Hei!
Miten saa tehtyä Venäjän kieliset nettisivut? Olen jo aiemmin tehnyt suomen kieliset sivut mutta haluaisin niille sellaisen toiminnon että kun painaa Venäjän lippua sivujen ylälaidasta vaihtuu sivujen kieli venäjäksi.
Tekstien venäjän kielisen käännöksen olen saanut Word dokumenttina mutta miten saan nuo slaavilaiset kirjaimet näkymään sivuilla?
Kiitos avusta!
Sivut venäjäksi
7
416
Vastaukset
- niinseonsitteo
ööö.. siis tota teet tietysti kahteen kertaan ne sivut jokka haluat kahella kielellä !? ja lipusta ko klikkaa ni menee sit lippua vastaavaan kieleen :) nimeet tietysti ne venäjäksi olevat sivut eri nimillä, esm etusivu piste html olis vaikka etusivur piste html
- Sanna^^
Näin ajattelinkin mutta entä tuo merkistö? Eli jos julkaisee esim. alla olevan tiedoston näkyy selaimessa sivulla vain kysymysmerkkejä. Miten saan näkymään nuo venäjän kielen kirjaimet oikein?
Новости - Sanna^^
Näin ajattelinkin mutta entä tuo merkistö? Eli jos julkaisee esim. alla olevan tiedoston näkyy selaimessa sivulla vain kysymysmerkkejä. Miten saan näkymään nuo venäjän kielen kirjaimet oikein?
1
2 Новости
3 - jdskfjksdlafsdfsdkl
Sanna^^ kirjoitti:
1
2 Новости
3siihen sivulle sen ios-8859-1 paikalle pitää laittaa sopiva merkistökoodaus joka tässä tapauksessa löytynee tuolta: http://www.w3schools.com/tags/ref_charactersets.asp
:)
- mattian
Hei Sanna,
kannattaa käyttää tuot UTF-8 koodistoa, se on tätä päivää. Vanhat ISO-koodistot kannattaa unohtaa.
Teetko nuo käännökset ihan koodaamalla vai käytätkö jotain Sisällönhallinta ohjelmaa (esim. Joomla)? Helpottaa kummasti kun käyttää valmista ohjelmaa jossa lisäkielen saa lisättyä helposti pelkällä tekstin lisäyksellä eikä tarvitse kaikkea tehdä alusta loppuun. Koodaus on turhan työlästä puuhaa.
Terv.
Anne - Tarja
Moi
Ehkä pystyt auttamaan minua. Olen googlenut miten on mahdollista kääntää sivut venäjäkst, en ole löytäny mitää. Voisitko kertoa miten olet järjestänyt asian, onnistuiko löytämään henkilön joka teki käännöksen? - ranslaatte
Laitat tietysti googlen kääntämään niiku kaikki kuutki tekee :D
http://translate.google.com/translate_tools
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272717
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562187Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241747- 1291538
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641298- 681293
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711235- 891065
- 90989
- 128931