Millainen työllistyminen tradeilla

Trade-96

Itse suoritin traden tutkinnon joskus ensimmäisten joukoissa. Sitten jäin 10 vuoden äitiysputkelle ja koulutus menetti merkityksensä. Sittemmin opiskelin hierojan ja lähihoitajan koulutuksen kahdeltakin eri linjalta, Nykyisessä työssä teen paljon myös hallinnollista työtä. En vain hoitotyötä. Kummastuttaa vain se kun olen hakemuksia lähetellyt niin aina on yli "sata" hakijaa muka ollut... Onko näin? Satakunnan alueella siis. Kerran vain pääsin edes haastatteluun ja no siinä en silloin pärjännyt, kun jännitin niin kovasti kun eka haastattelu 10 vuoteen...
Nytkin oli paikka sos.toimiston sihteerin virkaan ja olen sekä tradenomi, että lh, ja kokemusta löytyi molemmista ammateista, sekä vielä välillä yrittäjyydestä niin en päässyt edes haastatteluun.. Mietin jo ihan, että pitäisikö tehdä valitus... olen tosin nytkin töissä, mutta silti, menevätkö kaikki tradenomien paikat joidenkin suhteiden kautta vai mitä???
Liian paljon heitä kuitenkin koulutetaan, kun työllistyminen kerran on heikkoa.
Sen sijaan lääkäreiden koulutukseen ei ole tehty dramaattista lisäystä vaikka heistä on aivan huutava pula!
Kuka lie valvoo koulutusta vai valvooko kukaan??? Täysjärkinen meinaan..

6

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En palkkaisi

      En minäkään sinua palkkaisi. Se tradenomin tutkintosi menetti merkityksensä siinä vaiheessa, kun olit 10 vuotta "äitiysputkessa". Ennemmin palkkaisin juuri valmistuneen.

      • turhanomi

        Kyllä se vain niin on, että Tradenomi-tutkinto kuuluu luokkaan huu haa-tutkinnot. Todennäköisesti lähihoitajan tutkinnon avulla pääset helpommin työelämään ja paremmille palkoille.


      • ryjyuky

        Minä taas palkkaisin mielummin sellaisen joka on jo lapsensa tehnyt eikä enää jää kymmeneksi vuodeksi äitiyslomalle.

        Tieto ja taitopohja vaatii varmasti hieman päivittämistä mutta se on hoidettavissa muutamalla intensiivikurssilla


      • 13
        ryjyuky kirjoitti:

        Minä taas palkkaisin mielummin sellaisen joka on jo lapsensa tehnyt eikä enää jää kymmeneksi vuodeksi äitiyslomalle.

        Tieto ja taitopohja vaatii varmasti hieman päivittämistä mutta se on hoidettavissa muutamalla intensiivikurssilla

        Eihän sitä tiedä mihin sitä vielä päätyy kaiken koulutuksen jälkeen. Kenties kaikista yhteensä ja työkokemuksesta on hyötyä. Mutta se kyllä harmittaa, että äitiysloma on niin haitallinen työllistymisessä. Itsekin olin lähinnä yksinhuoltaja koko ajan, kun mies painoi töitä. Siinä työssä jos missä oppii paljon kaikkea. No eihän sitä tiedä ne, jotka eivät ole sitä tehneet, tai omaa empatia tai mitään muitakaan kykyjä, joita siinä tarvitaan.

        Olen kyllä kärsinyt aika paljon sen vuoksi, että olen jäänyt kotiin hoitamaan lapsia. Esim. äitiyspäivärahani oli aina minimi. En saanut tutkintostipendiä kahdesta tutkinnosta, kun en ollut ollut 5 vuotta palkollisena. Yrittäjyyttä ei laskettu!! Eikä tietenkään äitiyslomia eikä hoitolomia... Eli kaikki muksut alle 1v hoitoon ja töihin! ja teet kuten yhteiskunta ohjaa ja kannustaa.
        Paskapuhetta kotihoidon kannustamisen puheet, kun ei todellisuus ole sitä.
        Kannattaako Suomessa olla yrittäjä ja kotiäiti! Ei todellakaan.
        Toiseksi, yrittäjänä pitää olla vähintään kaksi vuotta, että saa ansiosidonnaista. Kukakohan viisas tämänkin on keksinyt, sillä itse olin vuoden ja maksoin kaikki maksut varmasti enemmänkuin tarpeen. Terveyssyistä jouduin lopettanaan, kun asiakkaita olisi ollut riittävästi elannon saamiseksi, mutta kun en ollut ollut kahta vuotta, niin ei mitään. Samoin tätä ei lasketa kun siirryn palkansaajien liittoon, kuten normaalisti työssäolot ja maksut siirtyvät, jos olet pelkkä työntekijä.
        Voi Suomi!!!


      • Rommelhof
        13 kirjoitti:

        Eihän sitä tiedä mihin sitä vielä päätyy kaiken koulutuksen jälkeen. Kenties kaikista yhteensä ja työkokemuksesta on hyötyä. Mutta se kyllä harmittaa, että äitiysloma on niin haitallinen työllistymisessä. Itsekin olin lähinnä yksinhuoltaja koko ajan, kun mies painoi töitä. Siinä työssä jos missä oppii paljon kaikkea. No eihän sitä tiedä ne, jotka eivät ole sitä tehneet, tai omaa empatia tai mitään muitakaan kykyjä, joita siinä tarvitaan.

        Olen kyllä kärsinyt aika paljon sen vuoksi, että olen jäänyt kotiin hoitamaan lapsia. Esim. äitiyspäivärahani oli aina minimi. En saanut tutkintostipendiä kahdesta tutkinnosta, kun en ollut ollut 5 vuotta palkollisena. Yrittäjyyttä ei laskettu!! Eikä tietenkään äitiyslomia eikä hoitolomia... Eli kaikki muksut alle 1v hoitoon ja töihin! ja teet kuten yhteiskunta ohjaa ja kannustaa.
        Paskapuhetta kotihoidon kannustamisen puheet, kun ei todellisuus ole sitä.
        Kannattaako Suomessa olla yrittäjä ja kotiäiti! Ei todellakaan.
        Toiseksi, yrittäjänä pitää olla vähintään kaksi vuotta, että saa ansiosidonnaista. Kukakohan viisas tämänkin on keksinyt, sillä itse olin vuoden ja maksoin kaikki maksut varmasti enemmänkuin tarpeen. Terveyssyistä jouduin lopettanaan, kun asiakkaita olisi ollut riittävästi elannon saamiseksi, mutta kun en ollut ollut kahta vuotta, niin ei mitään. Samoin tätä ei lasketa kun siirryn palkansaajien liittoon, kuten normaalisti työssäolot ja maksut siirtyvät, jos olet pelkkä työntekijä.
        Voi Suomi!!!

        Ihan turha vinkua - itse olet ne elämänvalinnat vapaassa maassa tehnyt ja itse kannat päätöksistäsi vastuun. Jos jotku jää 10v äitiyslomaputkeen niin on ihan perusteltua että urakehitys tyssää siihen koska se on samalla 10v menetys työkokemuksen suhteen ja 10v mittainen eristäytyminen työelämän vaatimuksista. Ja jos menestyy yrittäjänä ja on hyvä liike-idea niin silloin pitäisi kaiken järjen mukaan menestyä ilman tukia/avustuksiakin. Jos taas todellakin on niin sairas että ei kykene työtä tekemään voi sitten hakea työkyvyttömyyseläkettä - viranomaiset arvioivat onko tällainen oikeutettu.


    • gdfgdfgdfg

      löytyy varmaan googlaamalla on tehnyt selvityksiä työllistymisestä ja aika heikko oli koulutusta vastaavaan ammattiin siis.

      Mitä meinaat, tradenomi on ihan sama kuin merkonomi tai yo-merkonomi, kauppaopisto, jonne hakee valtava määrä ylioppilaita, siis niitä on hirveesti liikkeellä sitten työmarkkinoilla, että joo, kyllä se vähän on heikkoa.

      Valitusta ei kannata tehdä, sillä häviät kuitenkin. Kunnilla on yleensä sijainen joka vakinaistetaan, eli tehtävään valitaan henkilö talon sisältä, ei kannata valittaa. Lopputulos on nolla sun kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe