Koiranhoito apua/ulkoilutusta tarjolla, turku!!

22v. neito

Hei 22 vuotias nuori naisenalku kaipaisi satunnaista lenkkiseuraa... Niinpä ollen jos koirasi kaipaa ns. "ylimääräistä" ulkoilutusta, autan mielelläni. (Ja tietenkin ilmaiseksi!)
Asun avomieheni kanssa martin kaupunginosassa ja mitä lähempänä asustelet sitä parempi! Voimme ottaa aikaajoin koiria myös hoitoon, esim lyhyen loma-/työmatkan ajaksi.
Itselläni on ollut aiemmin koira ja nyt uuden hankinta mietintämyssyssä :)) Jo ihan tämänkin vuoksi olisi mukava päästä tutustumaan/touhuamaan erilaisten koirien kanssa. (Erityisesti kiinnostaisi staffordhirenbullterrieri, jack- ja parsonrusselin terrierit, kääpiösnautserit sekä amerikanbulldoggi, joten jos omistat yksilön jostakin näistä roduista olisi mukava päästä edes kerran tutustumaan)

12

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgjhkhgk

Mikäli sinua kiinnostaa parsonit niin suosittelen tutustumaan myös sen serkkurotuun eli foxeihin..todella hauska ja toiminnallinen rotu..itse ainakin olen tykästynyt :)
      http://www.foxterrier.fi/

• örg

Otti vähän silmään se että on ollut aiemmin koira, oletko ottanut sen yksin asuessasi, vai tarkoitatko että on ollut koira lapsuuden kodissasi?Tuskinpa ihan omaa koiraa olet omistanut ja huolehtinut siitä 24/7, koska ikäsi on 22v..tai koirasi on kuollut nuorena sairauteen...tai olet laittanut aikaisemman koiran myyntiin...miten on?

• bmk,jhl

miksi ei aloittajalla ole voinut olla koiraa??

itsekin sain hankittua omalla säästämilläni rahalla koiran 11v ja hoidin 95% itse..äiti vei joskus pissille muttei koskaan lenkille ja muut perheenjäsenet ei lenkittänyt myöskään. Ei kaikkia paapota...vaan jotkut on oikeasti jo muksunakin ottaneet koirastaan vastuun. Tosin mielestäni vanhempieni olisi kuulunut hieman enemmän auttaa olinhan nuori silloin ja vastuu koirasta oli hieman liian suuri. Koira eli 14v ja kuoli ollessani 25v.

• jeps_____
        bmk,jhl kirjoitti:

miksi ei aloittajalla ole voinut olla koiraa??

itsekin sain hankittua omalla säästämilläni rahalla koiran 11v ja hoidin 95% itse..äiti vei joskus pissille muttei koskaan lenkille ja muut perheenjäsenet ei lenkittänyt myöskään. Ei kaikkia paapota...vaan jotkut on oikeasti jo muksunakin ottaneet koirastaan vastuun. Tosin mielestäni vanhempieni olisi kuulunut hieman enemmän auttaa olinhan nuori silloin ja vastuu koirasta oli hieman liian suuri. Koira eli 14v ja kuoli ollessani 25v.

okei hoidit koiran 95 prosenttisesti 11 vuotiaana...Asuitkohan kenties maalla?helppohan siellä on viedä koiraa pihalle..Jos et...Koulutitko 11vuotiaana sisäsiistiksi(poimit mahdolliset paskat lattialta ja moppasit pissat), kulkemaan hihnassa vetämättä, räyhäämättä...päälle hyppimisen, luokse tulon, istumisen, maahan menon..kerjäämisen...Minkälainen mahtoi tulla koirasta 11v opettamana...ei vastuuta anneta koirasta lapselle..ei tosiaankaan..ja minkäkokoinen mahtoi olla koiruus..?Varmaan joku pieni puudeli, jolle pärjää 5 vuotiaskin...Vanhemmilla on vastuu koirasta ja koulutuksesta, se on väärin jos lapsi säästää rahaa ja ns.hankkii oman koiran...lapsi on aina lapsi..ei tajua koirien elekieltä ja liikunnan tarvetta...Sun vanhemmille iso miinus..ette tajua eläinten pidosta yhtään mitään, jos antaa lapsen hankkia koiran vaan lapsen omasta tahdosta..taitaa olla hemmoteltu kakara kyseessä..joka ei aavistakkaan koiran tarpeita...älytöntä..Vanhemmat suostuu lapsen tarpeeseen, kun ei muutakaan keksi...kunhan pääsee lapsen koiran kinuamisesta eroon

• nomodel
        jeps_____ kirjoitti:

okei hoidit koiran 95 prosenttisesti 11 vuotiaana...Asuitkohan kenties maalla?helppohan siellä on viedä koiraa pihalle..Jos et...Koulutitko 11vuotiaana sisäsiistiksi(poimit mahdolliset paskat lattialta ja moppasit pissat), kulkemaan hihnassa vetämättä, räyhäämättä...päälle hyppimisen, luokse tulon, istumisen, maahan menon..kerjäämisen...Minkälainen mahtoi tulla koirasta 11v opettamana...ei vastuuta anneta koirasta lapselle..ei tosiaankaan..ja minkäkokoinen mahtoi olla koiruus..?Varmaan joku pieni puudeli, jolle pärjää 5 vuotiaskin...Vanhemmilla on vastuu koirasta ja koulutuksesta, se on väärin jos lapsi säästää rahaa ja ns.hankkii oman koiran...lapsi on aina lapsi..ei tajua koirien elekieltä ja liikunnan tarvetta...Sun vanhemmille iso miinus..ette tajua eläinten pidosta yhtään mitään, jos antaa lapsen hankkia koiran vaan lapsen omasta tahdosta..taitaa olla hemmoteltu kakara kyseessä..joka ei aavistakkaan koiran tarpeita...älytöntä..Vanhemmat suostuu lapsen tarpeeseen, kun ei muutakaan keksi...kunhan pääsee lapsen koiran kinuamisesta eroon

Älähän nyt noin mustavalkosena kaikkea nää. Vanhemilla tosiaan on vastuu koirasta, mut eikö myös sillä mukelolla joka niin yltiöpäisesti sitä koiraa kinuaa??? Mä sain tosta viestistä sellasen mielikuvan, että ne vanhemmat on kuitenkin pitäneet huolta koiran perustarpeista mut silti antaneet sen muksun ymmärtää että koirasta oikeesti ON HUOLEHDITTAVA!!! Plussat siitä vanhemmille! "Vanhempien ois pitänyt enemmän...olinhan vasta nuori..." Niinpä! Kovin tuttua meilläkin tuo rutina että "kyllä mä hoidan!!!" Enpä kuitenkaan suostunut koiran tuloon ennenkuin nuorinkin oli jo täysikänen. Mun työt kun ei antais vieläkään mahdollisuutta ottaa koiraa. Nyt kun noi pennut on jo aikuisia ja tajuaa sen vastuun, on meilläkin koira. :) Jos mun työ ois toisenlainen, ois meillä ollut koira jo vuosia sitten. Mistä voit tietää, etteikö kyseisen perheen aikuiset ois hoitaneet koiraa (jos siis työn puitteissa on ollut mahdollista...), vaikka tosta 22weestä tuntuukin siltä ettei ne oo tarpeeks tehneet?

Ja sulle 22wee... jos sulla on vieläkin sellanen olo että oot joutunut ottamaan liikaa vastuuta koirasta, niin unohda koko juttu!!! Ei se vastuu siitä vähene, että oot mielestäs joutunu mukulana ottamaan "liikaa" vastuuta koirasta jonka oot ite halunnu!!!

Ja terkkuja vaan taas töistä, koiruli nukkuu, kiitos lapsille että edes se saa nauttia täydet yöunoset! :)))

• otterhound88
        nomodel kirjoitti:

Älähän nyt noin mustavalkosena kaikkea nää. Vanhemilla tosiaan on vastuu koirasta, mut eikö myös sillä mukelolla joka niin yltiöpäisesti sitä koiraa kinuaa??? Mä sain tosta viestistä sellasen mielikuvan, että ne vanhemmat on kuitenkin pitäneet huolta koiran perustarpeista mut silti antaneet sen muksun ymmärtää että koirasta oikeesti ON HUOLEHDITTAVA!!! Plussat siitä vanhemmille! "Vanhempien ois pitänyt enemmän...olinhan vasta nuori..." Niinpä! Kovin tuttua meilläkin tuo rutina että "kyllä mä hoidan!!!" Enpä kuitenkaan suostunut koiran tuloon ennenkuin nuorinkin oli jo täysikänen. Mun työt kun ei antais vieläkään mahdollisuutta ottaa koiraa. Nyt kun noi pennut on jo aikuisia ja tajuaa sen vastuun, on meilläkin koira. :) Jos mun työ ois toisenlainen, ois meillä ollut koira jo vuosia sitten. Mistä voit tietää, etteikö kyseisen perheen aikuiset ois hoitaneet koiraa (jos siis työn puitteissa on ollut mahdollista...), vaikka tosta 22weestä tuntuukin siltä ettei ne oo tarpeeks tehneet?

