Kataisen diktatuuri

Se oli kuin piste iin päälle kun DI-koulutus siirrettiin Savonlinnaan vaikka siellä ei ole teollisuutta juurikaan ketkä tarvitsee sieltä valmistuneita. Nythän on nähty että kaikki kokoomusministerit tekevät niin kuin Katainen käskee. Vastaavaa vertailukohtaa nykypäivänä saa hakea ehkä PohjoisKoreasta. Hitlerin aika ja Romania oli vastaavia aikoinaan. Perustan tämän tekoihin. Kuntaministeri estää kauppojen rakentamisen, opetusministeri estää yritysten koulutetun työvoiman saannin, valtiomistuksesta vastaava ministeri ajaa kaiken minkä teollisuudesta voi alas vaikka valtio menisi nurin ja sisäministeri siirtää poliisin oikeuslaitoksen maistraatin pelastuslaitoksen toiminnot hallinnoitavaksi Kuopioon. Olisikohan Suomen kaikkien aikojen pohjanoteraus sisäministeriltä asioiden hoidossa. Seuraava teko Kataiselta on jo arvattavissa biodiesellaitos rakennetaan Siilinjärvelle jonne tulee sitten vastaava puunjalostus kokonaisuus kuin nyt täällä ajetaan alas. Valtio maksaa kysehän on miljardi-investoinnista. Jos paikallisilla kokoomus ehdokkailla on selkärankaa niin kieltäytyvän nyt ehdokkuudesta. Luulisin että Haapala ei äänestä edes itseään näiden tapahtumien jälkeen.

9

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varkkila

      Siellähän luki selvästi, että hakemuksen puutteellinen täyttö ja rahapula. Rahapulan takia nämä kaikki oppilaitokset on siirtyneet isompaan remmiin ja nyt vain homma jatkuu...
      Minua ei yllättänyt yhtään tuo Idea-parkin kohtalo. Sama kohtalo se on sillä sinun mainostamalla kauppakeskuksellakin...Ei ole rahaa.
      Paljonko arvelet seuraavan asukaslukuraportin muuttavan tilannetta...Lisää asukkaita, vai poistuneita????

    • Varkkila

      kun mietit tuota paljon parjaamasi Kuopion tilannetta, niin siellä tuntuu olevan riittävästi imua, että Ikea tulee sinne. Tiedoksesi vielä, että Ikea ei ole viimeaikoina ottanut lainoja tai ulkopuolista rahoitusta rakennushankkeisiin, vaan käteiskassasta makselee nuo hallit.
      Noiden Ideaparkkihankkeiden kanssa voi mennä sitten niin tai näin...Voi tulla uimahalli, tai voi tulla huvipuistokin....

    • pendelöijä

      Mikäli olen uutisointia oikein ymmärtänyt, niin DI-koulutusta ei siirretty Varkaudesta Savonlinnaan, vaan Varkauden hakemusta ei esim MYR:issä puollettu, koska se oli puutteellinen. Eivät he muuta olisi voineet tehdäkään vaikka WL yrittää muuta väittääkin. Suurin osa varkautelaisista MYR-jäsenistä on vaan niin sinisilmäisiä, etteivät he tajua tätä. Ja sitä paitsi MYR ei ole päättämässä mitään se maakunnallisena yhteistyöriyhmänä antaa omia lausuntojaan päättäville tahoille ja näiden lausuntojen pitää perustua faktoihin ei mutuun!

      Savonlinnalla oli oma hakemuksensa ja Opetusministeriö oli sen kannalla, sillä se ei ollut puutteellinen ja ministeriö oli valintatilanteessa Savonlinnan ja Varkauden välillä koska molemmat havittelivat yhteistyötä Lappeenrannan Teknillisen Yliopiston kanssa.

      • 20

        Miten voi olla mahdollista, että tällä tasolla tehdään puutteellinen hakemus?


      • jasu ja nasu
        20 kirjoitti:

        Miten voi olla mahdollista, että tällä tasolla tehdään puutteellinen hakemus?

        Jos virkamiehet on valittu hyväveli periaatteella, niin ei voi muuta odottaa.
        Ei tässä kylässä enää mikään toimi.


      • Varkkila
        20 kirjoitti:

        Miten voi olla mahdollista, että tällä tasolla tehdään puutteellinen hakemus?

        osittain varmaan kiire, mutta osittain voi olla asiantuntemattomuus.


    • Kyllä ministeriöstä on varmaan annettu ohjeet hakumenettelyyn ja on mahdollista että ne on väärät. Pelkkä selitys Savonlinnan valinnalle. Eihän päätöstä voi tehdä jos hakijat eivät ole saaneet asianmukaista mahdollisuutta tehdä hakemusta. Järjen käyttö on sallittua. Varkauteen on enää turha kertoa selityksiä ne on liian läpinäkyviä. Sanoihan ministeri Henna Virkkunen vierailunsa aikana että ministeriöllä on huonoja kokemuksia korkeakoulukaupungin ulkopuolisista koulutuksista ja siksi Varkauden anomus hylättiin. Olen inhonnut koko ikäni törkeää valehtelua. Kiitos Kari kun haukuit Kataisen. Meillähän ei ole enää mitään menetettävää kun meiltä on viety kaikki jopa Suomen talouden kustannuksella.

      • Ruaputtaja

        Di- koulutukseen en ota muuten kantaa, koska asiaa en tunne, mutta ihmetyttää eräitten tehtäviinsä valittujen poissaolo kokouksista. Toisaaltaan laturin papereilla tuskin asiasta ymmärtää enempää kuin meikeläinenkään. Tätä Mannerohjusta kyllä vähän ihmettelen. Viittauksesi eduskunnan kyselytunnille oli hieno. Se oli viikon kohokohta. Saada Katainen tuohtumaan ja vieläpä asiallisella kysymyksellä.


      • Ruaputtaja kirjoitti:

        Di- koulutukseen en ota muuten kantaa, koska asiaa en tunne, mutta ihmetyttää eräitten tehtäviinsä valittujen poissaolo kokouksista. Toisaaltaan laturin papereilla tuskin asiasta ymmärtää enempää kuin meikeläinenkään. Tätä Mannerohjusta kyllä vähän ihmettelen. Viittauksesi eduskunnan kyselytunnille oli hieno. Se oli viikon kohokohta. Saada Katainen tuohtumaan ja vieläpä asiallisella kysymyksellä.

        On kiva lukea kun täällä on näillä sivuilla aitoja Varkauden kannattajiakin. Se osoittaisi varsinaista selkärankaa keski-savon kokoomuksen ehdokkailta hommaamalla median paikalle ja ilmoittaisi että antaa Kataiselle 10pv aikaa muuttaa se opetusministeriön päätös tai kaikki ehdokkaat luopuvat ehdokkuudesta. Se on varmaa että sitä ei tarvitse tehdä ja silloin saisitte äänivyöryn. Asialle mitään tekemällä kokoomus menettäisi kasvonsa ja siihen niillä ei ole varaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe