Hei. Saimme toisen lapsemme ja olemme miettineet nimeä Aletta. Onko mielestänne teennäisen kuuloinen? Mies pitää nimestä ihan hirveästi (ei pidä kovin monista), mutta oma nimimakuni on aivan erilainen: pidän yksinkertaisista ja selvästi lausuttavista/taivutettavista nimistä, joissa on kuitenkin vähän särmää tai prinsessa maisuutta (riippuen onko tytön vai pojan nimi-nyt tarvitaan kuitenkin tytön nimi). En siis oiken ole vakuuttunut tuosta Aletasta. Mitä mieltä olette? Mikä nimi voisi sopia meidän molempien makuun? (mies siis pitää vähän harvinaisemmista ja pidemmistä nimistä) Ehdottakaa myös toisia ja kolmansia nimiä...
Tytön isoveli on Alex.
(Ollaan suomenruotsalaisia, mutta lapsille puhutaan kotona pääasiassa suomea)
Apuja?????
Aletta?
14
2787
Vastaukset
- joku näistä
Anette? Aliisa,Alice
- wegrtuyji
Siinähän se rehellinen vastaus jo tuli.
- Eräs lukija
... tulee mieleen ale (siis alennusmyynti) ja navetta. =/
Anette olisi hieman tuonne päin? Alessiakin tuota parempi? - aleale
tulee mullakin mieleen. Entäs Alida?
- ;;;;;;;;;;;
Vanha saamelainen nimi, oikein KIVA!
- leilaa ;)
Kiva nimi ;)))
Tunnen (huonosti, tosin) perheen, joissa lasten nimet on Aada, Aletta ja Ava, ja mielestäni kaikki kolme kivoja nimiä :)) - jenna.
leilaa ;) kirjoitti:
Kiva nimi ;)))
Tunnen (huonosti, tosin) perheen, joissa lasten nimet on Aada, Aletta ja Ava, ja mielestäni kaikki kolme kivoja nimiä :))Mustakin kiva nimi, vähän erilaisempi mitä yleensä, mutta se on vain hyvä juttu=) mutta tässä nyt vielä muutama nimiehdotus Alexin siskolle:)
Ofelia
Atsalea
Samuela
Saskia
Josefina
Sofia
Regina
Armida
- ?
Alida
Adele
Adela
Aline
Almina
Avelia
Adetta
Adette
Adella
Aurelia
Alessia
Adelina
Andrea
Angeline
Antoniina - mimikuku
Anetta olisi kivempi mielestäni.
- Anonyymi
Aletta nimi on saamelainen nimi. Mielestäni ihana nimi, ja ei suinkaan teennäinen vaan paremminkin maanläheinen nimi. Letta, Lotta, Netta...
- Anonyymi00014
Höpöhöpö, ei se mikään saamelainen nimi ole.
Toki eräs saamelaistaustainen kuvataiteilija on toiselta nimeltään Aletta, mutta todellisuudessa nimi on hollantilainen. Hellittelymuoto esimerkiksi Adelheidista.
- Anonyymi
En pidä tytön nimestä mikä on suoraan yhdistettävissä pojan nimeen. Esim Mikaela,. Ulkomailla käytetään samoja nimiä sukupuolesta välittämättä. Eli kaikki käy kunhan itse tykkää ja ei häpäise käyttäjäänsä. Aletta on kaunis ja yksilöllinen nimi.
- Anonyymi
Aletta Panetta
- Anonyymi
Merja aletta taiteilija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411369
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa318991- 43865
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145643- 33641
- 38597
- 52561
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528538Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107508