Ja sulle 22wee... jos sulla on vieläkin sellanen olo että oot joutunut ottamaan liikaa vastuuta koirasta, niin unohda koko juttu!!! Ei se vastuu siitä vähene, että oot mielestäs joutunu mukulana ottamaan "liikaa" vastuuta koirasta jonka oot ite halunnu!!!

Ja terkkuja vaan taas töistä, koiruli nukkuu, kiitos lapsille että edes se saa nauttia täydet yöunoset! :)))

Vaikka vanhemmilla on koirasta vastuu, niin kai lapsillakin saa olla ... Vai onko joku eri mieltä ? Vanhemmilla voi olla vastuuna myös valvoa lasten vastuuta koirasta, jos lapset vastuuta siitä aikoo ottaa. Koirasta huolehtiminen on hyvää aivotyöskentelyä lapsille ja tekee lapsesta nopeammin nuoren aikuisen.

• nomodel
        otterhound88 kirjoitti:

Vaikka vanhemmilla on koirasta vastuu, niin kai lapsillakin saa olla ... Vai onko joku eri mieltä ? Vanhemmilla voi olla vastuuna myös valvoa lasten vastuuta koirasta, jos lapset vastuuta siitä aikoo ottaa. Koirasta huolehtiminen on hyvää aivotyöskentelyä lapsille ja tekee lapsesta nopeammin nuoren aikuisen.

Mun mielestä vanhempien vastuu on todella valvoa sitä lasten vastuuta!!! Jos kerran pyhästi luvataan hoitaa se koira, tuli vastaan mitä tahansa, niin se myöskin PITÄÄ hoitaa!!! Taloudellinen vastuu toki on AINA aikuisella. Sekä muukin vastuu elävästä olennosta, olkoon sitten akvaariokala tai norsu! Vaikka se aikuinen antais luvan hankkia lemmikki, niin se kaikkinainen vastuu on kuitenkin sillä aikuisella. Olkoon lapsi luvannut mitä tahansa...

"tekee lapsesta nopeammin nuoren aikuisen"...:( Mun mielestä lapsuutta lyhennetään jo muutenkin ihan liikaa, pakkoko sitä on entisestään lyhentää tyrkkäämällä sellaista vastuuta johon se lapsi ei oo valmis...

• huhuh___
        otterhound88 kirjoitti:

Noh onhan se kiva että lapsikin ottaa vastuuta,mutta kyse on siitä ettei voi sanoa 22 vuotiaana että on omistanut koiran, jos sen on saannut kun itse oli pentu...Lapsi toki voi ottaa vastuuta koirasta, mutta tuskinpa lapsi moppaa ja siivoo pennun jäljet, kieltää kun syö puhelimen tai kaukosäätimen, opettaa kävelee hihnassa ym..Lapsi ei tee sitä..lapsella on vaan niin kivaa kun voi koiran kanssa leikkiä ja riehua..mutta ottaako lapsi vastuun komentamisesta..tuskin, aikuinen se kouluttaa ja komentaa, opettaa sisäsiistiksi..Lapsi haluaa vain leikkikaverin, siihen ei vastuuta tarvita...ja parit lenkillä käymiset..se ei ole vastuuta jos leikkii koiran kanssa ja käyttää pihalla...Lapsen pitäisi myös osta kieltää ja palkita...tuskinpa 11 vuotiaana hirveesti osaa asiansa oikein ja palkita sekunnin tarkkuudella...Joten ei helvetti...en ymmärrä niitä vanhempia jotka ostaa vain lapselleen koiran..sitten koira jää vaille kasvatusta ja koulutusta jonkun mukulan käsissä..sitten mahdollisesti luovutaan, koska koira on liian iso ja tekee pahojaan..voi vittu sanon minä...Ja jos 22 v sanoo että on omistanut koiran lapsena, se ei kuule pidä paikkaansa, onkohan 11v myös maksanut kaikki ruuat,lelut, pedit,rokotukset...ei lapsella voi olla vastuuta koirasta, eikä se silloin tiedä miltä tuntuu omistaa koira...Mä suosittelen että tää 22v aloittaja eka miettii kaikki puolet mitä koira tuo..koska ei se aikuisena ole samanlaista kuin pentuna...Aikuisena yksin asujana et voi lähtee minne huvittaa viikonloppuisin, etkä arkisinkaan jättää pitkäks aikaa yksin...Pentu pissaa ja kakkaa sinne tänne aluksi...puree tavaroita...huonolla koulutuksella on aikuisena räyhääjä...

• 22v. neito
        huhuh___ kirjoitti:

Noh onhan se kiva että lapsikin ottaa vastuuta,mutta kyse on siitä ettei voi sanoa 22 vuotiaana että on omistanut koiran, jos sen on saannut kun itse oli pentu...Lapsi toki voi ottaa vastuuta koirasta, mutta tuskinpa lapsi moppaa ja siivoo pennun jäljet, kieltää kun syö puhelimen tai kaukosäätimen, opettaa kävelee hihnassa ym..Lapsi ei tee sitä..lapsella on vaan niin kivaa kun voi koiran kanssa leikkiä ja riehua..mutta ottaako lapsi vastuun komentamisesta..tuskin, aikuinen se kouluttaa ja komentaa, opettaa sisäsiistiksi..Lapsi haluaa vain leikkikaverin, siihen ei vastuuta tarvita...ja parit lenkillä käymiset..se ei ole vastuuta jos leikkii koiran kanssa ja käyttää pihalla...Lapsen pitäisi myös osta kieltää ja palkita...tuskinpa 11 vuotiaana hirveesti osaa asiansa oikein ja palkita sekunnin tarkkuudella...Joten ei helvetti...en ymmärrä niitä vanhempia jotka ostaa vain lapselleen koiran..sitten koira jää vaille kasvatusta ja koulutusta jonkun mukulan käsissä..sitten mahdollisesti luovutaan, koska koira on liian iso ja tekee pahojaan..voi vittu sanon minä...Ja jos 22 v sanoo että on omistanut koiran lapsena, se ei kuule pidä paikkaansa, onkohan 11v myös maksanut kaikki ruuat,lelut, pedit,rokotukset...ei lapsella voi olla vastuuta koirasta, eikä se silloin tiedä miltä tuntuu omistaa koira...Mä suosittelen että tää 22v aloittaja eka miettii kaikki puolet mitä koira tuo..koska ei se aikuisena ole samanlaista kuin pentuna...Aikuisena yksin asujana et voi lähtee minne huvittaa viikonloppuisin, etkä arkisinkaan jättää pitkäks aikaa yksin...Pentu pissaa ja kakkaa sinne tänne aluksi...puree tavaroita...huonolla koulutuksella on aikuisena räyhääjä...

Olen kyllä harkinnut tarpeeksi, älä huoli kultaseni. Noin vuoden olen lukenut, katsellut ja opiskellut mahdollista koiran hankintaa.. ja kuten sanoin vieläkin asia ns. mietintämyssyssä ;))
        Tiedän kyllä että koiran omistaminen ei ole ihan aina sitä ruusuilla tanssimista jne..

En muista ihan tarkkaa ikää kuinka vanha olin kun koiran sain, mutta kyseessä oli 4v. narttu, lähisukulainen oli antamassa pois ja tuli meille. Kyllähän sitä yhdessä hoidettiiin mutta sen kummemmin kouluttaa ei tarvinnut, koska oli todella mahtava koira!! Pääasiallisesti hoitovastuu kuitenkin minulla: lenkitys, pesu/turkinhoito,ruokailu, jälkien siivouskin... (kyllä jynssättiiin oksennuksia matosta ym..) Et hah vaan sinne sulle!!!
        koirasta luovuttiiin kun perhe hajosi ja maalla asumaan tottunut koira ei olisi viihtynyt kaupungissa... isäpuoli siis jäi maalle asumaan ja ei huolinut koiraaa, äiti muutti toiselle paikkakunnalle kaupungiiin ja oli pitkät päivät töissä, koska vaihtoi samalla alaa.. ja minä muutin kaupungiin opiskelemaan. Koiramme sai täydellisen paikan toisen perheen luota maalta ja oli onnellinen.. Tosin kuoli pian syöpään.

• Voisin harkita

Miten aloittajaan saa yhteyttä?

• 22v. neito

Niin käviskö sähköposti noin aluksi.. voidaan sitten siellä vaihtaa tarkempia yhteystietoja ym..
        [email protected]

• mikonahop

Hei!

Oletko jo hankkinut oman koiran? Meillä on Haritussa koira, joka kaipaisi ulkoilutus ym. seuraa. Jos asia on vielä ajankohtainen, niin ota yhteyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe