä on suhteemme Kristukseen(?).
        ---

        Niin mikä on suhteemme Kristukseen?

        alexin uskossa Jeesus kuoli (hänen elämänsä loppui) ja hän lunasti alexin kuolemasta elämään kuolemalla hänen kuolemansa, ottamalla osalleen alexin koko syntivelan.

        uskova_1 uskossa Jeesus ei kuollut (koska hän on kuolematon elämä), miten hän maksoi uskova_1:den syntivelat jos synnin palkka ei ole elämän loppuminen vaan tulijärvi?

        Kun aletaan tarkemmin tutkimaan asiaa niin ero alexin ja uskova_1:den uskojen välillä tulee vain suuremmaksi.

        Alex->>>Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.
        >>>

        Kun myönnät että se (kuvittelemasi) ero ei ole pelastuskysymys, niin miksi sitten
        teet siitä pelastuskysymyksen väittämällä, että on kysymyksessä aivan eri usko?


      • Uskon perust eista
        voe, voe, voe :( kirjoitti:

        Alex->>>Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.
        >>>

        Kun myönnät että se (kuvittelemasi) ero ei ole pelastuskysymys, niin miksi sitten
        teet siitä pelastuskysymyksen väittämällä, että on kysymyksessä aivan eri usko?

        Toisessa uskotaan että ollaan kuolemattomia ja toisessa että ei olla.

        Jos se ei ole iso ero niin mikä sitten on?


      • Riita itses kanssa?
        Uskon perust eista kirjoitti:

        Toisessa uskotaan että ollaan kuolemattomia ja toisessa että ei olla.

        Jos se ei ole iso ero niin mikä sitten on?

        Nii-i. Keksit ihan ite ton linjakkuuven. Ei sillä mitään vaikutusta ole mihinkään,
        jso uskova uskoo jo siirtyneensä iankaikkiseen elämään Kristuksessa tai jos uskoo
        vasta perillä olevansa iankaikkisessa elämässä sisällä.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Aina ei kaikki ole edes tienneet, että tämän elämän perästä tulee ikuisuus.

        Ef. 1:18
        ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

        Jot silleen, alex. Olet jo sisällä kuolemattomuudessa vaikka kiistäisitkin asian;
        jos uskova olet.


      • Eiks niin...........
        Riita itses kanssa? kirjoitti:

        Nii-i. Keksit ihan ite ton linjakkuuven. Ei sillä mitään vaikutusta ole mihinkään,
        jso uskova uskoo jo siirtyneensä iankaikkiseen elämään Kristuksessa tai jos uskoo
        vasta perillä olevansa iankaikkisessa elämässä sisällä.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Aina ei kaikki ole edes tienneet, että tämän elämän perästä tulee ikuisuus.

        Ef. 1:18
        ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

        Jot silleen, alex. Olet jo sisällä kuolemattomuudessa vaikka kiistäisitkin asian;
        jos uskova olet.

        Miks siitä riitaa tulis? Ei adventistien kanssa ainakaan.
        Eiks siitä voi keskustella ilman riitaa?


      • Uskonperutasta lisää kirjoitti:

        välitä nähdä että ero on olemassa, pelastus kysymys onkin eri asia, sillä ihminen ei pelastu oman vanhurskautensa ansiosta. Mutta miksi kieltäytyä näkemästä sitä eroa eri uskonnoissa mikä on olemassa?

        Sanot.
        Niin minusta on ihan sama pelastuksen kannalta miten noihin menee uskomaan.
        Raamatusta selkeän nousevana ajatuksena on, että synnin palkalla on olemassa seurauksensa (rangaistus/kuolema). Oikean ja tärkeimmän uskon perustan kysymykseen kuuluu,- mikä on suhteemme Kristukseen(?).
        ---

        Niin mikä on suhteemme Kristukseen?

        alexin uskossa Jeesus kuoli (hänen elämänsä loppui) ja hän lunasti alexin kuolemasta elämään kuolemalla hänen kuolemansa, ottamalla osalleen alexin koko syntivelan.

        uskova_1 uskossa Jeesus ei kuollut (koska hän on kuolematon elämä), miten hän maksoi uskova_1:den syntivelat jos synnin palkka ei ole elämän loppuminen vaan tulijärvi?

        Kun aletaan tarkemmin tutkimaan asiaa niin ero alexin ja uskova_1:den uskojen välillä tulee vain suuremmaksi.

        Sivuasiat on erilaisia mielipidenäkemyksiä, niitä tulee voida tarkastella ilman, että ollaan tekemässä ratkaiseviksi pelastuskysymyksiksi.
        Huomaa tällä palstalla monien kirjoituksia, joissa tulee sellainen vaikutelma. Eli tehdään herkästi jostain asioista elämän ja kuoleman kysymyksiä. Seuraan surullisena tällaisten yksipuolisten kirjoittajien painotuksia.
        Esim. evoluutio käsityksistä, sapatista, ruokatavoista, kasteesta, musiikkilajista, pukeutumisesta, urheilusta jne. tehdään ratkaiseviksi pelastukseen. Tällaista vieroksun.
        Minusta alexi ja uskova 1 uskovat kumpiki Kristukseen. Käsittääkseni ovat omalta kohdalta ratkaisseet suhteensa Kristukseen, heidän omankin todistuksensa mukaan. Ajattelevat erilailla jostain asioista. Eli tulkitsevat Raamattun kirjoituksia jossain kohdin eritavalla. Suotakoon heidän riittävästi löytää tilaa rinnakkaiselolle vaikeissakin sivukysymyksissä.


      • Että sillee.........
        voe, voe, voe :( kirjoitti:

        Alex->>>Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.
        >>>

        Kun myönnät että se (kuvittelemasi) ero ei ole pelastuskysymys, niin miksi sitten
        teet siitä pelastuskysymyksen väittämällä, että on kysymyksessä aivan eri usko?

        Timo Flink kirjoitti näin: "koska olemme omaksuneet raamatullisen holistisen ihmisnäkemyksen ja tietoisesti hylänneet platonistisen ihmiskuvan, johon tuo kuolemattoman sielun oppi liittyy".

        Näin siis adventtipastori Timo Flink.
        Siis adventismissa on tietoisesti hylätty se platonistisen ihmiskuva, johon tuo kuolemattoman sielun oppi liittyy.

        Jos nyt SDA on tietoisesti hylännyt opin kuolemattomasta sielusta - tätyyhän eron olla olemassa ja olla jopa niin tärkeä asia että sen hylkääminen on tietoinen valinta Adventtikirkossa.


      • eremith32
        Uskonperutasta lisää kirjoitti:

        välitä nähdä että ero on olemassa, pelastus kysymys onkin eri asia, sillä ihminen ei pelastu oman vanhurskautensa ansiosta. Mutta miksi kieltäytyä näkemästä sitä eroa eri uskonnoissa mikä on olemassa?

        Sanot.
        Niin minusta on ihan sama pelastuksen kannalta miten noihin menee uskomaan.
        Raamatusta selkeän nousevana ajatuksena on, että synnin palkalla on olemassa seurauksensa (rangaistus/kuolema). Oikean ja tärkeimmän uskon perustan kysymykseen kuuluu,- mikä on suhteemme Kristukseen(?).
        ---

        Niin mikä on suhteemme Kristukseen?

        alexin uskossa Jeesus kuoli (hänen elämänsä loppui) ja hän lunasti alexin kuolemasta elämään kuolemalla hänen kuolemansa, ottamalla osalleen alexin koko syntivelan.

        uskova_1 uskossa Jeesus ei kuollut (koska hän on kuolematon elämä), miten hän maksoi uskova_1:den syntivelat jos synnin palkka ei ole elämän loppuminen vaan tulijärvi?

        Kun aletaan tarkemmin tutkimaan asiaa niin ero alexin ja uskova_1:den uskojen välillä tulee vain suuremmaksi.

        Niin! Eihän lihallinen ihminen voikkaan olla tietenkään pelastukseen kelvollinen. Miten lihallinen ihminen voi olla "vanhurskas"?Juuri sentähden, että meidän tietoisuutemme on lihallisessa persoonallisuudessamme emme ymmärrä Kristuksen vanhurskautuksesta mitään! Vasta kun tietoisesti jätämme/unohdamme persoonallisuutemme pyyteet, lakka sen toiminta, ja Kristus saa sijan sielumme elämässä.

        Välttääksemme Jumalalle uskotonta tietoista toimintaa, me ihailemme Hänen ääretöntä viisauttaan, vaikka meidän rajallisuutemme ei pystykkään sitä kuvailemaan, mutta Hänen ylistämisensä perustuu Hänen auktoriteettinsä nöyrästä opetuksensa kuuntelemisesta. Meidän on tietysti vaikea ikäänkuin toistaa sitä kaikkea Häneltä oppimaamme, mutta voimme rehellisesti yrittää kertoa kaiken sen mahdollisen mitä olemme oppineet.

        On merkityksetöntä, selitetäänkö Jumalan täydellisyys vaiko ei. Meidän tulee kokop olemuksellamme, eli ruumiimme mukaan luettuna, kaikella mikä liittyy sisäisesti ja ulkonaisesti olemukseemme: ylistää Herraa hengellämme ja sielullamme, sillä muutoin ruumiin, mielen ja puheen toiminnat jäävät - uskomattomalle ja epäpuhtaalle materialistiselle tasolle. Meidän tulee palvella Herraa ruumiilla mielellä ja sanoilla. Koska Herra Jumala on absoluutiinen, Hänen Itsensä ja Hänen Ihanuutensa välillä ei ole mitään eroa. Antaumu8ksellinen palveleminen ilmenee juuri siinä, että kuunnellaan Herran Jumalan toimia ennenkaikkea luyonnossa, ja havaitaan kuinka itse luonto ylistää sen harmoniaa.

        Ja silloin voimme Herraa tuntea edes jossain määrin. Ei spekuloimalla suinkaan koskaan Häntä opita tuntemaan, vaan sillä tavalla heitetään hukkaan arvokas elämä minkä Hän Herra Jumala on lahjoittanut meille. Eikä suinkaan kukaan tule autettua Jumalan yhteyteen/läheisyyteen.


      • näin näkyy
        Utulila kirjoitti:

        Sivuasiat on erilaisia mielipidenäkemyksiä, niitä tulee voida tarkastella ilman, että ollaan tekemässä ratkaiseviksi pelastuskysymyksiksi.
        Huomaa tällä palstalla monien kirjoituksia, joissa tulee sellainen vaikutelma. Eli tehdään herkästi jostain asioista elämän ja kuoleman kysymyksiä. Seuraan surullisena tällaisten yksipuolisten kirjoittajien painotuksia.
        Esim. evoluutio käsityksistä, sapatista, ruokatavoista, kasteesta, musiikkilajista, pukeutumisesta, urheilusta jne. tehdään ratkaiseviksi pelastukseen. Tällaista vieroksun.
        Minusta alexi ja uskova 1 uskovat kumpiki Kristukseen. Käsittääkseni ovat omalta kohdalta ratkaisseet suhteensa Kristukseen, heidän omankin todistuksensa mukaan. Ajattelevat erilailla jostain asioista. Eli tulkitsevat Raamattun kirjoituksia jossain kohdin eritavalla. Suotakoon heidän riittävästi löytää tilaa rinnakkaiselolle vaikeissakin sivukysymyksissä.

        ainoainoastaan syyttäjähenkisesti, etsien vikoja ja sormella osoitellen. aleksi sensijaan keskustelee asiallisesti.


      • näin näkyy kirjoitti:

        ainoainoastaan syyttäjähenkisesti, etsien vikoja ja sormella osoitellen. aleksi sensijaan keskustelee asiallisesti.

        Minusta molemmat sortuu välillä ylilyönteihin minä mukaan lukien. Ja vaikuttaa siltä, että tällä palstalla on vaikea välillä olla menemättä ilkeisiin henkilökohtaisuuksiin , kun jutut etenee, eikä toista lueta.

        Itse olen meittinyt paljon eri asioita ja esim. suhtautumista adventisteihin.
        Raamattu puhuu että Jeesuksen omat tunnetaan keskinäisestä rakkaudesta. Mitä minä voin tehdä sen eteen?
        Kun en kerran ketään pysty muuttamaan, tulee hyväksyä ja rakastaa. Jumalan rakkaus, se muutti minuakin ja muuttaa edelleen. Rakastaminen on Jeesuksen kehoitus aina vain. Hänkin rakastaa..


      • Uskonperutasta lisää kirjoitti:

        välitä nähdä että ero on olemassa, pelastus kysymys onkin eri asia, sillä ihminen ei pelastu oman vanhurskautensa ansiosta. Mutta miksi kieltäytyä näkemästä sitä eroa eri uskonnoissa mikä on olemassa?

        Sanot.
        Niin minusta on ihan sama pelastuksen kannalta miten noihin menee uskomaan.
        Raamatusta selkeän nousevana ajatuksena on, että synnin palkalla on olemassa seurauksensa (rangaistus/kuolema). Oikean ja tärkeimmän uskon perustan kysymykseen kuuluu,- mikä on suhteemme Kristukseen(?).
        ---

        Niin mikä on suhteemme Kristukseen?

        alexin uskossa Jeesus kuoli (hänen elämänsä loppui) ja hän lunasti alexin kuolemasta elämään kuolemalla hänen kuolemansa, ottamalla osalleen alexin koko syntivelan.

        uskova_1 uskossa Jeesus ei kuollut (koska hän on kuolematon elämä), miten hän maksoi uskova_1:den syntivelat jos synnin palkka ei ole elämän loppuminen vaan tulijärvi?

        Kun aletaan tarkemmin tutkimaan asiaa niin ero alexin ja uskova_1:den uskojen välillä tulee vain suuremmaksi.

        Onko adventistien, ja jo heihin eksyneiden, aina ja jatkuvasti valehdeltava?

        Valehtelet: "uskova_1 uskossa Jeesus ei kuollut (koska hän on kuolematon elämä), miten hän maksoi uskova_1:den syntivelat jos synnin palkka ei ole elämän loppuminen vaan tulijärvi?"

        Jeesus kuoli, Hänen ruumiinsa haudattiin, Hänen sielunsa ja henkensä meni tuonelaan, kolmantena päivänä Hän nousi kuolleista, sitten 40 päivän kuluttua Hän nousi taivaaseen eli Kaikkein Pyhimpään ja on siellä istunut Isän oikealla puolella siitä lähin.

        Voit etsiä täältä haulla kirjoitukseni tuosta aiheesta - niitä lienee kymmeniä.


    • Emme tietäisi edes ajatella tuommoisen eron mahdollisesti olevan olemassa,
      ellet sinä, alex, päivästä toiseen ja vuodesta toiseen sitä eroa koettaisi palstalla tehdä ja lyödä kiilaa adventismin ja muiden kirkkokuntien välille. Jotain
      tuommoista eroa mitä lie ...

      ??? Näetkö sen suuren eron mikä syntyy kahden uskon välillä jos toinen uskoo olevansa täydellisesti riippuvainen Jumalan armosta voidakseen saada iankaikkisen elämän ja toinen uskoo jo nyt olevansa kuolematon synneistään huolimatta.

      Näetkö eron?
      Minä ainakin näen. Tämä on se suuri ero mikä erottaa adventismin kaikista niistä uskonnoista joissa uskotaan että ihminen jo on ikuisuusolento. ???

      Kyllä adventismin ja muutkin kristilliset kirkot erottuvat uskonnoista jo siinäkin,
      että uskotaan yhteen ainoaan Jumalaan, joka ihmisille on annettu pelastukseksi,
      Jeesukseen Kristukseen. Kirjoitit että toinen uskoo olevansa täydellisesti
      riippuvainen Jumalan armosta ja toinen ei. Kristityt, adventistit mukaanlukien,
      uskovat ja tietävät olevansa täydellisesti riippuvaisia Jumalan armosta. Mikään
      muu uskonto ei tuollaista opeta - kristinusko, adventismi mukaanlukien - on
      elävää uskoa, eikä mikään uskonto.

      Tosiuskovainenhan on uudestisyntymisen kautta siirtynyt sisään Jumalan
      valtakuntaan, ei hänen tarvitse pelätä kuolemaa, eikä vakuutella itselleen,
      että on kuolematon. Hindut uskovat kuolemattomuuteensa jälleensyntymisen
      kautta. Jos on huonosti elänyt niin voipi syntyä seuraavan kerran vaikkapa
      käärmeeksi tai sontakuoriaiseksi. Rangaistus on olevinaan siinä.

      Tuomiosta puheenollen adventismissa niinkuin kaikessa kristinuskossa uskotaan
      sekä vanhurskasten että vääräin ylösnousemukseen. Se ilmenee adv.opin 13.
      opinkappaleessa ja Apostolien teoista käy ilmi, että kaikkein korkeimmat teologit, fariseukset, uskoivat, että jumalattomat nousevat tuomiolle.

      Ap. t. 24:15
      ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
      jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

      Eivät uskonnollisetkaan ihmiset tuommoiseen kuolemattomuus-asiaan kiinnitä
      paljonkaan huomiota, vaan heillä on tarve tässä ja nyt saada rauha luojansa
      kanssa. Sitä osoittaa tuokin, että Itkumuurilla on tungosta.
      Itkemättömät itkut latetaan rukokuksen muodossa pienenä parerilappusena
      muurinrakoseen ja kumarretaan Israelin Jumalan puoleen, kaivaten yhteyttä,
      jota kuitenkaan ei saa muutoin kuin vain tunnustamalla Kristus Messiaaksi.

      • Niin, tässä tämä Länsimuuri, itkumuuri ... ja juutalaisia, jotka etsivät yhteyttä
        Jumalaan, kuitenkin ilman Kristusta, Messiasta:

        http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=en&u=http://english.thekotel.org/cameras.asp&prev=/search?q=jerusalem web cam&hl=fi&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhjepoqBRGvBJNEZYnoZvFGR1e8_Hg

        ALEX-KASI LINJANVETÄJÄNÄ
        >>>Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.
        >>>

        Haloo, alex! ei ole olemassa mitään tuollaista linjaa paitsi sinun päässäsi!
        Jeesuskaan ei vetänyt tuollaista linjaa edes hiekkaan ja sinunkin kauttasi
        esitettynä se on vain kuin veteen piirretty viiva. Joskus 60-luvulla olisit
        voinut tuolla tai millä tahansa tekaistulla oppikysymyksellä saada uskovat
        toisiaan vastaan, mutta nykyajassa et saa lyötyä kiilaa edes adventismin
        ja muun kristikansan väliin. Olet tehnyt turhaa työtä siinä suhteessa jo
        kahdeksan vuotta! Mutta jatka toki kärjistämistä ja kiilasi terottamista,
        ja kiilaamista, kunnes synnin mitta on täysi. Eihän alkoholistikaan
        holismistaan parane ennenkuin on käynyt pohjalla saakka ensin.

        antti


      • Vois olla näinkin

        Ehkä , mutta kyllä tuo ero olisi silti olemassa, vaikka siitä vaiettaisi ikuisesti.
        Miksi siitä ei uskalla keskustella muut kuin adventistit? Onko niin että adventisteilla on sellainen näkemys ja usko että se kestää keskustelun tästäkin asiasta, mutta että se vaivaa niitä uskovia jotka uskovat kuin uskova_1 tuossa esimerkissä.


      • Että sillee.........
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niin, tässä tämä Länsimuuri, itkumuuri ... ja juutalaisia, jotka etsivät yhteyttä
        Jumalaan, kuitenkin ilman Kristusta, Messiasta:

        http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=en&u=http://english.thekotel.org/cameras.asp&prev=/search?q=jerusalem web cam&hl=fi&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhjepoqBRGvBJNEZYnoZvFGR1e8_Hg

        ALEX-KASI LINJANVETÄJÄNÄ
        >>>Kumpaa linjaa sitten kannatatkin olisi sinun tunnustettava, että ero näiden kahden uskon välillä on suuri - rehellisesti sanoen (ja olemmehan rehellisiä) on ero niin suuri, että emme oikeastaan enää voi sanoa että kyseessä olisi sama uskonto ja usko.
        >>>

        Haloo, alex! ei ole olemassa mitään tuollaista linjaa paitsi sinun päässäsi!
        Jeesuskaan ei vetänyt tuollaista linjaa edes hiekkaan ja sinunkin kauttasi
        esitettynä se on vain kuin veteen piirretty viiva. Joskus 60-luvulla olisit
        voinut tuolla tai millä tahansa tekaistulla oppikysymyksellä saada uskovat
        toisiaan vastaan, mutta nykyajassa et saa lyötyä kiilaa edes adventismin
        ja muun kristikansan väliin. Olet tehnyt turhaa työtä siinä suhteessa jo
        kahdeksan vuotta! Mutta jatka toki kärjistämistä ja kiilasi terottamista,
        ja kiilaamista, kunnes synnin mitta on täysi. Eihän alkoholistikaan
        holismistaan parane ennenkuin on käynyt pohjalla saakka ensin.

        antti

        Se alexin linja on adventistien linja.

        Mutta älä turhaan hermostu nyt, mutta se on Kai Arasolankin linja. Kysyhän Kailta asiaa.


      • Miete

        Yhteen armolliseen jumalaan ja että ihmisellä on kuolematon sielu joka menee ihmisen kuoltua paratiisiin. Ja taitavat pitää Jeesustakin jos nyt ei jumalanaan niin ainakin suurena opettajana.


      • Mitä tulee jumalattomina kuolleisiin, olen siinäkin adventistien linjalla.
        Niinkuin ovat kristityt yleensäkin siinä asiassa samassa käsityksessä, tässä:

        "" Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa
        ikuista evankeliumia ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa
        Jumalan mitä vakavimman varoituksen pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. ""

        ( http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm )

        antti


      • ===========
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Mitä tulee jumalattomina kuolleisiin, olen siinäkin adventistien linjalla.
        Niinkuin ovat kristityt yleensäkin siinä asiassa samassa käsityksessä, tässä:

        "" Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa
        ikuista evankeliumia ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa
        Jumalan mitä vakavimman varoituksen pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. ""

        ( http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm )

        antti

        Antti se litkittää Jumalan maljan vihan viiniä! No kyllä sen täällä hänen kommenteistaankin näkee, ettei se rakkauden maljaa kohota muille kuin ovelasti adventisteille, kas kun hän on lumoutunut Kai Arasolan kehuista.


    • Sitten nähdään

      Jos ihminen ei tunne tietä ja kaikki tiet ovat yhtä hyviä/huonoja silloin tällaiset kysymyksetkin menettävät arvonsa. Monet kulkevat sen uskon varassa että "sittenpähän nähdään", mikä osoittaa, että he odottavat saavansa vastaukset kysymyksiinsä kuolemansa jälkeen.

    • annu42

      Meillä adventisteilla on erilainen usko kuin muilla kristityillä. Kummat sitten ovat kristittyjä, sen ratkaisee Jumala Jeesuksen kautta tuomiopäivänä. Tällä palstalla se ei ratkea koskaan. Täällä on sekä tuomareita että tuomittuja, sen olen lukiessani palstan kirjoituksia huomannut. On hyvä olla noiden tuomittujen ja vähäarvoisten joukossa, sillä sana sanoo Jeesuksen puhessa, Vuorisaarnassa, kenen on taivasten valtakunta.

      Onko se ylpeitten, rikkaiden ja hyväosoasten valtakunta? Eipä taida olla. Siellä sanotaan Mt. 5-6 luvut: hengellisesti köyhät, murheelliset, hiljaiset, ne, jotka isoavat ja janoavat vahurskautta, laupiaat, puhdassydämiset, rauhatekijät, vainotut, solvatut ja myös ne, joista puhutaan kaikkinaista pahaa, heille Jeesus sanoo: Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa.

      VT:n puolella: Kuka saa nousta Jumalan vuorelle, kuka saa vierailla hänen majassaan? Se joka vaeltaa nuhteetomasti, tekee vanhurskauden, puhuu sydä'messään totuutta, joka ei panettele, ei tee toiselle pahaa, ei saata lähimmäistään häväistyksen alaiseksi. En tiedä, miten on tuon hylkiön laita, sillä jopa heitä Jeesus käskee rakastamaan, koska me kunnioitamme Jeesusta, me kunnioitamme kaikkia muita ihmisiä häneltä saamallamme rakkaudella.(Ps. 15)

      Jaakob muistutti, että sanoistammekin joudumme tilille. Jokainen tekommekin tuomitaan. Kun tämän muistamme, meillä ei olekaan mitään mahdollisuutta päästä perille. On vain yksi nimi ylitse muiden, jossa pelastus tulee meille mahdolliseksi. Vapahtajamme ja Pelastajamme nimi on Jeesus Kristus, joka tuli, eli täydellisen elämän meidän puolestamme, kuoli meidän kuolemamme ja on antava meille ikuisen elämän, kun uskomme tämän kohdallemme. Vain hänellä on mahdollisuus tuo ihme tehdä. Hullu sanoo sydämessään, ettei Jumalaa ole, mutta me olemme niitä "hulluja", jotka häneen täysin uskomme ja laitamme kaiken toivomme hänen armoonsa ja voimaansa.

      Hän on jo voittaja, ylösnoussut Vapahtajamme, joten olen mielelläni noiden vähäarvoisten puolella, kun saan elää joskus hänen kanssaan tulevassa, uudessa maassa. Meiltä voidaan ottaa jopa talot, tavarat ja henki (Job), mutta uskoamme kukaan ei voi viedä. Sen voimme itse mitätöidä. Viimeisenä on Vapahtajamme seisova multien päällä. Hän pelastaa vain ne omat lapsensa, jota hän tuntee nimeltä, ja jotka tuntevat hänet, kuulevat hänen äänensä, joka opastaa ja pitää kaidalla tiellä (Pyhä Henki). Tämä on Jumalan sana meille, jotka sitä tukimme ja luemme. Näin uskon, Jumala uskoani vahvistakoon tämän maailman melskeessä.

      Sapattina nähdään...

    • ##: Esimerkiksi:
      alex uskoo: Vain Jumalalla on kuolemattomuus/ ihmisellä ei ole.
      Ihmisen kuolema tarkoittaa elämän loppumista. _## a.8

      Kovin väljä vakaumus alexilla on. Se lienee perua Svenskakyrkanin ajoilta.
      Pitää tarkentaa Sanan ja adventismin valossa.
      Jumalaton ei pääse kuin koira veräjästä kuollessaan pois Maan päältä.
      Apostolien teot kertoo:

      Ap. t. 24:15
      ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
      jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

      Juutalaisuudessa on lähes kaikille selvää, että jumalaton saa rangaistuksen
      iankaikkisuuden puolella, ei välttämättä vielä täällä eläessään.
      Moni kuvittelee pääsevänsä ilman tuomiota, kun omankädenoikeudella lähtee
      täältä ikuisuuteen. Adventtikirkko on hyvin kirjannut oppiinsa uskosta
      osattomien kohtalon:

      = Kolmannen enkelin sanoma
      "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
      Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
      Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
      Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
      Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

      Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa
      ikuista evankeliumia ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana,
      koska tuomion aika on tullut.
      Toinen enkeli varoittaa
      kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
      Lopuksi kolmas enkeli julistaa
      Jumalan mitä vakavimman varoituksen pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne,
      jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. =

      Väärämielisen ihmisen loppu ei ole siinä, kun sydän lakkaa toimimasta,
      vaan loppu on vasta tulikivijärvessä. Huomaamme tuosta,
      että Adventtikirkko ei koskaan puhu kaatopaikasta, kuten alex useinkin.

      Ei lopunajassakaan ole kyse kaatopaikasta vaan vitsauksista ...

      = Koska Kristus tulee pian ja meidän on valmistauduttava kohtaamaan Hänet, Jumalan vakava ja harras kutsu koskee meitä kaikkia:
      "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani,
      ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille
      vitsauksille, joilla häntä lyödään.
      Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan" (Ilm. 18:-4,5). =

      Tässä vielä lisää kolmannen enkelin varoituksen selityksestä ...

      = Kolmas sanoma kiinnittää maailman huomion niihin seurauksiin, mitä ikuisen evankeliumin ja uskonpuhdistusta vaativan sanoman hylkäämisestä on.
      Se kuvaa elävästi, mikä on tuloksena ihmisen valinnasta.
      Valinta ei ole helppo, sillä kumpikin vaihtoehto merkitsee kärsimystä.
      Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17) ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15).
      Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa, joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15). =

      Lainaukset (=:=):
      ( http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm )

      • Kysyn vain ..?

        se syyttäjä henki sinua kuljettaa?


      • Kysyn vain ..? kirjoitti:

        se syyttäjä henki sinua kuljettaa?

        " se syyttäjä henki sinua kuljettaa? "

        Onhan alexin uskomuksilla ja Adventtikirkon Raamattuun perustuvilla käsityksillä
        suuri ero, väittäkööt alex mitä tahansa, kun alex uskoo, että uskosta osaton
        ihminen haihtuu taivaan tuuliin samalla hetkellä kuin Jeesus tulee noutamaan omansa.
        Ja adventismissa sitävastoin uskotaan, että jumalattomat ilmaantuvat myöhemmin
        taivaallisen tuomioistuimen eteen ja menevät sitten lopulliseen rangaistuksen
        paikkaansa, tulikivijärveen.

        ##: Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia
        ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa
        Jumalan mitä vakavimman varoituksen pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan;
        siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. _##


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7624
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3193
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2476
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      8
      2092
    5. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      34
      2034
    6. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      1978
    7. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1887
    8. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1673
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1611
    10. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1589
    Aihe