Teak-viilutetun vanerin palat?

Sisustustöitä

Myydäänkö jossain 16mm teak-viilutettua vaneria
palasina. Tarpeeni olisi vain kaksi 50cm*40cm
palasta. Asun Lahdessa.

10

5522

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsinyt

      Valitettavasti puukeskus myy ainoastaan
      kokonaisia levyjä jotka taitavat olla 2,4x1,2m ja
      hintakin tietysti sen mukainen eli 1500mk.
      Joku veneveistämö saattaa myydä palojakin.

      • puumies

        ev.


      • pienipurjevene
        puumies kirjoitti:

        ev.

        Mikä on teak-vaneerin hinta? vaihtoehtoisesti paljonko aito teak maksaa? Ajattelin laittaa teakturkit ensi kesäksi.


      • pienipurjevene kirjoitti:

        Mikä on teak-vaneerin hinta? vaihtoehtoisesti paljonko aito teak maksaa? Ajattelin laittaa teakturkit ensi kesäksi.

        Turkithan tehdään tavallisesti ns. raitavanerista, jonka pinta on pääosin tiikkiviilua. Nautikulman sivuilla (http://www.starlitboats.spb.ru/Files/nautikulma2006_85-134.pdf) neliöhinnaksi ilmoitetaan 87 euroa 12-milliselle ja 97 euroa 15-milliselle vanerille. Levykoko on 1250 x 2500 mm.

        Samalta sivulta löytyy myös tiikkiriman hinta.


      • _nikkari
        Hakro kirjoitti:

        Turkithan tehdään tavallisesti ns. raitavanerista, jonka pinta on pääosin tiikkiviilua. Nautikulman sivuilla (http://www.starlitboats.spb.ru/Files/nautikulma2006_85-134.pdf) neliöhinnaksi ilmoitetaan 87 euroa 12-milliselle ja 97 euroa 15-milliselle vanerille. Levykoko on 1250 x 2500 mm.

        Samalta sivulta löytyy myös tiikkiriman hinta.

        ...ja yllä oleva hinta siis per neliö. Bilteman umptiikki maksaa luokkaa satasen neliö. Tiikkiviilusta (puukeskus) taisin maksaa pari kymppiä neliö, siinä vaan on se viiluttamisen vaiva.


    • 15+7

      Voitko kertoa tarkemmin minkälaiseen paikkaan vaneria tarvitset. Sisälle /ulos. Täytyykö vanerin olla kantava vai tuleeko se lasikuidun päälle?

      Minulla saattaisi olla sulle sopiva pala.

      • 14 + 8

        ..enäää tarvii. Eiköhän se jo liki kymmenessä vuodessa ole sen löytänyt...


      • pienipurjevene

        "Sitlootan" turkille olisi tarkoitus laittaa ja lasikuidun päälle. Tällä hetkellä on jonkinlainen matto/ritilä mutta ajtattelin että teak olisi paremman näköistä.

        p.s. en ole tämän ketjun aloittaja noin kymmen vuoden takaa. Huomasin ketjun kun aihe oli mulle ajankohtainen ja päätin käyttää samaa.


      • pienipurjevene kirjoitti:

        "Sitlootan" turkille olisi tarkoitus laittaa ja lasikuidun päälle. Tällä hetkellä on jonkinlainen matto/ritilä mutta ajtattelin että teak olisi paremman näköistä.

        p.s. en ole tämän ketjun aloittaja noin kymmen vuoden takaa. Huomasin ketjun kun aihe oli mulle ajankohtainen ja päätin käyttää samaa.

        Ehdottaisin ritilän rakentamista tiikkirimasta. Siitä menee vesi paremmin läpi kuin levymateriaalista. Klassinen ristikkoritilä on hienon näköinen mutta työläs tehdä. "Saunantrallityyppinen" ritilä tuuman-puolentoista levyisistä tiikkirimoista ajaa saman asian.

        Trallin pohjalle kannattaa laittaa muovitassuja (myydään rautakaupoissa), niin tiikki ei makaa pohjalle mahdollisesti kertyvässä vedessä.


    • Minä tein joskus ritilän tiikkilankusta poikittain jyrsien siihen urat jotka on rimojen levyisiä. Jyrsintä on vajaa puolet paksuudesta, näin sinne alle jää vedelle pois pääsy mahdollisuus. Niitä rimoja on vielä tallessa jonkun verran kun tuli tehtyä reilusti kerralla . Nyt en tältä istumalta muista niiden pituuksia mutta jos joku on kiinnostunut käyn mittaamassa ne tuolta tallin hyllyltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe