Ekat kännit....

MirAme

Mietin tossa että minkä ikäsenä
yleensä/keskimäärin nuoret juo ekat kännit...?
Mä ite join 13 vuotiaana ja moni on sanonu että ekat kännit on ne pahimmat, vaan ei mulla.
Tosin sillon meni kyllä vähemmästä pää sekasin kun nykyään. No, miten on? Kertokaa omat henk.kohtaset kokemukset ekoista känneistä.

24

5343

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mävaan

      Noh...ekat kännit tuli juotua 14 vuotiaana. Ai millasta se oli? Sillon oli uusvuos ja pakkasessa käveltiin, kateltiin raketteja ja juotiin siiderii ja kaljaa. Ne maistu ihan helvetin pahoilta, mutta olin päättäny jo ajat sitten, että tänään se tapahtuu. Raketit näytti paljon paremmilta ku muina vuosina ja seura tuntu maailman parhaalta, puhe kulki vilkkaammin ja kaikki tais olla aika hauskaa.
      Olihan se mukavaa!!!

      • .....

        ...join viime juhannuksena eli oli sillon 15.w ja nooh hauskaa oli, eikä todellakaan ollu pahimmat kännit, itseasiassa varmaan parhaimmat mitä tähän mennessä oon juonu :P


      • Karhu

        ...olin 14 kun join ekat kännit. 8 pulloo bissee ja yks pullo maguarviiniä. Oksensin vessan matolle kun olin juonu viinipullon.


    • Corto-setä.

      Olen 16, enkä ole kertaakaan ollut kännissä. :>
      Alaikäisenä kännihakuinen juominen on aika idiotismia. Elimistö ei ole silloin vielä valmis. Mutta jos luulette olevanne kovia jätkiä ja muijia niin siitä vaan. Kukaan ei estä, jos teille ojanpenkassa kännisenä makaaminen on tärkeämpää kuin se, että on elossa vielä viisikymppisenä.
      Ihan sama mulle. :>
      Pitäkää kivaa.

      • 16v

        ...ollut kertaakaan kännissä alkoholin vaikutuksesta. Alkoholia olen kyllä juonut paljonkin, mutta silti en ole humalatilaan päässyt. Olen lukenut monia tiedejulkaisuja joissa kerrotaan, että olisi olemassa geenimutaatio, jonka vaikutuksesta tupakan makua ei tunne eikä alkoholi vaikuta paljoakaan. Olisikohan minulla sellainen?


      • Tyttö -88

        Mä täytän kohta 16, enkä oo kertaakaan ollu kännissä eikä kyllä kiinnostakaan ainakaan just nyt!! =)


      • joy_
        Tyttö -88 kirjoitti:

        Mä täytän kohta 16, enkä oo kertaakaan ollu kännissä eikä kyllä kiinnostakaan ainakaan just nyt!! =)

        olin tänä vappuna ekaa kertaa kunnolla kännissä, eikä ollu kovin kivaa yrjötä neljä kertaa... oon 15.
        mutta uudestaan mennään kyllä, tosin juon sillon vähemmän... :)


    • asdf

      15 olen, en ole vielä ollut kännissä kertaakaan.

      Vappua ajattelin mutta meni jotenkin ohi.. Noh, hyvinhän sitä vielä ehtii

    • justus

      Olen 17w jätkä enkä ole koskaan ollut kaatokännissä. Alkoholia tulee nautittua vain hyvässä seurassa ja silloinkin jutustelemme ystävieni kanssa henkeviä, katsotaan lätkää tai isketään korttia. Usein vaihetaan kivennäisveteen siinä vaiheessa, kun juttujen taso on kohtalainen. Mutta kaatokännejä en tod. suosittele! Alkoholia voi käyttää sivistyneestikin...muutama annos perjantaisin riittää minulle.

      • Corto-setä.

        Kyllä alkoholia voi sivistyneestikin käyttää. :3 Ihmisten iloksihan se on tarkoitettukin, ja se on ihan mukavaa viisaasti käytettynä. :3 Itse olen juonut viiniä ja siideriä jonkin verran hyvässä seurassa.


      • Mary

        Harvoin kuulee(saatikka näkee)yhtä sivistynyttä käytöstä enää nyky päivänä nuorison keskuudessa!
        Itse kyllä olen 15-vuotias nuori neito eikä minun tarkoitukseni ole juoda itseäni känniin, kun hieman nautiskelen alkoholia, hyvässä seurassa... Hatun nosto sinulle!! :)


    • Pipsa

      Mä join ekat kännit 17wee ja nyt oon jo 22wee :) Ei ollu kiire kännäillä ja oon ehtiny ihan hyvin (vähä liikaaki) tutustua alkomahooliin, tohon viisasten juomaan ;)

      • Grt

        Turhan nuorena oli kokeilunhalua. 12-vuotiaana jo tiesin omat rajani alkoholin kanssa, tuli silloin tällöin juotua siideristä muutamaan, mutta harvemmin enempää kuin 3-4. Kunnon kännissä en ollut, ennenkuin joskus vuosia myöhemmin.

        Kun tuntee omat rajansa, alkoholin nauttiminen on paljon mukavampaa.


    • Daihatsu

      Joo minä taisin juoda ne ekat kännit yläasteella... Oliskohan ollut seiskaluokan lopussa, kun oli jonku bile-mestan koulujen päättäribileet. Taisin ollu 13v tai 14v. Sillon riitti 4 pulloa lonkeroa/siideriä eikä krapulasta ollu tietoakaan. Nyt oon 19v ja tarvin vähintään 10 pulloa, että humala tulee ja muisti lähtee, mutta krapula on pahentunut iän myötä eikä paljon huvita enää juoda humalahakuisesti, koska aina on kuolemankrapula seuraavana päivänä ja vasta illalla kuudelta sängystä ylös;(
      Mutta ne ekat kännit sillon ei ollu pahimmat vaan ehkä oudoimmat(!) ja tais siinä olla vähä esittämistäki mukana.

    • ....

      en suosittelis kovin nuorena juomaan paljoo. 30-40 kg painava nuori joutuu 6-packista hengenvaaralliseentilaan.

      • cagr

        Ja kuka ruoto muka painaa 30-40kg?


    • 16wee

      Eräs tyyppi meidän luokalta järjesti vähän yli vuos sitten bileet missä sitten juotiin..
      No.. porukka oli enemmän tai vähemmän kännissä ja kaikilla oli jonkun verran hauskaa.
      Kaikki olis myös menny hyvin JOS kaikkien vanhemmat ei olis saanu tietää siitä ja JOS koko bileitä EI olis ikinä kuvattu videolle..

      • *auringonsäde*

        ...taisi olla tuossa 15-vuotiaana kun ekan kerran vedin kunnon kännit...krapulaa mulla ei oo ollu kun kerran, ja sillonkaan en juonu ees paljoa.


    • nynny

      En ole vielä kännejä ottanut, ja oon parikymppinen. Ei tarvii tehdä sitä mun.....

    • iina

      ekat kännit join 17 vuotiaana.. ja oli ihan mukavaa. join vähän, en todellakaan itteeni vatsahuuhteluun, sillein että oli hauskaa!

    • Jukka

      15-vuotiaana tuli vedettyä ensimmäiset kännit. Vappu oli kyseessä ja join six-packin, jolla sain tuolloin hyvät kännit. Ei mennyt yli, eikä pahaa oloa tullut missään vaiheessa. Aika hyvä fiilis jäi. Kerran olen ihan kaatokännissä ollut, 15-vuotiaana kesällä.

      Omat rajansa kannattaa oppia tuntemaan, niin alkoholista voi nauttia mielekkäämmin.

    • blölää

      ..olin 17vee ja kännitila tuli vahingos... piti juod vaa neljä siiderii, mut pöljä aloin vetää boolii siihe sekaa ko se oli mielestäni parempaa ko siideri(yöh, siideri o karseet)... Oksensin puol tuntii linkas ja jatkoin viel toises jatkopaikas...jote ei mikää kiva kokemus... krapulast onneks ei ollu tietookaa aamul...

    • Anonyymi

      Tos ehkä parisen kuukaut sit frendiporukan kaa, ikäähän meillä kaikilla on 11v, yks on 12v. Oltiin mun parhaalkaveeil sillo ja edellisenä iltana oltiin otettu yks siideri sen isosiskolta ja juotiin se sit yhes, kaks ei juonj ollenkaa siitä melkee mut minä ja yks poika sit vedettii se melkee puokkii. Seuraavana päivänä meni sit vähän enemmänki ku frendin äiti lähti kaupoille. Olikohan se 5 -7siiderii ja 2-3 kaljaa menny, vähän jotain alkoholillusta glögiä ja taskumatista jotain paskaa. Olin ainoo tyttö poikien kaa joka joi iha kunnol, kaks muuta tyttöö ei juonj melkeempä yhtään. Mä sit parin pojan kaa vedettii niitä vähä välii, yks porukan jäsenist ei ollu sillo mei kaa koska ei päässy. Otettii aika paljo sen yhen äijjän kaa, mut ei kyl tultu todellakaa kännii. Oli kyl vähä hauska oli ja mahaan kyl sattu vähän ja meinas oksu tulla mut ei tullu sit. Oli kyl hauskaa eikö jääty kii

      • Anonyymi

        Miten ei muka känniä tuosta tullu teille pikkulapsille? Vai etkö vaan huomannu sen vaikutusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe