Aletta?

Viveka&Niclas

Hei. Saimme toisen lapsemme ja olemme miettineet nimeä Aletta. Onko mielestänne teennäisen kuuloinen? Mies pitää nimestä ihan hirveästi (ei pidä kovin monista), mutta oma nimimakuni on aivan erilainen: pidän yksinkertaisista ja selvästi lausuttavista/taivutettavista nimistä, joissa on kuitenkin vähän särmää tai prinsessa maisuutta (riippuen onko tytön vai pojan nimi-nyt tarvitaan kuitenkin tytön nimi). En siis oiken ole vakuuttunut tuosta Aletasta. Mitä mieltä olette? Mikä nimi voisi sopia meidän molempien makuun? (mies siis pitää vähän harvinaisemmista ja pidemmistä nimistä) Ehdottakaa myös toisia ja kolmansia nimiä...
Tytön isoveli on Alex.
(Ollaan suomenruotsalaisia, mutta lapsille puhutaan kotona pääasiassa suomea)
Apuja?????

14

2787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku näistä

      Anette? Aliisa,Alice

    • wegrtuyji

      Siinähän se rehellinen vastaus jo tuli.

    • Eräs lukija

      ... tulee mieleen ale (siis alennusmyynti) ja navetta. =/

      Anette olisi hieman tuonne päin? Alessiakin tuota parempi?

    • aleale

      tulee mullakin mieleen. Entäs Alida?

    • ;;;;;;;;;;;

      Vanha saamelainen nimi, oikein KIVA!

      • leilaa ;)

        Kiva nimi ;)))

        Tunnen (huonosti, tosin) perheen, joissa lasten nimet on Aada, Aletta ja Ava, ja mielestäni kaikki kolme kivoja nimiä :))


      • jenna.
        leilaa ;) kirjoitti:

        Kiva nimi ;)))

        Tunnen (huonosti, tosin) perheen, joissa lasten nimet on Aada, Aletta ja Ava, ja mielestäni kaikki kolme kivoja nimiä :))

        Mustakin kiva nimi, vähän erilaisempi mitä yleensä, mutta se on vain hyvä juttu=) mutta tässä nyt vielä muutama nimiehdotus Alexin siskolle:)

        Ofelia
        Atsalea
        Samuela
        Saskia
        Josefina
        Sofia
        Regina
        Armida


    • ?

      Alida
      Adele
      Adela
      Aline
      Almina
      Avelia
      Adetta
      Adette
      Adella
      Aurelia
      Alessia
      Adelina
      Andrea
      Angeline
      Antoniina

    • mimikuku

      Anetta olisi kivempi mielestäni.

    • Anonyymi

      Aletta nimi on saamelainen nimi. Mielestäni ihana nimi, ja ei suinkaan teennäinen vaan paremminkin maanläheinen nimi. Letta, Lotta, Netta...

      • Anonyymi00014

        Höpöhöpö, ei se mikään saamelainen nimi ole.

        Toki eräs saamelaistaustainen kuvataiteilija on toiselta nimeltään Aletta, mutta todellisuudessa nimi on hollantilainen. Hellittelymuoto esimerkiksi Adelheidista.


    • Anonyymi

      En pidä tytön nimestä mikä on suoraan yhdistettävissä pojan nimeen. Esim Mikaela,. Ulkomailla käytetään samoja nimiä sukupuolesta välittämättä. Eli kaikki käy kunhan itse tykkää ja ei häpäise käyttäjäänsä. Aletta on kaunis ja yksilöllinen nimi.

    • Anonyymi

      Aletta Panetta

      • Anonyymi

        Merja aletta taiteilija


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1369
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      318
      991
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      643
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe