Onkohan näin länsimaalaisena helppoa saada töitä Bangkokista? En siis puhu thaita ollenkaan mutta hyvää englantia. Kansainvälisemmmät alueet ovat varmaan ainoa mahdollisuus, esim. Khaosan road, onko muita ideoita? Menisin mielelläni töihin esim. baariin tai yökerhoon, niihin varmaan kaikista helpoin päästäkin.
Elikkä jos kelläään on kokemuksia Bangkokissa työskentelystä niibn kertokaapa.
Töitä Bangkokista?
7
1235
Vastaukset
Jos aiot mennä yksityishenkilönä töihin tai etsimään töitä, niin tarvitset työluvan ja sen saamiseen
voi mennä kauan, esim. puolesta vuodesta vuoteen. Ja ilman työlupaa ei kannata edes haaveilla työnteosta, paitsi jos haluat löytää itsesi Bangkokin karkotuskeskuksesta sakot niskassa.
Kaverini perusti baarin Pattayalle niin hän ei saanut työlupaa edes vuodessa. Eli kaljapulloa et voinut aukaista saati antaa sitä asiakkaalle, puhumattakaan tiskin takana olemisesta.
Eli Thaimaalaiset työntekijät hoitivat kaiken.
Eikä se työnteko Thaimaassa ole hääviä, sulla ei ole mitään oikeuksia vaan pelkkiä velvollisuuksia.
Toinen asia on sitten se jos menet Suomalaisen työnantajan lähettämänä suomalaisilla sopimuksilla.
Mietipä nyt vielä kerran. Eiköhän niitä töitä ole täälläkin ja käy Thaimaassa vain turistina.Jos on massia sijoittaa pääomaa siihen omaa firmaan, niin työluvan saa. Firman voi perustaa halvallakin, mutta sillon työlupaa ei firman omistajalle heru helpolla.
Mutta joo, muuten olen kans sitä mieltä että ilman ilman yrityksen kutsua ja järkkäämää työlupaa on aika hazardia lähtä Thaimaahan töihin. Lisäksi työlupa taitaa olla muutenkin aika kinkkinen saada töihin, jota perus-thai pystyy tekemään.
Mulla ei ole mitään faktatietoa, mut näin olen kuullu Thaimaassa työtä tekeviltä ja itse asioita selville ottaessani.
- ösksöakajsn
Hanki thaimaalainen vaimo ja perusta yritys. Omiin nimiisi et 'firmaa' saa,mutta thaimaalaisen (omistaja)kanssa se onnistuu. Edellyttäen ,että sinulla on rahaa. Ja paljon!!!
eli sama Suomeksi. Unohda koko juttu !Hanki vaimo ja perusta yritys vaimon nimiin, eli toisin sanoen tulet nuolemaan näppejäsi jossain vaiheessa kun se sinun Thaimaalainen vaimosi sanoo että "nostapa äijä kytkintä", mitäs sä enää mun baarissa tai muussa yrityksessä teet.
- lomaosakeTYKKI
Jos löytyy serttiä tosta enkusta, niin paappa goolen haun kautta opettajan hommat vetään. Palkkaa net ei maksa paljo paskaakaan mutta saathan elämänkokemusta.
Ravintelihommoo et saa vaikka kuinka rasvaat hanurias, iliman että itse perustat oman. - Sivusta seurannut
Et puhu maan kieltä, BKK:ssa tavisten päiväpalkka pyörii 3 e hujakoilla. Käytännössä työnteko on kannattamatonta, ilmanala on suomalaiselle liian kuuma työntekoa varten, työluvan saaminen on hankalata, tai ainakin monimutkaista. Summa summarum, työnteko BKK:ssa ei kannata, ellet perusta omaa yritystä, tai ellei ole suhteita paikkakunnalle.
- Hannemuori
Oon asunut Bangkokissa yli 10 vuotta ja arvaa vaan, oonko yrittäny saada töitä? Menisin mielelläni vaikka johonkin tavalliseen ravintolaan tarjoilemaan ruokaa asiakkaille, mutta ei mitään toivoa. Puhun sentään muutaman sanan thaitakin. Olen täällä roikkunut miehen työn perässä, joten rahan takia ei tarvitse töihin mennä, silti sitä mielellään kävisi töissä. Saisi työkokemustakin, että pääsisi sitten joskus Suomessa töihin jos palataan Suomeen.
Jos kovasti on halu päästä bangkokiin, niin voisit yrittää päästä au-pairiksi länsimaalaiseen perheeseen. Moni voisi arvostaa sitä hyvänä vaihtoehtona paiakliselle kotiapulaiselle, jos perheen äiti on kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899