Töitä Bangkokista?

reissaaja..

Onkohan näin länsimaalaisena helppoa saada töitä Bangkokista? En siis puhu thaita ollenkaan mutta hyvää englantia. Kansainvälisemmmät alueet ovat varmaan ainoa mahdollisuus, esim. Khaosan road, onko muita ideoita? Menisin mielelläni töihin esim. baariin tai yökerhoon, niihin varmaan kaikista helpoin päästäkin.
Elikkä jos kelläään on kokemuksia Bangkokissa työskentelystä niibn kertokaapa.

7

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos aiot mennä yksityishenkilönä töihin tai etsimään töitä, niin tarvitset työluvan ja sen saamiseen
      voi mennä kauan, esim. puolesta vuodesta vuoteen. Ja ilman työlupaa ei kannata edes haaveilla työnteosta, paitsi jos haluat löytää itsesi Bangkokin karkotuskeskuksesta sakot niskassa.

      Kaverini perusti baarin Pattayalle niin hän ei saanut työlupaa edes vuodessa. Eli kaljapulloa et voinut aukaista saati antaa sitä asiakkaalle, puhumattakaan tiskin takana olemisesta.
      Eli Thaimaalaiset työntekijät hoitivat kaiken.

      Eikä se työnteko Thaimaassa ole hääviä, sulla ei ole mitään oikeuksia vaan pelkkiä velvollisuuksia.
      Toinen asia on sitten se jos menet Suomalaisen työnantajan lähettämänä suomalaisilla sopimuksilla.
      Mietipä nyt vielä kerran. Eiköhän niitä töitä ole täälläkin ja käy Thaimaassa vain turistina.

      • Jos on massia sijoittaa pääomaa siihen omaa firmaan, niin työluvan saa. Firman voi perustaa halvallakin, mutta sillon työlupaa ei firman omistajalle heru helpolla.

        Mutta joo, muuten olen kans sitä mieltä että ilman ilman yrityksen kutsua ja järkkäämää työlupaa on aika hazardia lähtä Thaimaahan töihin. Lisäksi työlupa taitaa olla muutenkin aika kinkkinen saada töihin, jota perus-thai pystyy tekemään.

        Mulla ei ole mitään faktatietoa, mut näin olen kuullu Thaimaassa työtä tekeviltä ja itse asioita selville ottaessani.


    • ösksöakajsn

      Hanki thaimaalainen vaimo ja perusta yritys. Omiin nimiisi et 'firmaa' saa,mutta thaimaalaisen (omistaja)kanssa se onnistuu. Edellyttäen ,että sinulla on rahaa. Ja paljon!!!

      eli sama Suomeksi. Unohda koko juttu !

      • Hanki vaimo ja perusta yritys vaimon nimiin, eli toisin sanoen tulet nuolemaan näppejäsi jossain vaiheessa kun se sinun Thaimaalainen vaimosi sanoo että "nostapa äijä kytkintä", mitäs sä enää mun baarissa tai muussa yrityksessä teet.


    • lomaosakeTYKKI

      Jos löytyy serttiä tosta enkusta, niin paappa goolen haun kautta opettajan hommat vetään. Palkkaa net ei maksa paljo paskaakaan mutta saathan elämänkokemusta.

      Ravintelihommoo et saa vaikka kuinka rasvaat hanurias, iliman että itse perustat oman.

    • Sivusta seurannut

      Et puhu maan kieltä, BKK:ssa tavisten päiväpalkka pyörii 3 e hujakoilla. Käytännössä työnteko on kannattamatonta, ilmanala on suomalaiselle liian kuuma työntekoa varten, työluvan saaminen on hankalata, tai ainakin monimutkaista. Summa summarum, työnteko BKK:ssa ei kannata, ellet perusta omaa yritystä, tai ellei ole suhteita paikkakunnalle.

    • Hannemuori

      Oon asunut Bangkokissa yli 10 vuotta ja arvaa vaan, oonko yrittäny saada töitä? Menisin mielelläni vaikka johonkin tavalliseen ravintolaan tarjoilemaan ruokaa asiakkaille, mutta ei mitään toivoa. Puhun sentään muutaman sanan thaitakin. Olen täällä roikkunut miehen työn perässä, joten rahan takia ei tarvitse töihin mennä, silti sitä mielellään kävisi töissä. Saisi työkokemustakin, että pääsisi sitten joskus Suomessa töihin jos palataan Suomeen.

      Jos kovasti on halu päästä bangkokiin, niin voisit yrittää päästä au-pairiksi länsimaalaiseen perheeseen. Moni voisi arvostaa sitä hyvänä vaihtoehtona paiakliselle kotiapulaiselle, jos perheen äiti on kotona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe