Autonvuokraamoiden lastenistuimet/koroketyynyt

Perheenisä

Varasin/vuokrasin hiljattain auton 2 vkon etelänreissua varten kohdemaasta.

Farkun hinnaksi 308€ (14 vrk). Alkujaan varausvahvistuksessa ei ollut hintaa lasten korokeistuimille (eikä vaikuttanut loppuhintaa ottia tai ei) - engl. kieliseen (2. versio) varausvahvistukseen oli ilmestynyt 5€/pvä/istuin ALV --- siis 86,10€/14vrk, hyi helv***i.

Engl. kielisessä varausvahvisuksessa lukee, että optiolta saateaan periä maksu paikanpäällä..
Elloksen nettikaupassa tuollainen muovijakkara maksaa 7,90€/loppuiäksi. On siinä bussiness vuokaamolla.
Mutta kun ei viitsi raahata koneeseen kahta tuollaista..

Mutta itse kysymys; perivätkö vuokraamo euroopassa istuimista tuollaisia maksuja?

Sitten vinkki; http://www.bubblebum.co.uk/portable_foldable.html
Palli puhallettavana - ei kovin vanha keksintö. Täyttää Eu-normit (ECE Regulation R44/04) eli kelpaa myös tiukoissa maissa mm. Saksa ja Itävalta.
Toinen kysymys; tietääkö joku noita myytävän Suomessa? (kvg = 0 hits)

Kolmas vaihtoehto olis ostaa paikanpäältä jostain marketista ja heittää 2 vkon kuluttua vajaa 10ekun pallit roskiin tai antaa vastaantulijalle - vuokraamolle en ainakaan antaisi..

5

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+17

      Kyllä Euroopassakin istuimista joutuu maksamaan suolaisia lisähintoja. Joskus tuntuu, että autonvuokraus on aikamoista huijausta, navigaattorin vuokralla voisi yleensä ostaa sellaisen omaksi.

    • kiki.

      Vuokrasi Nissan Noten 3 viikoksi, ja se maksoi 200€

      Itse kuitenkin ostin Nissan Micran 180 eurolla, ja autossa oli alumiinivanteet, jarrutehostin, neljä vaihdetta, katsastus voimassa, radio yms.

      Eli miksi maksaa 200€ kolmesta viikosta kun 180 eurolla saa auton ainakin vuodeksi?

      No ehkäpä se laatu on tässä syynä, sama juttu jos navigaattorin vuokra maksaa 50€ niin veikkaampa että se 50€ navigaattori ei yhtä laadukas...

      Itse olen muuten kolmea Nissania ajanut 2009 Notea, 1986 micraa ja 1988 micraa, ja kyllä niissä semmonen pikkunen ero oli...

      • 6+17

        Mutta 200 euroa ei ole kolmasosa uuden Noten hinnasta. Nissanilla en ole ajanut, mutta navigaattoreita olen käyttänyt, ei niissä eroa ole.


      • kiki.
        6+17 kirjoitti:

        Mutta 200 euroa ei ole kolmasosa uuden Noten hinnasta. Nissanilla en ole ajanut, mutta navigaattoreita olen käyttänyt, ei niissä eroa ole.

        Mutta 200 eurolla olisi saanut Nissasin omaksi. auto kuin auto, eikös vain, vähän niiku lastenistuinkin, eihän niissä eroja ole ;)


    • Isä -74

      Tuntuu lähes kaikkialla olevan turvaistuimet vuokraamoissa hinnoiteltu poskettoman kalliiksi. Me olemme ottaneet aina omat (3 kpl) mukaan. Ei siitä pahemmin vaivaa ole, jos kohteessa ottaa auton kentältä ja palauttaa kentälle.

      Parille Australian autoreissulle emme ole istuimia raahanneet (koska matkalla on pyöritty ilman autoa Kaukoidässä). Silloin olen mailitse neuvotellut vuokraamon kanssa järkevän "pakettihinnan" istuimille vuokra-ajaksi. Huonona puolena on ollut lähinnä alle 1 vuotiaan laittaminen kasvot menosuuntaan, mikä muualla maailmassa on normaalia, mutta pohjoismaisen käsityksen mukaan vaarallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe