Nyt on tähänkin joukkoon tullut kotikasvatettuja halpapentuja.Omituisella värivirhe vikana näkyi olleen rekisteröimättömät pennut myynnissä.syy on kyllä jossain muuaalla,kasvattajasitomuksen mukaan jokainen pentu on rekisteröitävä.Tässä tapauksessa kyseeseen tulee sairaat tai tarkastamattomat vanhemmat,niin pentuja ei ole tarkoituskaan rekisteröidä Kennelliiton ja rotujärjestön jäsenyys puuttuu,tai joku suurkasvattaja myy tälläisia välipentuja toisen henkilön nimiin.Ruby värisellä pennulla on usein syntyessä valkoista rinnassa,pikkuisen tassuissakin,se häipyy ajan myötä,eikä muutenkaan ole mikään hylkäävä virhe.Sanompa vaan että kotikasvatettuja on monenlaisia.Rodun parissa puurtaneet,terveyttä vaalia yrittäneet kasvattajat näistä kärsii.Voisimpa laittaa tähän vertailun vuoksi hintalaskelman kuluista per pentu,jos ne on asianmukaisia pentuja tai meidän murri ja teidän turri yhdistelmästä,saati jos ne on välijuoksu pennut,mutta jokainen miettiköön kohdallaan onko 800 euroa liian paljon sekarotuisesta,sillä ei rekisteröimättömiä puhdasrotuiseksi vielä ennen ole kutsuttu.Ainoa hyvä puoli ilmoituksessa oli luulin ensin että pennuille toimii kotiinkuljetus,mutta tarkemmin katsottuna sekin oli kulukorvauksien kera.
HERÄTKÄÄ CAVAN YSTÄVÄT
KYSY VAAN
6782
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
- Perussuomalaiset kokoomuksen ohiNyt se tapahtui: PS ohitti kokoomuksen https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/106360ab-693f-4474-a7b7-31aa991a5aba
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 6
Vanhimmat
Niin mikä sinulla oli ongelmana? Itse taidat myydä ylihintaisia pentujasi ja sekös sinua harmittaa vai mitä. Ketä kieltää ettet voi itsekkin myydä 800e rekisteröitynä, ja vaikka kotiin vietynä. Eli laske hintaa äläkä itke.
Ihan asiaa puhui.
Oletkos se sitten se joka tekee pimeitä pentuja kun noin otat nokkiisi???
Paperittomasta pyydetty 800 on ehdottomasti liikaa.......
eikä terveydestä ole takeita.......
Lukutaitoko hukkunut?Enkö puhunut rekisteröimättä jätetyistä pennuista:Valkoista kun on vähän siellä ja täällä,ei rekisteröidä,se ei ole totta,syyt löytyy muualta.Olit myös kiinnostunut ongelmistani,voin harmiksesi kertoa,että en hommaa sellaisia ollenkaan itselleni.Hoidan asiani kunniallisesti niinkuin kuuluu,samalla tavalla sinäkin saisit asiasi järjestykseen
Miksi rodun ystävien pitäisi herätä jos kerran kyseessä on sekarotuiset pennut? Logiikkasi ontuu pahan kerran. :)
Tää trendi on jo nähty niin monessa rodussa,että ei ole yhtää liian aikaista puhua siitä mihin ollaan menossa lieronkin kohdalla
Itse en ostaisi rekisteröimätöntä "muka rotukoiraa", ensinnäkin värivirhe cavoilla ei ole syy etteikö sitä voisi rekisteröidä, kyseessä on jotkin supersairaat vanhemmat.
Ja se hinta mitä pyydetään rekisteröimättömistä, muutama sata lisää ja saat riskittömämmän pennun.