Alaikäiselle?

Minä^^

Hei! Olen 14 vuotias tyttö ja haluaisin bokserin. Olen valmis ottamaan koirasta täyden vastuun ja vähän enemmänkin (= Meille tuli cockerspanieli kun olin 12 ja koulutin sen suurimmaksi osaksi itse. Kertokaa kokemuksianne rodusta ja mielipiteitänne, voinko ottaa bokseria? Aikaa koiralle olisi paljon ja tiedän jo, mihin kouluun menen peruskoulun jälkeen yms.
(=





Rose

9

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja^^

      Unohtui mainita että asumme omakotitalossa, lähin naapuri kilometrin päässä :DD

      • bokseriina

        Bokseri kyllä tarvitsee hieman enemmän koulutusta,kuin cockeri (kaikki koirat tietysti tarvitsee koulutusta ja luonteissa on eroja,mutta vaatii kuitenkin enemmän) -> itsellä kokemusta lintukoirista walesin/englannin springerit,labbikset ym. ja nyt toisen bokserin omistajana voin sanoa,ettei ole sama asia. Boksulta ei löydy niin paljon miellyttämisen halua (tai onko se sitä keskittymiskykyä) kuin esim. ed.roduilla ja voimaa ja energiaa on enemmän. ja bokserin luonnekin on jo aivan erilainen..
        teillä siis on jo cockeri talossa kun mahd.bokseri tulisi taloon? silloin kannattaa miettiä jo koiran sukupuoltakin..
        Ja vaikka olisit valmis,täytyy muistaa että se pää-vastuu koirasta on vanhemmillasi ja vanhempiesi täytyy olla mukana koulutuksessa,jottei tule johtauusongelmia. Onko sinulla mahd.ottaa koira mukaan kun lähdet opiskelemaan? tai olet valmis jättämään menoja pois (bileet,illanvietot -> joita tulee olemaan,voin luvata).
        Suosittelen käymään bokseriyhdistyksen/kerhon sivuilla ym. rotusivuilla,näyttelyissä,tottelevaisuuskoulutuksissa ym. mahdollisissa paikoissa joissa voit jutella bokserikasvattajien ja harrastajien kanssa ja tutustua rotuun lähemmin,jotta saat taremman kuvan rodusta.
        Yleensä kaikki mielellään puhuvat koiristaan ja rodusta :)
        Miksi haluat juuri bokserin? mikä rodussa kiehtoo?oletko aikaisemmin ollut tekemisissä ko.rodun kanssa?
        Jos kuitenkin päädyt bokseriin ja sellaisen hommaatte,kannattaa sen kanssa alkaa jotain harrastamaan.. bokseri sopii lähes joka harrastukseen ja tarvitseekin paljon virikkeitä ja toimintaa,jottei ala "hyppimään seinille" -> myös koulutuksen kannalta voisi olla hyvä harrastaa ;) On hienoa,että teillä on mahdollisuus pitää koiria ulkona,mutta kuten varmaan tiedät pelkällä omalla pihalla juokseminen ei riitä.
        Rotuna kuitenkin ihana, iloinen, kuolaava, energinen pelle :)


      • Rose^^^--
        bokseriina kirjoitti:

        Bokseri kyllä tarvitsee hieman enemmän koulutusta,kuin cockeri (kaikki koirat tietysti tarvitsee koulutusta ja luonteissa on eroja,mutta vaatii kuitenkin enemmän) -> itsellä kokemusta lintukoirista walesin/englannin springerit,labbikset ym. ja nyt toisen bokserin omistajana voin sanoa,ettei ole sama asia. Boksulta ei löydy niin paljon miellyttämisen halua (tai onko se sitä keskittymiskykyä) kuin esim. ed.roduilla ja voimaa ja energiaa on enemmän. ja bokserin luonnekin on jo aivan erilainen..
        teillä siis on jo cockeri talossa kun mahd.bokseri tulisi taloon? silloin kannattaa miettiä jo koiran sukupuoltakin..
        Ja vaikka olisit valmis,täytyy muistaa että se pää-vastuu koirasta on vanhemmillasi ja vanhempiesi täytyy olla mukana koulutuksessa,jottei tule johtauusongelmia. Onko sinulla mahd.ottaa koira mukaan kun lähdet opiskelemaan? tai olet valmis jättämään menoja pois (bileet,illanvietot -> joita tulee olemaan,voin luvata).
        Suosittelen käymään bokseriyhdistyksen/kerhon sivuilla ym. rotusivuilla,näyttelyissä,tottelevaisuuskoulutuksissa ym. mahdollisissa paikoissa joissa voit jutella bokserikasvattajien ja harrastajien kanssa ja tutustua rotuun lähemmin,jotta saat taremman kuvan rodusta.
        Yleensä kaikki mielellään puhuvat koiristaan ja rodusta :)
        Miksi haluat juuri bokserin? mikä rodussa kiehtoo?oletko aikaisemmin ollut tekemisissä ko.rodun kanssa?
        Jos kuitenkin päädyt bokseriin ja sellaisen hommaatte,kannattaa sen kanssa alkaa jotain harrastamaan.. bokseri sopii lähes joka harrastukseen ja tarvitseekin paljon virikkeitä ja toimintaa,jottei ala "hyppimään seinille" -> myös koulutuksen kannalta voisi olla hyvä harrastaa ;) On hienoa,että teillä on mahdollisuus pitää koiria ulkona,mutta kuten varmaan tiedät pelkällä omalla pihalla juokseminen ei riitä.
        Rotuna kuitenkin ihana, iloinen, kuolaava, energinen pelle :)

        Kyllä, cokkeri olisi talossa kun boksu tulisi.
        Jatkan opiskelua samalla paikkakunnalla kuin nyt asun ja vaikka muuttaisin, koira tulisi mukaani.
        Bokseriyhdistyksen sivuja ja monen monta kirjaa olen boksereista lukenut. Näyttelyitäkin olen käynyt kyttäilemässä (= Entisellä naapurilamme oli bokseri ja ulkoilutin sitä noin 2 kertaa viikossa. Koira oli meillä myös omistajan lomien ajan hoidossa (= Harrastumahdollisuudet on paljon paikkakunnallamme, on tokoa, agilityä, suojelukokeita yms. Rodussa itsessään kiehtoo juuri se että sen luonne on juuri sopiva meidän perheeseemme ( pienet sisarukset). (=


      • Vaativa, palkitseva
        Rose^^^-- kirjoitti:

        Kyllä, cokkeri olisi talossa kun boksu tulisi.
        Jatkan opiskelua samalla paikkakunnalla kuin nyt asun ja vaikka muuttaisin, koira tulisi mukaani.
        Bokseriyhdistyksen sivuja ja monen monta kirjaa olen boksereista lukenut. Näyttelyitäkin olen käynyt kyttäilemässä (= Entisellä naapurilamme oli bokseri ja ulkoilutin sitä noin 2 kertaa viikossa. Koira oli meillä myös omistajan lomien ajan hoidossa (= Harrastumahdollisuudet on paljon paikkakunnallamme, on tokoa, agilityä, suojelukokeita yms. Rodussa itsessään kiehtoo juuri se että sen luonne on juuri sopiva meidän perheeseemme ( pienet sisarukset). (=

        Hei,

        bokseri on varsin hurmaava rotu luonteensa puolesta. Mikäli tunnet koiria, en näe estettä ettetkö voisi jo 14-vuotiaana ottaa isoa vastuuta koirasta.

        Muutama seikka on kuitenkin huomioitava (myös nyt jo toisen bokserin omistajana):

        -Erittäin energinen ja kuitenkin melko kookas rotu. Olen todennut että kerrostalossa asuessa ja n. 8 h työpäiviä tehdessä koiran perusliikunnan tarve ulkona on väh 2-2,5 h/vrk. Tämä tarkoittaa sitä, että pitkän koulupäivän jälkeen joka ilta on jaksettava lähteä ulkoilemaan, eikä tätä kannata jättää välistä jos on omia menoja (huom. tietysti joskus on pakko). Aamulla käytävä myös lyhkänen lenkki. Ellei näin toimi, seurauksena on turhautunut koira, joka valvottaa sinua pahimmillaan koko seuraavan yön ja tekee tuhojaan huonekaluille yksin ollessaan. En ole muiden rotujen kanssa törmännyt vastaavaan ehdottomaan aktiviteettivaatimukseen :/ muut tuntuvat sopeutuvan paremmin.

        -Pentuna voi tulla ongelmia pienten lasten kanssa (alle 10 v ikäisten), koska tykkää rajuista leikeistä ja ennen kuin oppii ihmisten kanssa leikkimisen säännöt, helposti kaataa ja roikkuu lahkeissa muristen jne. Ei tietenkään ole vaarallista, mutta ensimmäiset 5 kk pikkulapset on kovilla :)

        -Koulutukseltaan vaativa, myös palkitseva; hyvä kontaktin otto, palvelunhalu, toisaalta omapäinen ja rohkea, eli herkästi ailahtaa huomio ja toiminta muuhun. Vaativuus näkyy siinä että vaikka tuhat kertaa aina koiran esim. vetäessä hihnassa teet sen pysähtymis/suunnanvaihtojutun, niin edelleenkin veto jatkuu aina silloin jos on yhtään mitään kiinnostavaa nähtävillä. Koulutuksen on siis oltava erittäin erittäin pitkäjänteistä. Tässä mielessä tuntuu että kaikki muut rodut "oppii" ts. haluaa miellyttää helpommin :) On myös innokas, "kilahtaa" helposti eli esim. koulutus olemaan rauhallinen muiden ihmisten tullessa tervehtimään vaatii todella aikaa ja temppuja. Tokoon ehkä liian hösö, mutta pk-lajeihin varmasti hyvä!

        -Haasteherkkä (=ajautuu herkästi tappeluun jos toinen koira haastaa. Itse harvoin aloittaa mitään kinoja. Ei alistu helposti.)

        -Meidän boksu on ainakin aina huomionkipeä, eli saa olla tarkkana ettei saa aikaiseksi koiralle eroahdistusoireita ja pitää varautua siihen, että koira tulkitsee olevansa perheenjäsen joka tilanteessa. Bokserilla on oma ohimenevä vallanjakoaikansa, mutta lähinnä nämä auktoriteettiongelmat tuntuvat kumpuavan siitä että koira jotenkin tuntuu ihmismäiseltä ja taitaa välillä itsekin ajatella olevansa ihminen ;)

        Kaiken kaikkiaan siis ihana, ihmisläheinen, luonteeltaan suora ja lämmin koira, joka kuitenkin vaatii keskimääräistä koiraa huomattavasti enemmän huomiota ja aktiviteettia. Kun nämä annetaan, saa onnellisen ja kiitollisen perheenjäsenen, johon voi aina luottaa. Sinun kohdallasi pohdin juuri sitä, mitä muutoksia opiskelijaelämä tuo tullessaan, itse en ainakaan vielä yliopistoaikoina olisi ehtinyt tällaista rotua hoitaa kun mielenkiintoa oli muihin menoihin ja harrastuksiin, on bileitä jne.


    • ruttuturpa97

      Minä olen 13, muutaman kuukauden päästä täytän 14, asumme isossa omakotitalossa ja hehtaarin tontilla ja lähin naapuri on muutaman sadan metrin päässä (lähimmät on mökkiläisiä). Sain 8 vuotiaana tiikerijuovaisen bokserinartun joka on siis nyt 5 vuotta. Aloin silloin heti kouluttamaan ja kävin sen kanssa tokotreeneissä. Olin tottunut jo ennestään vähän puuhailemaan koirien kanssa kun meillä oli 2 rotweilweriä. Kävin Fannin (minun bokserin) kanssa agilityn alkeis-ja jatkokurssin ja käytiin kahissa kisoissakin, sit kuvattiin selkä ja oli niitä luupiikkejä, eli spondyloosi niin agility lopetettiin. Toko on säilynyt aina tähän päivään asti meidän päälajina ja ollaan menossa ensi vuonna kisoihin. Kävimme myös hakutreeneissä mutta ne loppui kouluttajapulan takia niin nyt harrastamme kavereiden kanssa aina silloin tällöin hakua ja nyt treenaamme kovasti jälkeä ja esineruutua. Lisäksi canicross yms. on tullut mukaan kuvioihin. Näyttelyissä ollaan Fannin kanssa käyty mutta, sillä on vähän virheitä niin ei ole mikään näyttelytähti.
      Nyt sitten kaksi päivää sitten Perjantaina kotiimme muutti 7 vk ikäinen keltainen bokserityttö Aava, sijoituskoiraksi. Sen kanssa aletaan harrastamaan tokoa, PK-lajeja ja näyttelyitä, ja jos on terve niin myös agilityä :D
      Aivan ihana rotu mutta myös todella vaativa, ei nimittäin tokokentilläkään välttämättä kaikkein miellyttämishaluisin ja agilitytreeneissä ei jaksanut kahta kertaa mennä samaa rataa, aina piti olla jotain uutta :D
      Onnea mahdollisesti upean rodun pariin upputumisessa!

      • perhekoiraksi sopii

        Kouluikäiselle tytölle ollaan hankkimassa myös bokseria. En usko että siitä tulee suuria ongelmia.


    • ....................

      Vaikka bokseri muuten sopisikin sulle (osaisit kouluttaa, aktivoida ja jaksaisit hoitaa just eikä melkee) niin on ihan liian vahva rotu. Monet aikuisetkaan naiset eivät aina hallitse, todellakaan ei siis noin nuoren käsiin.

      • uskoa riittää

        Tuo ei kylä ole totta, että ei pystyisi koiraa hallita. kouluttaa hyvin ja kertoo kuka johtaa niin ihan hyvin pärjää! itsekin olen suht "hento tyttö" ja silti jaksan hyvin pitää meidän landseerin ja seefferin sekoitusta, vaikka se välillä innostuukin oikein kunnolla kun näkee toisen koiran! ei sitä siis sen takia kannata jättää hankimatta, kyllä sinä pärjäät varmaan ihan hyvin. itsevarmuutta vain ja hyvää koulutusta, niin hyvin pärjää! Onnea koiran hankintaan! ((:


      • kokemustakin on
        uskoa riittää kirjoitti:

        Tuo ei kylä ole totta, että ei pystyisi koiraa hallita. kouluttaa hyvin ja kertoo kuka johtaa niin ihan hyvin pärjää! itsekin olen suht "hento tyttö" ja silti jaksan hyvin pitää meidän landseerin ja seefferin sekoitusta, vaikka se välillä innostuukin oikein kunnolla kun näkee toisen koiran! ei sitä siis sen takia kannata jättää hankimatta, kyllä sinä pärjäät varmaan ihan hyvin. itsevarmuutta vain ja hyvää koulutusta, niin hyvin pärjää! Onnea koiran hankintaan! ((:

        Bokseri on helppo ja ihana rotu, sopii ensimmäiseksi koiraksi, sekä nuorelle koululaiselle seuraksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe