Revolveripulma

asdfghghghghghg

Minulla on kahdessa kaksitoimisessa revolverissa täsmälleen sama vika. Eli laukaisu toimii kaksitoimisena kuten pitääkin, mutta single actionina ammuttaessa vasara putoaa liipaisinta vetäessä vain noin puoliväliin alas, minkä jälkeen liipaisinta lisää vetäessä ase rupeaa ikään kuin toimimaan double action moodilla.
Toinen ase jossa tämä ongelma on, on vanha S&W, toinen hyvinkin uusi LEP-revolveri. Olen käsittänyt että tämä ei ole kovinkaan harvinaista, mutta mikä neuvoksi?
Kiitos asiallisista vastauksista!

7

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topi Tussari

      Itselläni on Smitikoita, enkä ole moiseen törmännyt... Valitan, en osaa auttaa muuta kuin ihmetellä.

    • :|:

      aukaista pari ruuvia ja katsoa sinne sisään, mitä siellä on hajonnut? Jos on niin, vie sepälle. Kuulostaa kyllä vähintäänkin erikoiselta. Jos hana vedetään peukalolla vireeseen, niin ei siinä sen jälkeen pitäisi liipaisin enää liikkua taaksepäin. Jos liikkuu, niin silloinhan siinä pitäisi pyöriä myös rullan. Iskurin taas ei pitäisi lyödä kuin silloin, kun panos on piipun kohdalla, ei ainakaan perille asti. Jos aseessa ei ole mitään vikaa, niin vika voi olla tumpelossa ampujassa, joka pitää toisella kädellä rullasta kiinni kun vetää hanaa taakse.

      • Hillbergmounting.

        Onko noissa reukuissa jo transfer barit?


      • asdfghghghghghg
        Hillbergmounting. kirjoitti:

        Onko noissa reukuissa jo transfer barit?

        Transfer baria ei smitikassa ole, toisessa on. Toisen aseen vian paikallistinkin. Eli vipu joka vetää iskurin vireeseen (liekö double action sear englanniksi), tarraa iskuriin kiinni myös silloin kun se on matkalla väärään suuntaan, jolloin ei auta kuin vetää liipaisimesta ja antaa mennä double actionina loppumatka.
        Vasaran liike alaspäin ennen jumitusta on vain pari milliä, joten rullan lukitus on paikoillaan, mutta hyvin häiritsevää on ylimääräinen "klik" ja kasvava vastus liipaisimessa ennen laukausta, vaikka sekunnin osista onkin kyse kun tuohon on tottunut.
        Mitään ei vaikuta olevan hajalla tai pois paikoiltaan, sitä ihmettelenkin. Ja ei, en usko että on kyse tumpelosta ampujasta. Päätin nimenomaan kysyä täältä, kun ei silmiin pistänyt mitään outoa ensinäkemältä ja tuskin voi olla kovin harvinainen vika kun minullakin kahdessa aseessa tuo on.
        Sitä tässä nyt kummastelen, että mitähän hittoa tuolle osaisi itse tehdä.


      • vaan mut
        asdfghghghghghg kirjoitti:

        Transfer baria ei smitikassa ole, toisessa on. Toisen aseen vian paikallistinkin. Eli vipu joka vetää iskurin vireeseen (liekö double action sear englanniksi), tarraa iskuriin kiinni myös silloin kun se on matkalla väärään suuntaan, jolloin ei auta kuin vetää liipaisimesta ja antaa mennä double actionina loppumatka.
        Vasaran liike alaspäin ennen jumitusta on vain pari milliä, joten rullan lukitus on paikoillaan, mutta hyvin häiritsevää on ylimääräinen "klik" ja kasvava vastus liipaisimessa ennen laukausta, vaikka sekunnin osista onkin kyse kun tuohon on tottunut.
        Mitään ei vaikuta olevan hajalla tai pois paikoiltaan, sitä ihmettelenkin. Ja ei, en usko että on kyse tumpelosta ampujasta. Päätin nimenomaan kysyä täältä, kun ei silmiin pistänyt mitään outoa ensinäkemältä ja tuskin voi olla kovin harvinainen vika kun minullakin kahdessa aseessa tuo on.
        Sitä tässä nyt kummastelen, että mitähän hittoa tuolle osaisi itse tehdä.

        oli tarkoitettu pistooleille ei revolvereille?


      • :|:
        vaan mut kirjoitti:

        oli tarkoitettu pistooleille ei revolvereille?

        mitä oli tarkoitettu?

        Tuolle ongelmaiselle vielä siitä, kun ei näytä olevan rikki mitään, niin voisiko siellä olla sitten jotain vääntynyt. Tuskin siellä mitään kuluu sillai, että lakkaa toimimasta. Voisi kuvitella että 'pennut' leikkineet (humalassa) ja asetta pyöritellessä olisi pudonnut lattialle ja jos silloin hana on ollut vireessä ja osunut se edellä johonkin, niin ehkä jotain on mennyt vinksalleen. Hävettääkö mennä sepälle, kun joudut selittämään mitä tuli kännipäissään tehtyä. No, et sinä niillä ammu kuitenkaan muuta kuin variksia, joten parempi kun laitat ne vaan seinälle koristeeksi. Joskus vastaavat viat korjaantuu pelkästään sillä, että purkaa, putsaa, voitelee ja kasaa, eikä jää paljoo ylimääräsiä osia pöydälle.


      • asdfghghghghghg
        :|: kirjoitti:

        mitä oli tarkoitettu?

        Tuolle ongelmaiselle vielä siitä, kun ei näytä olevan rikki mitään, niin voisiko siellä olla sitten jotain vääntynyt. Tuskin siellä mitään kuluu sillai, että lakkaa toimimasta. Voisi kuvitella että 'pennut' leikkineet (humalassa) ja asetta pyöritellessä olisi pudonnut lattialle ja jos silloin hana on ollut vireessä ja osunut se edellä johonkin, niin ehkä jotain on mennyt vinksalleen. Hävettääkö mennä sepälle, kun joudut selittämään mitä tuli kännipäissään tehtyä. No, et sinä niillä ammu kuitenkaan muuta kuin variksia, joten parempi kun laitat ne vaan seinälle koristeeksi. Joskus vastaavat viat korjaantuu pelkästään sillä, että purkaa, putsaa, voitelee ja kasaa, eikä jää paljoo ylimääräsiä osia pöydälle.

        Joopa joo... En oikeastaan yhtään ihmettele noita hysteerikkoja jotka haluavat kieltää kansalta käsiaseet - ainakaan jos vetävät johtopäätöksen kansan täysipäisyydestä tältä palstalta.
        Eipä minua hävetä mennä kertomaan mitään sepälle; varsinkaan kun en alkoholin kanssa läträile, eikä edes fantasiani pyöri moisen litkun ympärillä.
        Seppäreissuhan tästä näyttää tulevan ilmeisesti. Tietty on vielä pari jenkkifoorumia joista voisin kuvitella saavani jopa vastauksen kysymykseeni. Mutta täytyy sanoa, että olen kyllä pettynyt, kun asialliseen kysymykseen ei täällä saa vastaukseksi kuin vinoilua. Vai liekö niin että kovimmassa äänessä täällä ovat jolpit jotka eivät 177 kaliperista järeämpää asetta ole nähneet kuin märissä unissaan...
        Jokatapauksessa kiitos niille jotka tuhlasivat hetken elämästään ja koittivat oikeasti keksiä ratkaisua pulmaani!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe