Mitäpä maksoi?

Vic

Hei!
Eli muistaako kukaan, paljonko kihlasormuksenne maksoivat? Tarjontaa ainakin on laidasta laitaan ja mieleisestään saa jo maksaa.. Mutta kuten tälläkin foorumilla on pariin kertaan todettu, ei sitä hintaa sitten sillä hetkellä niin paljoa ajattele. Minunkin sormuksenmetsästys on alkanut tuottaa tulosta, enää pientä hiontaa vailla...;) Valituksi tuli melko leveä(5,5mm) ja valkokultainen, jossa suloinen pienenpieni timantti upotettuna, n.250€. Avopuolisollani sama, mutta hieman leveämpi (6mm) (ja suurempi halkaisija:), ilman timanttia ja suunnilleen sama hinta.

25

6188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alannah

      minun sormukseni maksoi muistaakseni reilu 400euroa ja miehen sormus reilu parisataa

      • noin

        70000 silloista markkaa,mutta kyllähän noita vähemmälläkin saa.Omani olen jo hukannutkin!!


    • Malla

      Muistaakseni maksoivat yhteensä noin 700 eur.

      • nasu

        ostimme lomamatkalla barcelonasta. Ovat samanlaiset keltakultaiset matta reunoilla ja timanttileikkaukset keskellä, 4mm. Ovat olleet todella hyvät. Vähän väliä kysytään onku uusi ja montako timanttia, kiiltelee vielä kolmen vuoden jälkeen niin... maksoi yht. noin 1000 markkaa.


    • Leila

      Meidän rinkulat maksoi 170€ ja saatiin vielä tuttavankauppaa kaksi yhden hinnalla eli aika edullista oli! Voi sitten niihin varsinaisiin vihkisormuksiin panostaa hiukka enemmän! =)

      • Alannah

        Meillä meni muuten niin, että varsinaiset vihkisormukset tulivat maksamaan huomattavasti vähemmän kuin kihlat.


      • Nuo name
        Alannah kirjoitti:

        Meillä meni muuten niin, että varsinaiset vihkisormukset tulivat maksamaan huomattavasti vähemmän kuin kihlat.

        Kihlojen hinta meillä 1700€


    • Kukkanen

      Vihkisormukset (Ostettiin molemmille) maksoivat yhteensä 150 euroa.
      Kihlasormuksille tuli muistaakseni hintaa muutama euro vähemmän, johtuen tolppakaiverruksesta ja miehen kapeammasta sormuksesta.

    • helmi

      Meillä on kalevalan hopeiset uskela- mallit, maksoivat 42 euroa kappale. Vuoden päästä häissä vaihdetaan täsmälleen samoihin, mutta kultaisena. Niiden hintä on 338 euroa kappale.

    • Tanja

      Meillä on tällaiset muutaman (3 tai 4)millin levyiset, keltakultaiset keskellä timanttileikkaukset, 14 karaatin kultaa. Minun sormus maksoi 74 e ja miehen 84 e 1,5 vuotta sitten. Kannattaa muistaa kihloja valitessa, että mitä monipuolisempi ja "hienompi" sitä tuskaisempi siihen on löytää sopivaa vihkisormusta:) Nyt jo tuottaa ongelmia, vaikka aika yksinkertainen onkin...

      • helmi

        Siis miksi ihmeessä pitää käyttää niitä molempia? Minusta ainakin on ihan itsestään selvyys että kihlasormus vaihtuu vihkisormukseen häissä. Siksi ostimmekin hopeiset, kun eivät ne kauan siinä ole..


    • kaaso

      meillä maksoi muistaakseni pikkasen yli sata euroa molempien sormukset yhteensä. Sileät keltakultaiset, vain kaiverrukset sisällä. Eipä kyllä harmita etten 'prameampaa' valinnut, ihan mikä tahansa vihkisormus sopii tämän kanssa :)
      kannattaa muuten kysellä useammasta liikkeestä , todella suuriakin hintaeroja löytyy

    • MM.

      sormukset makso yhteensä 200€. Ne on samanlaiset, 4mm leveät, kuvioidut ja moniväriset! Taitaa olla hakemisessa sopiva sormus sit ku mennään naimisiin! =)

    • sormus

      Kihlasormus oli halpa koska olimme opiskelijoita, mutta vihkisormukseen mies kulutti kolmen kuukauden palkkansa eli 12000 egee. Luin jostain opuksesta että se kolmen kuukauden palkka ois hyvä hinta, köyhille vähemmän, rikkaille enemmän.

      • Jaana

        Oliko brutto vai nettopalkka?


    • Rouva V

      Meillä maksoivat 250mk/kpl. Ovat Kalevalan millenium-sormuksia ja hopeaa.

    • Sanna

      Meillä on leveähköt (n. 3-5mm) 14K kultaiset sormukset, mun sormus maksoi 90€ (16,5mm) ja mieheni n. 140€ (23mm). Maksoivat suunnilleen sen mitä olimme ajatelleet niihin sijoittaa ja saimme juuri mieleisemme, hiukan erikoiset sormukset.

    • Esmeralda

      Miehen kihla maksoi n.300€, mattapintainen keltakultainen suorilla reunoilla ja ilman kiviä. Minun kihlani maksoi n.1500€, keltakultaa, jossa kolme 0,15 karaatin kiveä rivissä istutettuina valkokultaan. Erittäin kaunis ja yksinkertainen sormus, mutta nyt kun olen etsimässä vihikisormusta, niin ongelmana on löytää rivisormuksen kanssa sopiva näyttävä sormus... jos kivet ovat eri tasossa tai sormusten välistä näkyy ihoa näyttää se hassulta. Mutta onneksi on vielä vuosi aikaa etsiä!

      • claudia

        kihlasormus maksoi 300 euroa ja vihkisormus 4000 euroa.Kihlasormuksessa 5 kiveä ja vihkisormuksessa yksi,molemmat valkokultaa.


    • Sinkku

      Kylläpä kultakauppiaat tekevät hyvää kauppaa hääparien ansiosta. Monien satojen tai jopa tuhansien eurojen hinnalla pääsisi jo ikimuistoiselle ulkomaanmatkalle! Miten pienen pieni sormus ikinä voi olla yhtä arvokas? Ellei sitten osta sormusta sijoituskohteeksi eli myy sitten erottua pois...

      • Seppä itse

        Kyllä liikkeessä työskennellessäni käy joskus niitä miesparkoja sääliksi, kun morsian tahtoo itselleen super kalliin sormuksen ja mies saa onnettoman teinirimpulan. Ja yleensä se on nykyään mies joka koko lystin maksaa. Kerrankin liikkeeseen tuli tyttö vanhempien kanssa katsomaan kihlasormuksia ja tytär ja äiti innostuivat kalliista timanttisormuksesta, jota tietysti katseltiin tyttärelle. Isä yritti hieman toppuutella, tuloksetta. Sitten katsottiin pojalle sormusta. Huvittavaa oli, kun tyttö sanoi eräästäkin mallista "Kauheeta kuin kallis. Petrille varmaan kävisi halvempikin sormus". Voi mies parkaa. Aikojen alussa sormukset todella vaihdettiin, eli kumpikin sai palan toisen omaisuutta. Mutta kaupalle on vain hyvä, että näitä vaativia asiakkaita riittää :)


      • Mies24
        Seppä itse kirjoitti:

        Kyllä liikkeessä työskennellessäni käy joskus niitä miesparkoja sääliksi, kun morsian tahtoo itselleen super kalliin sormuksen ja mies saa onnettoman teinirimpulan. Ja yleensä se on nykyään mies joka koko lystin maksaa. Kerrankin liikkeeseen tuli tyttö vanhempien kanssa katsomaan kihlasormuksia ja tytär ja äiti innostuivat kalliista timanttisormuksesta, jota tietysti katseltiin tyttärelle. Isä yritti hieman toppuutella, tuloksetta. Sitten katsottiin pojalle sormusta. Huvittavaa oli, kun tyttö sanoi eräästäkin mallista "Kauheeta kuin kallis. Petrille varmaan kävisi halvempikin sormus". Voi mies parkaa. Aikojen alussa sormukset todella vaihdettiin, eli kumpikin sai palan toisen omaisuutta. Mutta kaupalle on vain hyvä, että näitä vaativia asiakkaita riittää :)

        Kun kerran kertomasi mukaan olet töissä liikkeessä ja seppäkin. Niin mikä olisi sopiva yhteissumma noin about, parin kihlasormuksille? Ollaan jo kateltu sopivia vaihtoehtoja ja ne mitä nyt ollaan katottu sopiviksi pyörii siinä 800e-1300e paikkeilla.


    • hm23

      Kihlasormuksemme maksoivat 45 euroo kappale, eli yhteensä 90 euroo. Ovat kylläkin ihan tavalliset, kultaiset ja sileät sormukset. Tosin vaikutti se, että olin silloin vielä opiskelija. Sitä paitsi kummankin työ on sellaista, ettei sormusten pitäminen ole välttämättä suositeltavaa/kannattavaa ja sormusta ei voi aina siis pitää. Eipä silti,jokainen kukkaronsa mukaan ja tärkeintähäm kihloihin menossa on se ajatus, ei sormuksen hinta.

    • ----

      "Tilasin sormuksen Saksasta suoraan tehtaalta. 10 000 uutta rahaa".

      Totuus: Suomesta, 20 euroa.

    • Amanda

      ..makso yhteensä hiukka alle 100 €, vuos sitten. Mun kultainen yksinkertaisella koristekuviolla n.40€ ja avokin sileä kultasormus pikkasen alle 60€. Molemmat sai mieleisensä, eikä yhteensopivia vihkisormuksia ole vaikea löytää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe